ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

جباری: غیبت لوکادیا در ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 9 اظهار نظر

-

1 سال پیش

جباری: غیبت لوکادیا در دربی تأثیر‌گذار خواهد بود

ارتش سرخ دات کام :
جباری: غیبت لوکادیا در دربی تأثیر‌گذار خواهد بود
رضا جباری هافبک تهاجمی و گلزن اسبق پرسپولیس که سابقه گلزنی در دربی پایتخت را در کارنامه‌اش دارد در رابطه با شرایط خاص دربی 99 با ما گفت‌و‌گو می‌کند.

*بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های زیاد مقرر شد دربی بدون تماشاگر برگزار شود!
من فکر می‌کنم رئیس فدراسیون باید در خصوص دربی و تماشاگرش تصمیم آخر را می‌گرفت نه اینکه سازمان لیگ و فدراسیون تابع نهادهای دیگری باشند و آنها برای دربی تصمیم نهایی را بگیرند و در واقع اگر رئیس فدراسیون قدرت و کاریزمای لازم را داشت قادر بود با نوشتن نامه به سایر نهادها تصمیم خودش مبنی بر انجام بازی با تماشاگر را به آنها اعلام می‌کرد.

*در مورد دربی 99 که بعد از مدت‌ها تعطیلی برگزار می‌شود چه پیش‌بینی دارید؟
بازی دربی به گونه‌ای است که شما نمی‌توانید همه دارایی فنی‌تان را در آن بازی خرج کنید چون در واقع 80-70 درصد نیروی دو تیم صرف جنگ‌های فیزیکی خواهد شد که ناشی از میل دو تیم به نباختن است و 20 درصد هم به مسائل فنی اختصاص خواهد داشت و حالا به این مسائل باید موارد حاشیه‌ای و بدون تماشاگر برگزار شدن بازی دربی و دور بودن ملی‌پوشان از تمرینات تیمی‌شان را هم اضافه کرد. از این‌رو وقتی این مسائل را در کنار هم قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که دربی با کیفیتی را به لحاظ مسائل فنی شاهد نخواهیم بود.

*بازیکنانی مانند‌ پور علی‌گنجی و گولسیانی اولین بازی خودشان در دربی را تجربه خواهند کرد، با وجود این چه شرایطی را به لحاظ کیفیت برای آنها در دربی پیش‌بینی می‌کنید؟
بازیکنانی که از آنها نام بردید بازیکنان بسیار خوبی هستند و در عرصه ملی و بازی‌های مهم باشگاهی مقابل هوادار زیاد بازی کرده‌اند اما با وجود این جو خاص دربی ممکن است برای آنها مشکل‌ساز شود و نمی‌توان تنها به این بسنده کرد که چون مدافعی مقابل آرژانتین بازی کرده و سایر مسائل را تجربه کرده، شرایط خاص دربی گریبانگیر او نخواهد شد. در واقع دربی یک بازی خاص است و جوگیر شدن یک بازیکن در دربی بستگی به افکار و روحیات آن بازیکن در دربی خواهد داشت. البته این مسائل جزو مواردی هستند که دربسته هستند و در واقع هم می‌توانند دردسرساز باشند و هم می‌توانند مشکلی نداشته باشند.

*نبودن دیاباته برای پرسپولیس مشکل‌ساز نخواهد شد؟
دیاباته حتماً مهاجم خوبی بود که می‌توانست تأثیر‌گذاری خاص خودش را داشته باشد اما حالا که نیست حتماً مربی پرسپولیس با تغییر سیستم و بقیه مسائل روش خودش را اجرا خواهد کرد.

*به نظرتان پرسپولیس می‌تواند با لوکادیا با یک مهاجم بازی کند یا در کنار لوکادیا از مهاجمان ایرانی‌اش استفاده کند؟
در رابطه با قدرت دو تیم باید بگویم زور دو تیم تقریباً برابر است، اگرچه پرسپولیس در یک جاهایی شرایط بهتری دارد و مهره‌هایی دارد که قادرند تأثیر‌گذاری بیشتری داشته باشند.

*فکر نمی‌کنید یحیی با یک مهاجم بازی کند؟
من فکر می‌کنم بازیکنی مانند سروش باید جلوی هافبک‌ها بازی کند و در واقع تیم با روش 1-1-4-4 بازی کند و سروش به عنوان مهاجم سایه بازی کرده و بیشتر به عقب بیاید و به وینگرها و لوکادیا کمک کند.

در رابطه با زور خط میانی دو تیم سرخابی فکر می‌کنید دست بالاتر در اختیار چه تیمی خواهد بود؟
واقعاً نمی‌توان گفت که زور کدام تیم بیشتر است اما به خاطر هماهنگی بالا من فکر می‌کنم زور هافبک‌های پرسپولیس بیشتر است، ضمن اینکه در زمان خودمان هم یادم می‌آید علی آقا می‌گفت هر تیمی مرکز زمین را بگیرد برنده است.

*دربی بی‌ستاره خواهد بود، این مسأله چه تأثیری در بازی خواهد گذاشت؟
این موضوع مشکل کل فوتبال ما است و این به خاطر فضایی است که در فوتبال ما وجود دارد، از این رو فوتبال ما و دو تیم سرخابی ما خالی از ستاره یا سوپر استار هستند، در حالی که زمان ما ستاره‌هایی مانند علی کریمی داشتیم که بازی در بیار بودند و قادر بودند شرایط بازی را به سود خودشان تغییر دهند.

*در تیم پرسپولیس فکر نمی‌کنید لوکادیا ستاره محسوب می‌شود؟
به دلیل قدرت گلزنی و نتیجه عوض کردن می‌توان روی او نام ستاره گذاشت که روی بازی پرسپولیس و نتایجش خیلی تأثیر‌گذار بوده است.

*نتیجه بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
من خیلی دوست دارم پرسپولیس برنده دربی باشد و حتی شده بازی را با نتیجه یک بر صفر ببرد اما شرایط این بازی به لحاظ فنی برای دو تیم بسیار سخت است.

*یعنی معتقدید دو تیم با افکار دفاعی به مصاف هم می‌روند؟
هر دو مربی افکار تهاجمی دارند اما وقتی خودم را جای یحیی می‌گذارم که در چه شرایطی باید تیمش را راهی دربی کنم ریسک نخواهم کرد و روش محتاطانه را برای تیمم در نظر خواهم گرفت چون در واقع بعد از دو ماه بدون بازی رسمی می‌خواهم تیمم را راهی حساس‌ترین بازی باشگاهی کنم، دیداری که انگار اولین بازی رسمی یک تیم است و تیم‌تان می‌خواهد تازه لیگ را بعد از چیزی نزدیک به دو ماه وقفه آغاز کند. من آرزو می‌کنم که یکی از بهترین دربی‌ها و پر‌گل‌ترین بازی‌ها را شاهد باشیم اما فکر می‌کنم با توجه به شرایط دو تیم این امر غیر ممکن باشد مگر اینکه اتفاقات به گونه‌ای رقم بخورد که قابل پیش‌بینی نباشد.

*به نظر از زمان برگزاری بازی دربی اصلاً رضایت ندارید؟
دقیقاً همینطور است، به همین دلیل وقتی برنامه‌ریزی لیگ‌مان و زمان دربی را نگاه می‌کنم واقعاً نمی‌دانم گریه کنم یا بخندم. همه حساسیت دربی به کری و حضور تماشاگرانش بستگی داشت که دربی 99 فاقد آن است، از سوی دیگر وقتی ما می‌دانستیم جام جهانی است و شاهد بهترین بازی‌ها خواهیم بود حتماً باید دربی را قبل از جام جهانی برگزار می‌کردیم نه اینکه بیاییم دربی را دو روز بعد از فینال جام جهانی برگزار کنیم که حتماً به نوعی برای تماشاگر فوتبالزدگی به وجود می‌آورد و وقتی ریزتر می‌شویم به این نتیجه می‌رسیم که بازیکن ما که چمن و ورزشگاه‌های قطر و آن شرایط را دیده چگونه باید بازی در سطح بالا را تجربه کند. از همه این مسائل که بگذریم به این نتیجه می‌رسیم که حتماً دربی را بعد از چند بازی مثلاً جام حذفی یا بعد از انجام چند بازی لیگ به صورت معوقه برگزار می‌کردیم که در این صورت حتماً بازیکنان با کیفیت بالاتری در دربی ظاهر می‌شدند و دربی هم شرایط خوبی داشت.

*بازیکنان خارجی پرسپولیس می‌توانند برای پرسپولیس در دربی تاریخ‌سازی کنند؟
اگر دنبال اتفاقاتی مانند ایمون زاید هستید که می‌گویم آن اتفاق رخ نخواهد داد اما بازیکنانی مانند لوکادیا یا حتی گولسیانی می‌توانند تاریخ‌سازی کنند مخصوصاً لوکادیا که یک ستاره است.

*لوکادیا قصد سفر به کشورش را داشته، با این وجود اگر او نباشد پرسپولیس در دربی لطمه نخواهد خورد؟
عبدی و پاکدل بازیکنان بسیار خوبی هستند و در خط حمله قادرند بازی‌های خوبی را ارائه دهند اما در فاصله کمی تا دربی خبر رفتن لوکادیا به کشورش خبر خوبی نیست و در واقع اگر این بازیکن دوست دارد به کشورش برود و هر مشکلی دارد بهتر است بعد از دربی از ایران برود. در این مقطع لوکادیا بازیکنی است که می‌تواند بار خط حمله تیم را به دوش بکشد، از این رو مهره‌ای بدون جایگرین است. امیدوارم مسئولان تیم به هر شکل ممکن این بازیکن را حفظ کنند، هر چند این مسأله هم هست.

*در خصوص مسابقات جام جهانی واقعاً انتظارتان برآورده شد؟
من در مصاحبه قبل از جام‌جهانی‌ام به این نکته پرداختم که برزیل، آرژانتین، فرانسه و اسپانیا چهار تیمی خواهند بود که به نیمه‌نهایی می‌رسند، که دو تیم از جمع آنها به فینال رسیدند و در واقع پیش‌بینی‌ام درست از آب درآمد و برای قهرمانی هم دوست داشتم مسی قهرمان شود چون واقعاً دوست دارم او هم شبیه مارادونا یک جام را بالا ببرد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152464
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
zizi

0

1

1 سال پیش

طوفان سرخ مگه باشگاهمون گذاشت لوکادیابره؟؟؟همه مطالباتشوهم درویش داده وبهونه ایی نداره،،،،علکی تیمونبرین توحاشیه تقصیردرویشع مگه که بریزیم دم درباشگاه لوکابایدبماند ؟؟


سینا

0

1

1 سال پیش

هیییی من مطمئنم که کیسه کشا ی کاری کردن کع این بره


xaniar

0

1

1 سال پیش

مشکوک نیس یعنی یهوویی هم دیایاته نباشه تو دربی هم لوکادیا 🫤


Ahourra Amri

0

2

1 سال پیش

آه بابا این چ سیاستیه وجدانن گند زدین به فوتبال


طوفان سرخ

0

2

1 سال پیش

فردا همه بریزیم جلوی در باشگاه تجمیع عظیم لوکادیا باید بماند تمام


ع حسین زاده

0

3

1 سال پیش

وقتی که‌ دلش با تیم نیست و به زور میخوان اونو نگه دارن نه تنها برای تیم مؤثر نیست بلکه موجب‌ ضعف تیم هم میشه، مگه میشه تو فوتبال حرفه‌ای بازیکن با تیم تحت قرارداد همچین کاری کنه، مگه خونه خاله هست که هر وقت دلت خواست بری و هر وقت دلت نخواست بیای، اگر این کار را تو انگلیس یا آلمان انجام می‌داد اونو به صلابه می‌کشیدن، چطور میشه یک آدم میلیون ها هوادار را که اونو تشویق کردن و براش احترام قائل بودن رو به سخره بگیره و با احساساتشون بازی کنه، امیدواریم مربیان و مدیران تیم برای یک بار هم که شده جلوی خارجی های فرصت طلب رو بگیرن و نزارن حق تیم و هواداران ضایع بشه، اینجا عیار مدیر عامل باشگاه مشخص میشه.


احمد نوری اسرمی

0

2

1 سال پیش

یه مربی حرفه ای باید اینجور مواقع خودش رو نشون بده . امیدوارم یحیی از این ازمون سخت سربلند بیرون بیاد


zizi

0

3

1 سال پیش

یعنی چی امیدی نیس لوکادیاباشه تودربی؟؟؟،یعنی چی براچی میخوادبره؟؟؟

رضاآذری
(در پاسخ zizi)

0

1

1 سال پیش

میخواد بره ددر.خب مشتی این چه حرفیه داری میزنی.تواگه یه مشت آدم ساده دوروبرت باشن ازشون سواستفاده نمیکنی.میکنی دیگه.پولشوگرفته زندگیشم که تا آخرعمرتامین شده مدیرای کشورماهم همه مشتی.الان گفتن این یاروخارجیه ناراحتش میکنیم میره به فیفاشکایت میکنه عیب نداره بزاریم بره پول ماکه نبوده پول مردم بوده ماچرا الکی خودمونوخراب کنیم.


بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال