ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

جباری: مس مدل خود پرسپ ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 9 اظهار نظر

-

2 سال پیش

جباری: مس مدل خود پرسپولیس بازی می‌کند

ارتش سرخ دات کام :
جباری: مس مدل خود پرسپولیس بازی می‌کند
پرسپولیس از دو بازی قبل خود موفق شده فقط یک امتیاز کسب کند و همین موضوع باعث شد این تیم صدر جدول را هم از دست بدهد. سرخپوشان که این هفته سه روز ملی‌پوشان خود را در اختیار نداشتند امروز در یک بازی خیلی حساس به مصاف مس رفسنجانی می‌روند که در بازی آخر خود توانست تراکتور آماده را با یک گل شکست دهد. تقابل پرسپولیس و مس در دو فصل اخیر لیگ برتر همیشه جذاب و دیدنی بوده و به نظر می‌‌آید امروز یکی از بازی‌های خوب را در ورزشگاه آزادی از سوی دو تیم شاهد باشیم. اما اینکه چرا پرسپولیس دچار افت شده است، رضا جباری بازیکن سابق این تیم در صحبت با ما در مورد آن توضیحاتی را ارائه کرد.

خط دفاع پرسپولیس در بازی‌سازی ناتوان است
هافبک تکنیکی سابق فوتبال ایران در ابتدای صحبت‌هایش راجع به مشکلات فنی سرخپوشان پایتخت می‌گوید: «من اخیرا گفت‌وگویی از فرشاد پیوس _ که بزرگ ماست _ خواندم که گفته بود هافبک‌های پرسپولیس یورگن لوکادیا را آن‌طور که باید خوب تغذیه نمی‌کنند و به خاطر همین است که تیم نتوانسته در دو بازی اخیرش بردی به دست آورد. با احترام به حرف‌های آقافرشاد باید بگویم که تا حدی با نظر ایشان موافقم اما با توجه به سبک آقایحیی پرسپولیس تلاش زیادی می‌کند که بازی را از عقب و پست به پست شروع کند. به نظرم این کار قبلا در پرسپولیس خیلی بهتر انجام می‌شد و دلیلش این بود که خط دفاع در امر بازی‌سازی موفق‌تر بود. در همان مقطع که منظور یکی دو فصل قبل است، بازی‌سازی خوب در خط دفاع باعث می‌شد توپ‌های بهتر و سالم‌تری به خط هافبک برسد و آنها هم موقعیت‌های بهتری را برای مهاجمان فراهم کنند. در هر بازی حداقل پنج شش موقعیت خطرناک روی دروازه‌ها داشتیم که یکی-دو تای آن گل می‌شد. در همان مقطع هم اگر گلی نمی‌زدیم مشکل از مهاجمان بود و بارها خود آقایحیی تاکید داشت به اینکه تیمش نیاز به تمام‌کننده دارد درحالی‌که الان شرایط تغییر کرده است. در همین بازی با سپاهان من خیلی با دقت بازی را دیدم؛ واقعا نتوانستیم موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف خلق کنیم. نه‌تنها خط هافبک بلکه خط دفاع تیم در امر بازی‌سازی مشکل دارد. حریفان خیلی راحت بازی‌سازی را از پرسپولیس می‌گیرند. با توجه به اینکه سبک بازی پرسپولیس هم مدل پستی و بازی‌سازی از عقب است، وقتی تیمی می‌آید بازی را از جلو با پرس می‌بندد آن‌وقت دیگر دست تیم مقابل حریف بالاست! در مواقع پرس واقعا خط دفاع پرسپولیس نمی‌تواند خوب بازی‌سازی کند و وقتی توپ سالم به خط هافبک نرسد طبیعی است که موقعیتی هم خلق نمی‌شود.»

حریفان، پرسپولیس را خیلی خوب آنالیز می‌کنند
پرسپولیس تقریبا یک‌سال‌ونیم پیش بود که در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان نتوانست بازی خوبی مقابل الهلال انجام دهد و نتیجه را سه بر صفر واگذار کرد بدون اینکه بتواند موقعیتی خلق کند. در واقع در همان بازی بود که کادرفنی الهلال به بهترین شکل تیم گل‌محمدی را آنالیز کرده و با پرس از جلو خط هافبک این تیم را از بازی خارج کرد. از آن موقع به بعد در بازی‌های زیادی بوده که مربیان حریف به همین سبک مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کرده‌اند و کادرفنی این تیم هم نتوانسته راهکار مناسبی پیدا کند. جباری با تایید این نظر گفت: «بله در آن مقطع پرسپولیس در امر بازی‌سازی در خط دفاع و دروازه مشکلات بیشتری داشت. حامد لک در بازی با پا ضعف‌های زیادی داشت، درحالی‌که علیرضا بیرانوند با پاهایش خوب بازی می‌کند. انتظار من از او این است که در امر بازی‌سازی به خط دفاع تیم کمک کند.»
وی ادامه داد: «به‌هرحال مدل بازی پرسپولیس، بازی از خط عقب است و در این مورد باید به سلیقه و سبک کادرفنی تیم احترام گذاشت. تیم‌ها در دنیا با سبک‌های مختلف بازی می‌کنند. برخی تیم‌های بزرگ به بازی مستقیم و سرعت انتقال توپ بالا اعتقاد دارند؛ برخی به بردن توپ به کناره‌ها و ارسال از جناحین، برخی تیم‌ها هم مثل بارسا و منچسترسیتی به مالکیت توپ و بازی‌سازی از خط دروازه اعتقاد راسخ دارند که این کار را هم مخصوصا تیم گواردیولا به نحو احسن انجام می‌دهد. حالا اینکه پرسپولیس چقدر به سیستمی که به آن اصرار دارد مشرف است را شرایط نشان می‌دهد. قطعا تیم‌هایی موفق هستند که تاکتیک مدنظرشان را به نحو احسن انجام دهند و اسیر پرس حریف نشوند و در مواقع این‌چنینی هم راهکار داشته باشند. یا با ارسال توپ‌های بلند و دقیق یا به هر شکل دیگری حریف خود را غافلگیر کنند. چیزی که قبلا در پرسپولیس با همین سرمربی می‌دیدیم اما الان به نظر تیم‌ها با شناخت بیشتری به مصاف پرسپولیس می‌آیند و کار را برای این تیم خیلی سخت می‌کنند. در کل فکر کنم خیلی خوب آنالیز می‌شویم.»

گل‌محمدی مدل بازی تیمش را تغییر نمی‌دهد
پرسپولیس از لحاظ مهره در تمامی پست‌ها هیچ‌وقت اینقدر دست سرمربی‌اش را باز نگذاشته و شاید در تنها مقطعی باشد که یحیی گل‌محمدی حرفی از کمبود بازیکن نمی‌زند. با توجه به این مساله دست مربیان پرسپولیس برای تغییر تاکتیک باز است، موردی که جباری درخصوص آن می‌گوید: «در این شرایط پرسپولیس دو راه بیشتر ندارد. یا اینکه در سیستمی که بازی می‌کند آنقدر در بازی‌سازی در خط دفاع و دروازه خوب شود که بتواند حریفش را غافلگیر کند. راه دیگر این است که مدل بازی‌اش را عوض کند. با شناختی که من از آقایحیی دارم او به این راحتی تغییر سبک نمی‌دهد چراکه به مدل و سیستم مدنظرش اعتقاد دارد که البته امری منطقی است. همه مربیان سبک کاری خودشان را دارند و به جای تغییر آن سعی می‌کنند تقویتش کنند. با این شرایط پرسپولیس بهتر است همان راه اول را مدنظرش قرار دهد و خودش را در اجرای مدل بازی اش بهبود ببخشد تا کمتر اسیر پرس حریفان شود.»
یورگن لوکادیا در روز‌هایی که آمادگی 30 درصدی هم داشت عملکرد بهتری در خط حمله پرسپولیس ارائه می‌داد و حالا به نظر می‌آید تیم‌های ایرانی برای مهار او راهکارهای خوبی پیدا کرده‌اند. نظر جباری را در این مورد هم جویا شدیم که به «فرهیختگان» گفت: «بله خب لوکادیا در روز‌ها اول حضورش در ایران اصلا وضعیت بدنی خوب نداشت و الان هم شرایط ایده‌آلی ندارد. لوکادیا باید بیشتر بازی کند تا آماده‌تر شود. اما نوع بازی او به شکلی است که خیلی دونده و سرعتی به نظر نمی‌آید. در واقع لوکادیا مهاجمی است که در محوطه جریمه بهترین تصمیمات را می‌گیرد و ضربات توپ و چرخش‌هایش خیلی خوب است. اما از این بازیکن نباید انتظار داشته باشید که توپ را برداشته و صد متر با سرعت بالا حرکت کند چون نه بدنش برای این کار آماده است و نه سبک بازی‌اش به این شکل است. در فوتبال امروز دنیا یک مهاجم باید همه خصوصیات مهم را یک‌جا داشته باشد. قبلا اگر مهاجمی در سرزنی تبحر خاصی داشت فیکس بازی می‌کرد. یا اینکه اگر تمام‌کننده خوبی بود جایگاهش در ترکیب ثابت محفوظ بود اما الان مهاجمان طراز اول دنیا، سرعت، حفظ توپ، قدرت بازی‌سازی، شوت‌زنی، سرزنی و... همه را با هم دارند. در غیر این‌صورت نمی‌توانند در سطح اول دنیا بازی کنند. شما هالند را ببین، همه خصوصیات خوب را دارد. حالا همین لوکادیا را مثال می‌زنم. چنین بازیکنی اگر صرفا بخواهد تمام‌کننده باشد با من تو من و یارگیری فشرده از بازی خارج می‌شود. به این خاطر باید آن‌قدر در بازی‌سازی، شوت‌زنی، قدرت حمل توپ و... خوب باشد که هر مدافعی نتواند مهارش کند. من فکر کنم لوکادیا الان بدنش آماده نیست و به این خاطر توانایی‌هایش خیلی محدود شده. در این شرایط فقط باید توپ‌های ایده‌آل به لوکادیا برسد تا گلزنی کند. باید امیدوار بود که این مهاجم توانمند هلندی شرایط بدنی بهتری را کسب کند چون واقعا توانایی‌های زیادی دارد. الان خط هافبک و حتی مهاجم کنار می‌تواند بیشتر به لوکادیا کمک کند تا از یارگیری‌های شدید دفاع حریف بیرون بیاید. بعضی وقت‌ها شما می‌توانید مهره خوب‌تان را طعمه قرار دهید و از بازیکنان دیگری برای رسیدن به گل بهره ببرید. قطعا این مسائل را آقایحیی بهتر از من می‌داند.»

سبک بازی مس شبیه به پرسپولیس
مس رفسنجان از معدود تیم‌هایی‌ست که سبک و مدل بازی پرسپولیس که بازی پستی و بازی‌سازی از خط دفاع است را در بازی‌اش به‌کار می‌گیرد و همین مساله باعث شده رویارویی دو تیم در این دو فصل اخیر جذاب باشد. هافبک تکنیکی سال‌های نه‌چندان دور فوتبال ایران در این‌باره می‌گوید: «من به‌شخصه از فوتبال مس خوشم می‌آید و اعتقاد دارم تیم محمد ربیعی فوتبال با پاس‌های زیاد و ایجاد موقعیت را خیلی خوب با ابزاری که در اختیار دارد، انجام می‌دهد. آنها تقریبا مثل پرسپولیس بازی می‌کنند و تفکر مربی‌شان این است که فوتبال روز دنیا را به نمایش بگذارد که به نظرم با توجه به این ابزار در کارش موفق بوده است. ما از این تیم‌ها در لیگ‌مان کم داریم. خیلی مهم است که تیم‌های لیگ به سبک‌های روز و نوین فوتبال روی آورده و کیفیت فوتبال‌شان را بالا ببرند. انتظارم این است که امروز یک بازی جذاب را از دو تیم ببینیم و مطمئنم موقعیت‌های زیادی هم روی دروازه‌ها خلق خواهد شد.»


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/151577
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
فردین کرمی

0

3

2 سال پیش

perspolis❤❤❤❤❤


ساره محگدی

-1

1

2 سال پیش

اون موقع پرسپولیس بازیکنان الان هیج کدومشون نیست رفت فینال آسیا باید هم بازیکن کارش درست انجام بده مربی بیارین میخواین


فرهاد

0

5

2 سال پیش

پرسپولیس رو اگه همایت کنیم باور کنید یه سرو گردن از لیگ برتر ایران بالاتر هستیم فکر قهرمانی آسیا باشیم ما پرسپولیسی های عزیز تیم احتیاج به انرژی مثبت داره فقط همایت درود برهمه پرسپولیسها❤❤❤❤❤❤❤❤


علی سجادی نیا

-5

2

2 سال پیش

بهترین بازیکنان رو داریم ولی حیف که مربی نداریم


رمضان خاکپور

-4

1

2 سال پیش

اخ دلم تنگ شده براتیم دوران برانکو واقعا که ترس از باخت نداشتیم مطمئن بودیم که هرتیمی رو میبریم جنگجو بتمام معنا


ابی پرسپولیسی عشق کاپیتان امید

0

2

2 سال پیش

به امید موفقیت ارتش سرخ


احمد نوری اسرمی

0

3

2 سال پیش

ما فقط برد میخوایم


درودگر

0

4

2 سال پیش

پرسپولیس فقط به انگیزه بازیکنانی مثل سید جلال و عالیشاه نیاز داره، ان شاءالله سید جلال رو نیمکت فنی باشه و امروز عالیشاه توی ترکیب باشه شدیدا خلاقیت و سرعت بازی متفاوت میشه و امیدوارم ترابی بی انگیزه از دقیقه 70 بیاد توی زمین، کنار لوکادیا هم عبدی بی انگیزه بیاد تا خودش را ثابت کنه، ان شاءالله صادقی و اسماعیلی بی انگیزه این روزها بازی خودشون رو بکنن و بازی هفته پنجم که جلوی هوادار کردن و صادقی و اسماعیلی بهترین ها بودن، امروزم بهترین ها باشن، ان شاءالله جنتلمن هم جلوی گل گهر امروز کولاک کنه و صدر را از قلعه نوعی بگیره و پرسپولیس کبیر با اقتدار در صدر جدول آقایی کنه❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


محمد حسن جلالی

-1

10

2 سال پیش

هیچ کس مثل پرسپولیس بازی نمیکنه/ ارتش سرخ آریا سرور کل آبی‌ها

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال