ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

خاطرات همایون بهزادی/ ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

8 سال پیش

خاطرات همایون بهزادی/ بخش پنجم (تدارکات بازی های آسیایی در شرق اروپا)

ارتش سرخ دات کام :
خاطرات همایون بهزادی/ بخش پنجم (تدارکات بازی های آسیایی در شرق اروپا)
در این بخش از خاطرات بهزادی نگاهی داریم به تدارکات ایران قبل از بازی های آسیایی.
 
ایران پس از یک دوره غیبت در بازی های آسیایی برای حضور در رقابت های بانکوک 1966 آماده شد. تدارکات تیم ملی عموما در شرق اروپا بود. بررسی بازی های دوستانه ایران در نیم قرن قبل می تواند جالب توجه باشد.  با هم خاطرات همایون بهزادی را مرور می کنیم.

***
 
همانطوری که قبلا گفتم سفر درازمدت تیم ملی فوتبال ایران به اروپا از شوروی آغاز گشت. اعضای تیم در این سفر عبارت بودند از آقایان: ظلی و بیاتی (دروازه بان)، حبیبی و رنجبر، قلیچ خانی، عرب، مهراب و میرزایی (بک)طالبی، فرزامی و معینی (هافبک) اسماعیلی، بهزادی، شیرزادگان، افتخاری، گنجاپور، میرزاحسن، مصطفوی و جباری (فوروارد).

همراهان تیم در این سفر عبارت بودند از: آقایان حسین صدقیانی (رئیس هیات مدیره)، حسین فکری و سوچ (مربی) و آقایان ملکشاهی و حاجیان (همراه) جمع هیات 24 نفر بود که این گروه را نوزده بازیکن همراهی می کرد.
در شوروی با تیم آرارات ایروان مساوی کردیم. این همان تیم پرطرفدار در ایران می باشد. در بازی دوم با تیم دیناموتفلیس روبرو شدیم که نتیجه آن دو بر یک به سود دیناموتفلیس بود. در آن مسابقه تیم ملی فوتبال ایران یک بازی درخشان انجام داد و من هنوز هم خاطره گل کاشته و زیبای افتخاری را فراموش نمی کنم.

در سومین مسابقه در خاک شوروی با تیم ارتش روستوف رو به رو شدیم و طی یک بازی بسیار بد و قابل انتقاد سه بر هیچ مغلوب این تیم گشتیم. در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در آن بازی هیچ چیز ارائه نکرد.

این باخت بد، همراهان و اعضای تیم را بسیار ناراحت ساخت. به طوری که بازیکنان قول دادند که در مسابقه دیگری با بازی خوب خود جبران این مسابقه بد را بنمایند و به همین علت در مسابقه بعدی که در شهر آراد رومانی برگزار می شد با تیم منتخب این شهر دو بر دو مساوی کردیم و نیز در مسابقه دیگر تیم «دنواروش» را سه بر هیچ شکست دادیم. گل های این مسابقه را طالبی و شیرزادگان و من به ثمر رساندیم.

این دو نتیجه خوب تا حدودی توانست از غم بازی بد تیم ملی در مقابل ارتش روستوف بکاهد مضافا اینکه مطبوعات در ایران بازی خوب تیم را در مقابل حریفان رومانی ستودند.
بعد از مسابقه در رومانی به مجارستان رفتیم. همزمان با مسابقات تیم ملی فوتبال در مجارستان مسابقات دو و میدانی اروپایی هم در این کشور برگزار شد و ما فرصتی یافتیم که قهرمانان منتخب و معروف دو و میدانی اروپا را از نزدیک ببینیم.

حریف تیم ایران در نخستین مسابقه تیم معروف «دنواروش» بود که از تیم های دسته اول باشگاه های مجارستان است. در مسابقه با تیم دنواروش حسن حبیبی به علت مسمومیت نتوانست بازی کند. تیم ایران با این تیم بسیار خوب بازی کرد اما این بار داوری بد تیم ما را رنج می داد. در این مسابقه نه تنها گل اولی که ایران خورد آفساید بود بلکه گل مسلم و با ارزش ما را نیز مردو شمردند.
مطبوعات مجارستان به شدت از داوری یکطرفه انتقاد و گل های تیم ایران را با ارزش ذکر کردند.

اگر چه از تیم دنواروش سه بر چهار شکست خوردیم اما همانطور که قبلا گفتم بازی بسیار خوبی انجام دادیم و در این مسابقه در دقیقه چهل و چهار من با همکاری طالبی و قلیچ خانی اولین گل را به ثمر رسانیدم در حالی که قبلا دو گل از این تیم خورده بودیم. نیمه اول را با نتیجه دو بر یک به پایان رساندیم. در نیمه دوم مجارها دو گل دیگر زدند که می توان هر دو گل را در اثر خطای دروازه بان ایران دانست. پس از گل چهارم همکاری جالب میرزاحسن و من موجب شد تا مصطفوی گل دوم ایران را بزند. گل سوم را من در حالی زدم که قبلا توپ چند بار به وسیله دروازه بان این تیم و فورواردهای ما رفت و برگشت شده بود و این بازی با نتیجه چهار بر سه به نفع دنواروش خاتمه یافت.
 
***

بهترین بازی بعد از مسابقه با دیناموتفلیس
مسابقه دوم ما در مجارستان با تیم «دنواروش» بود. این شهری است در فاصله هفتاد کیلومتری بوداپست که هنگام جنگ جهانی دوم به کلی ویران شده و پنجاه هزار تن کشته داده بود. اما وقتی ما آنجا رفتیم اثرات جنگ را فراموش کرده و در نهایت زیبایی و آرامش بود! در مسابقه با تیم «دنواروش» بازی خوبی کردیم. به طوری که تیم ایران بعد از مسابقه در برابر تیم دینامو تلفیس بهترین بازی خود را در این شهر انجام داد. یک گل جباری و یک گل من و گل سوم را مجارها در اثر شتاب خودشان وارد دروازه تیم خودی کردند و بدین ترتیب سفر اروپایی تیم ایران با سیزده گل زده و دوازده گل خورده در هفت بازی با تیم های شوروی، رومانی و مجارستان پایان یافت.
 
بازگشت عزیز اصلی
در مراجعت تیم ملی فوتبال ایران از اروپا همراه تیم شاهین، تیم منتخب آموزشگاه های انگلستان را در تهران چهار بر یک شکست دادیم و دوگل توسط گنجاپور و ادیبی به ثمررسید و دو گل هم من زدم.
در بازگشت کمیسیونی برای رسیدگی به موضوع عزیز اصلی تشکیل شد و در خاتمه پس از گفت و گوهای فراوان سرانجام عزیز اصلی آماتور شناخته شد و در این هنگام آقای سوچ همراه دیگر بازیکنان او را نیز جهت بازی های آسیایی به اردو دعوت کرد.

بخش های قبلی این زندگینامه را در زیر مطالعه کنید:






لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/76250
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر استقلال خوزستان به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 28 لیگ برتر

جمعه, 04 خرداد

پیکان - تراکتور 19:45
ملوان - مس رفسنجان 19:45
سپاهان - هوادار 19:45
صنعت نفت - شمس آذر 19:45
گل گهر - آلومینیوم 19:45
پرسپولیس - استقلال خوزستان 19:45
فولاد - ذوب آهن 19:45
نساجی - استقلال 19:45

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال