ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

خلیلی: دربی ۱۰۰ بیشتر ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 9 اظهار نظر

-

12 ماه پیش

خلیلی: دربی ۱۰۰ بیشتر از یک گل دارد

ارتش سرخ دات کام :
خلیلی: دربی ۱۰۰ بیشتر از یک گل دارد
بازیکن پیشین پرسپولیس درباره صدمین داربی پایتخت گفت: پرسپولیس نباید به جدول نگاه کند و فقط باید برای برد بازی کند البته استقلال هم یکی دو سال است که خوب کار می‌کند. این بازی از فینال آسیا هم حساس‌تر است.
محسن خلیلی در گفت‌وگویی، درباره شرایط پرسپولیس پیش از داربی ۱۰۰ به صحبت پرداخت. او در بخشی از صحبت‌های خود به مرور خاطراتش از داربی‌های شصت‌وسوم و شصت‌وچهارم پرداخت که در آن دو بازی گلزنی کرده است. خلیلی می‌گوید حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی برای یک فوتبالیست، دربی است.

* ابتدا درباره دربی ۱۰۰ صحبت کنیم. بازی حساسی در پیش است. شرایط پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کنید؟
صحبت‌ها درباره دربی تکراری است چون هر سال درباره آن صحبت می‌کنیم اما برای نوجوانان که سال اولی است که بازی را می‌بییند صحبت می‌کنیم. یکی از حساس‌ترین بازی‌ها که شاید از فینال جام‌ حذفی‌ هم حساس‌تر باشد، دربی است که میان استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. هم کسانی که درون زمین هستند و هم کسانی که بیرون زمین هستند شور و حال دیگری دارند. ما چندین سال بیرون زمین و در سه بازی درون زمین، آن را تجربه کردیم. مردم باید حق بدهند که استرس و فشار زیاد قبل و بعد از بازی باعث می‌شود که بازیکنان تصیمات اشتباه بیشتری بگیرند. به خاطر هممین شاید فرصت‌هایی از دست برود و پاس‌های اشتباه ارسال شود و گاهی بازی دفاعی شود. ترس از باخت و فشار بعد از بازی باعث چنین موضوعی می‌شود. به نظر من بازیکنان با تجربه‌تر می‌توانند از بازیکنان کم‌تجربه‌تر حمایت کنند. اگر نیمه اول بازی گل داشته باشد، نوید این را می‌دهد که تماشاگران بازی جذات‌تری را ببینند.
ما هم که بازی را تماشا می‌کنیم دوست داریم بازی پر گل باشد. البته دوست داریم تیم محبوب ما برنده بازی شود. اگر نگاه کنید در دنیا هم داربی‌ها کم گل نمی‌شود. هواداران هم دوست دارند فوتبال پویاتر و هجومی‌تری ببینند. پرسپولیس امسال شرایط خوبی دارد و الان که فاصله امتیازات کمتر شده، لیگ هم جذاب‌ شده و دیگر آن آسودگی خاطر برای تیم صدرنشین وجود ندارد. هم استقلال و هم پرسپولیس شرایط خوبی دارند. دو تیم بازی قبل خود را برده‌اند و شرایط خوبی برای بازی دارند. بازیکنان پرسپولیس هم برای بازی آماده‌اند. ان‌شاءالله بتوانیم از بیشترین ظرفیت ورزشگاه برای حضور تماشاگران بهره ببریم. من بازی بدون تماشاگر در آزادی را تجربه کرده‌ام و وقتی هم بازی با تماشاگر بوده دیده‌ام. هر زمانی تماشاگر بوده اشتیاق بیشتری برای گلزنی داشته‌ام.

* به تدافعی بازی کردن تیم‌ها اشاره کردید. اینکه تیم دفاعی بازی کند از سوی نیمکت به زمین انتقال پیدا می‌کند یا بازیکنان در شرایط و استرس‌های بازی تدافعی بازی می‌کنند؟
مسلما هیچ کادر فنی از کنار زمین نمی‌گوید که عقب بیایید و دفاع کنید چون هرچه عقب بکشید به حریف فرصت بیشتری می‌دهید که روی دروازه شما فرصت گلزنی ایجاد کند و هرچه حمله کنید فرصت بیشتری برای گلزنی دارید و تیم حریف هم تحت فشار است. بازیکنان، خودشان تیم را عقب می‌کشند. الان فضای مجازی ایجاد شده و فشار باخت زیاد است و به خاطر همین ترجیح می‌دهند بازی مساوی شود. با این حال در چند بازی اخیر، برد و باخت بوده و الان هم دو تیم نیاز به سه امتیاز دارند و به خاطر همین شاید دو تیم برای برد بازی کنند. در بیرون زمین مربیان حتما دوست دارند تیمشان ببرد و داخل زمین هم بازیکنان انگیزه دارند. بازی‌های ما هم که مساوی شد، همه می‌گفتند که از قبل برنامه‌ریزی شده بود که بازی‌ مساوی شود. اما اصلا این خبرها نبود. من گل نیم‌ فصل اول را دقیقه ۸۵ زدم، چطور ممکن است هماهنگ کنیم که فلانی توپ را سانتر کند تا من گل بزنم. هیچ‌وقت نتایج بازی هماهنگ شده نبود و ترس از باخت باعث می‌شد بازی مساوی شود. تیمی که گل می‌خورد، وقتی گل تساوی را به ثمر می‌رساند، می‌گوید مساوی از باخت بهتر است، تیمی هم که گل مساوی را خورده می‌ترسد که گل بعدی را هم بخورد و به همین خاطر بیشتر دفاع می‌کند. به هر حال نمی‌شود درباره جذابیت دربی صحبت کرد. به نظر من حساس‌ترین بازی که در زندگی یک فوتبالییست رقم می‌خورد و حتی حساس‌تر از فینال آسیا، داربی است.

* در دو داربی ۶۳ و ۶۴ گلزنی کردید. از آن گل‌ها برای ما صحبت کنید. بعد از به ثمر رسیدن گل چه حسی داشتید؟
از آن دوران خیلی گذشت است. وقتی با پرسپولیس قرارداد بستم همه می‌گفتند فقط در بازی با استقلال برای ما گل بزن. این موضوع فشار را هم روی من بیشتر می‌کرد. بازی هفته نهم برگزار شد. یک هیچ عقب بودیم و ضلع جنوبی خوشحال بودند و ضلع شمالی ساکت و عصبانی بودند. من هم به این فکر می‌کردم اگر ببازیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. وقتی گل را به ثمر رساندم، جزو معدود گل‌هایی بود که از خود بی خود شدم. فقط یادم بود به یک نفر قول داده‌ام که بعد از گل احترام نظامی بگذارم. به سمت تماشاگران رفتم که احترام نظامی بکنم اما یک نفر از پشت مرا گرفته بود که بعدا فهمیدم آقا کریم باقری است که می‌خواهد روی شانه‌هایم بپرد. خلاصه به سمت جایگاه ۳۶ رفتم و احترام نظامی گذاشتم.

* قبل از بازی به خوشحالی گل فکر کرده بودید؟
تنها بازی‌ای بود که به خوشحالی گل فکر کرده بودم. به یکی از دوستانم قول داده بودم که مقابل جایگاه ۳۶ این کار را بکنم. برای خودم هم جالب است که چطور آن موضوع یادم ماند و این کار را انجام دادم.

* خاطرتان است که بعد از بازی اولین نفر با چه کسی تماس گرفتید یا تماس چه کسی را جواب دادید؟
کار را سخت می‌کنید. (با خنده) گل را هم به سختی...

* آن هفته بعد از گلزنی در داربی چطور گذشت؟
هرجا می‌رفتم سرم را بالا می‌گرفتم که مردم مرا ببینند. فضای مجازی نبود و فقط روزنامه‌ها بودند.

*عکستان روی جلد روزنامه‌ها بود و...
چند هفته قبل از داربی گلزنی کرده بودم و عکسم روی جلد روزنامه‌ها چاپ شده بود اما بعد داربی برایم عجیب و جذاب بود. احساس می‌کردم یک وزنه هزار تنی از روی دوش من برداشته شده و در نیم فصل دوم این فشار روی من نبود. نیم فصل اول فقط فشار بود. در بازی برگشت فشار کمتر بود. در نیمه اول باز هم گل اول زدم. یکی از فنی‌ترین گل‌هایی بود که در عمر ورزشی‌ام زدم. چون گل را با پای غیر تخصصی زدم. توانستم در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرم. وقتی توپ به سمت من می‌آمد قصد داشتم توپ را روی پای چپم بیاورم و شوت بزنم اما علیرضا منصوریان روی توپ اثر گذاشت و من مجبور شدم با پای غیر تخصصی توپ را مهار کند. توپ از من فاصه زیادی گرفت و وحید طالب‌لو هم مقابل دروازه خوابیده بود و زاویه را بسته بود. تنها راهی که توپ به گل تبدیل می‌شد این بود که چیپ بزنم.

* حس بعد از گل دوم چطور بود؟
خوب بود،‌ فشار کمتر بود و به شادی گل فکر نکرده بودم. به سمت هواداران استقلال رفتم و دستم را باز کردم و نگاه کردم. اصلا به این فکر نکردم که اینجا تماشاگران استقلال هستند. فقط چنین کاری انجام دادم اما بعد به سمت هواداران پرسپولیس و جایگاه ۳۶ رفتم و باز هم احترام نظامی گذاشتم.

* عکس جالبی هم در آن صحنه ثبت شد.
بله! خوب افتادم. آن زمان مو هم داشتم.

* دوره شما خبری از شام مشترک میان بازیکان استقلال و پرسپولیس نبود؟
نه دیگر آن هزینه را انجام نمی‌دادند. آن زمان شرایط فرق کرده بود. من سه فصل در پرسپولیس بودم که یک فصلش را مصدوم بودم. فصل سوم را هم زمان آقای دایی بود که بازی برگشت را کامل بازی کردم. گل اول آن بازی را هادی نوروزی زد اما گل دوم را کریم باقری زد. وقتی آقا کریم قصد شوت زنی داشت، درون محوطه جریمه دستم را بالا گرفتم که به من پاس بدهند اما آقا کریم اگر موقعیت شوت‌زنی به دست می‌آورد، از محوطه جریمه خودمان هم شوت می‌زد. دائم می‌گفتم به ما هم پاس بده. با این حال آقا کریم پاس‌های زیادی به من داد اما در آن داربی دیگر پاس نداد و شوت زد و توپ به گل تبدیل شد.

* قبل از اولین داربی آیا بازیکنان با تجربه تیم به شما روحیه می‌دادند یا نکته‌ای می‌گفتند؟
نه! کسی چیزی نگفت. هر کسی بخواهد حساسسیت بازی را بالا ببرد کار را سخت‌تر می‌کند. به نظر من همه تجربه داشتند. آن سالی که من بازی کردم، ۱۱ بازیکنی که در زمین بودیم همگی در تیم‌های قبلی خود بازوبند کاپیتانی بسته بودند و همه با تجربه بودند. یعنی بازی‌های سختی را پشت سر گذاشته بودند.

* می‌گفتند بازیکن هر چقدر هم تجربه داشته باشد، باید داربی‌باز باشد. مثلا برخی بازیکنان داربی‌باز هستند. به نظرت داربی‌بازترین بازیکن پرسپولیس چه کسی است؟
تنها بازیکنی که استرس نداشت و راحت بازی می‌کرد، کریم باقری بود. او همیشه بدون استرس بازی می‌کرد.

* از داربی ۱۰۰ صحبت کنیم. با توجه به فاصله امتیازی و شرایط سپاهان در صدر جدول، اگر دو تیم مساوی کنند، عملا به سود سپاهان کار کرده‌اند.
به نظر من پرسپولیس نباید به جدول نگاه کند و فقط باید برای برد بازی کند. استقلال هم یکی دو سال است که خوب کار می‌کند اما پرسپولیس هم دست و پا بسته نیست. تیمی دارد که واقعا پرمهره است. در این بازی خواسته همه، کسب سه امتیاز است و مطمئنا بازیکنی که تمرکز داشته باشد می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. تیم حتما آنالیز خوبی از استقلال دارد و بر اساس آن طراحی تمرین می‌کند و خود بازیکنان هم حرفه‌ای هستند و تجربه کافی را دارند.

* درباره اشتباهات داوری هم اعتراضات زیادی وجود دارد. اشتباهات هم به سود و هم به زیان همه تیم‌ها بوده است. این موضوع روی بازی تاثیر می‌گذارد؟
داور این بازی دوست دارد بهترین عملکرد را داشته باشد. مثل بازیکنان که می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند. شما نمی‌توانید به بازیکن تهمت بزنید که تو از روی قصد این کار را کردی چون آبروی خود را از سر راه نیاورده است. ارزشمندترین موضوع، خود آدم است. کل دنیا بازی را می‌بینند و چند هفته درباره آن صحبت می‌کنند و بنابراین داور هم می‌خواهد بهترین عملکرد را داشته باشد. دوربین‌های زیادی هم بازی را تصویربرداری می‌کنند. نگرانی ما از جانب داور نیست اما تا وقتی که VAR به فوتبال ایران نیاید و ورزشگاه‌های ما تجهیز نشوند همه ما نگران این هستیم که یک اشتباه سهوی علیه تیم ما رخ بدهد. تا وقتی که VAR نیاید این اتفاق خواهد افتاد.

* استقلال ۶ بر یک هوادار را شکست داد و این شائبه ایجاد شد که یک بازیکن تبانی کرده که چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. نظر شما چیست؟
هیچ‌کسی با آبروی خود بازی نمی‌کند. نباید تهمت بزنیم. ما جای آن بازیکن نبوده‌ایم و هر بازیکنی ممکن است اشتباه کند. تا اشتباه نباشد تیمی به گل نمی‌رسد. بالاخره یک مدافع یا دروازه‌بان باید جاگیری اشتباهی داشته باشد که مهاجم حریف بتواند گل بزند. به نظرم در آن بازی تیم هوادار سقوط آزاد کرد و نتوانست برگردد. حملات پشت سر هم باعث شد هوادار شکل تیمی خود را از دست بدهد. خودم یک هفته قبل از مصاف با استقلال یا پرسپولیس وارد آن بازی شده بودم. خوب غذا می‌خوردم خوب استراحت می‌کردم و خوب تمرین می‌کردم که بهترین عملکرد را در بازی داشته باشم چون این بازی تنها بازی پخش زنده است. اگر در آن بازی اشتباه کنم و نتوانم خودم را جمع کنم اشتباهات پیاپی دوباره تکرار می‌شود.

* استقلال این روزها خوب گل می‌زند و عملکرد خوبی در خط حمله دارد. در مقابل، پرسپولیس هم با مرتضی پورعلی‌گنجی و گولسیانی عملکرد خوبی در خط دفاع داشته است. این موضوع راچطور ارزیابی می‌کنید؟
به خاطر این است که می‌گویم داربی جذابی خواهیم دید. تیم‌ها به تکامل فنی رسیده‌اند. درصد اشتباهات بازیکنان استقلال و پرسپولیس بسیار پایین است. پرسپولیس و استقلال فوق‌العاده کار می‌کنند و لذت می‌بریم. در بازی سخت است بگوییم کدام تیم برنده می‌شود. دو تیم شرایط خوبی دارند و سیستم‌هایشان اینطور نیست که بگوییم یکدیگر را خنثی می‌کنند. دو تیم کامل کار کرده‌اند. این داربی از بازی‌هایی است که دو تیم در بهترین شرایط خود هستند. ما منتظریم بازی جذاب و پر گلی را ببینیم.

* یحیی گل‌محمدی از مربیان با تجربه محسوب می‌شود اما فصل قبل در داربی برگشت در حالی که می‌توانست با شکست استقلال فاصله امتیازی را کم کند، در دقیقه ۷۵ اتفاقاتی رخ داد که بازی به حاشیه رفت. خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس در دقیقه ۷۵ آن بازی را از دست داد. نظرتان درباره فشارهای روی مربیان چیست؟
نه تنها یحیی گل‌محمدی، بلکه روی همه مربیان فشار هست. بازیکن خودش را درون زمین خالی می‌کند اما مربی در کنار زمین فقط بازی را نگاه می‌کند و فقط حرص می‌خورد. جای آن آدم‌ها نیستیم و نمی‌دانیم چه فشاری تحمل می‌کنند. در آن لحظه کسی دوست ندارد بدترین تصمیم را برای خود بگیرد.

* پیش‌بینی شما از دربی ۱۰۰ چیست؟ آیا برنده بازی قهرمان می‌شود؟
فکر می‌کنم بیشتر از یک گل دارد و ما سه امتیاز را می‌گیریم. در هفته‌های پایانی نمی‌توانید بگویید کدام تیم بازی ساده‌ای و کدام تیم بازی سختی دارد. به نظرم هم پرسپویس و استقلال و هم سپاهان شانس قهرمانی برابر دارند. هر تیمی که بیشترین امتیاز را بگیرد قهرمان است. آروزی قلبی ما این است که پرسپولیس قهرمان شود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/154274
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مهدی

0

1

12 ماه پیش

امیدوارم مثل دربی۸۲ مثل محسن ترکی قضاوت کنه.


محمد جمعه زاده

0

1

12 ماه پیش

پرسپولیس برندست هیچوقت اینچنین مطمن نبودم


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

2

12 ماه پیش

نظر منم همینه 👍🏻


امین کریمی

0

4

12 ماه پیش

دقیقا، انشالله داور هم لباس مردونه بپوشه برای دربی


مرادسلمانی

-4

1

12 ماه پیش

توهم هروقت برای کارشناسی فوتبال تلویزیون دعوت شدی یاباختیم یامساوی اصلآشومی


مجتبی خلیلی

-3

1

12 ماه پیش

کاش اقایحیی سیستم 3.3.3.1 بازی میکرد.گولسیانی فرجی پورعلی گنجی سه مدافع....سمت راست دانیال.سمت چپ نعمتی.وسط وحدت حانانوف.3 بازیکن وسط زمین ترابی چپ .امیری وسط .صادقی سمت راست.و مهاجم نوک هم عبدی


پرواز

0

5

12 ماه پیش

پرسپولیس اگه با تمرکز بالا و بدون استرس بازی کنه و مسایل بیرونی دخالتی رو بازی و بازیکنان نداشته باشه و بتونند بازی همیشگی خودشون روانجام بدن و رو فرم بالای خودشون باشند و از موقعیت ها استفاده کنند وبدون ترس استرس و تهاجمی و عادی بازی کنند می تونند که حداقل سه تا گل به کیسه بزنند اینو به شما قول می دم چون همونجور که کیسه خوب حمله می کنه و نقطه قوتش تو فاز هجومیه تو فاز دفاعی زیاد مشکل داره و اگه ما بتونیم تو فاز حمله خوب و سریع عمل کنیم و توپو به گردش دربیاریم و از دفاع به حمله تبدیل کنیم واز فرصتها و ضربات و موقعیتهایی که گیرمون میاد به نحو احسن بهره ببریم بردن کیسه اونم با تفاضل بالا دور از ذهن و دسترس نخواهد بود. همه چیز بستگی داره به روز بازی و شرایط تیم و بازیکنان و چینش وسیستم و هزار و یک مورد دیگه که اگه همه چیز به نفع ما پیش بره و روز روزماباشه و وفق مراد برد انشاءالله بایه نتیجه خوب حاصل می شه


سید یوسف زارع

0

5

12 ماه پیش

دربی = قرمز : آبی = قربی


Fateeee

0

4

12 ماه پیش

۲ هیچ پرسپولیسم میبره😌 حالا ببین کی بهتون گفدم . اگ این نشد 🏆🏆👊💪💪

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 24 20 52
2 استقلال 23 19 50
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 23 -18 16
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال