ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

درخشان باز هم اشتباه گ ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

9 سال پیش

درخشان باز هم اشتباه گرفت، اسپیرانوویچ مدافع چب نیست!؟!

ارتش سرخ دات کام :
درخشان باز هم اشتباه گرفت، اسپیرانوویچ مدافع چب نیست!؟!
معضل دفاع چپ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ظاهرا به این سادگی ها حل نخواهد شد و از آنجایی که باشگاه بحران زده سرخ برای پرکردن جای خالی در لیست آسیایی اش مهلت چندانی ندارد به نظر می رسد این موضوع لاینحل به این سادگی ها به نتیجه نخواهد انجامید و احتمالا پرسپولیس بدون مدافع چپ وارد رقابت با لخویای پرستاره در اولین گام آسیایی اش خواهد شد.

حیف از ضرغام که پرید
از آن روزها که حسین عبدی می گفت ضرغام اسماعیل عراقی بهترین گزینه برای پرسپولیس است و این بازیکن حتی در خط حمله هم می تواند به کار سرخ ها بیاید حدود دو ماه گذشته است. عبدی، ضرغام را قبل از بازی دوستانه با ایران در یک بازی از الشرطه و سپس بازی تدارکاتی تیم ملی عراق مقابل ازبکستان دیده و پسندیده بود. همان روزها عبدی به درخشان پیشنهاد داد که این بازیکن را جذب کند و البته باشگاه و طاهری را هم از قضیه مطلع کرد اما درخشان بنا به دلایلی که هیچ کس نفهمید، اعلام کرد مدافع بیست ساله عراقی را نمی خواهد. ضرغام بعد از نمایش جالب در بازی دوستانه با ایران پیش از جام ملت ها در این تورنمنت یکی از بهترین های تیمش بود و با نمایش های حیرت انگیز در استرالیا در تیم منتخب جام ملت ها قرار گرفت تا درخشان با پشیمانی از تصمیمی که گرفته بود دنبال او بیفتد اما کار از کار گذشته بود و انتقال ضرغام به پرسپولیس هم به لحاظ مالی هم از نظر قراردادش با الشرطه عراق غیر ممکن به نظر می رسید.

ازبک های بنجل یکی یکی دیپورت شدند

آن روزها که درخشان، ضرغام را نخواست و حرف دستیارش را گوش نداد روی یک گزینه ازبک نظر داشت و می گفت او می تواند معضل دفاع چپ پرسپولیس را حل کند. درخشان دنبال شوکت سلام اف ازبکستانی بود که در اصل بال چپ و هافبک چپ بود نه مدافع چپ. با این حال اصرار درخشان برای جذب این بازیکن باعث شد باشگاه پرسپولیس برایش دعوتنامه بفرستد. سلام اف به ایران آمد، در تمرینات شرکت کرد و تست پزشکی هم داد اما از بخت خوش پرسپولیس در تست پزشکی او مشخص شد این بازیکن ازبک هپاتیت دارد و درخشان مجبور است قید او را زده و دنبال گزینه دیگری برود.

وقتی عقد قرارداد با ضرغام عراقی نشدنی به نظر می رسید درخشان باز هم به سمت گزینه های ازبک رفت و زمینه حضور سخوب ژورائف در تهران را فراهم کرد. ژورائف که حالا چند سالی است از تیم ملی کشورش فاصله گرفته با دو روز تاخیر در تهران حاضر شد اما در همان جلسه اول تمرین نشان داد بازیکن بی کیفیت و به دردنخوری است تا جایی که هم درخشان هم دستیارانش بر این مساله تاکید داشتند. ژورائف بعد از دو جلسه تمرین نشان داد به کار پرسپولیس نمی آید و دیپورت شد تا باز هم بحث گزینه دیگر آسیایی پیش بیاید.

اسپیرانوویچ مدافع چپ نیست
معلوم نیست چه کسانی این گزینه ها را به درخشان معرفی می کنند و چه پروسه ای طی می شود تا سرمربی پرسپولیس از گزینه ای جدید به عنوان مدافع چپ مدنظرش نام ببرد. درخشان در آخرین اظهارنظرهایش گفته یک مدافع استرالیایی – کروات را مد نظر دارد اما جالب اینجاست که مدافع مدنظر او یک بازیکن بلند قامت در پست مدافع میانی است. به این آمار دقت کنید:

تیم ملی استرالیا در جام ملت های استرالیا سه مدافع با اصلیتی کروات داشت:

1) عزیز بهیچ بازیکن شماره 13 تیم قهرمان جام ملت ها است که از بورسااسپور ترکیه به صورت قرضی راهی ملبورن هرت شده. این بازیکن با سابقه 9 بازی برای تیم زیر 23 سال استرالیا، 9 بازی هم برای تیم ملی کشورش انجام داده و دو گل ملی هم در کارنامه دارد. این بازیکن 24 ساله به عنوان مدافع و هافبک چپ بازی می کند و 170 سانتیمتر قد دارد. بهیچ در مرحله گروهی جام ملت های آسیا 90 دقیقه مقابل کویت بازی کرد اما در دیدار با عمان به میدان نرفت. او در مصاف با کره جنوبی هم 90 دقیقه در ترکیب اصلی بود اما در سه بازی مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال مقابل چین، امارات و کره جنوبی هرگز به میدان نرفت.

2) دومین مدافع اصالتا کروات تیم ملی استرالیا در جام ملت های آسیا کسی نیست جز ایوان فرانجیچ که بر خلاف بهیچ در کل تورنمنت برای تیمش بازی کرد. پست اصلی این بازیکن مدافع راست است. فرانجیچ با 27 سال سن 18 بازی ملی دارد و عضو تیم تورپیدو مسکو روسیه است. او در تمام دیدارهای تیمش در جام ملت ها بازیکن اصلی بود. فرانجیچ تنها در بازی مرحله مقدماتی مقابل کره جنوبی در دقیقه 49 تعویض شد و در دیدار فینال باز هم مقابل کره جنوبی در دقیقه 75از زمین بیرون آمد و گرنه در سایر دیدارها 90 دقیقه در میدان بود.

3) اما بازیکن مد نظر درخشان نه بهیچ مدافع چپ اصالتا کروات نه فرانجیچ مدافع راست تیم ملی استرالیاست بلکه او متیو اسپیرانوویچ مدافع میانی تیم ملی استرالیا را می خواهد!اسپیرانوویچ 26 ساله 188 سانتیمتر قد دارد و بازیکن اصلی کانگوروها در جام ملت های اخیر بود. این بازیکن که در تمام رده های ملی برای استرالیا بازی کرده 26 بازی ملی در کارنامه دارد و در حال حاضر عضو تیم وسترن سیدنی استرالیاست. اسپیرانوویچ بلند قامت خارج از استرالیا برای تیم های نورنبرگ آلمان، العربی قطر و اوراواردز ژاپن بازی کرده. جالب اینکه او با نورنبرگ قهرمان جام حذفی آلمان شده، با العربی به رتبه دوم لیگ ستارگان قطر رسیده و همراه با اوراواردز در مکان دوم جی لیگ قرار گرفته است. اسپیرانوویچ در جام ملت های آسیا 2011 هم یک بازی در ترکیب تیم ملی کشورش انجام داد و به غیر از نایب قهرمانی در آن تورنمنت و قهرمانی در جام ملت های اخیر در سال 2014 با وسترن سیدنی به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسید. او به غیر از بازی مرحله یک چهارم نهایی با چین در سایر دیدارهای استرالیا در جام ملت های آسیا در ترکیب اصلی بود و هرگز تعویض نشد.

پرسپولیس تا یک هفته قبل از اولین بازی اش در لیگ قهرمانان آسیا برای تکمیل فهرست خود وقت دارد که به عبارت دقیق تر روز 28 بهمن ماه خواهد بود. حال تصور کنید قرار است در این هفته اسپیرانوویچ به تهران بیاید و حتی اگر زمان برای تایید تست پزشکی او و عقد قرارداد با این بازیکن وجود داشته باشد درخشان یک مدافع میانی جذب کرده است و بازهم بدون دفاع چپ به مصاف لخویای پرستاره خواهد رفت. درخشان چرخید و چرخید و آخر سر می خواهد یک مدافع میانی جای مدافع چپ جذب کند. حال تصور کنید تیمی که از پس ملوان و ذوب آهن برنمی آید بدون مدافع چپ توان مقابله با حریفان پرستاره آسیایی اش را خواهد داشت؟

استرالیایی ها همین هفته می آیند
بعد از دو روز تمرین با پرسپولیس، سخوب ژورائف دیپورت شد و دیشب هم تهران را ترک کرد. به جای او، کادر فنی دو مدافع استرالیایی را مد نظر قرار داده که البته هر دو دوملیتی هستند؛ یک نفرشان استرالیایی- کروات و دیگری استرالیایی- فیلیپینی است. هر دو این مدافعان در لیگ برتر استرالیا بازی می کنند و باشگاه پرسپولیس برای شان دعوتنامه فرستاده و مدعی شده که آنها همین هفته و پیش از بازی با پدیده به تهران می آیند تا در تمرین پرسپولیس تست فنی بدهند. حال آنکه نزدیکان درخشان گفته اند بازیکن استرالیایی- کروات شانس بیشتری برای قرمزپوش شدن دارد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/63656
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال