ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

درخشان: انتخاب مدیرعام ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

3 سال پیش

درخشان: انتخاب مدیرعامل بماند برای بعد از بازی الهلال

ارتش سرخ دات کام :
درخشان: انتخاب مدیرعامل بماند برای بعد از بازی الهلال
حمید درخشان بازیکن و مربی سابق پرسپولیس معتقد است برای تیمی مانند پرسپولیس که می‌خواهد قهرمان آسیا شود و طلسم عدم قهرمانی تیم‌های آسیایی را در فرمت جدید لیگ قهرمانان بشکند قرعه مهم است. درخشان با وجود جدایی چند بازیکن اصلی، بازیکنان جدید جذب شده خصوصاً بازیکن جایگزین احمد نوراللهی را بازیکن خوب و باکیفیتی می‌داند و معتقد است شاکله اصلی پرسپولیس به خوبی حفظ شده، بر همین اساس شانس پرسپولیس را برای تکرار موفقیت‌هایش بیش از سایر تیم‌های مدعی می‌داند. در رابطه با موارد مختلف پیرامون پرسپولیس گفت و گویی با حمید درخشان داشتیم.

*پرسپولیس باید با انجام سه بازی تدارکاتی به مصاف الهلالی برود که میزبان است و از دل لیگ عربستان، پای به مصاف با پرسپولیس می‌گذارد. این تفاوت بین دو تیم را بر عملکرد پرسپولیس تأثیرگذار نمی‌دانید؟!
بالاخره این موضوع بی‌تأثیر نیست و ممکن است تا حدودی مشکل‌ساز هم بشود اما نباید فراموش کنیم که بازیکن جدیدی به آن صورت به پرسپولیس نیامده و شکل تیمی قهرمان ایران حفظ شده است؛ تیمی که بازیکنانش چند سالی می‌شود که در کنار هم بازی کرده‌اند و به قولی گاهی چشم بسته هم همدیگر را پیدا می‌کنند. جدا از این موارد برنامه‌ریزی و شرایط برای پرسپولیس هم به گونه‌ای شده که آنها ناچارند قبل از شروع لیگ به مصاف الهلال بروند از همین رو با تدبیر کادر فنی پرسپولیس انجام سه بازی تدارکاتی بهترین راه ممکن برای آمادگی نسبی بود و سرخ‌پوشان چاره دیگری جز کسب آمادگی از این طریق نداشتند.

*چرا با وجود اینکه پرسپولیس تنها نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیاست برنامه‌ریزی سازمان لیگ به گونه‌ای نبوده که پرسپولیس بعد از انجام چند بازی لیگ با شرایط بهتر ناشی از حضور در چند بازی رسمی به مصاف بسیار حساسش با الهلال برود؟!
متأسفانه ای‌اف‌سی این برنامه‌ریزی را انجام داده و چیزی که در اینجا قابل بحث است به بحث برگزاری لیگ خودمان باز می‌گردد که باید کمی زودتر برگزارش می‌کردند اما بحث کرونا و بعضی از تداخل‌های دیگر، سازمان لیگ را ناچار کرده است که به شکل کنونی برنامه‌ریزی کند.

*واقعاً راهی وجود ندارد که تقویم فوتبالی‌مان را برای کم شدن مشکلات با تقویم ای‌اف‌سی هماهنگ سازیم؟!
تعطیلات کشور ما زیاد است و تفاوت‌هایی هم وجود دارد اما با وجود مشکلاتی که وجود دارد حتماً می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که مشکلات به حداقل برسد و تقویم‌مان با ای‌اف‌سی همخوانی و هماهنگی بیشتری پیدا کند.

*به نظر می‌رسد در لیگ بیست و یکم بالاخره از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی در لیگ‌مان بهره خواهیم گرفت. این موضوع چه تأثیری بر کیفیت لیگ برتر و در مجموع فوتبال‌مان خواهد داشت؟
مسلماً به کار بردن تکنولوژی جدید خیلی در داوری و آموزش داوران و کمک داوران ما نقش خواهد داشت و این مسأله به نوعی اعتراض‌ها را به حداقل رسانده و به هر گونه حرف و حدیث در رابطه با اشتباه داوران و کمک‌داوران و تأثیرگذاری آنها بر نتایج مسابقات خاتمه خواهد داد و موجب می‌شود مربیان دیگر بعد از باخت، فقط به دنبال مشکلات فنی تیمشان بروند و ایرادشان را پیدا کنند و به موارد دیگر کاری نداشته باشند. اینگونه قطعاً میزان حرف و حدیث‌ها بسیار پایین می‌آید و نتایج با کمترین اشتباه ممکن حاصل می‌شود تا هیچ بهانه‌ای برای تیم بازنده و بروز مسائل جانبی و حاشیه‌ای باقی نماند.

*قرعه رویارویی با الهلال و به احتمال زیاد رویارویی بعدی با النصر را برای پرسپولیس قابل هضم می‌دانید و معتقدید پرسپولیس به سلامت به فینال و مصاف با حریف شرق آسیا پای می‌گذارد؟
پرسپولیس قهرمان پنج دوره متوالی لیگ ایران شده و به نوعی بر فوتبال باشگاهی ایران حکومت می‌کند به همین دلیل برای تیمی با این خصایص که خواهان قهرمانی آسیاست قرعه و رویارویی با هر تیمی نباید مهم باشد. پرسپولیس در چند دوره اخیر معمولاً با تیم‌های شرق آسیا مشکل داشته که امیدوارم این مسأله هم با توجه به تجربه‌های قبلی این بار به سود پرسپولیس رقم بخورد.

*رضا اسدی جایگزین نوراللهی در چند بازی تدارکاتی اخیر پرسپولیس بوده؛ پستی که بعضی‌ها نگران جایگزین نوراللهی بودند. به نظرتان اسدی جای خالی نوراللهی را پر خواهد کرد؟
اسدی بازیکن باکیفیتی است و احساسم این است که او در پرسپولیس موفق خواهد شد به همین دلیل نباید نگران جایگزین احمد نوراللهی در پرسپولیس باشیم.

*در رابطه با نوراللهی و عملکرد نه چندان موفقش در تیم الشباب امارات این شائبه وجود دارد که بعضی تیم‌ها مخصوصاً بازیکنان لیگ ما را جذب می‌کنند که تیم‌ها و بازیکنان شاخص ما را خراب کرده و آنها را با مشکل مواجه سازند. شما شخصاً با چنین فرضیه‌ای موافق هستید؟
نه، من خرید احمد نوراللهی توسط باشگاه الشباب را یک توطئه نمی‌دانم چون دلیلی برای این کار نمی‌بینم. در واقع یک تیم این همه پول خرج می‌کند و بازیکن جدید جذب می‌کند که اوضاع‌اش بهبود پیدا کند و نمی‌خواهد که پول خودش را دور بریزد به همین دلیل چنین فرضیه‌ای در خصوص خرید عمدی احمد به قصد خراب کردن فوتبال او توهم است و درست نیست. برای احمد نوراللهی شرایط چندان خوبی وجود ندارد اما به هر حال امیدوارم او با شرایط ترابی در لیگ‌های عربی مواجه نشود و شرایطش را بهبود بخشد. جدا از این مسأله می‌خواهم به نکته فنی هم در این بین بپردازم؛ تیم‌های عربی به دلیل نوع فوتبالشان بیشتر به دنبال بازیکنان تکنیکی و سریعی مانند قایدی هستند و اصولاً چنین بازیکنانی در فوتبال باشگاه‌های عربی موفق‌تر خواهند بود چون به نوعی طالب نوع بازی قایدی در لیگ‌های کشورهای عربی بیشتر است.

*قرعه رویارویی پرسپولیس در هفته هشتم برای انجام بازی دربی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
شرایط خوبی برای رویارویی در دربی برای پرسپولیس وجود دارد و من فکر می‌کنم پرسپولیس به واسطه چند بازی در لیگ قهرمانان و پس از آن لیگ برتر خیلی آماده‌تر از رقیب سنتی‌اش پای به دیدار دربی خواهد گذاشت؛ مسأله‌ای که ضریب برد پرسپولیس را در دربی بیشتر از رقیبش خواهد ساخت.

*با توجه به هزینه‌ای که تیم نایب قهرمان فصل گذشته انجام داده معتقدید پرسپولیس باز هم می‌تواند قهرمان شده و ششمین قهرمانی متوالی را کسب کند؟
فکر می‌کنم سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال شانس‌های اول قهرمانی هستند اما در این بین شانس اول قهرمانی را پرسپولیس می‌دانم و شانس زیادی برای کسب قهرمانی ششم پرسپولیس قایل هستم و آن را دور از دسترس مدافع عنوان قهرمانی نمی‌دانم. در این بین سپاهان هم تیم خوبی است و شاید خریدهای بیشتری انجام داده است اما برای قهرمانی فقط خرید بازیکن ملاک محسوب نمی‌شود و در نهایت تیمی قهرمان می‌شود که کار تیمی و گروهی قوی داشته باشد و به معنای واقعی تیم‌تر و از شخصیت قهرمانی بالاتری سود ببرد.

*حضور تماشاگر را پس از چیزی حدود دو فصل تا چه اندازه تأثیرگذار در کیفیت فنی بازی‌های لیگ بیست و یکم می‌دانید؟
مسلماً لیگ بدون تماشاگر کیفیت فنی لازم را نخواهد داشت. تماشاگران جذابیت زیادی به بازی‌ها می‌دهند و در واقع هیجان و روح فوتبال به حضور تماشاگر بستگی دارد. در این بین پرسپولیس بیشتر از هر تیم دیگری از حضور تماشاگر سود خواهد بود چون قهرمان پنج دوره متوالی لیگ، بیشترین هوادار را در جای جای ایران دارد به همین دلیل هم من معتقدم پرسپولیس با حمایت تماشاگرانش و حمایت‌هایشان در ورزشگاه‌ها ششمین قهرمانی متوالی‌اش را هم جشن بگیرد و باز هم مانند چند سال اخیر رکورد استثنایی دیگری را خلق کند که شاید مدت‌ها و سال‌ها تیم‌های دیگر از رسیدن به آن رکورد عاجز و در عمل ناتوان باشند.

*واقعاً به شما پیشنهاد عضویت در هیأت مدیره پرسپولیس داده شده؟
نه با من برای حضور در هیأت مدیره پرسپولیس صحبتی نشده است.

*اما شنیده شد به شما و محمد پنجعلی پیشنهاد حضور در هیأت مدیره داده شده!
با من که صحبتی نشده اما شاید با محمد آقا صحبت شده است. به هر حال من فکر می‌کنم حضور دو عضو فوتبالی در هیأت مدیره پرسپولیس خیلی می‌تواند به شرایط هیأت مدیره و تصمیم‌گیری‌ها کمک کند و در این بین حضور شخصی مانند محمد پنجعلی و تجربه‌اشکه سال‌ها کاپیتان پرسپولیس و تیم ملی بوده خیلی به سود پرسپولیس و تشکیل هیأت مدیره جدید خواهد بود.

*برای مدیرعاملی هم نام دادکان و کاشانی به گوش می‌رسد در این رابطه کدام گزینه را برای نشستن روی صندلی مدیریت پرسپولیس بهتر می‌دانید؟
من فعلاً نظری در این خصوص ندارم!

*چرا؟!
در حال حاضر تیم در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و به زمان برگزاری بازیش مقابل الهلال هم مدت زیادی باقی نمانده به همین دلیل فکر می‌کنم انتخاب مدیرعامل جدید باید بعد ازبازی پرسپولیس در عربستان صورت بگیرد.

*در خصوص بازی‌مان مقابل امارات و برد مقابل این تیم در سومین بازی متوالی‌مان چه نظری دارید؟
در ابتدا تیم امارات کنترل بازی را در اختیار داشت و آنها دنبال این بودند که در نیمه اول به گل برسند که روی این اولویت اولشان ناکام بودند. در نیمه دوم اما با تعویض‌های اسکوچیچ ما بهتر شدیم و سمت راستمان را با تغییراتی که اسکوچیچ به وجود آورد و در تیم ملی‌مان لحاظ کرد شرایط‌مان را بهتر و روان‌تر ساخت و در واقع تیم امارات را در خط دفاعش محبوس ساخت و تیم میزبان را مجبور به ارسال توپ‌های بلند و بازی مستقیم ساخت. در این بین جدا از چند ضد حمله، تیم ما باز هم تیم برتر میدان بود و ما قادر بودیم گل دوم و سوم‌مان را هم به امارات بزنیم اما برای ما کسب سه امتیاز و حفظ صدرنشینی در اولویت اول قرار داشت که به آن رسیدیم.

*اما خط دفاع‌مان به نظر مانند دیدارمان مقابل سوریه و عراق، آن صلابت همیشگی را نداشت.
بله قبول دارم خط دفاع ما ضعف‌هایی برخلاف دو دیدار قبلی‌مان داشت که حتماً آنها را برای دیدارمان مقابل کره برطرف خواهیم ساخت. جدا از این نکته مهم ما باید فشار روی دروازه حریف و استفاده از عمق را بیشتر مد نظر داشته باشیم؛ نکته مهمی که در نیمه اول دیدارمان مقابل امارات کمتر از آن بهره گرفتیم.

*چند درصد از راه صعود را با برد امارات رفته‌ایم؟
70 درصد از راه صعود را رفته‌ایم و کارمان را تا حدود زیادی بهبود بخشیده‌ایم.

*در رابطه با دیدار حساس‌مان مقابل کره چه نظری دارید؟
بازی در تهران است و به نظرم با شرایط ایده‌آلی که تیم ایران دارد کره را هم شکست خواهد داد. درست است که کره حریف اصلی ما برای صعود است اما با شرایطی که داریم قطعاً در تهران به کره نخواهیم باخت و در مجموع با دو برد دیگر صعودمان را قطعی خواهیم ساخت.

*ستاره تیم ملی ایران مقابل کره چه بازیکنی بود؟
مهدی طارمی با گلی که زد و پنالتی که گرفت بدون شک ستاره تیم ما بود.

*در رابطه با پنالتی که از دست رفت با وجود آنکه اسکوچیچ پنالتی‌زن اول را جهانبخش تعیین کرده بود که او در زمان پنالتی تعویض شده و نبود و پنالتی‌زن دوممان را هم سردار آزمون تعیین کرده بود که پنالتی را از دست داد ! فکر نمی‌کنید با توجه به روحیه خوبی که طارمی داشت اگر پنالتی را او می‌زد شرایط و شانس گلزنی‌مان بیشتر می‌شد؟
بالاخره باید به تصمیم سرمربی تیم ملی‌مان احترام گذاشت اما به هر حال این هم مسأله‌ای واضح بود که شرایط طارمی ستاره میدان عالی بود به همین دلیل از شرایط خوبی برای گلزنی برخوردار بود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144755
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
احمد نوری اسرمی

-2

0

3 سال پیش

احتملا ادمهای بنجل مثل عرب و رسول پناه و انصاری فردر راه هستن

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال