ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

ذوالفقارنسب: از نظر فر ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 4 اظهار نظر

-

5 ماه پیش

ذوالفقارنسب: از نظر فرهنگی آینده روشنی نداریم

ارتش سرخ دات کام :
ذوالفقارنسب: از نظر فرهنگی آینده روشنی نداریم
پرونده دربی 102 با تساوی یک گله تیم‌های پرسپولیس و استقلال بسته شد. جدا از نتیجه کسب شده توسط دو تیم، این دربی همانند دربی‌های گذشته با برخی از حاشیه‌ها همراه بود؛ از پرتاب بطری توسط هواداران گرفته تا شکایت دو تیم از یکدیگر پس از پایان بازی. حاشیه‌ها همیشه باعث شده تا اکثر بازی‌های پرسپولیس و استقلال بار فنی بالایی نداشته باشد، این بار هم حاشیه‌ها تکرار شد و بازی روز پنجشنبه دو تیم کیفیت بالایی نداشت اما اتفاقات و مسائل غیر فنی در دل آن بسیار زیاد بود.

بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت و مربی اخلاق‌مدار فوتبال کشورمان در خصوص مسائل فرهنگی در دربی 102 به «ایران ورزشی» می‌گوید: «متأسفانه اتفاقات و حاشیه‌های این دیدار در چند سال اخیر بیشتر شده و این موضوعات همیشه باعث تأسف‌مان می‌شود. چنین حرکاتی در فوتبال ما طبیعی شده و روز به روز در حال گسترش است، این به هیچ وجه خوب نیست. مربیان در جریان بازی‌ها خود را کنترل نمی‌کنند و حتی در کنفرانس‌های خبری هم حرف‌هایی می‌زنند که باعث می‌شود تا بازیکنان و هواداران تیم رقیب نسبت به این صحبت‌ها واکنش تندی در زمین بازی داشته باشند.»

او با اشاره به این موضوع که تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان جزو تیم‌های بزرگ فوتبال کشور محسوب می‌شوند، می‌افزاید: «این تیم‌ها هواداران بی‌شماری دارند که این هواداران از حرکات مربیان الگوبرداری می‌کنند، به این دلیل مربیان و مسئولان تیم‌ها باید به عنوان الگوی خوب و شخصیت‌های قابل احترام رفتار کنند چرا که هواداران به واسطه این رفتار در جامعه رفتار زیبنده‌ای خواهند داشت. این مسائل زنجیروار به هم چسبیده است و باید توسط تمامی ارکان فوتبال رعایت شود.»

این کارشناس فوتبال ایران بیان می‌کند: «فرهنگ و انضباطی که پیش از این رعایت می‌شد، بسیار کم شده و این موضوع زیبنده ایرانی‌ها نیست. این توقع وجود دارد که ما به عنوان کشوری با قدمت و فرهنگی کهن، جوانان‌مان را به درستی آموزش دهیم تا مسائل اخلاقی اولویت اول‌شان باشد. در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای تیم‌ها برد و باخت است، شما ببینید در دربی چقدر هوادار در استادیوم حضور دارند و علاوه بر این از طریق تلویزیون در داخل و خارج کشور بازی را تماشا می‌کنند، این افراد بزرگ و کوچک بداخلاقی‌ها را از قهرمانان و الگوهای‌شان می‌بینند و تکرار می‌کنند.»

ذوالفقارنسب می‌گوید: «از نظر من فدراسیون فوتبال می‌تواند نقش مهمی در تربیت بازیکنان و مربیان داشته باشد. فدراسیون می‌تواند با راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی تیم‌ها را به حضور در این کلاس‌ها تشویق کند. علاوه بر این یکی از مسائلی که باعث خشم بازیکنان و مربیان می‌شود، داوران هستند. در حال حاضر داوران با کوچک‌ترین حرکت به بازیکنان کارت زرد می‌دهند و باعث خشم بازیکن می‌شوند، این در حالی است که داوران می‌توانند بازیکنان را به آرامش دعوت کنند تا بازی جریان طبیعی خود را طی کند.»

مربی بااخلاق فوتبال ایران می‌افزاید: «علاوه بر فدراسیون فوتبال، تیم‌ها هم می‌توانند با استخدام کارشناسان فرهنگی باعث بالا رفتن سطح فرهنگی بازیکنان و مربیان خود شوند. در فوتبال اروپا تیم‌ها یک یا دو نفر را به عنوان کارشناس فرهنگی استخدام می‌کنند که وظیفه این کارشناسان آموزش مسائل فرهنگی است. برای آنها این موضوع اهمیت زیادی دارد اما متأسفانه برای مدیران فدراسیون و مدیران باشگاه مسائل فرهنگی اهمیتی ندارد.»

او با اشاره به حضور هواداران خانم و آقا در دربی بیان می‌کند: «ما همیشه در دربی‌های گذشته شاهد فحاشی هواداران دو تیم بودیم اما حضور خانم‌ها در این بازی باعث شد تا فحاشی نشود و تماشاگران تنها به تشویق تیم خود بپردازند. البته در همین دربی شاهد پرتاب بطری به سمت بازیکنان دو تیم بودیم اما در کل بخش فرهنگ هواداری ما در دربی 102 نمره قبولی گرفت. ما با حضور هواداران خانم در ورزشگاه‌ها می‌توانیم فحاشی‌هایی که توسط هواداران در اکثر استادیوم‌های کشورمان وجود دارد را از بین ببریم و این خودش کار فرهنگی است.»

ذوالفقارنسب صحبت‌های خود را این گونه ادامه می‌دهد: «در گذشته مدیران باشگاه افراد محترم و مورد اطمینان بودند اما حالا این گونه نیست و مدیران باشگاه‌ها هم در خصوص تمامی مسائل صحبت می‌کنند و باخت تیم را بر گردن داور بازی می‌اندازند. علاوه بر این مدیران باشگاه‌ها بر علیه یکدیگر صحبت می‌کنند و دائماً در حال سرکوب مدیر قبلی و یا مدیر تیم‌های دیگر هستند. متأسفانه موضوع فرهنگ در ورزش ما کاملاً مغفول مانده است و ما هیچ برنامه‌ای در این خصوص نداریم. همه چیز ما برد و باخت شده و این موضوع برای ما مهم است.»

مربی سابق تیم ملی می‌گوید: «در کل فوتبال ما از نظر فرهنگی آینده روشنی ندارد و در صورتی که این موضوع ادامه پیدا کند، شاهد حاشیه‌های بدتر از این خواهیم بود. این در حالی است که در سایر رشته‌ها شاهد بی‌احترامی ورزشکاران نیستیم و فقط فوتبال چنین شرایطی دارد. زمانی برای ما مسائلی همچون جوانمردی اهمیت زیادی داشت و بازیکنان و ورزشکاران ما اولویت اصلی‌شان رعایت اخلاق جوانمردی است اما متأسفانه با گذشت زمان نقش فرهنگ در ورزش‌مان کمرنگ شده است.»


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157909
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
پرسپولیسی

0

1

5 ماه پیش

فرهنگ نه تنها در فوتبال بلکه در سایر مسائل زندگی جامعه ما رنگ باخته واین خیلی خطرناک هست //در موضوع قضاوت وصدور حکم خصوصا در این دو ماه اخیر چرا حکم تخلف از سقف رو برای یه باشگاه خاص (کیسه )این همه تاخیر می اندازن ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! دو حال داره یا تخلف کرده یا نکرده ،اگر مرتکب تخلف شده حکمش رو صادر کنین اکر نشده هم اطلاع دهید .....چرا این همه فرهن قضاوت رو زیر سوال میبرین ؟؟؟؟!!!!


حسن غلامی

0

2

5 ماه پیش

باعث وبانی این بی فرهنگی ازراس تاذیل مسئولین بیسواد هستند .برای داشتن فوتبال با فرهنگ اول باید آموزش داده رسمی وهم غیررسمی .رسمی تشکیل کلاس ها وکنفرانسها وبکارگیری افراد فرهنگی واخلاقی درهمه ارکان فوتبال .غیررسمی هم کنترل رفتارهای فردی وجمعی چه درمی‌آیند وچه درصدا وسیما .دوم بکارگیری تمام اهرمهای انضباطی وبرخوردقانونی وبرچیدن مصلحت بازی .وهرکس درهرمقامی مرتکب بی اخلاقی وبی انضباطی شد باید مجازات شود .بعنوان نمونه دربازی دربی سرمربی وکادرفنی استقلال قبل وبعد ازبازی انواع حرکات تحریک کننده وغیراخلاقی راانجام دادند ازحرکات کنارزمین که بسیارزشت وزننده بود چه مصاحبه های جلف وتوهین آموز .ومتاسفانه هیچ قانونی ومجری قانون عکس العمل نشان نداد واین یکی از عوامل انتشار بی اخلاقی ها وآموزش آن بین مردم بخصوص جوانان می باشد


مرادسلمانی

0

1

5 ماه پیش

مقصراصلی فدراسیون ومسئولین برگزاری مسابقه هست که نمیتوانندکایجاددوستی فراهم کنندشهرراشلوغ می کنندکه کسی به کارهای که انجام میدن کاری نداشته باشی کسی چقدربابت بلیط فروشی جمع شده کجاهزینه میشی.می گویندآقادزدی بازارآشفته رامیخواد


فردین کرمی

0

1

5 ماه پیش

مااینجافقط ریاکارمحضیم ازهرچیزی فقط اسمشومیبریم درعمل هیچ وبرعکس فرهنگ معنیش هم بلدنیستیم

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال