ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

رهبری‌فرد: آنها که بیا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 10 اظهار نظر

-

2 سال پیش

رهبری‌فرد: آنها که بیانیه می‌نویسند در مدرسه از انشا تجدید می‌شدند

ارتش سرخ دات کام :
رهبری‌فرد: آنها که بیانیه می‌نویسند در مدرسه از انشا تجدید می‌شدند
بهروز رهبری‎فر بازیکن سابق پرسپولیس همانطور غریزی صحبت می‌کند که فوتبال بازی می‌کرد.
این خلاصه یک مصاحبه جالب از این مدافع سابق پرسپولیس است :

*قبل از اینکه به موضوعات پرسپولیس اشاره کنیم درباره سریال جدیدی که در دست تهیه دارید صحبت کنید.
یک سریال طنز است به کارگردانی آقای قاسم‌خانی و هنرپیشه‌های مطرحی همچون سام درخشانی، حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، ژوله، عبدالله روا و... که امیدوارم بتواند خنده روی لب مردم بیاورد.

*به عنوان پیشکسوت پرسپولیس به نظرتان باید در این شرایط اظهارنظر کرد یا خیر؟
واقعیت این است که در مواجهه با برخی هواداران که می‌گویند چرا حرف نمی‌زنید و بعضی‌ها که می‌گویند باید حمایت کنید، خودمان هم نمی‌دانیم باید چکار کنیم. اما به اعتقاد من اگر به معنای واقعی دلسوز تیم‌مان هستیم باید ایرادها را بگوییم. چرا که اگر در پایان فصل حرف بزنیم آن‌وقت می‌گویند چرا دیر گفتید.

*پرسپولیس شرایط خیلی خوبی ندارد و فاصله شش امتیازی با استقلال هم شانس قهرمانی‌شان را کم کرده است.
ما اگر می‌خواهیم تغییرات مثبتی در تیم ایجاد کنیم باید اول از خودمان شروع کنیم. این نمی‌شود که بعد از هر باخت همه مقصر باشند جز خودمان. شاید مهم‌ترین و بهترین ویژگی علی پروین مدیریتش بود. او امکان نداشت در طول فصل چند مرتبه استعفا بدهد. حالا اگر نتایج‌مان هم بد بود شرایط را مدیریت می‌کرد و امیدواری می‌داد که بهتر می‌شود. اما الان وقتی مربی چند مرتبه استعفا می‌دهد بازیکن هم بی‌انگیزه می‌شود و می‌گوید وقتی مربی تیم بی‌خیال شده ما چرا خودمان را بکشیم.

*پس شما هم مخالف این مسائل هستید؟
بله، یحیی نباید با هر اتفاقی استعفا دهد. خودش می‌داند که این موضوع چقدر تأثیر منفی روی تیم می‌گذارد. اصلاً مگر قرار است همیشه یک تیم قهرمان شود؟ پرسپولیس پنج سال قهرمان شده، حالا این فصل اصلاً پنجم شود. باید بروند کار کنند تا نقاط ضعف برطرف شود. این دوران برای بارسلونا، رئال و چلسی هم پیش آمده است. همین منچستر بعد از فرگوسن هنوز نتوانسته در لیگ قهرمان شود. در واقع فوتبال همین است. بزرگترهای تیم هم باید در این شرایط بزرگی کرده و تیم را کنترل کنند. برای یحیی هم خوب نیست که برای این استعفا‌هایش جوک بسازند. الان شرایط فرق کرده و مثل گذشته نیست که در یک محله فقط یک خانه تلفن داشته باشد، الان خیلی باید مراقب رفتارهای‌مان باشیم.

*اگر دقت کنید قبل و بعد از بازی تیم‌ها بیانیه می‌دهند و مربیان در کنفرانس‌ها داور را متهم می‌کنند. بازی هم که شروع می‌شود نیم ساعت روی زمین افتادند و بقیه‌اش هم به داور اعتراض می‌کنند. این شده فوتبال ما.
ما هر شب فوتبال اروپا را می‌بینیم آیا واقعاً آنجا هم همین‌طور است. به جرأت می‌گویم به اندازه تمام دنیا با آنها فاصله داریم. زمانی که توان فنی خودمان را قوی نکنیم بیانیه‌نویسی‌مان قوی می‌شود. البته به نظرم اینها که دائماً بیانیه می‌نویسند در دوران مدرسه انشای‌شان خوب نبوده و تجدید می‌شدند و الان می‌خواهند جبران می‌کنند. بهانه اکثر مربیان هم VAR است. شما مطمئن باشید این سیستم هم راه‌اندازی شود باز هم آنها بهانه دارند. چلسی بازی رفت را 3-1 به رئال می‌بازد اما در بازی برگشت 4 تا می‌زند که یکی از آنها قبول نمی‌شود. حالا تصور کنید اگر ما بودیم اولاً که اصلاً انگیزه‌ای برای بازی برگشت نداشتیم بعد هم وقتی داور گل چهارم‌مان را قبول نمی‌کرد زمین و زمان را به هم می‌دوختیم. یادم است همیشه علی پروین، مرحوم حجازی و پورحیدری می‌گفتند شما باید آنقدر خوب باشید و گل بزنید که داور نتواند کاری کند.

*برخی ایرادها به چیدمان پرسپولیس گرفته می‌شود و بسیاری از کارشناسان درباره‌اش صحبت کرده‌اند اما تغییری در تیم دیده نمی‌شود.
بعد از دربی رفت به خود شما گفتم یحیی پنج تا تعویض داشت که می‌توانست تغییرات زیادی ایجاد کند و زمان را به نفع خودش عوض کند. اما این کار را نکرد و در دربی برگشت هم دیدیم که دوباره همان اشتباه را تکرار کرد. همین اتفاق دو پیروزی با ارزش را از پرسپولیس گرفت که امیدوارم قهرمانی را نگیرد. شما همین بازی بارسلونا و اینتراخت فرانکفورت را ببینید، در دقیقه 4+90 تیم آلمانی تعویض می‌کند اما انگار یحیی لجبازی می‌کند. ما به جای اینکه هر روز قهر کنیم باید ایرادها را برطرف کنیم.

*مثلاً هنانوف در بازی حذفی مقابل آلومینیوم روزش نبود اما تعویضش نکرد.
من واقعاً می‌خواهم بدانم بر چه اساسی این دو بازیکن تاجیک را انتخاب کرده است. همین تمیروف هم خیلی کار خاصی نکرده است. شما بازیکن خارجی آوردید که سه تا پاس گل بدهد؟ خوب چرا تعویضش نمی‌کنید. من یاد خاطره‌ای افتادم که بد نیست یادآوری کنم.

*بفرمایید.
یحیی بازیکن تمرین نبود و به قول معروف حوصله تمرین نداشت. یکی دو بار من به علی آقا گفتم یحیی خوب تمرین نمی‌کند، دو شکم می‌رود و آب پرتقالش را می‌خورد اما من، افشین، مهدی هاشمی‌نسب و علی انصاریان خودمان را می‌کشیم در عوض یحیی فیکس بازی می‌کند.

*و جواب علی پروین.
علی آقا گفت بازیکنی که در زمین عصای دست مربی‌اش است و خوب بازی می‌کند چرا استفاده نکنم. این تیم برای مردم است و مهم نتیجه‌ای است که می‌گیریم. من حرفم همین است که چرا در بازی با آلومینیوم این بازیکن تعویض نشد. در حالی که سیدجلال روی نیمکت بود. دود این لجبازی‌ها به چشم تیم و هوادارانش می‌رود.

*حامد لک هم بعد از یکی دو نمایش ضعیف جای خود را از دست داد.
هر بازیکنی روز بد دارد. حامد یکی از بازیکنان مؤثری بود که با پرسپولیس تا فینال آسیا هم رفت. مگر من در بازی با ملوان گل به خودی نزدم، مگر یحیی در بازی ملی به خودمان گل نزد. پس این طوری باشد که باید مربیان ما را همان موقع کنار می‌گذاشتند. پرسپولیس با این لجبازی‌ها به جایی نمی‌رسد. من گفته بودم امیدوارم بعد از 3-2 سال شیرازه پرسپولیس به هم نخورد. آن تیم برانکو بود که هر سال نتیجه می‌گرفت و این تیم را خود یحیی بسته است.

*قبل از اینکه موضوع پرسپولیس را ببندیم، درباره شکایت رادوشویچ و انتخاب مدیر آکادمی هم صحبت کنیم.
موضوع رادوشویچ را که هیچ‌کس گردن نمی‌گیرد و در نهایت هم باید پولش را با ضرر و زیان تا آخرش بدهیم. اما درباره آکادمی باید بگویم تا زمانی که برخی‌ها به جای بستن تیم خودشان را می‌بندند و بازیکن سفارشی می‌آورند انتظار زیادی نداشته باشید. زمانی که من در تیم‌های پایه بودم یک نفر آمد و گفت مرا فلان مدیر سفارش کرده است. وقتی به زمین رفت دیدم کفش کشتی به پایش است. گفتم می‌دانی که اینجا فوتبال تمرین می‌کنند، او در نهایت تعجب گفت با همین راحتم. وقتی هم گفتیم بغل پا بزن باور نمی‌کنید گفت بغل پا یعنی چه؟ تازه می‌گفتند حتماً باید اسمش رد شود. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/148676
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
ali mehri

0

1

2 سال پیش

دمت گرم داش بهروز مثل دوران بازیت با هیشکی رودربایستی نداری حرف حق زدی لجبازی یحیی تیم نابود کرده چرا به ابراهیمی بیچاره چندتا بازی فرصت نمیده فوتبالشو نابود کرده یا پاکدل که عالی و جنگنده بازی میکنه‌


رضا توانا

0

1

2 سال پیش

چون حرف حق میزنه هیچ پست و سمتی تو تیم نداره. و گرنه از امثال مطهری و فنایی خیلی بهتره. بهروز با تعصب


یداله قنواتی

0

1

2 سال پیش

الان روز حمایت از یحیی است آنان که سنگ اندازی میکنن‌ تو فکر چی هستن بابایی طرف بشین با تیم پرسپولیس در افتادی


علیرضا حسین پور

0

2

2 سال پیش

به این خدای بزرگ به این ماه مبارک رمضان قسم حرف حق زد


ابی پرسپولیسی عشق کاپیتان امید

0

2

2 سال پیش

اگر 4تا پیشکسوت دیگه هم بجای حمایت از یحیی بیان و واقعیت بگند خیلی بهتر... یحیی نیازی به حمایت نداره. چون لجباز.. باید با واقعیت روبرو بشه


ابی پرسپولیسی عشق کاپیتان امید

0

3

2 سال پیش

خدایی آقا بهروز حرف دل هوادار زد... یحیی با لجبازی داره قهرمانی از ما میگیره


p.b

0

2

2 سال پیش

دمش گرم مثل بعصیا تعرف ورددربایسی نداره یحیی هنانف خوب بازی نمیکنه‌چون مشکل داره باسید نمیارش بازی یحی دلا هوادارا سربلندی تیم به هیچ بازیکن وپیشکسوتی نمیفروشن همه اینها امدن تو پرسپولیس پول کلان گرفت ومعروف شدن ومدیونن ن طلبکار پس میخای با بازیکن اماده لجبازی کنی بر گمشو خبری خواهشن نظرکاربرا رابدست اینها یجوری براسون


بابک اعتمادیان

0

4

2 سال پیش

دمت گرم بهروزخان . اینا رو باید پیشکسوتان چشم در چشم به یحیی بگن تا خودشو اصلاح کنه . چون دیگه اینجور استعفاها هوادارا رو گول نمیزنه


اکبر رجبی

0

4

2 سال پیش

کسانی که زیاد حرف می زنند کمتر فکر می کنند در نتیجه کمتر عمل می کنند بنا براین کسانی که کمتر حرف می زنند بیشتر فکر می کنند و ببیشتر عمل می کنند حالا قضیه این مدیران پر حرف است که کمتر به وظایفشان عمل می کنند و فقط شعار می دهند


morteza

0

4

2 سال پیش

واقعا درست میگه،همه حرفاش عین حقیقت هستش.

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر آلومینیوم کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 5 لیگ برتر

جمعه, 30 شهریور

نساجی 2 - 2 استقلال 17:15
مس رفسنجان 0 - 0 گل گهر 18:30
ملوان 2 - 0 شمس آذر 19:00
پرسپولیس 2 - 0 آلومینیوم 20:00

شنبه, 31 شهریور

هوادار 0 - 1 فولاد 18:45
استقلال خوزستان 1 - 1 چادرملو 19:30

یکشنبه, 01 مهر

ذوب آهن 1 - 1 سپاهان 19:00
خیبر خرم‌آباد 1 - 2 تراکتور 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال