ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

رهبری‌فرد: پیشکسوت‌نما ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 10 اظهار نظر

-

3 سال پیش

رهبری‌فرد: پیشکسوت‌نما و مدیرنما هم به تماشاگرنما اضافه شده

ارتش سرخ دات کام :
رهبری‌فرد: پیشکسوت‌نما و مدیرنما هم به تماشاگرنما اضافه شده
بهروز رهبری‌فرد کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس حالا در قامت یک پیشکسوت دیگر کری نمی‌خواند. او که تجربه بازی‌های زیادی در دربی را دارد بر این باور است که دربی 97 بار فنی نداشت.

*دربی تهران با آن همه سر و صدا کیفیت خوبی نداشت و هواداران دو تیم را هم راضی نکرد.
قبل از اینکه درباره دربی تهران حرف بزنیم دوست دارم به موضوعی اشاره کنم. در حال حاضر یکسری اتفاقات در فوتبال ما از طرف بزرگتر‌ها رخ می‌دهد که جای تأسف دارد. یک زمانی بازیکن حرفی می‌زند و به دلیل اقتضای سنش قابل توجیه است اما از عزیزانی که مویی سپیده کرده‌اند انتظار این نوع مصاحبه‌ها نمی‌رود. من بارها در جمع پیشکسوت‌ها گفتم و خواهش کردم که به خاطر جمع کردن فالوئر روبه‌روی همدیگر قرار نگیرند و حرف‌هایی نزنند که بعداً پشیمان شوند. این دنیا و بخصوص دنیای فوتبال خیلی کوچک است و آدم‌ها خیلی زود به هم می‌رسند. من مصاحبه‌های مدیران دو باشگاه را قبل از بازی شنیدم و چون سردار آجورلو را یک مدیر فوتبالی می‌دانم اصلاً از ایشان انتظار نداشتم. همانطور که از مدیر پرسپولیس انتظار این حرف‌ها نمی‌رفت.

*شما با سردار در پاس کار کرده‌اید.
بله من همین الان هم با یکی دو مدیر در ارتباطم که یکی از آنها سردار آجورلو است. حتی در زمان کاندیدا شدن ایشان برای ریاست فدراسیون هم صحبت‌هایی با هم داشتیم. به خاطر همین می‌گویم انتظار نداشتم جون ایشان در پاس اصلاً اهل کری خواند نبودن و نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده که این صحبت‌ها مطرح شده است. من واقعاً خوشحال شدم که دربی تماشاگر نداشت. البته الان تمام سینماها و سالن‌های سرپوشیده باز شده و مشغول به کار هستند و نمی‌دانم چرا فوتبال که در فضای باز برگزار می‌شود باید بدون تماشاگر باشد.

*چطور؟
برای اینکه با توجه به مصاحبه‌های انجام شده از سوی دو اعضای دو باشگاه، اگر دربی تماشاگر داشت شاید تنش‌ها روی سکو خیلی زیاد می‌شد اما این‌بار که بازی تماشاگر نداشت حساسیت و حاشیه‌ها را خود مسئولان دو باشگاه به وجود آورده بودند.

*این حرف‌ها را کسی می‌زند که خودش در دوران فوتبالش کری‌های زیادی می‌خواند.
اتفاقاً می‌خواستم در این باره هم حرف بزنم. من زمانی که فوتبال هم بازی می‌کردم و با مردم در بیرون برخورد داشتم همه می‌گفتند شخصیت شما با داخل زمین خیلی فرق دارد. واقعاً همینطور هم بود. شما کاملاً درست می‌گویید من دعواهایم را داخل زمین کردم و کری هایم را هم خواندم اما الان چرا باید مثلاً برای علی منصوریان، محمد نوازی یا... کری بخوانم. الان باید حرف فنی بزنیم و فالوئر جمع کردن کمکی به فوتبال ما نمی‌کند. البته اگر فنی حرف بزنیم فالوئرهای‌مان کم می‌شود. قبلاً فقط می‌گفتند تماشاگرنما اما الان به نظرم در فوتبال‌مان هم پیشکسوت‌نما داریم هم مدیرنما و یکی باید قبل از دربی مراقب اینها باشد تا حساسیت را بیشتر نکنند.

*به دربی بپردازیم که به زعم خیلی‌ها بار فنی نداشت.
من با احترام به تمام تیم‌ها باید بگویم که بازی‌های داخلی را نگاه نمی‌کنم چون چیزی به دانش فوتبالی‌ام اضافه نمی‌کند اما دربی حسابش با بقیه فرق می‌کند. این بازی آنقدر کیفیتش بالا بود و موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها خلق شد که من از استرس زیاد دستم عرق کرده بود. اتفاقاً بازی را با دو تن از هنرمندان کمدی کشورمان می‌دیدم و برای‌شان کری می‌خواندم که شما سریال طنز می‌سازید اما ببینید این دربی چقدر هیجان دارد اما دقیقه 30 دیدیم یکی از دوستانم بی‌خیال تماشای بازی شد و من هم خجالت کشیدم حرفی بزنم.

*قبول دارید که این دربی زیاد بازیکن دربی‌باز نداشت؟
بله نداشت. من یادم هست آخرین دربی که بودم هم استرس داشتم. این بازی بازیکنانی را می‌خواهد که بتوانند در آن شرایط خودشان را کنترل کنند. یک زمانی علی آقا می‌گفت هر کجا گیر کردید توپ را به علی کریمی بدهید یا قبل‌تر از آن می‌گفت فقط توپ را تو 18 به فرشاد برسانید. آن سال از خط دروازه تا نوک حمله هر دو تیم بازیکن دربی‌باز داشتند. فوتبال بازیکن پرروی فوتبالی می‌خواهد. لطفاً با بی‌ادبی اشتباه گرفته نشود. منظورم بازیکن نترس که درگیر شود و تکل بزند.

*شاید یک دلیلش این بود که برخلاف سال‌های گذشته بازیکن دربی‌باز نداشت.
این موضوعی که شما می‌گویید کاملاً درست است. الان فوتبال ما علی کریمی ندارد که دو سه نفر را دریبل کند یا عابدزاده‌ای که با یک دست توپ بگیرد. فوتبال ما مدل آلمانی یا بهتر بگویم ماشینی شده است. در این بازی هم شما اگر به تعویض‌ها و چیدمان مربیان دو تیم نگاه کنید متوجه خواهید شد که فقط برای نباختن به زمین آمده بودند. جالب اینکه همان شب بازی دورتموند و بایرن بود و فوتبالی‌ها دیدند تیم‌هایی که برای پیروزی به میدان می‌آیند چطور بازی می‌کنند. این بازی که بار فنی نداشت حداقل دعوایی، تکلی می‌زدند تا برای تماشاگر جذابیتی داشته باشد. مسی و رونالدو هم در قالب تیمی‌شان عالی هستند اما یک جاهایی لازم باشد خودشان نتیجه را تغییر می‌دهند اما پرسپولیس زیاد از این بازیکنان ندارد. این بازی به خاطر همان حاشیه‌های قبلش اگر تماشاگر داشت حتماً چند نفری در رختکن آب قند لازم می‌شدند چون فشارشان می‌افتاد.

*به تعویض‌ها اشاره کردید. به عنوان مثال خیلی از پرسپولیسی‌ها انتظار داشتند مهدی عبدی زودتر به زمین بیاید.
ببینید من در تمرینات نیستم و از آمادگی بچه‌ها اطلاع کاملی ندارم. زمان خودمان وقتی می‌گفتند چرا فلانی بازی نمی‌کرد دلیلش را می‌دانستم اما به نظرم پرسپولیس باید با دو مهاجم بازی می‌کرد و عبدی هم می‌توانست از ابتدا در ترکیب قرار گیرد.

*ترس از باختن روی کیفیت بازی خیلی تأثیر می‌گذارد.
بله زمان ما هم علی پروین می‌گفت اگر قهرمان شوید و دربی را ببازید هوادار راضی نمی‌شود اما بازیکنان سرخابی باید بدانند پیراهن چه تیمی را پوشیده‌اند و چه زمانی بهتر از دربی که می‌توانند هواداران‌شان را شاد کنند.

*البته بحث‌هایی هم بود که برخی مشکلات مالی هم روی تیم تأثیر داشته و...
ببینید پرسپولیس از زمان فتحعلی شاه مشکل مالی داشته است. زمان ما هم مدیران بعد از چند ماه عوض می‌شدند. هیچ‌وقت یادم نیست یک مدیر 5-6 سال دوام آورده باشد. ما هم در آن زمان استادیوم اختصاصی نداشتیم و همین مشکلات مالی هم وجود داشت. پس بیاییم بحث فنی بکنیم تا خروجی‌اش کمکی به فوتبال کرده باشد. این دربی به نظر من هیچی نداشت و بیشتر یک دورهمی بود.

*در اواخر بازی استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.
من که چند مرتبه فیلم را دیدم به نظرم قبل از همه اینها بازیکن استقلال به اندازه یک دست در آفساید بود. اما ببینید فوتبال ما چقدر بیچاره شده که همه دربی‌اش شده یک خطای مشکوک به پنالتی. مگر بازی بارسا-رئال، یووه- میلان و بایرن با دورتموند حساس نیست؟ پس چرا آنها این همه فرصت گل ایجاد می‌کنند. به قول داوران این صحنه را هم می‌شد پنالتی گرفت هم نگرفت.

*شاید اگر VAR بیاید شرایط بهتر شود
خدا کند نیاید چون دربی ما که کیفیت ندارد و آن وقت دیگر نمی‌توانیم درباره همین پنالتی‌ها و خطای اوت دستی و این چیزها صحبت کنیم.

*با تمام این صحبت‌ها چقدر به قهرمانی پرسپولیس امیدواری؟
ببینید من خیلی تیم‌ها را هنوز ندیدم. مثل آلومینیوم و فجر اما با اینکه سپاهان، گل‌گهر و استقلال تیم‌های خوبی هستند اما پرسپولیس با جذب یک بازیکن بازیساز می‌تواند برای ششمین سال متوالی قهرمان شود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/146112
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
احمد نوری اسرمی

0

2

3 سال پیش

در جواب اقای نجفی . واقعا اون دوران دیگه بر نمیگرده فقط حیف شد اون موقع موبایل و صفحات اجتماعی نبود وگرنه خیلی حال میداد علی انصاریان خدا رحمت کنه میگفت من و بهروز قرار میذاشتیم فقط مهاجما رو بزنیم یعنی یا توپ رد بشه یا بازیکن . ولی داداش قصه هاشمی نصب رو نخور این اقا لیاقت بزرگ شدن نداشت هر چند علی پروین هم اخلاق نداشت ولی به هر حال بزرگ تیم بود اون فتح اله زاده دیوس فقط از اب گل الود ماهی میگرفت وقتی میدید ستاره های پرسپولیس با پروین مشکل پیدا میکردن میرفت دنبالشون میاورد استقلال که بگه منم هستم ولی تو کارنامه استقلالیهای پست فقط سوزندن ستاره های فوتبال دیده میشه برای همین نه ستاره درست و وحسابی دارن و نه لژیونر درست وحسابی و نه اسطوره . چون همش نگاهشون به دست پرسپولیسیها بود انصاریان اینقدر شرف داشت که بگه رفتنش به استقلال اشتباه بود ولی هاشمی نصب منفور هنوز که هنوزه میگه از رفتن به استقلال پشیمون نیستم خاک بر سرش همین الان استقلالیها هم قبولش ندارن بقول معروف از پرسپولیس رونده از استقلال مونده. پس قصه این نامرد رو نخور نامردا تو تاریخ جایی ندارن از نظر من هاشمی نصب و شجاع خیانت زاده تو یک ردیف قرار دارن نمک خوردن نمکدون شکستن ولی اشتباهشون قبول ندارن. ولی یادش بخیر اون زمینهای داغون تصاویر کاملا مسخره بی کیفیت فوتبال علی اصغری . اون موقع فوتبال خیلی پاک تر بود مثل الان نبود که بازیکن از نام پرسپولیس به همه چی برسه ولی سر بزنگا از پشت خنجر بزنه در بره مثل شجاع افتاب پرست. دمت گرم یادی از قدیما کردیم یادش بخیر


سید محمد جلال نجفی

0

2

3 سال پیش

سلام آقای احمد نوری اسرمی یاد اون دوران بخیر رهبری فرد همیشه با سلطان علی پروین سالی یک ی دو بار حرف ش می شد اما هر وقت برمی گشت در ترکیب جبران می کرد یادش بخیر چه ترکیب دفاعی بود عابدزاده درون دروازه نادر محمد خانی دفاع وسط مهدی هاشمی نسب دفاع راست بهروز رهبری فرد دفاع چپ 😢😢😢😢😢😢 مادر دیگه نزایده کسی بیاد نادر محمد خانی م یا بهروز رهبری فرد یا مهدی هاشمی نسب یا عابدزاده /بخدا بعد آنکه هاشمی نسب رفت استقلال تا یک هفته نتوانستم غذا بخورم هنوز اون روز یادم است آخرین بازی ش برای پرسپولیس بازی با ابومسلم بود اون سال کلاس ده بودم شاگرد نمونه در مدرسه شده بودم آن قدر غصه رفتن هاشمی نسب به استقلال را داشتم در مراسم سر صف برای جایزه که یک کیف کلاسوری بود حاضر نشدم هنوز که هنوز است بعد ۱۹_۲۰سال است وقتی یاد رفتن هاشمی نسب به استقلال می افتم تمام وجودم غم وغصه وتاریکی غم می گیره / یادتان هست آقای احمد نوری اسرمی لقب هاشمی نسب در جدول ها روزنامه اون سال ها چه بود !؟یکی از سوال ها جدول مجلات و روزنامه این بود مهندس گلزنی به استقلال ؟؟جواب ش هم این بود مهدی هاشمی نسب 😭😭😭😭😭😭 همیشه افسوس دو چیز را داشتم و هنوز که هنوزه دارم وقتی داستان رستم و سهراب می خوانم یا می شنوم خدا خدا می کنم رستم سهراب را بشناسد و با خنجر نزند بکشدش !!! وقتی هم یاد اون روزها می افتم خدا خدا می کنم ناصر ابراهیمی و خوردبین بین علی آقا پروین وهاشمی نسب وساطت ت کنن و نگذارن هاشمی نسب بره استقلال😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😢😢😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭


عبدالرحمن لشکری

-3

0

3 سال پیش

رهبری فرد از نظر فنی هیچی بارش نبود ؛ چه در دوران بازیگری و چه بعد از آن هیچ گلی به سر پرسپولیس نزده یک بار هم به پشتیبانی از ارتش سرخ واکنش نشان نداده


ابي

0

3

3 سال پیش

درود بر آق بهروز... همین که تو دربی چندین سال پیش فرناز مجیدی تهدید کردی و زمبسته تا آخر بازی نزدیک دروازه پرسپولیس نشد از ترس این که پاهاش خرد کنی... یعنی خیلی مردی.....


احمد نوری اسرمی

0

2

3 سال پیش

ولی انصافا خوب مهاجمای حریف درو میکرد


احمد نوری اسرمی

0

3

3 سال پیش

ماهی دو دفعه با علی پروین دعوا میوفتاد با گل و شیرینی به زور اشتی میکردن


علی شاهرود پرسپولیسی

-1

4

3 سال پیش

عشقی سلطان غیرت باغیرت ترین بازیکن داخل زمین فقط عشقی رهبری فر قرمزترین بازیکن پرسپولیس ❤️❤️❤️❤️❤️❤️


morteza.joqtaeei

-1

4

3 سال پیش

دمت گرم که همیشه حرفتو زدی .


عبدالرحمن لشکری

-6

2

3 سال پیش

یکی از پیشکسوت نماها خود رهبری فرد هست؛ یکی ازش بپرسه شماها به عنوان یه پیشکسوت تا بحال برای پرسپولیس چه فایده ای داشته اید؟


ali mehri

-5

2

3 سال پیش

تو هم‌ ب خودت میگی پیشکسوت یک بار شد پشت تیم دربیایی یا از حق تیم حرف بزنی چیکار کردی برا پرسپولیس چند سال بازی کردی و پولتو گرفتی الانم هرچی داری صدقه سر پرسپولیسه وقتی هم بازی میکردی چیزی بارت نبود فقط خطا میکردی پس لطفا درباره تیم و بار فنی حرف نزن برو با همون رفیقای کیسه کشت دروهمی بگیر

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر آلومینیوم کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال