ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

روایتی از اشتباهات داو ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

8 سال پیش

روایتی از اشتباهات داوری در بازی های پرسپولیس ـ سپاهان/ همه به ضرر پرسپولیس!

ارتش سرخ دات کام :
روایتی از اشتباهات داوری در بازی های پرسپولیس ـ سپاهان/ همه به ضرر پرسپولیس!
در سالیان اخیر بازیهای پرسپولیس مقابل تیم های اصفهانی غالبا با جنجال  و اشتباهات داوری توام بوده است و در بسیاری از  بازیهای مهم پرسپولیس با دو تیم سپاهان و ذوب اهن این اشتباهات زمینه شکست پرسپولیس و حتی از دست رفتن جام قهرمانی  را فراهم اورده است.

در چند بازی اخیر این اشتباهات به طرز غیرقابل باوری افزایش یافته و در دو فصل  اخیر کلکسیونی از اشتباهات داوری را در بازیهای پرسپولیس مقابل دو تیم اصفهانی شاهد بوده ایم؛ اشتباهاتی که دو شانس قهرمانی در جام حذفی  مقابل ذوب اهن و دو پیروزی مقابل سپاهان را در بازی برگشت لیگ چهاردهم و رفت لیگ پانزدهم مقابل سپاهان از پرسپولیس گرفته است.حال پرسپولیس در استانه رقابت دیگری با دو رقیب اصفهانی، طی دو بازی متوالی قرار گرفته و  طرفداران پرسپولیس بیشتر از هر وقتی نگران قضاوت داوران در این دو دیدار حساس هستند و بیم ان را دارند که همچون دیدار رفت، تیم محبوبشان قربانی اشتباهات داوران گردد. بهرحال  اتفاقات تلخ گذشته ذهنیت روشنی را به هواداران پرسپولیس نمی دهد، زیرا پرسپولیس از زمانی که لیگ فوتبال ایران حرفه ای شده بارها از تصمیمات اشتباه  داوری ضربه خورده و این همیشه برای طرفداران پرسپولیس سوال برانگیز بوده که چرا این اشتباهات سهوی! تنها به ضرر تیم انها اتفاق می افتد و هرگز به ضرر رقبای اصفهانی پرسپولیس نبوده است؟در ادامه به بخشی از این اشتباهات اشاره می کنیم.

بهمن81- لیگ برتر

بازی دور رفت دیدار پرسپولیس و سپاهان در لیگ دوم حرفه ای، در حالی برگزار شد که جلال مرادی با اعلام یک پنالتی اشتباه به سود سپاهان زمینه پیوزی 2بریک این تیم را فراهم اور. اگر این پنالتی گرفته نمی شد، پرسپولیس می توانست با تساوی در این دیدار به جای عنوان سوم صاحب رتبه دوم لیگ شود.

شهریور85- فینال جام حذفی
بازی رفت پرسپولیس و سپاهان در آزادی با تساوی یک-یک میان دو تیم خاتمه می یابد تا نتیجه بازی برگشت تعیین کننده سرنوشت دو تیم باشد. همچون دیدار رفت، باز هم این پرسپولیس است که گل نخست بازی را توسط ابراهیم اسدی به ثمر می رساند و این گل توسط سپاهان جبران می شود و بازی به وقت های تلف شده کشیده می شود و در واپسین دقایق بازی هادی عقیلی،مدافع سپاهان، احسان خرسندی، مهاجم پرسپولیس را که می رفت با دروازه بان این تیم تک به تک شود با خطا متوقف می کند و مسعود مرادی، داور بازی در تصمیمی بحث برانگیز این خطا را نادیده گرفته و بازی در نهایت به ضربات پنالتی کشیده می شود و با حساب 5 بر4  به قهرمان رسیده  و سپاهان به لطف داور بازی به سوپرجام آسیا راه یافته و به مقام دومی اسیا دست می یابد.   

خرداد 86- نیمه نهایی جام حذفی  

یکسال پس از جنجال داوری در اصفهان، اینبار در ازادی پرسپولیس با ارائه فوتبالی زیبا و تهاجمی با یک گل از سپاهان پیش می افتد و در حالی که چند دقیقه با قهرمانی فاصله ندارد با سوت عجیب داور ورق بازی به سود سپاهان عوض می شود. حسین پاپی ، بازیکن سپاهان در صحنه ای مشکوک خود را نقش بر زمین کرده و قهرمانی به نشان خطای پنالتی در سوت خود می دمد، پنالتی سپاهان به گل تبدیل می شود و پرسپولیس که با این اشتباه تاثیرگذار قهرمانی در یک قدمی رسیدن به جام اشفته و غافلگیر شده، از هم پاشیده و در وقتهای تلف شده، 3گل دیگر دریافت می کند و برای دومین سال پیاپی دستش از کسب جام کوتاه  می ماند.  ناگفته نماند که قهرمانی در این بازی یک پنالتی روی مهرزاد معدنچی را هم اعلام نکرد. 

آذر89- لیگ برتر
پرسپولیس با 2 پنالتی محسن قهرمانی بازی را به سپاهان باخت. محسن قهرمانی داور مسابقه در دقیقه 2 به علی دایی سرمربی پرسپولیس تذکر داد. این یکی از سریع ترین تذکرهای داوران به سرمربیان تیم های لیگ برتری بود. داور این دیدار به دنبال اعتراض های مکرر دایی در دقیقه ‪ 2‬با توقف بازی از سرمربی تیم پرسپولیس خواست تا در منطقه مجاز قرار گرفته و تنها به هدایت تیم خود بپردازد. همین اشتباه باعث قهرمانی سپاهان شد!

شهریور92- لیگ برتر سیزدهم
از دور رفت بازیهای لیگ،پرسپولیس در فولادشهر به مصاف سپاهان می رود.هنوز چند ثانیه ای از شروع مسابقه نگذشته است که محسن قهرمانی بار دیگر سرنوشت ساز شده و با اخراج عجیب میثم حسینی و اعلام پنالتی به سود سپاهان، باعث 10نفره شدن پرسپولیس و پیش افتادن سپاهان می شود. این اتفاق در حالی روی داد که به تایید کارشناسان داوری خطا را مدافع سپاهان روی میثم حسینی انجام داده بود! پرسپولیس علیرغم ۱۰ نفره بازی کردن چند موقعیت خوب گلزنی بدست اورد و برخلاف جریان مسابقه اما  در دقایق تلف شده  روی یک ضدحمله گل دوم را نیز دریافت کرد تا یکبار دیگر به لطف اشتباهات عجیب قهرمانی مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد. پس از این بازی علی دایی، داور بازی  به غش کردن به سمت سپاهان متهم کرد و در نهایت این  قضاوت جنجالی با محرومیت محسن قهرمانی و از دست رفتن قهرمانی منجر شد.

فروردین94- لیگ چهاردهم  
پرسپولیس با سومین مربی فصلش در نبردی تشریفاتی به مصاف سپاهانی می رود که هنوز شانس قهرمانی دارد. بازی با گل پرسپولیس به جریان می افتد و دقیقه 52 مسابقه در حالی که طارمی می رفت تا دومین گل را وارد دروازه سپاهان گل با خطای غفوری متوقف می شود، اما محمد رضا اکبریان رای به تمارض طارمی می دهد و او را با کارت زرد جریمه می کند! تا سپاهان در نهایت با دو گل بازی را به سود خود به پایان  برساند. طبق تایید کارشناسان داوری، خطا روی طارمی پنالتی و مدافع سپاهان در این بازی اخراج می شد.

مرداد94- لیگ پانزدهم

از هفته سوم بازیهای دور رفت لیگ برتر در فصل اخیر، دو تیم در اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند و در یک بازی پرگل و جذاب بار دیگر، داوری جنجال ساز شد و شکست پرسپولیس را پدید اورد. در همان دقایق ابتدایی بازی زرگر قاضی این دیدار از گرفتن خطای هادی عقیلی مدافع سپاهان و اخراج وی که موقعیت آشکار گل  را از طارمی گرفته بود خودداری کرد و از اعلام  دو خطای پنالتی به سود پرسپولیس گذر کرد و این قضاوت ضعیف موجب محرومیت 4 جلسه ای زرگر را پدید اورد.

امیدواریم اینبار قضاوت سالم و بدون اشتباهی را از قاضی میدان شاهد باشیم و دیگر شاهد قربانی شدن پرسپولیس مقابل سپاهان و  البته همشهری این تیم، ذوب اهن در بازی آتی نباشیم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/76369
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر استقلال خوزستان به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 28 لیگ برتر

جمعه, 04 خرداد

پیکان - تراکتور 19:45
ملوان - مس رفسنجان 19:45
سپاهان - هوادار 19:45
صنعت نفت - شمس آذر 19:45
گل گهر - آلومینیوم 19:45
پرسپولیس - استقلال خوزستان 19:45
فولاد - ذوب آهن 19:45
نساجی - استقلال 19:45

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال