ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

روزهای ابری کسی که پرس ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

4 سال پیش

روزهای ابری کسی که پرسپولیس راه تنها گذاشت

ارتش سرخ دات کام :
روزهای ابری کسی که پرسپولیس راه تنها گذاشت
علیرضا بیرانوند پس از مصدومیت ژان بوته، رقیب فرانسوی اش در رویال آنتورپ با خوش شانسی پست شماره یک این تیم را در اختیار گرفت اما دیری نپایید تا بدشانسی گریبان گیر دروازه بان اسبق ارتش سرخ شود و او در بازی یکشنبه شب مقابل سن ترویدن، تنها 30 دقیقه پس از به صدا در آمدن سوت آغاز دیدار، با برانکارد از زمین خارج شد.
دروازه بان ایرانی رویال آنتورپ که در چهارچوب مسابقات لیگ اروپا و در برابر شاگردان استیون جرارد در گلاسکو رنجرز با مصدومیتی جزئی رو به رو شد، باز هم با مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت اما به بازی گرفتن دوباره اش تنها 72 ساعت پس از یک بازی سنگین، باعث شد یک اصابت کاملا پیش پا افتاده در محوطه جریمه با زمین، درد او را تشدید و ادامه دادن به بازی را برایش غیر ممکن کند. البته رویال آنتورپ پس از یک بازی بی هیجان و کسل کننده، به تساوی یک بر یک مقابل حریف رده پانزدهمی رضایت داد و البته هم تیمی های علیرضا، با این نتیجه 48 امتیازی شده و در رده دوم ایستاده اند.

به همین بهانه گزارشی از بلژیک را به همراه مصاحبه اختصاصی با هواداران این تیم درباره عملکرد بیرانوند را در ادامه می خوانید:

سفر سنگربان سابق پرسپولیس به شهر الماس، تا به این جای کار چیزی شبیه به تجربه آلیس در سرزمین عجایب بوده است. سفری نچندان طولانی مدت تا به این جای کار اما پر از اتفاق های تلخ و شیرین، پر از پستی و بلندی و پر از نوسان بین صفر تا صد. حضور پر سروصدای این گلر ملی پوش به بلژیک را در تابستان گذشته به یاد داریم که گزارش های بسیاری در شماره های گذشته روزنامه تقدیم حضورتان شد اما روزهای اول، با توجه به تاخیر بیرانوند در رسیدن به آنتورپ و مصدومیت یک ماهه این بازیکن در همان ابتدای راه، دلیلش هرچه که بود، باعث شد علیرضا شرایط خوبی را تجربه نکند.

او ابتدا پیراهن شماره یک را تحویل گرفت اما در اردوی آماده سازی و به سبب عملکرد ضعیفش در تمرینات، به ایوان لکو، مانع سرسخت کروات برخورد کرد. از همان کروات های با دیسیپلین که نمونه اش را در فوتبال ایران کم نداشتیم اما کمی بی فکر تر، کمی بی ملاحظه تر و بر خلاف انتظار، کاملا آماده برای آتش بازی در بستر رسانه ها. این ویژگی ها، نظر هواداران بلژیکی رویال آنتورپ درباره ایوان لکو است.

مردی که سرانجام پس از حدود 5 ماه، علیرضا بیرانوند را در یک بازی رسمی به کار گرفت و در دیدار مقابل تاتنهام، در چهارچوب دور گروهی لیگ اروپا، درخشش سنگربان ایرانی اش را مشاهده کرد. باوجود آن که علیرضا در دیدار مقابل تاتنهام 2 مرتبه دروازه اش را باز شده دید اما بیش از 8 سیو تاثیرگذار در جریان بازی را به نام خود ثبت کرد و می توان گفت اگر بی تجربگی مدافعان آنتورپ نبود، اولین کلین شیت بیرانوند در اولین دیدار رسمی اش، آن هم مقابل شاگردان ژوزه مورینیو به ثبت می رسید. به هرحال علیرضا که لقب بهترین بازیکن میدان در دیدار مقابل تاتنهام را نیز به نام خود زده بود، در تیم منتخب هفته لیگ اروپا نیز حضور یافت و به نظر می رسید دیگر هیچ چیز نمی تواند این سنگربان لرستانی را از روی خط دروازه آنتورپ تکان دهد.

تقریبا همین طور هم شد. ایوان لکو در اولین بازی لیگ پس از مصاف با تاتنهام، بیرانوند را به ژان بوته فرانسوی ترجیح داد اما شرایط در آن دیدار بر وفق مراد بیرانوند پیش نرفت و مقصر اول در دریافت هر 2 گل از کلوب بروژ شد. همین عملکرد در برابر تیم صدرنشین جدول ژوپیر لیگ، کافی بود تا در مصاحبه بعد از بازی، ایوان لکو، نوک تیز پیکان انتقاداتش را به سمت بیرانوند نشانه برود و بر خلاف انتظار، او از هیچ جمله ای برای حمله مستقیم به بیرانوند فروگذار نکرد. «اشتباه کردم به بیرانوند اعتماد کردم. او لیاقت اطمینان مرا نداشت. مطمئن باشید دیگر هرگز این کار را انجام نخواهم داد!» این جملات، قسمت های اصلی مصاحبه پس از بازی ایوان لکو خطاب به بیرانوند بود.

پس از آن، بیرانوند به نیمکت میخکوب شد و تا ژانویه 2021 فرصت بازی کردن را پیدا نکرد اما با مصدومیت شدید ژان بوته، بازهم اوضاع بر وفق مراد بیرانوند شد. به این دلیل که هم ایوان لکو به پیشنهاد دندان گیر و گران قیمت تیم شانگهای چین جواب مثبت داده بود و هم ریسک بازی دادن به داوور ماتیاس جوان، بسیار بالا بود، سرمربی جدید آنتورپ، فرانک ورکاترن که از آندرلخت جانشین لکو شده بود، از همان ابتدا ترجیح داد اجبارا به بیرانوند اعتماد کامل داشته باشد و تا زمان بازگشت ژان بوته، اطمینان فیکس بودن را به علی بیرو بدهد.

بازگشت علیرضا به دروازه اما بازهم موفقیت آمیز نبود. او در اولین گام زیر نظر سرمربی جدید، مقابل تیم میانه جدولی مشلن در طول 8 دقیقه 3 گل دریافت کرد و همین موضوع باعث شد عنان بازی از دست آنتورپی ها بیرون بیاید و با یک باخت سنگین، راهی دیدارهای بعد شوند. دیدار برابر خنت، علیرضا برای چهارمین بار پیاپی نامش در میان 11 بازیکن اصلی مورد نظر ورکاترن دیده می شد. آنتورپ با شرایط خوبی به این مسابقه نرسیده بود و 3 شکست پیاپی برای این تیم که با دریافت 7 گل خورده نیز در این 3 مسابقه همراه شد (بیرانوند درون دروازه)، تیم و همین طور دروازه بان ملی پوش ایرانی آنتورپ را در شرایط سختی قرار داد. یاران بیرانوند اما با تک گل از حریف پیش افتادند و در دقایق پایانی، سیو علیرضا باعث شد کمی اوضاع برای او و تیمش متعادل تر به پیش برود.

البته قرمزپوشان آنتورپ در آستانه دریافت گل اول بازی بودند و پنالتی ای که علیرضا بیرانوند روی مهاجم این تیم مرتکب شد، این تیم را در آستانه یک شکست دیگر قرار داده بود، ولی ضربه کاپیتان تیم خنت، باوجود این که در خلاف جهت زده شد، به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و به بازی برگشت تا آنتورپ شانس پیروزی در این بازی را همچنان داشته باشد.

 

علیرضا بیرانوند در پایان بازی، بهترین بازیکن میدان براساس گزارش سایت های آماری معتبر شد و توانست به خصوص پس از این که گل اول تیمش به ثمر رسید، روی 3-2صحنه واکنش های نجات دهنده ای داشته باشد؛ او پس از این که تیمش با یک گل پیش افتاد، یک بار روی ضربه سر مهاجم حریف واکنش فوق العاده ای داشت و توپ را راهی کرنر کرد و یک بار هم شوت زمینی بازیکن تیم خنت که از منطقه ای نزدیک به خط محوطه جریمه زده به صورت زمینی زده شده بود ، با شیرجه ای خوب با دست راست راهی اوت کرد، تا در پایان بازی، اولین کلین شیت و البته اولین 3 امتیاز خود را در ترکیب ثابت تیم جدیدش جشن بگیرد.

موضوعی که سایت های بلژیکی نیز بلافاصله پس از پایان بازی به آن پرداخت و یکی از این سایت ها خبر خود را در مورد پیروزی آنتورپ این طور آغاز کرده بود: «ماجراجویی های آنتورپ دیگر ادامه ندارد، بیرانوند نفر اول دروازه شد.» درخشش بیرانوند در دیدار بعد نیز ادامه داشت و در جریان پبروزی یک بر صفر مقابل سرکل بروژ او موفق شد دومین کلین شیتش در لباس آنتورپ را نیز به ثبت برساند.

پس از بازی، شایعاتی در مورد تلاش آنتورپ برای به خدمت گرفت اورتوین دی وولف، دروازه بان یوپن مطرح شده بود تا در دوره مصدومیت بوته، با بیرانوند برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی رقابت کند اما سرمربی آنتورپ نیز از رسانه ها خواست از صحبت بیش از حد درباره گلر تیمش خودداری کنند. او احتمال جذب یک دروازه بان جدید را رد نکرد اما سرمربی آنتورپ به روشنی می خواهد اجازه دهد دروازه بان ایرانی اش رشد کند. ورکوترن در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره بیرانوند گفت: «واقعا تا این حد نباید در مورد دروازه بان صحبت کرد. بیرانوند بازی خوبی انجام داده و سیو های مهمی داشته. باید به او وقت داد. ما به او اعتماد به نفس می دهیم و سپس می بینید که او تا چه حد رشد می کند.»

سومین بازی بیرانوند زیر نظر سرمربی جدیدش نیز خوب پیش نرفت. آن ها در برابر اوستنده صف آرایی کردند و خط دفاع نچندان مطمئن رویال آنتورپ، بلای جان بیرانوند شد. او با 3 سیو نسبتا تاثیرگذار نیز نتوانست مانع از شکست تیمش شود و علاوه بر پاره شدن نوار کلین شیت های علیرضا، نوار پیروزی های فرانک ورکاترن هم قطع شد. 4 بازی آینده اما او شماره یک بی چون و چرای رویال آنتورپ لقب گرفت و مصدومیت ژان بوته باعث شده بود علیرضا که تا به حال تجربه بازی در لیگ های اروپایی و به میدان رفتن در برنامه فشرده برگزاری چنین لیگ هایی را نداشت، با مصدومیت سنگینی مواجه شود.

او در تمامی بازی ها به جز دیدارهای جام حذفی بلژیک درون دروازه ایستاد و تنها یک تساوی برابر استاندارد لیژ، باعث شد رویال آنتورپ امتیاز از دست بدهد. بیرانوند که از بازی در رقابت های لیگ اروپا و دیدار مقابل تاتنهام تجربه خوبی داشت، امیدوار بود بتواند تجربه فراموش نشدنی دیگری را بازهم در لیگ اروپا اما این بار مقابل شاگردان استیوی جرارد رقم بزند.

اما اوضاع بر وفق مراد سنگربان ایرانی به پیش نرفت. استیوی که ماجرای بدشانسی آوردنش در لحظه آخر مقابل چلسی، هنگامی که لیورپول در کورس قهرمان شدن برای اولین بار در لیگ برتر انگلیس بود، زبانزد خاص و عام است، این بار شاهد یک فوتبالیست بدشانس تر از خودش درون دروازه تیم بلژیکی بود.

علیرضا بدترین بازیکن زمین لقب گرفت و سرانجام دقیقه 77 از زمین مسابقه خارج شد. مصدومیت نه چندان شدیدی که بیشتر بار روانی داشت تا دلایل فیزیولوژیکی. او با پای خودش از زمین بازی بیرون رفت و حتی خوش بین ترین هوادار رویال آنتورپ نیز انتظار نداشت با وجود در اختیار گرفتن یک سنگربان با کیفیت دیگر، فرانکی ورکاترن بازهم علیرضا را در لیگ به میدان بفرستد اما این اتفاق افتاد و تنها 72 ساعت پس از مواجه شدن بیرانوند با مصدومیت، در بازی مقابل سن ترویدن نیز به میدان رفت. یک خروج اشتباه از دروازه همانا و تشدید مصدومیت علیرضا نیز همانا.

حال باید دید با توجه به بازگشت قریب الوقوع ژان بوته جوان به میادین، علیرضا که فعلا با بدشانسی عجیبی مواجه شده و صد البته میزان مصدومیتش از ناحیه کشاله راست ران هنوز مشخص نیست، چه سرنوشتی خواهد داشت. اورتوین د وولف، دروازه بان جدید الورود که از یوپن نیز به صورت قرضی به خدمت رویال آنتورپ درآمده، می تواند جای خالی 2 سنگربان اصلی آنتورپ را بگیرد یا خیر؟ آیا پس از برگشتن علیرضا به تمرینات، بازهم خبری از توفیق اجباری برایش خواهد بود یا نفرین شهر اولین ها برایش باقی خواهد ماند؟

آنتورپ فردا شب باید در دور برگشت مرحله یک شانردهم نهایی لیگ اروپا به مصاف گلاسکو رنجرز برود، درحالی که بازی رفت را در خانه با نتیجه 4-3 واگذار کرده و گل نخوردن در دیدار پیش رو مهم ترین مساله برای آن هاست، از کمبود سنگربان در اردوگاه تیمش رنج می برد. به همین بهانه، مصاحبه اختصاصی روزنامه پرسپولیس با هواداران رویال آنتورپ و روزنامه نگاران نزدیک به این باشگاه را در ادامه می خوانید:

در همین راستا، مصاحبه ای اختصاصی با چند تن از هواداران و روزنامه نگاران نزدیک به تیم رویال آنتورپ را به اختصار می خوانید:

*شرایط رویال آنتورپ را چگونه ارزیابی می کنید؟
شرایط ایدئالی داریم. تغییر سرمربی به تازگی انجام شده و زیر نظر فرانک ورکاترن، پیشرفت عملکرد تیمی را روز به روز می توانیم مشاهده کنیم. البته این به آن معنا نیست که ایوان لکو ،سرمربی خوبی نبود اما به هر حال لکو پیشنهادی از جانب فوتبال چین به دستش رسید که بسیار چرب‎تر و وسوسه‎کننده بود. پاسخ منفی دادن به چنین پیشنهادی، هرگز از عهده هرکسی برنمی آمد. پیشنهادی که لکو از شانگهای SIPG چین دریافت کرد، چیزی حدود هشت برابر دستمزد گذشته اش در رویال آنتورپ بود و کاملا به تصمیم او احترام می گذاریم.

*مشکل ایوان لکو پس از دیدار با کلوب بروژ چه بود؟
تیم شرایط خوبی داشت. از طرف دیگر، بازی خوب علیرضا مقابل تاتنهام در لیگ اروپا نیز انتظارها را به شدت از او بالا برده بود و متاسفانه روی گل های دریافتی مقابل تیم صدرنشین، علیرضا مقصر بود. لکو شخصیت منحصربه فردی داشت و مشکلش بحث فنی علیرضا به نظر نمی رسید. او بیرانوند را پس از بازی به نوعی تخریب شخصیت کرد و با قصد و غرض شخصی مورد تاخت و تاز قرار داد. به هرحال علیرضا نیز انتقادپذیر است و نمی توان گفت مشکلی جدی وجود داشت.

*می دانید که علیرضا با بازی کردن زیر نظر کروات ها غریبه نیست!
بله. او اگر اشتباه نکنم اوج درخشش خودش در فوتبال ایران را مدیون برانکو ایوانکوویچ بوده و افتخارهای بسیاری را نیز با این مربی به دست آورده است اما شرایط آنتورپ نیز بی تفاوت به شرایط تیم گذشته علیرضا نیست و همه از تیم محبوبشان انتظار قهرمانی دارند. با وجود مالکان جدید، این تیم فقط و فقط باید به قهرمانی فکر کند و قهرمانی ژوپیر لیگ بلژیک از سقف آرزوهای ما کوتاه تر است اما علیرضا قرارداد بلند مدتی با باشگاه امضا کرده و امیدوار است درخشش زیر نظر سرمربی جدید را هم ادامه دهد.

*رابطه علیرضا با سرمربی جدید تیم تان چگونه است؟
فرانک ورکاترن بیگانه با بلژیک نیست. او پیش از این نیز در تیم اندرلخت سابقه مربیگری داشته و جزو باتجربه های لیگ برتر کشورمان به حساب می آید. بازیکنان بسیاری هم تجربه درخشیدن زیر نظرش را داشته اند و علیرضا نیز امیدوار است یکی از آن ها باشد. تا پیش از انتخاب فرانکی، بحث فروش قرضی بیرانوند نیز کم و بیش در شایعات خبری به گوش می رسید اما با روی کار آمدن ورکاترن، او نشان داد اعتماد تمام و کمال به دروازه بان ایرانی دارد و لا اقل تا بهبودی کامل ژان بوته نیز سرمربی چاره ای جز این ندارد. داوور ماتیاس خیلی جوان است و هر مربی که باشد یک دروازه بان با تجربه تر را ترجیح می دهد اما به هرحال بداقبالی دست از سر علیرضا بر نداشته و فعلا او را نیز در اختیار نداریم. بنابراین د وولف انتخاب اول خواهد بود و ماتیاس نیز گزینه جانشین او. لا اقل تا زمانی که یکی از دروازه بان های اصلی تیم به تمرینات بازگردند.

*سبک بازی تیم نسبت به گذشته تغییراتی داشته؟
تغییرات گسترده که نه. فرانکی پیروز شدن با حد اقل اختلاف را ترجیح می دهد و نظر شخصی اش به قول معروف «زشت بازی کردن و زیبا نتیجه گرفتن است» زیر نظر ایوان لکو نیز تفکرات دفاعی به تفکرات هجومی می چربید اما آنتورپ هنوز مشکلاتی در خط دفاع دارد که همین موضوع کار علیرضا یا هر دروازه بان دیگری را بسیار سخت تر می کند.

*آینده بیرانوند در ترکیب تیم تان را چگونه ارزیابی می کنید؟
علیرضا، دروازه بان باتجربه ای است و از آن جا که تا به حال تجربه بازی کردن در اروپا را نداشته، طبیعی است که مدت زمان اندکی طول بکشد تا با شرایط زندگی و بازی کردن در این جا خود را وفق دهد اما همان گونه که در دیدارها مقابل سرکل بروژ و خنت نشان داد، اگر تمرکز لازم را داشته باشد می توان کاملا روی او حساب کرد و باتوجه به دوری تقریبا 2ماه ژان بوته از دروازه آنتورپ، علیرضا فرصت خوبی برای اثبات بیشتر خودش به سرمربی و هواداران دارد. اتفاقی که به نظر من دیر یا زود رخ خواهد داد و حتی پس از بازگشتن و آمادگی، ژان بوته باید رقابت سنگینی با بیرانوند داشته باشد. علیرضا فعلا با خیال راحت می توانست درون دروازه بایستد و هرچه مدت زمان دوری ژان بوته بیشتر باشد، به همان میزان شانس ایستادن علیرضا در ترکیب تیم به عنوان دروازه بان اول، بیشتر و بیشتر می شد. ضمن این که باشگاه قرار بود دروازه بان دیگری را به خدمت بگیرد و این موضوع برای علیرضا بهتر بود؛ این اتفاق رخ داد و د وولف یک سال قرضی قرار است در تیم ما توپ برند. حالا دروازه بان ها یک رقیب سرسخت دیگر هم خواهند داشت اما ناگهان همه چیز با حالت عجیب وغریب پیش رفت.

*شانس قهرمانی برای رویال آنتورپ را چطور؟
هنوز بازی های زیادی تا پایان فصل باقی مانده و هر احتمالی ممکن است اما با توجه به فرمت برگزاری رقابت های ژوپیر لیگ، هدف رویال آنتورپ باقی ماندن در جمع 4 تیم برتر تا پایان فصل است و سپس در مسابقات پلی آف می توان با تمرکز بیشتری به قهرمان شدن فکر کرد. ضمن این که در مرحله بعدی لیگ اروپا نیز باید در دور بازگشت به مصاف شاگردان استیون جرارد در رنجرز برویم و امید زیادی به رسیدن تا مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا خواهیم داشت. پس از آن نیز هدف تیم، رسیدن به لیگ قهرمانان اروپاست و این مهم، هرگز دور از دسترس و دور از تصور نیست. به هرحال باید به انتظار گذر زمان نشست. امیدواریم بیرانوند یا ژان بوته، هرچه زودتر، قوی تر از قبل بازگردند.

سرمربی بیرانوند: مصدومیت علیرضا، بدشانسی محض است
فرانکی ورکاترن، سرمربی رویال آنتورپ درباره میزان مصدومیت علیرضا بیرانوند گفت: «مصدومیت یکشنبه شب علیرضا، متفاوت از مصدومیت گذشته او بود که در دیدار مقابل رنجرز گریبانش را گرفت. مصدومیت علیرضا از ناحیه ماهیچه های نزدیک کننده ران است و بسیار بعید به نظر می رسد که او برای دیدار برابر رنجرز آماده به میدان رفتن باشد اما به هر حال بازهم به او فرصت خواهیم داد. این یک بدشانسی محض است که علیرضا مجبور شده به خاطر مصدومیت، 2 بازی پشت سر هم از مستطیل سبز خارج شود. ضمن این که ژان بوته نیز از بند مصدومیت رها شده و در تمرینات حاضر است. روی او ریسک نخواهیم کرد اما این مژده را به هواداران خواهم داد که ژان هرچه سریع تر با آمادگی کامل به درون دروازه باز خواهد گشت.»


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/139220
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال