ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

سلطانی: مشکل لک فقط فن ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 7 اظهار نظر

-

3 سال پیش

سلطانی: مشکل لک فقط فنی نیست

ارتش سرخ دات کام :
سلطانی: مشکل لک فقط فنی نیست
بهروز سلطانی دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با عملکرد دروازه‌بان اول پرسپولیس توصیه‌های فنی و کارشناسی خودش را ارائه می‌دهد. او همچنین در رابطه با تساوی سرخ‌پوشان نظرات کارشناسی ارائه می‌دهد و معتقد است که پرسپولیس باید در مبحث بازیکنانش و تقویت نیمکتش اقدامات اساسی انجام دهد و حضور یک مدیر قوی را تضمینی برای موفقیت و حتی کسب ششمین قهرمانی متوالی سرخ‌پوشان می‌داند.

*در خصوص دریافت گل دوم سرخ‌پوشان که به عقیده بعضی از کارشناسان با اشتباه سنگربان پرسپولیس به ثمر رسید، چه نظری دارید؟
حامد لک دروازه‌بان بدی نیست اما متأسفانه در آن صحنه اشتباه بدی را مرتکب شد چون باید آن توپ را مشت می‌کرد اما سنگربان سرخ‌پوشان واکنش خوبی نداشت و موجب شد تا بازیکن تیم هوادار با زرنگی به توپ ضربه بزند و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. بروز چنین مشکلاتی هم فقط به دلیل موارد فنی نیست و حتماً دلایل دیگری هم دارد.

*منظورتان چه دلایلی است؟
وقتی سنگربانی روی نیمکت پرسپولیس وجود ندارد که اگر لک ضعیف کار کرد و یا اشتباه داشت، او در بازی بعدی جایگزینش شود، ناخداگاه بر روی عملکرد سنگربان اصلی هم تأثیر معکوس خودش را می‌گذارد. رادو سنگربانی بود که به هر حال وقتی لک اشتباه می‌کرد قادر بود در بازی بعدی درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد و رقابت را در درون چارچوب حفظ کند اما وقتی رادو هم رفته، مسلماً دروازه‌بانی نیست که دروازه‌بان اصلی پرسپولیس احساس خطر کند و تأثیر این مسأله روی دروازه‌بان پرسپولیس تأثیر منفی داشته است.

*مسلماً مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس با لک کار می‌کند اما چرا بعضی از مواقع باز هم شاهد اشتباهات دروازه‌بان اصلی پرسپولیس هستیم ؟‌!
قطعاً مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس با سنگربان اصلی تیم کار می‌کند و زحمت خودش را می‌کشد و همه موارد و اشتباهات را هم به بازیکن تیم گوشزد می‌کند اما وقتی سن یک دروازه‌بان از سن جوانی و به عبارتی نهایتاً از 17،18 سال می‌گذرد دیگر نمی‌توان کار خیلی خاصی با او انجام داد و بعضی از موارد و اشتباهات را برای او تصحیح کرد چون ساختار و پایه آن سنگربان در تکنیک‌های خاص دروازبانی شکل گرفته. از همین رو مربی دروازه‌بان‌ها هم نمی‌تواند تأثیر خاصی داشته باشد و به نوعی تمام مشکلات سنگربانش را حل کند.

*با این وجود چه راه‌حلی را برای بهبود وضعیت دروازه و سنگربان دروازه پرسپولیس پیشنهاد می‌کنید‌؟
باید رادو را راضی به بازگشت کنند یا نهایتاً یک دروازه‌بان شش دانگ دیگر را برای پرسپولیس جذب کنند.

*اما در فوتبال ایران که به آن صورت دروازه‌بان بیرون مانده شش دانگی وجود ندارد و برای جذب دروازه‌بان خارجی هم فعلاً پنجره پرسپولیس بسته است!
بله همه این موارد وجود دارد اما برای به چالش کشیدن و بهبود وضعیت فنی دروازه‌بان اصلی پرسپولیس راه‌حلی جدا از این مواردی که گفتم وجود ندارد و اگر رادو نیاید حتماً مسئولان و کادر‌فنی پرسپولیس برای دروازه پرسپولیس باید یک دروازه‌بان شش دانگ جدید را جذب کنند.

*در خصوص پستهای دیگر تیم پرسپولیس کمبودی را احساس نمی‌کنید‌؟
در خط هافبک که تیم با مشکلاتی مواجه است هر چند در خط دفاع و حمله هم شرایط حداقل در چند بازی که دیدیم به شکل ایده‌آل وجود نداشته است‌.

*در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل پیکان که قرار است در ورزشگاه دستگردی برگزار شود چه نظری دارید‌؟
متأسفانه هنوز اجازه حضور تماشاگر داده نشده و این موضوع پرسپولیس را باز هم با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت. درست است که پیکان میزبان است اما در صورت آزاد شدن حضور تماشاگر قطعاً شرایط بهتری بر بازی حاکم می‌شد. چه بسا که همه می‌دانند پرسپولیس و استقلال با تماشاگران شرایط کاملاً متفاوتی دارند و بسیار بهتر بازی می‌کنند؛ حق طبیعی که در چند میزبانی قبلی از پرسپولیس گرفته شد، موضوعی که امیدوارم در بازی‌های بعدی که پرسپولیس میزبان است از این تیم گرفته نشود.

*در رابطه با بازیکنان تاجیکستانی پرسپولیس که هنوز مجوز بازی‌شان صادر نشده چه صحبتی دارید‌؟
درست است که بازیکنان تاجیکستانی در بازی مقابل الهلال عملکرد خوبی داشتند اما یک بازی ملاک خوبی برای بازیکنان خارجی محسوب نمی‌شود و بازی در لیگ ایران شرایط خاص خودش را دارد. از سوی دیگر نظر شخصی‌ام این است که سید‌جلال به واسطه سالها تجربه گرانبهایش در فوتبال ایران و پرسپولیس بهتر از بازیکنان تاجیکستانی است و دو بازیکن خارجی پرسپولیس تا بیایند و کار را بگیرند کلی زمان گذشته و فصل به نوعی برای پرسپولیس به پایان رسیده است.

*پرسپولیس قادر به کسب سه امتیاز بازی‌اش مقابل پیکان خواهد بود‌؟
پرسپولیس باید پیکان را شکست دهد چون محکوم به کسب سه امتیاز است و اگر می‌خواهد از صدر و از گردونه تیم‌های مدعی خارج نشود چاره‌ای جز برد مقابل پیکان ندارد.

*در رابطه با انتخاب مدیر عامل پرسپولیس چه انتخابی را بهترین می‌دانید‌؟
چند نفر هستند که قطعاً می‌توانند شرایط خوبی را در فاز مدیریتی برای پرسپولیس فراهم سازند. مدیرانی نظیر گرشاسبی، دادکان و کاشانی که هر کدام تجربه موفقی در مدیریت پرسپولیس دارند. خصوصاً محمد دادکان که قطعاً می‌تواند در پرسپولیس بهترین کارایی را داشته باشد و به نظرم اگر دادکان بیاید پرسپولیس دوباره شرایط ایده آلی پیدا کرده و ششمین قهرمانی متوالی‌اش را کسب خواهد کرد و تأثیر مثبت بسیار زیادی در همه موارد تیم و باشگاه خواهد داشت.

*در رابطه با سرمربی و کادر‌فنی پرسپولیس چه صحبتی دارید‌؟
یحیی و کادر فنی‌اش انصافاً جزو بهترینهای ایران هستند اما به هر حال به دلیل مشکلات مالی و بقیه مسائلی که همه هواداران هم به خوبی از آن با خبرند، دست کادر فنی هم در مقام قیاس با تیم‌هایی مانند گل گهر و سپاهان باز نیست و یحیی با دست خالی نمی‌تواند برای بازیکنان و تیم معجزه کند و به نظرم تا زمانی که نیمکت پرسپولیس به لحاظ بازیکن تقویت نشود، تیم پرسپولیس تغییر خیلی زیادی در ادامه نخواهد داشت. چه بسا که در حال حاضر فاصله بین بازیکنان اصلی و نیمکت پرسپولیس زیاد است و بازیکن اصلی هم تا زمانی که از جانب بازیکن نیمکت‌نشین احساس خطر نکند، خیلی در کارش موفق نخواهد شد و تلاش خیلی زیادی در جهت پیشرفت خودش و ارائه نمایش بهتر انجام نخواهد داد.

*با شرایط فعلی پرسپولیس به قهرمانی این تیم امیدوارید‌؟
تیم پرسپولیس جدا از بعضی مسائل فنی به دلیل مشکلات مدیریتی که دارد در زمینه روحی و تقویت بازیکن روی نیمکت نیز با مشکلاتی مواجه است که باید حل شود که در این صورت حتماً پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود.

*چرا شما به عنوان پیشکسوت پرسپولیس در تمرین این تیم حاضر نمی‌شوید و به طور مثال مشکل فنی دروازه‌بان پرسپولیس را به او گوشزد نمی‌کنید ؟‌!
متأسفانه ما شاهدیم که باشگاه در بعضی از سفرهایش بوقچی و بعضی از نفرات را همراه خودش می‌برد اما پیشکسوتانی که بخش مهمی از زندگی‌شان را برای تیمشان گذاشته‌اند، به سفر نمی‌برد یا به نوعی احترام لازم به پیشکسوتان گذاشته نمی‌شود . وقتی چنین مشکلاتی وجود دارد و از پیشکسوت دعوتی برای حضور در تمرین و یا سفرهای تیم انجام نمی‌شود، مشکلات بیشتر می‌شود. در زمینه حل مشکلات هم باید بگویم چند دروازه‌بان لیگ برتری که نمی‌خواهم نامی از آنها ببرم از من در زمینه مسائل فنی نظر می‌خواهند و مشکلاتشان را می‌پرسند اما وقتی سنگربان اصلی پرسپولیس که من برای او احترام زیادی هم قائل هستم به من زنگ نزده و صحبتی با من نداشته است، من نمی‌توانم حرفی با ایشان داشته باشد. شرایط فعلی با گذشته به طور کلی فرق کرده چون در زمان دروازه‌بانی خودمان به طور مثال من با مرحوم حجازی و آقای رشیدی در زمینه موارد فنی تبادل نظر داشتیم و از نظرات هم استفاده می‌کردیم اما الان چنین شرایط و فضایی کمتر حاکم است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/146259
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
بهرام جلوه گر

0

1

3 سال پیش

لک درحدپرسپولیس نیست..رادو بهترینه بقران .هم تعصب وهم غیرت وهم جنگنده است..لک گلهای ساده وزشتی میخوره..مطنئن نیست


اکبر بازی

0

1

3 سال پیش

حامد لک آمد پرسپولیس هیچگونه پیشرفتی نکرده این برمی گرده به مربی دروازه‌بانان پرسپولیس. پرسپولیس با وجود کریم ومطهری ویحیی نه مربی دروازه‌بانان خوبی دارد و نه مربی تمرین دهنده وبدنساز مثل سرتن چک ومارکو


اکبر بازی

0

1

3 سال پیش

دوستان بحث ضعیفی حامد لک برمی گردد به مربی دروازه‌بان‌ از زمانی که برانکو و کالدرون از پرسپولیس جدا شدند


فاطمه

0

2

3 سال پیش

مشکلش غروره غرور اگه غرور نداشت بهترین دروازه بان بود


احمد نوری اسرمی

0

1

3 سال پیش

از اقای سلطانی میخوام بیاد بوقچی پرسپولیس بشه


hasannejadhe

0

3

3 سال پیش

سجادی کیسه کش دادکان رو نمیاره چون میدونه اگه بیاد حق پرسپولیسو میگیره از این عوضیا وآبروشونو میبره واسه همین نمیاره اینا در اصل برای نابودی این تیم اومدن


علی شاهرود پرسپولیسی

0

3

3 سال پیش

باهوادربه بازور ابر باد مه خورشید فلک مساوی کردیم من خودم داشتم ستکه میزدم بخدا آنقدری بد بازی کردن خدا کنه بازی با پیکان باغرور به زمین نروند به قول برانکو باید فکر کنیم که دوتا گل عقب هستیم و باید جبران کنیم ای برانکو داغ دلم تازه کردی کاش برگردی زودتر

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر آلومینیوم کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال