ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

شاه محمدی: مغانلو مهاج ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

3 سال پیش

شاه محمدی: مغانلو مهاجمی ششدانگ نبود

ارتش سرخ دات کام :
شاه محمدی: مغانلو مهاجمی ششدانگ نبود
جمشید شاه‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس، فورواردی که در گلزنی بخصوص روی زدن ضربات سر تبحر خاصی داشت، در رابطه با جدایی مغانلو و سایر مسائل روز پرسپولیس توضیحاتی را در قالب مصاحبه با ما مطرح کرد.

*جدایی مغانلو و عدم تمدید قراردادش به پرسپولیس لطمه نمی‌زند؟
مغانلو به نظر من مهاجمی ششدانگ نبود و جز دو، سه بازی که در گلزنی بد نبود آنچنان کار خاصی برای پرسپولیس انجام نداد و بیشتر از آنکه به پرسپولیس کمک کند در واقع از بزرگی و بزرگترین ویترین فوتبالی ایران یعنی پرسپولیس نهایت استفاده را برد و در پرسپولیس به‌نوعی بیشتر از تیم‌های قبلی‌اش چندین برابر بیشتر به چشم آمد و بعد از آن هم با مطرح ساختن خودش با رقمی بالا به باشگاه رقیب رفت. مغانلو اگر رفت این مسأله به تصمیم خودش بود و او عزم چندانی برای ماندن در پرسپولیس نداشت و در واقع او آمده بود در پرسپولیس مطرح شود و به چشم آید که به خواسته‌اش رسید.

*در این رابطه توضیح ندادید که جدایی مغانلو به‌عنوان مهاجمی فیزیکال به پرسپولیس لطمه خواهد زد یا کمبودش به چشم نخواهد آمد؟
به نظرم مغانلو مهاجم کامل و ششدانگی نبود. در پرسپولیس بزرگ هم مهم بازیکن نیست بلکه تیم مهم است که شخصیت قهرمانی دارد و بزرگترین تیم کشور ایران محسوب می‌شود که نزدیک 50میلیون هوادار دارد. با وجود جدایی مغانلو هم پرسپولیس دو مهاجم خوب دیگر مانند عبدی و آل‌کثیر دارد. عبدی شاگرد خودم در بادران بود؛ مهاجمی که اگر دوندگی‌اش را بیشتر کند واقعاً مهاجمی بی‌نظیر خواهد بود؛ مهاجمی که گل‌های بسیار حساسی در پرسپولیس زد و باز هم می‌تواند از عهده این امر در صورت دوندگی بیشتر و زحمت بیشتر برآید. در واقع عبدی مهاجمی گلزن و چارچوب‌شناس است که اگر بعضی موارد را بیشتر در کارش لحاظ کند حتماً بازی‌اش خیلی بیشتر به چشم خواهد آمد. او مهاجم خیلی خوبی است که جواب گل‌های مهمش را هم با دعوت به تیم ملی گرفت به شرط آنکه او همان روند موفقش را ادامه دهد و بیشتر تن به کار دهد و از توانایی‌اش بهترین بهره را بگیرد.

*باشگاه پرسپولیس ظاهراً قصد مهاجم خارجی دارد.
بله؛ در حال حاضر مهاجم تاپ و ششدانگی در فوتبال ایران وجود ندارد و متأثر از این موضوع مهاجم داخلی وجود ندارد که ششدانگ باشد، به همین دلیل حتماً باید مهاجم خارجی خیلی خوبی از کشور اروپایی یا آمریکایی مطرح به خدمت گرفت که به کار تیم بیاید نه اینکه از کشورهای درجه دو و سه اروپایی مانند کرواسی مهاجمان سن و سال داری مانند بودیمیر و چند مثال دیگر که حتماً همه به خاطر دارند را به خدمت بگیرد. متأسفانه بستر مناسبی برای حضور یک مهاجم خوب مانند عبدی از پایه‌ها در پرسپولیس فراهم نیست به همین دلیل راهی جز جذب مهاجم خارجی وجود ندارد. متأسفانه زمان ما بازیکنان همه از تیم‌های پایه به پرسپولیس می‌آمدند مانند خود من و رضا عابدیان و فرامرز میرزایی و چندین بازیکن دیگر که در تیم‌های پایه خوب پرورش پیدا کردیم و پس از آن به پرسپولیس پیوستیم. خودم در پرسپولیس بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتم و از پرسپولیس به تیم ملی رسیدم.

*قبول دارید مهاجمی جز دو فوروارد باقی‌مانده در پرسپولیس وجود ندارد که به آنها انگیزه بدهد و آنها را به تلاش بیشتر وادار کند؟
دقیقاً به نکته خوبی اشاره کردید و حتماً پرسپولیس باید مهاجمی خارجی که حتی توانایی فنی بهتری نسبت به عبدی و آل‌کثیر داشته باشد را به خدمت بگیرد تا بتواند به دو مهاجم پرسپولیس برای کار و زحمت بیشتر شوک بدهد و آنها بدانند به‌واسطه رقیبی قدر همیشه باید در بهترین فرم باشند وگرنه نیمکت‌نشین خواهد شد. از همه این موارد بگذریم پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است به همین دلیل حتماً باید بازیکنانی را در اختیار داشته باشد که از پس این مهم و بازی در رقابت‌های حساس آسیایی برآیند.

*در رابطه با جذب بازیکنان جدید چه دیدگاه فنی دارید؟
تنها نگرانی من جدایی نوراللهی است؛ بازیکنی که خودش را فدای تیم می‌کرد و در قالب فرماندهی تیم در خط میانی، هافبکی همه‌کاره بود؛ بازیکنی که نگرانم نتوانند جای خالی او را پر کنند.

*اما پرسپولیس رضا اسدی و کمال کامیابی‌نیا و چند بازیکن دیگر را دارد که می‌توانند در پست نوراللهی بازی کنند.
کمال بازیکن خوبی است اما او بازیکنی است که بیشتر در کارهای دفاعی تبحر دارد. بازیکنان جدید هم حتماً باید حساسیت بازی در پرسپولیس را درک کنند و بدانند بازی در بزرگترین تیم ایران با همه تیم‌های دیگر ایرانی فرق دارد و شرایط بازی در پرسپولیس بسیار خاص و حساس است و برای موفقیت در آن باید چند برابر تیم‌های قبلی جنگید و تلاش کرد و انتظارات هواداران از بازیکنان تیم‌شان بسیار بالاست که آنها باید بتوانند تمام این انتظارات را برآورده کنند و کم نیاورند. سختی کار زمانی بیشتر می‌شود که بازیکنان بخصوص بازیکنان جدید باید در تیمی که پنج قهرمانی متوالی داشته بازی کنند؛ مسأله‌ای که پنانسیل بالای روحی-روانی جدا از توانایی‌های فنی بالا را می‌طلبد که این امر حساسیت و دشواری امر را بسیار بالا می‌برد.

*فکر نمی‌کنید تیمی مانند سپاهان در نقل‌و‌انتقالات فصل جاری گوی سبقت را از بقیه تیم‌ها حتی پرسپولیس ربوده و این یعنی شانس قهرمانی‌اش بیشتر از بقیه مدعیان حتی پرسپولیس است؟
چهار تیم پرسپولیس، استقلال، فولاد و سپاهان شرایط خوبی نسبت به بقیه تیم‌ها دارند اما هیچ‌کدام از این تیم‌ها حتی سپاهان که بریز و بپاش زیادی به راه انداخته و با پرداخت چندین برابری نسبت به بقیه تیم‌ها بازیکنان زیادی را به خدمت گرفته باز هم یارای رقابت با پرسپولیس را نخواهد داشت چون کادر فنی مانند پرسپولیس ندارد ضمن آنکه ساختار فنی خوب و هماهنگ با شخصیت قهرمانی را هیچ تیمی جز پرسپولیس حتی سپاهان در اختیار ندارد. در خصوص مسائل مالی هم از نهادهای نظارتی و حتی وزیر جدید وزارت ورزش که شخصی از ورزشی‌هاست می‌خواهد به موضوع تیم‌های صنعتی بخصوص سپاهان ورود کند که چگونه سپاهان هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد و هر بازیکنی را به خدمت می‌گیرد اما بقیه تیم‌ها حتی پرسپولیسی که بیشترین قهرمانی و هوادار را در اختیار دارد واقعاً قادر نیست پول و بودجه لازم خودش که بسیار معقول و متعارف است را تهیه کند و با چالش‌های بسیاری مواجه می‌شود به همین دلیل وزیر ورزش باید به منظور رسیدگی به تفاوت تیم‌های سپاهان در بودجه و به ریشه‌های این مسأله به شکل جدی ورود کند و مقابل هرگونه رانت‌خواری بایستد و جلوی بقیه سوءاستفاده‌ها را بگیرد. وزیر ورزش فردی ورزشی است و حتماً درد ورزشکاران و فوتبالیست‌ها را خوب می‌داند.

*در آسیا شرایط بازی پرسپولیس با تیم استقلال تاجیکستان و در صورت صعود بازی‌های متمرکز در عربستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
تیم‌های آسیای میانه قدرت بدنی بالایی دارند و شاید پرسپولیس در این زمینه مقابل تیم تاجیکستانی تا حدودی ضعف داشته باشد اما تیم‌های آسیای میانه به‌دلیل تاکتیکی و تکنیکی حریف پرسپولیس نخواهند شد اما نگرانی من بازی در عربستان است چون معمولاً بازی در عربستان برای تیم‌های ایرانی به دلایل مختلف سخت و دشوار است چه‌بسا کارشکنی و موارد حاشیه‌ای فراوانی معمولاً در عربستان برای تیم‌های ایرانی به وجود آمده و پرسپولیس هم شاید از این قاعده مستثنی نباشد. در این بین درایت یحیی و کادر فنی کاربلدش در کنار تیم خوب پرسپولیس با شخصیت قهرمانی می‌تواند بر مشکلات غلبه کند. فقط در این بین امیدوارم مهاجم خوب خارجی جذب شود و بازیکنان جدید جذب‌شده در قالب کار تیمی با بقیه در کمترین زمان ممکن بتوانند خواسته‌های فنی را اجرا کرده و مفید واقع شوند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143882
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اسماعیل تباشیر

0

2

3 سال پیش

واقعا از وجود داشتن پیشکسوتانی مانند آقای شاه محمدی و دوستان دیگر به خودم و پرسپولیس افتخار می کنم ، همه مواردی که اعلام کردند درست و با آگاهی کامل بود زنده باد مکتب پرسپولیس

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال