ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

شهرام جزایری: پرسپولیس ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

9 سال پیش

شهرام جزایری: پرسپولیس می تواند سالی هزار میلیارد درآمدزایی کند!

ارتش سرخ دات کام :
شهرام جزایری: پرسپولیس می تواند سالی هزار میلیارد درآمدزایی کند!
سرانجام شهرام جزایری شایعه ای را که مدت ها بود دهان به دهان می گشت تائید کرد؛ علاقه به پرسپولیس.

پرسپولیس با قیمت 290 میلیارد تومان مشتری پیدا نکرد. درحالی که حسین هدایتی و گروهش بار ها می گفتند می خواهند این تیم را بخرند، قیمت ۲۹۰ میلیاردی برای خرید این تیم را غیرمنطقی دانستند و بسته ای ارائه نکردند تا هیچ گروه دیگری هم بسته ای پیشنهاد ندهد و فروش تیم به مزایده دوم برسد. هدایتی و دوستانش همچنان جدی ترین مدعی برای خرید تیم هستند. آنها از قول پروین پیشنهاد جدیدشان را مطرح کردند؛ رقم ۲۰۰ میلیارد تومان اما پوری حسینی می گوید سازمان خصوصی سازی در مزایده دوم هم حاضر نیست رقم را پایین تر از ۲۹۰ میلیارد تومان بیاورد.

در این زمان اما نام شهرام جزایری رسانه ای شد. شهرام جزایری که ۱۲ سال حبس را به دلیل مشکلات مالی ناشی از تخلف مالی پشت سر گذاشت. او وقتی با این سوال روبه رو شد که می گویند قرار است پرسپولیس را بخرد گفت: «پرسپولیس را دوست دارم اما پول خریدنش را ندارم.»

تماشاگران امروز نوشت: شهرام جزایری یکی از سوژه های همیشگی رسانه هاست. مردی که در اوایل دهه ۸۰ توانست وام های میلیاردی بگیرد و رقم اختلاسی که به خاطرش محکوم شد تا آن زمان بزرگ ترین عددی بود که مردم عادی کشورمان به گوششان خورده بود اما حالا با گذشت بیش از یک دهه آن عدد خیلی هم رقم عجیب و بزرگی نیست. با این وجود خیلی از تحلیل گران اقتصادی به رغم نکوهش شیوه کاری جزایری در آن سال ها، می گفتند هوش اقتصادی بالایی دارد. جزایری البته هیچ گاه در آن سال ها به فوتبال وارد نشد اما این بار نامش در فوتبال شنیده می شود. جزایری اگرچه بر اساس ضوابط گذاشته شده برای واگذاری پرسپولیس یا استقلال نمی تواند در مزایده شرکت کند اما تقریبا همه نزدیکان به پرسپولیس نام او را در کنار چهره هایی چون رویانیان، هدایتی، پروین، عابدینی و هادی رضوی قرار می دهند. افرادی که تمایل به خرید باشگاه پرسپولیس دارند.

این متخلف پیشین اقتصادی چه می کند و چطور نامش به پرسپولیس در شرایط واگذاری پیوست شده است نکته ای بوده که در میان این شایعات هیچ گاه به آن پرداخته نشده. او که این روز ها به دنبال افتتاح فروشگاه هایی زنجیره ای است، می خواهد برندی در مواد غذایی داشته باشد که به رقابت فروشگاه های زنجیره ای برود. نزدیکان جزایری می گویند او فروشگاهی ۹ هزار متری را به عنوان اولین هایپر مارکت در مرکز تجاری در حال احداثی در غرب تهران راه می اندازد و می خواهد این سری فروشگاه ها را در سراسر کشور داشته باشد. او شاید به دنبال یک برند است. برندی که خیلی زود جا بیفتد. اسمش را همه مردم بشناسند و علاقه مند به اولین حضور در آنجا باشند و بعد با ویژگی های خدمات رسانی فروشگاه بتواند مشتریانش را مشتریانی دائمی کند.

جزایری همان طور که گفته اش رسانه ای شده، به دوستانش هم گفته که برند پرسپولیس خوب است اما برای خریدش پول ندارد. او اما این روز ها برای تامین اعتبار مورد نیازش، مشاوره های ساختارسازی اقتصادی می دهد. یکی از شرکت هایی که جزایری به آنها مشاوره می دهد، هلدینگ استیل آذین ایرانیان است. هولدینگ سهامی عام که مهم ترین مشتری برای پرسپولیس به شمار می رود.

حسین هدایتی مالک این هلدینگ چندی قبل و بین دو نیمه بازی ستارگان ۹۸ و تیم هنرمندان در کیش درباره این مشاوره ها گفت: «بله آقای جزایری به شرکت ما مشاوره هایی داده است. ما به دنبال تقویت ساختار اقتصادی مان هستیم. در این زمینه آقای جزایری هم مشاوره هایی داده اند. ما همه کار هایمان را در چارچوب قانون انجام می دهیم و ایشان هم اگر اتفاقی در گذشته برایش رخ داده، مجازاتش را هم سپری کرده و ممنوع الفعالیت نیست.»

اما درباره پرسپولیس. آیا جزایری هم یکی از آنهایی است که هدایتی برای خرید پرسپولیس رویشان حساب کرده؟ امیر عابدینی یکی از اعضای نزدیک به هدایتی در کمیته ۸ نفره خرید پرسپولیس می گوید: «تا امروز هیچ نامی از جزایری نشنیدم. البته ما قرار است به همراه علی پروین در کمیته خرید سهام پیشکسوتان نقش داشته باشیم. ولی باید از هدایتی درباره نامی که گفتید بپرسم چون اگر او حضور داشته باشد شرایط فرق می کند.» رویانیان، دیگر فرد نزدیک به هدایتی در کمیته خرید هم می گوید: «نام جزایری را در این باره نشنیدم. در جریانش نیستم.»

نزدیکان به جزایری اما می گویند او که یک پرسپولیسی است فقط یک ایده به گروه هدایتی داده است. ایده ای درباره راهکارهای درآمدزایی از پرسپولیس. او رقمی نجومی به گروه خریدار داده و گفته این برند در صورت اجرای برنامه ای دقیق، با تنها به کارگیری ده میلیون نفر از هوادارانش می تواند تا هزار میلیارد تومان در سال از آن درآمدزایی کند.

هدایتی در این باره هم گفت: «ایشان نکاتی گفتند. درباره این گفتند که می شود از برند پرسپولیس درآمدزایی کرد اما درباره عدد و رقمش دقیقا یادم نیست. ولی گروه نخبگانی که می خواهند پرسپولیس را بخرند خودشان گروهی کارکشته هستند و برایش برنامه دارند و می خواهند باشگاه را به سوددهی برسانند تا خیال هواداران آسوده باشد. حسین هدایتی به عنوان شخص در این مسأله ورود نمی کند اما هلدینگ استیل آذین اگر شرایط خرید مهیا باشد پا پیش می گذارد.»

البته هدایتی و دوستان به رغم این مشاوره ها، درحالی که برای یک فصل حاضر بودند ۳۰ میلیارد بپردازند تا اسپانسر تیم باشند، برای مالکیت قطعی قرمزهای پر طرفدار، حاضر نشدند ۳۰۰ میلیارد بپردازند. تیمی که خودشان باور دارند در هر سال رقمی بیش از قیمت پولی که برای برندینگش می پردازند، درآمد خواهد داشت.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/64478
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال