ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

صدرنشینی مقتدرانه ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

صدرنشینی مقتدرانه

ارتش سرخ دات کام :
صدرنشینی مقتدرانه
شاگردان گل محمدی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 4 بر 2 بر تیم الریان قطر غلبه کردند تا با 15 امتیاز و مقتدرانه به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی برسند. آنها در بین 4 نماینده فوتبال ایران، تنها تیمی بودند که توانستند قبل از پایان رقابت ها صعود خود را قطعی کنند. تا به اینجا فولاد حذف شده است و در حالی که این مطلب را می خوانید باید دید کدامیک یک از دو تیم تراکتور یا استقلال صعود کرده اند. اما به طور قطع می شود گفت هیچ یک از این دو تیم نخواهند توانست با امتیازی بالاتر از پرسپولیس به یک هشتم برسند.

*ارتقا رکورد پرسپولیس
این برای اولین بار است که پرسپولیس 5 بازی از 6 بازی خود در دور گروهی را با برد به پایان می رساند. این تیم در هیچ دوره ای نتوانسته بود بیش از 13 امتیاز کسب کند. بهترین عملکرد پرسپولیس به فصل 2018 برمی گردد که با هدایت برانکو ایوانکوویچ توانسته بود در مرحله گروهی 4 برد و یک تساوی به دست بیاورد و بالاتر از تیم های السد، نسف قارشی و الوصل به یک هشتم برسد.

 سرخ پوشان در آن مسابقات تنها 3 گل خوردند و در مقابل 8 گل زدند و در مقایسه با این دوره که 14 گل زدند و 5 گل دریافت کردند، دارای عملکرد دفاعی بهتری بودند. این نشان می دهد پرسپولیس گل محمدی هجومی تر از تیم برانکو بوده است.

*یحیی به برانکو رسید
گل محمدی علاوه بر اینکه توانست رکورد کسب امتیاز در دور گروهی را بشکند، با رساندن پرسپولیس به یک هشتم، نام خود را به عنوان تنها مربی ایرانی تاریخ این تیم ثبت کرد که دو فصل متوالی به این افتخار می رسد. فصل قبل این مربی علی رغم شروعی ضعیف در مسابقات و در حالی که تیمش از دو بازی فقط یک امتیاز داشت موفق به جمع آوری 10 امتیاز شد و حذف تیم های الدحیل قطر و الشارجه امارات را رقم زد.

پرسپولیس یک بار هم در فصول 2017 و 2018 توانسته بود به دور حذفی برسد، اما این اتفاق با هدایت یک مربی کروات رقم خورده بود. جالب است که بدانید پرسپولیس با برانکو فقط در یکی از این دو دوره به عنوان تیم اول صعود کرده بود و می توان گفت که گل محمدی از این حیث نیز عملکردی بهتر از برانکو داشته است.

*سومین صعود در کارنامه گل محمدی
جالب است که بدانید گل محمدی در فصل 2016 لیگ قهرمانان آسیا هم توانسته بود نتایج درخشانی در آسیا به دست بیاورد و حداکثر امتیازات را کسب کند. این مربی که آن زمان هدایت ذوب آهن را برعهده داشت بدون هیچ باختی و با 4 برد، 2 تساوی و کسب 14 امتیاز توانسته بود از گروه صعود کند. به این ترتیب می شود گفت این برای سومین بار است که گل محمدی تیم های تحت هدایت خود را به یک هشتم می رساند. او در این دوره هم می توانست بدون باخت کارش را به پایان برساند، اما تیر دروازه و اشتباهات این اجازه را از گل محمدی و شاگردانش گرفت تا این تیم با ناکامی در جدال تشریفاتی برابر الریان یک باخت را در کارنامه ببینند.

*رونمایی از زوج جدید مقابل الریان
در بازی آخر تیم این مربی با اینکه برخی از نفرات اصلی خود را هم در اختیار نداشت اما برای کسب صدرنشینی با تمام توان تلاش کرد و توانست با گلزنی شهریار مغانلو، احسان پهلوان، محمدحسین کنعانی زادگان و عیسی آل کثیر به بردی شیرین برسد تا با اقتدار کامل به دور بعدی برود. گل محمدی در این دیدار به نسبت بازی های قبلی، با سیستم و ترکیبی متفاوت مردانش را به میدان فرستاد. مهم ترین تغییر در ترکیب پرسپولیس نیمکت نشینی سیدجلال حسینی و حضور فرشاد فرجی در قلب دفاع کنار کنعانی زادگان بود. این مدافع که به تازگی به جمع سرخ‎پوشان پیوسته است به دلیل ابتلا به کرونا نتوانسته بود این تیم را از ابتدای مسابقات همراهی کند. فرجی در اولین مسابقه ای که در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت نمایش قابل قبولی را ارایه داد و براساس آمار سایت یازده بیشترین عملکرد دفاعی و بالاترین دقت پاس را بین بازیکنان پرسپولیس داشت و بدون اینکه خطا کند، در 7 تا از 8 نبردش پیروز بود.

*تکرار خاطره در هند
تغییر مهم دیگر حضور محمد شریفی در ترکیب از ابتدا بود. مصدومیت همزمان سه هافبک دفاعی تیم و دور شدن کامیابی نیا، نوراللهی و سرلک از ترکیب اصلی به دلیل مصدومیت باعث شد تا سرمربی پرسپولیس برای اولین بار خط هافبک تیمش را با چینش لوزی مانند به مصاف حریف بفرستد. سیستمی که برانکو بسیار به آن علاقه مند بود و زمان حضورش در اغلب بازی ها از آن استفاده می برد که این اتفاق منجر به هجومی تر شدن بازی تیم و خلق نتایج پرگل برای سرخ پوشان همراه بود؛ از جمله مهم ترین آنها باید به دربی 82 و برد پرگل 4 بر 2 مقابل رقیب سنتی اشاره کرد. در آن بازی خاطره انگیز احمد نوراللهی در غیاب کامیابی نیا محروم تک هافبک دفاعی تیم بود. جالب اینجاست که پرسپولیس بعد از 5 سال با نتیجه ای مشابه توانست در هند مقابل رقیب قطری اش پیروز شود.

*شریفی در نقش نوراللهی
این بار محمد شریفی که سبک فوتبالش بی شباهت به احمد نوراللهی نیست، وظیفه داشت به عنوان هافبک دفاعی تیم، فضاهای مقابل مدافعان را پوشش داده و با تخریب بازی حریف و توپ گیری در مرکز زمین کار بازی سازی را از زمین خودی انجام دهد. البته در دقایقی که مالکیت توپ در اختیار حریف بود پهلوان به شریفی در این امر کمک می کرد و پرسپولیس در جریان بازی به 2-4-4 تغییر روش می داد. شریفی در برابر گوا هم از ابتدا در ترکیب حاضر بود و حتی یک نیمه بازی در قلب دفاع را تجربه کرد. به نظر می رسد این بازیکن جوان توانسته است نظر کادر فنی پرسپولیس را جلب کند و قطعا در ادامه لیگ باید شاهد حضور هر چه بیشتر این هافبک آینده دار در زمین بود.

*حل مشکلات گلزنی با زوج گلزن
درخشش زوج آل کثیر و مغانلو در کنار هم از اتفاقات مهم هفته آخر بود. این 2 بازیکن که مدت زمان زیادی هم نیست کنار یکدیگر بازی می کنند در این دوره توانستند روی هم رفته 6 گل بزنند و روی 3 گل دیگر اثر بگذارند. 4 گل از این 6 گل را مغانلو زده است. این مهاجم بلندقامت که بهترین گلزن پرسپولیس در این دوره بود در بازی رفت هم توانسته بود دروازه الریان را باز کند و 2 گل به این تیم بزند. عیسی آل کثیر هم در حالی دومین گلش را در این رقابت ها به ثمر رساند که هنوز با روزهای اوجش فاصله دارد، ولی این بازیکن همچنان انگیزه دارد و با عشق فوتبال بازی می کند که انگار نه انگار که 6 ماه کابوس وار را پشت سرگذاشته است. عیسی با 2 پاس گل و کسب یک پنالتی یکی از تاثیرگذارترین های پرسپولیس در این دوره بود. قطعا در ادامه با هماهنگی بیشتر این زوج شاهد گل های بیشتری از این دو مهاجم زهردار خواهیم بود که این می تواند به پرسپولیس در ادامه مسابقات بسیار کمک کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/141014
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال