ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

عاشوری: مدیریت اوسمار ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

2 ماه پیش

عاشوری: مدیریت اوسمار در بحران‌ها عیارش را مشخص می‌کند

ارتش سرخ دات کام :
عاشوری: مدیریت اوسمار در بحران‌ها عیارش را مشخص می‌کند
محسن عاشوری هافبک اسبق پرسپولیس که یکی از بهترین بازیسازهای تاریخ فوتبال ایران و تیم پرسپولیس است که به گفته بعضی از فوتبالدوستان قدیمی گلزنانی مانند فرشاد پیوس در سال‌هایی که عنوان آقای گلی را کسب می‌کردند به کمک بازیکنانی مانند عاشوری بود که این عنوان را در کنار شم گلزنی خودشان کسب می‌کردند. به بهانه مربیگری تیم اوسمار و نتایج خوبی که این مربی کسب کرده با پیشکسوت پرسپولیس گفت و گویی را انجام دادیم.

*در خصوص بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن که با برتری پرسپولیس همراه شد چه صحبتی دارید؟
این بازی را دیدم دیداری که بازیکنان پرسپولیس بازی تهاجمی و زیبایی را ارائه دادند و با وجود تفکرات اوسمار که از کشوری صاحب فوتبال به ایران آمده تیم پرسپولیس سه امتیاز مهم را کسب کرد تا از صدر فاصله‌اش زیاد نشود. درخشش و کاردانی اوسمار در همین مدتی که در پرسپولیس مربیگری کرده نشان می‌دهد که یحیی مربی بسیار باهوشی بوده که دو سال از این مربی برزیلی در کادر فنی‌اش و در راس دستیارانش استفاده کرد. مربی که به نوعی مغز متفکر یحیی هم بود. در حال حاضر در فوتبال روز دنیا به سرمربی‌ها منیجر گفته می‌شود تا آنها تیمشان را بیشتر مدیریت کنند و دستیاران سرمربی خصوصاً دستیار اول موارد فنی تیم را انجام دهند، کاری که اوسمار به خوبی در پرسپولیس انجام داد و زمانی هم که سرمربی تیم شد به جهت توانایی و آشنایی خودش خیلی خوب تیم پرسپولیس را در زمینه مسائل فنی رهبری کرد و در سه بازی که پرسپولیس با سرمربیگری این تیم برگزار کرده بازی‌های خیلی خوبی را ارائه داده است. در بازی اول سرمربیگری اوسمار مقابل تیم اراکی هم اصلاً پرسپولیس مستحق باخت نبود و نمایش بهتری ارائه داد اما باد به سمت دروازه پرسپولیس بود و یکی از هافبک‌های پرسپولیس هم در صحنه‌ای که توپ به بازیکن اراک رسید تا شوت بزند بد عمل کرد و شاید بیرانوند هم در آن شرایط تا حدودی محو بازی شده بود تا پرسپولیس برخلاف روند بازی گل بخورد و بازنده شود اما گفتم این مسأله هم چیزی از ارزش‌های اوسمار و تیمی که درست کرده کم نمی‌کند.

* در خصوص بازی دروازه‌بان جوان پرسپولیس که بعد از مدت‌ها در غیاب بیرانوند بازی کرد چه نظری دارید؟
به نظرم بازی کردن دروازه‌بان جوان پرسپولیس توفیق اجباری بود و خیلی اتفاق خوبی بود که از آکادمی پرسپولیس بر خلاف سال‌های قبل استفاده شد. دروازه‌بان جوان پرسپولیس هم نمایش خیلی خوبی داشت و خوشحال کننده بود که سرمربی پرسپولیس هم به این سنگربان اعتماد کرد و بازی داد و مزد اعتمادش را هم گرفت. بازی دادن به دروازه‌بان دوم به عنوان یک دروازه‌بان جوان تصمیم سختی است چون حتماً باید گلر شما به دروازه‌بان اولتان نزدیک باشد اما با همه این اوصاف حتماً رفیعی این توان را داشته که اوسمار ترجیح داده از این دروازه‌بان در سنگر تیمش استفاده کند و این مسأله را اتفاق خوبی برای تیم می‌دانم.

* اما قبول دارید که اعتماد کردن برای بازی دادن به دروازه‌بان 21 ساله در پرسپولیس تصمیم سختی بود؟
زمان ما احمدرضا عابد‌زاده با 19 سال سن سنگربان تیم ملی بود. سن دروازه‌بان پرسپولیس هم سن مناسبی است به همین دلیل اگر استعداد داشته باشد حتماً می‌تواند بیشتر بدرخشد که امیدوارم همین گونه هم باشد.

* در خصوص بازی پرسپولیس در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران چه نظری دارید و به نظرتان تیم میهمان مقابل پرسپولیس قادر به شگفتی نخواهد بود؟
به نظرم این دیدار، بازی با فشار کمتر است و در چنین بازی‌هایی است که مربی می‌تواند به بازیکنان کمتر بازی کرده‌اش بازی بدهد چه بسا که شاهد بودیم در بازی تیم لیورپول در فینال جام اتحادیه کلوپ بیشتر به بازیکنان جوان تیمش بازی داد و قهرمان هم شد و از بازیکنان آکادمی خودش استفاده کرد. در این بین من نمی‌گویم که 50-60 درصد تیم را تغییر دهد اما شاید 10 درصد تیم را تغییر دادن و استفاده از بازیکنان جوانتر تیم در بازی جام حذفی امری منطقی باشد.

* در رابطه با اعتراض بازیکنان که خواستار حق و حقوق خودشان هستند چه نظری دارید و فکر نمی‌کنید مدیریت باید در پرداخت بازیکنان بهتر عمل کند؟
در اینکه حق و حقوق بازیکنان باید به موقع پرداخت شود کسی شکی ندارد اما در شرایطی که تیم در مقطع حساس نقل و انتقالات قرار داشت حتماً مدیریت اولویت را در جذب بازیکنان گذاشته تا بعد از اینکه بازیکنان مدنظرش را جذب کرد پول بازیکنانش را هم بپردازد که به نظرم سیاست و اقدام منطقی بوده است.

* فکر نمی‌کنید با رفتن شهاب بضاعت تیم در خط حمله کم شده و آیا اوسمار می‌تواند به ابوالفضل بابایی اطمینان کرده و در خط حمله بازی بدهد؟
بابایی را از تیم جوانان بادران می‌شناسم. اگر یادتان باشد قبل از حضور یاسین سلمانی در مصاحبه‌ام به شما گفتم که یاسین بازیکن خیلی خوبی است و دیدید که چقدر توانا بود اما شاید آن مصدومیت بد اجازه نداد او تمام توانایی‌هایش را در پرسپولیس نشان دهد. از بابایی هم شناخت کافی دارم به همین دلیل در رابطه با این بازیکن می‌گویم که او سرعت خوبی در حرکت با توپ دارد و چهارچوب را خوب می‌شناسد به همین دلیل هم به نظرم بابایی خیلی خوب بازی می‌کند و حتماً می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد. در تیم بادران که بودم از او استفاده کردم اما در زمان مربیگری فرهاد کاظمی این بازیکن کمتر استفاده می‌شد. من در لیگ یک زمانی که به خیبر هم رفتم خیلی منتظر حضور بابایی بودم چون می‌دانستم که بازیکن خیلی خوبی است و قادر است خواسته مرا در خط حمله مهیا سازد اما این بازیکن به فجرسپاسی رفت و خودش را سرباز کرد تا دوران خدمت خودش را در این تیم بگذراند. عیسی مهاجم خوب و باتجربه‌ای محسوب می‌شود اما اگر به بابایی هم اطمینان داده شود چیزی کمتر از عیسی ندارد و فاکتورهای بسیار خوبی دارد.

* در رابطه با ادامه راه اوسمار و تکرار قهرمانی به این مربی خوشبین هستید؟
پرسپولیس همیشه جای بازیکنان و مربیان بزرگ بوده است. ثبات مربی هم بستگی به توانایی فنی مربی دارد که از این حیث مربی برزیلی پرسپولیس در حد خوب و بالایی است اما در رابطه با ثبات در موفقیت یک مربی در تیم بزرگ باید دید این مربی چقدر می‌تواند در شرایط بحرانی تیمش را مدیریت کند و آنجاست که عیار یک مربی به خوبی مشخص می‌شود.

* در روش 1-3-2-4 که روش مورد علاقه اوسمار است به عنوان هافبک اسبق و کسی که به عنوان مربی هم در پرسپولیس کار کرده چه چیدمانی را در خط میانی برای پرسپولیس بهترین می‌دانید؟
روشی که مربی پرسپولیس از آن استفاده می‌کند بیشتر در زمان دفاع است اما زمانی که دو هافبک تهاجمی داشته باشید بهتر می‌توانید تیمتان را در محوطه جریمه حریف قرار دهید.

*با حضور خدابنده‌لو می‌توان استفاده از دو هافبک تهاجمی را در پرسپولیس اجرا کرد؟
این به نظرسرمربی بستگی دارد که بخواهد از دو هافبک میانی و تهاجمی و پشت سرشان هافبک دفاعی استفاده کند یا به طور کلی از یک هافبک تهاجمی و یک هافبک دفاعی.

*بعضی از کارشناسان معتقدند که پرسپولیس باید یک مهاجم سرزن خوب هم به خدمت بگیرد تا توان این تیم در خط حمله به شکل خوبی در آید.
به نظرم اجباری در این زمینه وجود ندارد که باید حتماً یک مهاجم سرزن برای پرسپولیس جذب شود اما شاید برای جور شدن تیم حضور بازیکنی سرزن بتواند تیم را کامل کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/159033
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
خان پرسپولیسی

0

4

2 ماه پیش

محسن خان عاشوری،درأیت ومصاحبه تان تحسین برانگیز بود ،پیسکسوت جنتلمن پرسپولیس 🌺💖🌹💝🚩🚩🚩🚩🚩🚩

بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر - ملوان 17:15
مس رفسنجان - سپاهان 17:50
هوادار - پرسپولیس 18:20
آلومینیوم - صنعت نفت 18:30
تراکتور - گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال