ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

عاشوری: گل محمدی با اح ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

5 ماه پیش

عاشوری: گل محمدی با احتیاط وارد دربی شود

ارتش سرخ دات کام :
عاشوری: گل محمدی با احتیاط وارد دربی شود
محسن عاشوری یکی از بهترین پاسورهای تاریخ پرسپولیس که سابقه مربیگری در چند تیم از جمله پرسپولیس را هم در کارنامه مربیگری خودش دارد در رابطه با شرایط خاص پرسپولیس و دربی حساس 102 گفت و گویی جالب توجه را با ما انجام داد که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

*در رابطه با مسائل حاشیه‌ای که قبل از بازی پرسپولیس مقابل هوادار به وجود آمد چه صحبتی دارید؟
صحبت‌هایی که از سوی مربی حریف مطرح شد بیشتر ترفندی است که مربیان به کار می‌برند و این ترفندها هم به شکل زبانی مطرح می‌شود که بتوانند تیم و مربی حیف را تحت تأثیر خودشان قرار دهند البته منظورم از این حرف فقط مربی هوادار نیست بلکه بعضی از مربیان دیگر هم هست که مواردی را مطرح می‌سازند که بر روی داوری تاثیر داشته باشند. ادعاهایی که بعضی از آنها حتی می‌تواند بار حقوقی و انضباطی هم داشته باشد اما متأسفانه با این وجود باز هم از سوی بعضی از مربیان مطرح می‌شود. من اعتقاد دارم میکروفنی که در اختیار یک مربی قرار می‌گیرد به نوعی خیلی از جوان‌ها و فوتبالی‌ها آن را مورد توجه قرارمی‌دهند و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند به همین دلیل در بیان بعضی از موارد خیلی باید دقت شود. در این بین خوشبختانه یحیی از آنجا که مربی بسیار کاربلد و باتجربه‌ای است و به بلوغ کامل در این امر رسیده خیلی حرفه‌ای با این مسأله برخورد کرد و شاید تنها در قبال سرمربی تیم رقیب در مدتی قبل در مقام پاسخگویی برآمد که خوشبختانه این مسأله هم جمع شد.

*در خصوص بازی مقابل الدحیل که به باخت پرسپولیس و حذف از آسیا منجر شد چه تحلیلی دارید؟
من به شانس خیلی اعتقاد ندارم و فکر می‌کنم پرسپولیس به نسبت داشته‌هایش در آسیا حضور یافت در حالی که شاهدیم تیم‌های عربستانی و سایر تیم‌ها چه بازیکنان و نفراتی را به خدمت گرفته‌اند و چه سرمایه‌گذاری انجام داده‌اند. به همین دلیل حتماً باید برای مقابله با چنین تیم‌هایی ما هم بازیکنان سه چهار میلیون یورویی استخدام کنیم اما این امر اصلاً برای ما مهیا نبود ضمن اینکه سقف بودجه هم عامل بازدارنده دیگری برای پرسپولیس بود که اصلاً درست نبود. قطعاً بودجه پرسپولیس به عنوان قهرمان سه‌گانه ایران و نماینده اول کشورمان نباید با تیم‌هایی مانند ملوان و پیکان یا تیم‌هایی که در آسیا حضور ندارند یکی باشد اما این مسأله رعایت نشد و همه دیدیم که سپاهان هم با اما و اگر صعود کرد هر چند که سپاهان جمعی از بهترین بازیکنان ایران خصوصاً در فاز حمله را در اختیار دارد.

*در رابطه با دربی که مربیان دو تیم سرخابی افکار کاملاً متفاوتی به نسبت یکدیگر دارند چه صحبتی دارید؟
دربی 102، تقابل دو سبک کاملاً متفاوت است که باید دید کدامیک از این دو سبک بر دیگری چیره خواهد شد هر چند که دربی بازی کاملاً متفاوتی است و وظایف دفاعی و چینش یک تیم خیلی مهم است و من هم چون به عنوان پیشکسوت پرسپولیس صحبت می‌کنم در رابطه با یحیی و سیستم این مربی در دربی باید حرف بزنم. به همین دلیل فکر می‌کنم یحیی باید چینش‌اش به گونه‌ای باشد که مقداری محافظه‌کارتر وارد بازی شود حداقل برای سی دقیقه اول که شرایط بازی کاملاً دست تیم پرسپولیس و سرمربی‌اش بیفتد. یحیی با پرسپولیس موفقیت‌های زیادی کسب کرده و یادم هست جایی گفتم که سرخ‌پوشان نیازی به تغییر روش تهاجمی خودشان ندارند اما حالا یک روش برای یک تورنمنت کافی نیست از این رو با توجه به مسأله آرامش تیم و شرایط پایدار، نباختن در دربی می‌تواند خیلی مهم باشد هر چند با تفکراتی که از یحیی و مربی رقیب می‌شناسیم من فکر می‌کنم یک بازی حیثیتی، سخت و تاکتیکی پیش روی دو تیم قرار دارد و در این بین هر تیمی که تمرکزش را از دست ندهد و خوب تیم حریف را آنالیز کرده و شرح وظایف هر بازیکن را مشخص و روش را اجرا کند موفق خواهد شد البته این امر خیلی مهم است که در لحظات مختلف خودشان را ریکاوری کنند و هدف‌شان را از دست ندهند.

*در رابطه با مسأله ریکاوری در طول بازی بیشتر توضیح می‌دهید؟
پلن‌های مختلف هم در تمرینات و هم در بحث تئوری مربی باید برای بازیکنان تیم توضیح داده شده تا شرح وظایف برای بازیکنان نهادینه شود و بازیکنان در طول بازی به مشکل نخورند. در این بین حتماً بهتر است پرسپولیس با روش 4-6 بازی را شروع کند و در واقع شش بازیکن وظایف دفاعی انجام دهند که در واقع همان سیستم 4-2-3-1 خواهد شد که این مسأله با توجه به شیفت شدن در جناحین در طول بازی تغییر خواهد کرد.

*در مورد نبیل و عملکرد این بازیکن خصوصاً در دیدار مقابل هوادار چه صحبتی دارید؟
برای لیگ ایران، نبیل باهویی بازیکن خوبی است و حداقل در‌ هایلایت‌هایی که من از این بازیکن دیدم سرعت خوبی دارد و در لمس توپ و قرار گرفتن در موقعیت موفق است هر چند که باید بیشتر بازی کند تا در ترکیب پرسپولیس بهتر جا بیفتد. در این بین شهاب هم بازیکنی زحمتکش و در اختیار تیم است اما در زمانی که تیم به لحاظ گلزنی به مشکل می‌خورد مشکل گلزنی را بازیکنان کناری و دیگر عناصر هجومی باید حل کنند و به موقع در کار هجومی اضافه شوند.

*اما به هر حال بحث گلزنی بازیکنان پرسپولیس هر از چند گاهی مطرح می‌شود!
به نظرم بیان این حرف جز اینکه روحیه مهاجمان را پایین بیاورد هیچ سود دیگری برای پرسپولیس ندارد.

*اما شاید بازیکنان جوان بتوانند مشکلات را کمتر کنند.
به نظرم بیان این حرف در خصوص تیم‌های بزرگی مانند پرسپولیس و استقلال چندان درست نیست چون بازیکن جوان باید آزمون و خطا بدهد تا تبدیل به بازیکن موفقی شود اما آیا این اجازه و فرصت به این بازیکنان در تیم‌های بزرگ داده خواهد شد. اینها را بگویم که استفاده از بازیکن جوان در پرسپولیس خیلی سخت است چون هرجا که بازیکن جوان می‌رود و بازی می‌کند چندین میلیون چشم دنبالش است و خیلی سخت است که او بتواند موفق شود البته در تیم‌های بزرگی مانند رئال مادرید و بایرن مونیخ این رویه وجود دارد که بازیکن جوان و با استعداد را جذب می‌کنند و به تیم‌های دیگر به شکل قرضی می‌دهند تا در آنجا فرصت بازی بیشتری پیدا کرده و بعد که پخته‌تر شدند در تیم بزرگسالان بازی کنند.

*در خصوص حضور امید عالیشاه در دربی که به دلیل مصدومیت و عدم آمادگی کافی بدنی مقابل هوادار بازی نکرد اما حالا به فرم خوب رسیده چه ایده‌ای دارید؟
به نظرم امید اگر روز خوبش باشد حتماً می‌تواند خیلی به تیمش در دربی کمک کند هر چند باید دید سرمربی تیم قصد دارد از ابتدا از این بازیکن استفاده کند یا درنیمه دوم به عنوان بازیکن جایگزین قصد دارد از امید استفاده کند.

*در خصوص اتفاقات بی‌سابقه‌ای که بعد از بازی مقابل الدحیل رخ داد چه صحبتی دارید؟
یحیی در سال‌های اخیر نتایج خیلی خوبی گرفته است اما اینکه همیشه از یک مربی توقع بهترین بودن و کسب بهترین نتایج را داشته باشید اصلاً درست نیست چه بسا که به طور مثال تیم بزرگی مانند لیورپول فصل قبل در اوج بحران قرار داشت و با زحمت توانست سهمیه جام کنفرانس اروپا را بگیرد هر چند در این فصل موفق شده بازی‌های خوبی را ارائه دهد و در صدر جدول قرار گرفته است. من شخصاً معتقدم همانطور که انتظار دارند تیم سطح‌اش را بالا ببرد باید آنها هم سطح هواداری‌شان را ارتقا دهند.

*به نظرتان پرسپولیس قادر است از عنوان قهرمانی فصل قبلش دفاع کند؟
حتماً پرسپولیس باید در نیم فصل تقویت شود و مصدومانش هم به شکل کامل برگردند که در این صورت باز هم جنگ سختی با سایر رقبا خواهد داشت هر چند که در این بین سپاهان به لحاظ بازیکن بسیار تیم خوبی است و پرسپولیس به همین دلیل کار سختی را برای تکرار عنوان قهرمانی‌اش دارد.

*به عنوان هافبک اسبق پرسپولیس بهترین چیدمان خط میانی را حضور چه بازیکنانی در خط میانی می‌دانید؟
حتماً مربی با توجه به شرایطش چیدمان را مشخص خواهد کرد. در این بین شاید حضور ریگی و سرلک در جلوی خط دفاعی و سروش کمی جلوتر برای شروع بهتر باشد یا اینکه بسته به شرایط بازی سرمربی ترجیح بدهد از زوج سرلک و سروش در خط میانی استفاده کند.

*در دربی 102 به نظر پرس شدید دو تیم شرایط را برای بازیسازی و ارائه بازی تهاجمی موفق بسیار دشوار خواهد ساخت در این زمینه چه صحبتی دارید؟
در فوتبال روز دنیا پرس حربه‌ای بازدارنده محسوب نمی‌شود چه بسا که از دروازه‌بان هم استفاده می‌کنند تا بهتر در کار بازیسازی کمک کند ضمن اینکه در خصوص دربی و استفاده از پرس نکته مهم کیفیت تیم و بازیکنانش است که بتوانند از پرس خارج شوند و به نوعی برای خارج شدن از پرس هم زیر توپ نزنند.

*در زمان بازیگری خودتان در دهه 60 و70 که پرسپولیس رویایی را شاهد بودیم پرسی وجود نداشت؟
زمان ما هم پرس به سبک خودمان بود و علی آقا به بازیکنان می‌گفت از همون اول بازی بریزین روشون، به همین دلیل هم در همان ده دقیقه اول فشاری به دفاع حریفان می‌آوردیم که تسلیم‌شان می‌کردیم و در همان ده دقیقه اول کارتیم‌ها را می‌ساختیم.

*اما تکرار آن پرسپولیس رویایی که اتفاقاً آن هم پنج قهرمانی متوالی در تهران و بعد از آن در جام در جام آسیا و لیگ آزادگان داشت واقعاً سخت است!
بازیکنان آن تیم پرسپولیس خیلی خوب در کنار هم مچ شده بودند و نمایش عالی را از خود ارائه داده و در ایران به نوعی ترکتازی می‌کرد. پرسپولیسی که واقعاً عالی بود و همه زبان به تحسین‌اش گشوده بودند تیمی که به شکلی می‌توانیم در سطح بالاتر آن را با تیم آث‌میلان آریگو ساچی یا آژاکس و بارسای گواردیولا مقایسه کنیم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157823
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
فرشاد شیخ الاسلامی

0

2

5 ماه پیش

بازیهای عاشوری را کاملا" یادمه ، سانترهای بی نقص محسن ، زبانزد خاص و عام بود . بقول گفتنی ها ، سانترش روی بند کفش همبازیاش فرود میومد


فردین کرمی

0

2

5 ماه پیش

توتمام سالهای هواداریم ازعشقم پرسپولیس مثل خودت مهندس ندیدم که ندیدم اقامحسن عاشوری یادت بخیربزرگمردپرسپولیس


مجمدبابایی

0

2

5 ماه پیش

خوشم نمیادازکسانی که یکروزپیرهن کیسه تن کردن العانم به عنوان پیشکسوت پرسپولیس صحبت میکنن

بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر - ملوان 17:15
مس رفسنجان - سپاهان 17:50
هوادار - پرسپولیس 18:20
آلومینیوم - صنعت نفت 18:30
تراکتور - گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال