ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

عبدی: پرسپولیس از دقیق ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 4 اظهار نظر

-

3 سال پیش

عبدی: پرسپولیس از دقیقه یک حمله می‌کند

ارتش سرخ دات کام :
عبدی: پرسپولیس از دقیقه یک حمله می‌کند
حسین عبدی بارها وبارها به‌عنوان بازیکن و مربی دربی بزرگ تهران را تجربه کرده و حالا در گفت‌و‌گو با ما نگاهی متفاوت به بازی عصر پنجشنبه و شرایط پرسپولیس دارد.

*با توجه به اختلاف 6 امتیازی پرسپولیس با استقلال دربی پنجشنبه را چطور می‌بینید؟
خب اختلاف 6 امتیازی برای تیمی که بالاتر است هم خوب است هم بد. خوبی‌اش این است که فاصله زیاد است و حتی اگر ببازد هنوز جلو است. پس سعی می‌کند بازنده نباشد و حداقل امتیاز را به رقیب بدهد ولو اینکه خودش هم حداقل امتیاز را بگیرد. قطعاً تیمی که 6 امتیاز جلو است ریسک نخواهد کرد و به آب و آتش نمی‌زند ولی از یک طرف در فوتبال و هر چیزی که رقابت در آن وجود دارد اگر تمرکز نباشد و خیال آسوده‌تری وجود داشته باشد با تجربه‌ای که من دارم درصد بالاتری برای احتمال بروز مشکل وجود دارد.

*یعنی چه؟
یعنی آنها (استقلال) دنبال این هستند که که امتیازی از دست ندهند و اگر شد امتیازی بگیرند. از طرفی تیمی که پایین‌تر است دنبال این است که به هر ترتیبی شده امتیاز به دست بیاورد و این نگرش معمولاً در این بازی‌ها کمک می‌کند. بدی این اتفاق می‌تواند برای تیمی که بالاتر است این باشد که بازی را خیلی غیر قابل پیش‌بینی خواهد کرد و به نظر من این از معدود دربی‌هایی خواهد بود که هر دو تیم مخصوصاً تیمی که با صدر جدول فاصله دارد بی‌محاباتر بازی خواهد کرد. معمولاً در دربی‌ها هر دو تیم محتاط و بسته بازی می‌کنند و سعی در بسته نگه داشتن دروازه خود دارند اما این بار پرسپولیس از دقیقه یک دنبال باز کردن دفاع حریف خواهد بود و این بازی را جذاب می‌کند. در دربی‌های قبلی معمولاً تازه بعد از اینکه گلی رد و بدل می‌شد بازی قشنگ می‌شد تا اینکه تیم مقابل هم گل بزند اما دوباره بازی به سکون می‌رسید اما این بار از دقیقه اول چالش رسیدن به امتیاز از طرف پرسپولیس بازی را جذاب خواهد کرد. از طرفی استقلال هم نیم نگاهی به برد خواهد داشت اما نه در حد پرسپولیس و این نوید یک بازی هیجان‌انگیز را می‌دهد.

*پرسپولیسی‌ها می‌گویند ما از نظر فنی بهتریم اما استقلال هم هفته‌هاست نباخته و در هر بازی به هر طریقی که شده برنده می‌شود. با توجه به سبک و شرایط متفاوت دو تیم این بازی را چطور می‌بینید؟
اگر بخواهیم یک‌جورهایی فقط جانبدارانه صحبت کنیم بله من هم معتقدم پرسپولیس بهتر است چون موقعیت بیشتری می‌سازد اما واقعیت این است که مشکلاتی هم در این تیم وجود دارد همان‌طور که استقلال هم صاحب اشکال است. هیچ کدام از دو تیم بدون مشکل نیستند اما این بازی، بازی انگیزش‌هاست چون مربیان و بازیکنان باید یک چیزی را به‌عنوان تاریخ از خودشان به جای بگذارند و این است که دربی را متفاوت می‌کند. در این بازی هر چیزی که به‌عنوان مشکل داخلی وجود داشته باشد هیچ کس به آن فکر نخواهد کرد و عملکرد و انگیزه‌هایی که در بازیکنان وجود دارد تعیین‌کننده است. حالا ممکن است بازیکنی در بازی‌های قبلی بد کار کرده باشد، گل خورده باشد یا نرمال باشد اما اینجا همه چیز متفاوت است و هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه اتفاقی خواهد افتاد. واقعیت این است که پرسپولیس خوب بازی می‌کند و موقعیت ایجاد می‌کند اما هم موقعیت‌ها را خراب می‌کند هم دروازه‌اش در هر بازی باز شده است. این مسأله یک مقدار قضاوت را در خصوص این تیم محتاط‌تر می‌کند. از طرفی استقلال نرمال بازی می‌کند اما برنده می‌شود و از برخی جهات هم خوب بازی می‌کند به علاوه اینکه پوئن مثبت این تیم گل نخوردن آنهاست که توانسته این رویه را ادامه بدهد. اگر بحث فنی باشد باید نگرش متفاوتی به این بازی داشت چون دربی چیز دیگری است و چه از نظر فنی چه احساسی متفاوت است.

*شرایط این فصل پرسپولیس به گونه‌ای بوده که حالا کادر فنی برای انتخاب ارنج اصلی در تمام خطوط دچار تردید هستند و با چالش عجیبی روبه‌رو شده‌اند. این مسأله به ضرر پرسپولیس است یا می‌تواند منجر به غافلگیری حریف شود؟
اولاً اگر این مسأله یعنی جابه‌جایی‌ها توانسته باشد با موفقیت همراه شود خوب است اما تیم پرسپولیس با وجود این تغییرات افت و خیز داشته و این دلواپس‌کننده است. اگر جابه‌جایی‌ها منجر به استراحت بازیکنان، تغییرات تاکتیکی و از همه مهم‌تر نتیجه بشود خیلی هم خوب است اما اگر این اتفاقات نیفتاده باشد باید فکری به حالش کرد. برای دربی باید تلفیقی از تجربه و جوانی در زمین باشند. اکثر این بازیکنان پرسپولیس تجربه دارند و نیازمند به دست آوردن تجربه در این بازی بزرگ نیستند اما اینجا هیچ ریسکی قابل قبول نیست. هر دو تیم و حتی تماشاچی‌ها نقاط قوت و ضعف بازیکنان دو تیم را می‌دانند و تمام اینها آنالیز می‌شود. یعنی چیزی پوشیده نیست اما مهم این است که درست از ابزارمان استفاده کنیم و برای این بازی Game Plain (نقشه بازی) مناسب داشته باشیم. من همیشه گفته‌ام برای این بازی باید استراتژی و برنامه مناسب داشته باشیم مخصوصاً در مدیریت زمان. باید ببینیم تیم حریف در چه زمان‌هایی دچار افت می‌شود و بازیکنان حریف چه شرایطی دارند. مسأله Defending Later Than Soon را باید لحاظ کرد. این یعنی دفاع کردن دیرتر از موعد. این یک چالشی است که شما واردش می‌شوید اما بازیکنان حریف متوجه‌اش نمی‌شوند. مثلاً یک بازیکنی در استقلال یا هر تیمی در لیگ توانمندی حمل توپش مثل بقیه هافبک‌های آن تیم نیست و نسبت به بقیه ضعیف‌تر است پس شما باید توپ را هدایت کنید به آن سمت. با این چالش منطقی به دوگانگی می‌رسید و یک‌جورهایی برای حریف تله می‌گذارید. باید برای این بازی گیم پلن مناسب داشت. برای دفاع از جلو و دفاع از عقب باید بحث‌هایی را لحاظ کنند و نوع بازی متفاوت خواهد شد. اینها باید مدیریت شود ضمن اینکه در این بازی باید بدانید چه زمانی بازی را کنترل کنید، چه زمانی پرس کنید یا رو به جلو باشید. آنالیز تیم حریف و نسبت به دقایق کل بازی نموداری را به شما می‌دهد و مطمئناً هر دو تیم از این دیدگاه استفاده خواهند کرد. البته اینها نکات کلی است اما اگر دیدید تیمی توانسته اینها را لحاظ کند می‌تواند موفق باشد. نکته دیگری که خیلی خیلی اهمیت دارد در دفاع و حمله، میکروهاست که در بازیسازی و حمله استفاده می‌شود. یعنی چرخش‌های ناگهانی در دل دفاع و پاس‌های ناگهانی در زاویه‌های متفاوت که پرسپولیس باید بتواند این کار را انجام بدهد. البته 90 درصد اینها برای هر دو تیم مشخص است و می‌دانند کدام بازیکن از کجا می‌چرخد و به کجا ضربه می‌زند و حتماً دنبال این هستند جلویش را بگیرند اما اگر گلی رد و بدل شود بازی هیجانی و منفجر خواهد شد. با این شرایط نباید منتظر این باشید که تیمی بازی را بخواباند و فشاری نیاورد.

*نکته مهمی که در مورد ارنج پرسپولیس وجود دارد در خط دروازه است.گوهری برای دربی بی‌تجربه است اما حامد لک هم نگرانی‌هایی به وجود آورده و کادر فنی هم نمی‌داند کدام گلر را برای بازی دربی انتخاب کند؟
من فکر می‌کنم یک مقدار بیش از حد به حامد فشار وارد شد. قبول دارم گل بدی خورد اما فشاری که به او وارد شد بیش از حد بود. حتی شنیدم برخی اوقات الفاظ خوبی در مورد او به کار نرفت و روش خوبی در مورد او استفاده نشد. خیلی‌ها این اشتباه را بزرگ کردند. گلر ممکن است هر جوری گل بخورد. گلری پست حساس و شکننده‌ای است و روی روانش تأثیر منفی می‌گذارد پس باید کمکش کرد. حامد در خیلی از باز‌ی‌ها پرسپولیس را نجات داده. چه در بازی‌های آسیایی چه لیگ برتر. حالا با یکی دو تا ضعف و مسائل روانی که ممکن است ناشی از شرایط خانوادگی باشد و اینهاست که تمرکزش را بهم زده باید حمایتش کرد. همه بازیکن‌ها این‌طوری هستند و ممکن است از نظر روحی به هم بریزند پس در این شرایط چه کسی باید کمکش کند؟ من یک تجربه خوب در این مورد دارم. در آستانه بازی با النصر عربستان سوشا از تیم اخراج شد و ما یک گلر دیگر داشتیم و یک گلر هم از تیم جوانان آمده بود اما با عذرخواهی سوشا ممکن بود به تیم کمک شود. در آن شرایط من بودم، مرحوم نادر باقری و علیرضا امامی‌فر. با آنالیزی که ما در آوردیم به این نتیجه رسیدیم که سوشا در یکسری از کارها بیشتر به دردمان می‌خورد پس او را از نظر ذهنی آماده کرده و استفاده کردیم که یکی از بهترین بازی‌هایش را هم انجام داد. الان هم لک می‌تواند یکی از بهترین بازی‌هایش را ارائه دهد و فقط باید آماده‌اش کرد. منطقی‌ترین کار این است که او از نظر ذهنی و روانی آماده شود چون روی توپ‌های هوایی که حریف خیلی زیاد روی آن تکیه دارد شرایط خوبی داشته و فیزیک مناسبی هم دارد. فقط باید از بیرون و درون زمین همه مراقب او باشند. باید از لک حمایت کرد تا او عملکرد خوبی ارائه دهد و بعدش برگردد سر جای خودش. به نظر من مناسب‌ترین فرد برای دربی ایشان است و اگر این مسائل را رعایت کنند کار خودش را انجام خواهد داد. هر مدافعی ممکن است اشتباه کند و توی گل خودشان بزند. یا هر مهاجمی ممکن است در یک بازی صد تا توپ را بزند توی اوت. آیا این بازیکن باید کنار گذاشته شود؟ به نظرم استفاده از گلری که در دربی بازی نکرده ریسک بزرگی است. البته همه این صحبت‌ها نظر شخصی من است و در نهایت کادر فنی هستند که انتخاب می‌کنند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/148124
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
علی پیرایش

0

3

3 سال پیش

مرحباآقای عبدی حرفهایت خیلی منطقی وبجاست امیدوارم بادرآیت کادرفنی یه بازی منطقی وریلکس بدون استرس باتمرکزوقدرت کامل دربی راخواهیم بردانشالله عشق است پرسپولیس دوست داشتنی وبزرگ وهواداران محبوبش


رضا توانا

0

1

3 سال پیش

پول باشگاه پس بده آقای عبدی😑😑


امین کریمی

0

3

3 سال پیش

با تشکر از جناب عبدی،، همینطور مستحضر هستید دربی خیلی جذابه، هوادار هم دوست داره تیم محبوبش پیروز از زمین در بیاد،ازین که پرسپولیس از لحاظ فنی و موقعیت سازی فراتر از استقلاله شکی نیست، ما هوادار هم دوست داریم روز دربی پرسپولیسه محبوب با استقلال بازی کنه!نه با تیم داوری.... انشالله امسال هم پرسپولیس قهرمانه،،🏆🏆🏆🏆🏆+🏆


ayub_balooch

0

3

3 سال پیش

ایول لک خوبه

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر آلومینیوم کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 5 لیگ برتر

جمعه, 30 شهریور

نساجی 2 - 2 استقلال 17:15
مس رفسنجان 0 - 0 گل گهر 18:30
ملوان 2 - 0 شمس آذر 19:00
پرسپولیس 2 - 0 آلومینیوم 20:00

شنبه, 31 شهریور

هوادار 0 - 1 فولاد 18:45
استقلال خوزستان 1 - 1 چادرملو 19:30

یکشنبه, 01 مهر

ذوب آهن 1 - 1 سپاهان 19:00
خیبر خرم‌آباد 1 - 2 تراکتور 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال