ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

عبدی: پرسپولیس بهتر اس ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 2 اظهار نظر

-

5 ماه پیش

عبدی: پرسپولیس بهتر است، دربی را می‌برد

ارتش سرخ دات کام :
عبدی: پرسپولیس بهتر است، دربی را می‌برد
حسین عبدی هافبک اسبق پرسپولیس در زمان بازیگری یکی از بهترین‌های تیمش بود و در عالم مربیگری هم تیم ملی نوجوانان کشورمان با درخشش‌اش نشان داد که روی نیمکت هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با حسین عبدی که خودش سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد در خصوص مسائل مختلف هفته‌های اخیر و دربی حساس پایتخت به گفت و گو نشستیم.

*در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل الدحیل و اتفاقاتی که منجر به حذف تیم شد چه نظر فنی دارید و در این خصوص چقدر سرمربی تیم را مسبب آن باخت تلخ می‌دانید؟
به نظرم پرسپولیس بازی بدی را انجام نداد و با وجود حساسیت زیاد و مضیقه‌هایی که پرسپولیس به لحاظ حساسیت و مصدومیت بازیکنان و بعضی از موارد دیگر باز هم پرسپولیس بد بازی نکرد و اگر آن پنالتی گل می‌شد حتماً شرایط فرق می‌کرد. در فوتبال نباید دنبال مقصر گشت چون برای هر بازی با وجود آنکه همه اتفاقات و همه تدابیر لازم را انجام می‌دهید باز هم ممکن است یک جایی خارج از تصور و معادلات شما مسأله دیگری رقم بخورد و این شاید نقص فوتبال است. من فکر می‌کنم بازی فوتبال مانند زندگی است و ممکن است با یکسری از مسائل چیزهایی علیه شما رقم بخورد که خارج از تصور شماست. به همین دلیل هم من یحیی را مقصر نمی‌دانم چون اگر پنالتی‌اش گل می‌شد شرایط خیلی فرق می‌کرد از این رو من مقصر کسی را نمی‌دانم و معتقدم به مسائل فوتبالی باید نگاه کرد.

* در رابطه با پرتاب بطری و شعارهایی که علیه یحیی و تیم سر داده شد چه نقدی دارید؟
پرتاب بطری و شعارها واقعاً ناراحتم کرد. من فکر می‌کنم این اتفاق برای هر مربی رخ دهد اصلاً اتفاق نیست چه برسد به یحیی که در چند سال اخیر واقعاً بهترین نتایج را گرفته و کسب کرده است. این فرهنگی که این گونه رقم خورد و بی‌اخلاقی‌هایی که صورت گرفت باید فرهنگ سازی انجام شود هر چند من می‌دانم همه تماشاگران شعار ندادند و فقط عده‌ای بودند که آن شعارها را سر دادند. اتفاقی که واقعاً غمگینم کرد چون می‌دانم مربی با چه سختی زیادی تیم را آماده می‌کند به همین دلیل چقدر قشنگتر بود که کادرفنی و بازیکنان تیمشان را در پایان بازی مقابل الدحیل تشویق می‌کردند البته نه بابت باخت بلکه از این منظر که همه زحمتشان را کشیدند و کم نگذاشتند ضمن اینکه باید این را در نظر بگیریم که هنوز فوتبال ادامه دارد. در این بین باید ببینیم چه کسانی بودند که شعار می‌دادند و آن اتفاقات چگونه رقم خورد. شاید از ناراحتی بوده و اینکه پای هر مسأله دیگری در میان بوده آن شعارها و پرتاب بطری کار درستی نبوده است. همه پرسپولیسی‌ها دوست داشتند تیم برنده شود اما وقتی این مهم عملی نشد ما نباید در همه ابعاد بازنده باشیم.

* بعد از باخت مقابل الدحیل نام چند مربی برای جایگزینی یحیی مطرح شد!
من فکر می‌کنم کسانی هستند که در این رابطه شیطنت می‌کنند. در تیم‌های بزرگ هم این واقعیت تلخ وجود دارد خصوصاً در داخل ایران که این مسأله به شکل بیشتری وجود دارد که می‌خواهند بیشتر ایجاد استرس کنند. همه مربیان قابل احترام هستند اما اگر یحیی با چشم رنگی و پاسپورت خارجی روی نیمکت پرسپولیس بود آیا این همه حاشیه برایش رخ می‌داد؟ آیا حمایت‌هایی که از مربی خارجی صورت می‌گیرد از مربی‌های ایرانی هم انجام می‌شود؟ با احترام به همه مربیان نباید در پرسپولیس بازگشت به عقب داشته باشیم. پرسپولیس از این مرحله رد می‌شود اما در این بین کنترل حاشیه‌ها و حاشیه‌پردازان خیلی مهم است و من امیدوارم دوباره اسامی جدیدی درست نکنند و شخصاً فکر می‌کنم اتفاقاتی رقم خورد که فکر می‌کنم شاید تماشاگرانی در بین هواداران پرسپولیس بودند که در آن شرایط به دنبال اهداف خاص دیگری بودند. در این بین خوشحالم یحیی مصاحبه بسیار عاقلانه‌ای انجام داد که بدون هیچ احساساتی خیلی درست عمل کرد. در این بین حتماً سرمربی سرخ‌پوشان باید مراقب کارش باشد و استرس‌ها را کنترل کند. باخت و حذف از آسیا ممکن است برای هر مری اتفاق بیفتد از این رو نباید این همه جامی که در سال‌های اخیر گرفته شده و یحیی هم در آن نقش پررنگی داشته را به راحتی فراموش کرد و به نوعی ناسپاسی کرد.

* در رابطه با بازی پرسپولیس مقابل هوادار و بردی که سرخ‌پوشان قبل از دربی کسب کردند چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس در بازی‌های قبلی امتیازات زیادی را از دست داد اما خوشبختانه ما هوادار را بردیم تا بازیکنانمان را با روحیه بهتر آماده دربی سازیم و این نقطه مثبت کار است هر چند دربی‌ها معمولا خارج از جدول است چه بسا که در دربی همه چیز ممکن است در روز و ثانیه رخ دهد از این رو باید در روز دربی آن را تجزیه و تحلیل کرد چون دربی بازی دیگری است هر چند حتماً برای روحیه گرفتن برای دربی برد مقابل هوادار لازم بود به همین دلیل حتماً بازیکنان پرسپولیس با آمادگی روحی روانی بهتری نسبت به رقیب وارد بازی می‌شوند. هر دو تیم جزو تیم‌های خوب کشورمان هستند از این رو باید با آرامش وارد بازی شوند در این بین شاید به دلیل قهرمانی تیم‌ها زوم بیشتری روی پرسپولیس داشته باشند و به نوعی سعی کرده باشند تا دست یحیی را بخوانند. باید تغییراتی در استراتژی حمله‌ای خودمان داشته باشیم.

*برای دربی به نظربرای خط حمله زاهدی و عمری بهترین هستند.
در این خصوص که مهاجم داریم یا نداریم یک بحث است اما نظری نداریم یک بحث، اما من نظری نمی‌دهم چون سیستم بازی و چینش مربی به تجزیه و تحلیل مربی تیم بستگی دارد و ما بعد از بازی می‌خواهیم آن را تجزیه و تحلیل کنیم در حالی که تحلیل و شرایط بازی برای مربی سخت است به همین دلیل بهترین شرایط را خود مربی می‌داند از این رو نسبت به تارگت‌های حمله‌ای باید بهتر و در دفاع حتماً منسجم‌تر ظاهر شویم ضمن اینکه بالانس خود را حفط کنند اما از آنجا که من در تمرینات نیستم نمی‌توانم در خصوص بازیکنان خط حمله و اینکه چه مهاجمی در دربی بازی کند حرف بزنم.

*اما با وجود توضیحات شما باز هم خیلی در خصوص این مسأله که چه مهاجمی نوک باشد و چه مهاجمی به عنوان مهاجم مکمل کار کند اختلاف نظر وجود دارد؟
شهاب در مقابل تیم هوادار نبود اما در بازی دربی هست. من شهاب را یک نوک کلاسیک نمی‌دانم هر چند معتقدم او به عنوان یک فوروارد مکمل بهتر کار می‌کند بازیکنی که خودم او را از تیم جوانان به پرسپولیس اوردم و کمک کردم تا او به این مرتبه‌ای که قرار دارد برسد به همین دلیل و به جهت شناخت کاملی که از شهاب دارم اعتقاد دارم شهاب می‌تواند مکمل بهتری برای بازیکن نوک باشد. در رابطه با احتمال بازی بدون مهاجم هم باید بگویم شما می‌توانید بدون مهاجم کار کنید هر چند نظر من هم بازی با دو مهاجم است که این روش را برای پرسپولیس بهتر می‌دانم هر چند به این نکته هم اعتقاد دارم که اگر یک مربی برای لحظات حساس‌اش یک چیزهایی را نگه ندارد بهتر است.

*تقابل اندیشه‌ها و فلسفه متفاوت دو تیم سرخابی در دربی 102 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازی پرسپولیس متکی بر مالکیت است از این رو حتماً پرسپولیس با مالکیت بالا و سیال بازی خواهد کرد و بازی خودشان را در حفظ توپ و حملات خودشان را در شرایط خاص علیه تیم رقیب گسترش می‌دهند. در طرف مقابل استقلال تیمی فیزیکی‌تر و حریفی قابل احترام است اما با این وجود به نظرم نقاط ضعف بسیاری دارد تیمی که در بازی‌اش مقابل فولاد که من دیدم نقاط ضعف بسیاری داشت از این رو پرسپولیس حتماً باید با دید تیم برنده وحفظ توپ وارد بازی شود که در این صورت مشکلی در دربی نخواهد داشت.

*نکته خاص فنی باقی نمانده که بخواهید در مورد آن حرف بزنید؟
پرسپولیس یک تیم بزرگ است و قطعاً بازیکنان و کادر فنی بسیار خوبی دارد که همه آنها با علم به همه مشکلات پرسپولیس وارد این تیم شده و همه مشکلات را هم قبول کردند. اشخاصی هم که طرفدار هستند و به کمک تیم می‌آیند باید به تیمشان کمک کنند. عده‌ای خیلی زحمت کشیده‌اند تا فرهنگ پرسپولیس بر اساس احترام به تیم و پیشکسوت و هوادار باشد از این رو من می‌خواهم که خیلی از مسائل را رعایت کنند حتی در نوع حمایت و نوع اعتراض‌شان همه باید مواظب باشند چون خیلی از نفرات در این فرهنگ دخیل بودند چه کسانی که قبلاً به عنوان هوادار و بازیکن در تیم پرسپولیس نقش داشتند و حالا در قید حیات نیستند چه کسانی که هستند و باید کمک کنند تا این تیم خوب و فرهنگ بالای آن را اشاعه بدهیم و از آنجا که ما بیشترین و بهترین هوادار را در قاره آسیا و ایران داریم حتماً باید در فرهنگ هم مثال‌زدنی بشویم.

*سؤال آخرمان هم مربوط به خبرهایی است در خصوص احتمال پیوستن چند بازیکن تیم ملی نوجوانان به پرسپولیس. به نظرتان این بازیکنان که زیر نظر شما کار می‌کردند می‌توانند در پرسپولیس موفق شوند؟
من نباید در این خصوص دخالت کنم اما از آنجا که یک سال و هشت ماه با تیم نوجوانان کار کردم خوب می‌دانم این تیم 30-40 بازی رسمی و بین‌المللی انجام داده‌ و حالا از نظر تاکتیکی و بین‌المللی هم در بهترین شرایط ممکن است و اگر در کنار 10 بازیکن دیگ روارد زمین شوند حتماً قادرند که موفق شوند. بازیکن نوجوانان را هم نباید به تیمی پیشنهاد بدهم اما این را با قاطعیت می‌گویم که حساسیت زیادی در تربیت بازیکنان داشته‌ام تا آنها رفتار کاملاً حرفه‌ای داشته باشند، حتی در نوع غذا خوردن و موارد دیگر هم حساسیت زیادی در مورد بازیکنان نوجوانان داشته به همین دلیل حتماً چنین بازیکنانی می‌توانند در تیم‌های بزرگ جهش داشته باشند و بدرخشند. نمونه این بازیکنان را در تیم فولاد دیدم که مقابل استقلال بازی کرد. من خودم برای پرسپولیس چند سال پیش تشکیل تیم ب را پیشنهاد کردم اما متأسفانه از این طرح و ایده استقبالی نشد چون به هر حال مدیریت‌ها بیشتر دنبال هزینه هستند تا سرمایه گذاری برای جوان‌ها.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157782
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عبدالحلیم محمدی

0

0

5 ماه پیش

بنظر من بهتر هست که چندتا از بازیکنان تیم ملی نوجوانان ایران رو بگیریم تیم پرسپولیس نیاز داره واین بازیکنان هم خوب درخشیدند.. خصوصا که زیر نظر آقای عبدی هم بودند ...آقای یحیی می‌تونه با مشورت آقای عبدی چند رو انتخاب کنه...برای آینده تیم پرسپولیس..خوبه..باور کنید..همین نوجوانان..خیلی بهتر از امثال ... بعضی بازیکنان پنچل خارجی که آوردند هستند ...از هر لحاظ خوبن ..


مرادسلمانی

0

3

5 ماه پیش

سلام ودرودخدابه آقای حسین عبدی عزیزباشگاه بایدچندتاازمهاجمانی که باآقای عبدی کارمی کنندجذب کنندازنبیل که بهترهستند

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال