ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

عبدی: 9 امتیاز عقب بود ...

نویسنده : امیرحسین قربانی

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

2 سال پیش

عبدی: 9 امتیاز عقب بودیم و قهرمان شدیم

ارتش سرخ دات کام :
عبدی: 9 امتیاز عقب بودیم و قهرمان شدیم
پیشکسوت پرسپولیس که عرصه‌های مختلفی را در پرسپولیس از سر گذرانده است، این روزها امیدوارانه سخن می‌گوید و باور دارد که با یک کار سخت و جدی و البته حمایت و همیت همه جانبه خانواده پرسپولیس، قهرمانی هدفی در دسترس است. با او گفت‌وگویی داشتیم که بخش‌های از آن را در ادامه ملاحظه خواهید کرد.

حسین عبدی در گفت‌وگویی اظهار داشت: من به شرایط پرسپولیس کاملا امیدوارم. البته موفقیتی که انتظارش را داریم با یک تمرکز بالا و کار و تلاش سخت ممکن است که درباره‌اش توضیح خواهم داد. مساله این است که هرکس باید در جایگاه خودش به صورت حرفه‌ای کار کند و حرفه فوتبال آن هم در تیم‌های بزرگ مناسبات، مسایل و فشارهای خاص خود را دارد. قطعا فشار روی بازیکنان زیاد است ولی این مساله نگران کننده‌ای نیست چون این هم بخشی از این حرفه است. من نگران این موارد نیستم به ویژه تحلیل همه ما این است که بازیکنان پرسپولیس به عنوان قهرمان دوره‌های پیاپی از این جهات در میان همه تیم‌ها در بالاترین حد هستند.

وی ادامه داد: استرس طرف مقابل را هم نباید دست کم گرفت. پرسپولیس برای برنده شدن وارد زمین می‌شود و استقلال برای نباختن و مساوی گرفتن. جنبه مثبت این مساله برای آن ها این است که دفاع کردن می‌تواند ساده تر از برنامه حمله باشد و کنترل بازی راحت‌تر از خلاق بودن است ولی جنبه منفی این است که با ترس بیشتری از باخت وارد زمین می‌شوند. شاید این طور باشد که اطمینان از فاصله سه امتیازی کمی خیال آن ها را آسوده تر کند ولی وقتی یک تعقیب کننده قوی دارید همیشه احساس خطر با شما خواهد بود. به خاطر همین موارد این دربی متفاوت با دربی‌های دیگر است. پرسپولیس با این دیدگاه به زمین می‌رود که بازی را ببرد و بعد 7 بازی دیگر در پیش دارد. این شرایط با زمانی‌که هر دو تیم دنبال نباختن هستن خیلی متفاوت است.

کاپیتان پیشین سرخپوشان خاطرنشان کرد: در این شرایط هواداران هم نقش خیلی مهمی دارند. در ماجرای حامد لک دیدم چه هجمه سختی به او شد. خب باید از خودمان بپرسیم غیر از او چه کسی را داریم. در دربی تجربه و مسایل روحی و روانی خیلی مهم است. نه حامد لک که درباره همه بازیکنان و تیم و کادرفنی شرایط همین است. الان که نه زمان و نه امکان تغییر است که بعضی حرف‌ها جای مطرح شدن داشته باشد. الان فقط باید به تیم روحیه و انگیزه داد. نه فقط انگیزه برای بازی بلکه انگیزه برای تمرین بیشتر و این که در دو سه ماه پیش رو همه چیز خود را وقف این کار کنند، چون بدون این رویه به خواسته خود نمی‌رسند. اعتماد به نفس برای این بازی و در این شرایط عنصر تعیین کننده است و حرف اول را می‌زند. بازیکن با 20 درصد توان کمتر ولی با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتر کارایی بالاتری دارد.

وی ادامه داد: بازیکنان هم باید بدانند که اگر قهرمانی می‌خواهند راه دیگری وجود ندارد. زندگی آن‌ها باید در این دو سه ماه به رفت و آمد بین خانه و تمرین و مسابقه خلاصه شود. رفت و آمد بین دو خانواده‌ای که دارند و در چنین مواقعی پرسپولیس باید خانواده اول باشد چون شما با همبازیانت بیشتر باید مراوده داشته باشید. حرفه فوتبال همین است. یک مدتی به خودشان سخت بگیرند، مراودات و ارتباط خود را محدود کنند حتی در فضای مجازی. این مساله به آن ها آرامش می‌دهد و منظور از داشتن تمرکز، در واقع این است. یعنی همه چیز را در خدمت هدفی که دنبالش هستند قرار بدهند و وقف آن کنند. آن‌ها قرار است کاری خارق‌العاده انجام بدهند و این تلاش و تحمل سختی خارق‌العاده را طلب می‌کند. البته کادر فنی همیشه از تلاش و اعضای تیم یاد می‌کند و قطعا همین‌طور است ولی قهرمانی برای ششمین بار پیاپی آن هم در این فضایی که وجود دارد هم یک کار عادی نیست. در این شرایطی ما هم باید به آن‌ها انگیزه و اعتماد به نفس لازم را بدهیم. بعدا که شش قهرمانی پیاپی گرفتند بروند همه لذتش را ببرند.

حسین عبدی از منظر فنی نیز افزود: استقلال هم بد بازی نمی‌کند. به هر حال یک شیوه‌ای است که انتخاب کردند. سعی می‌کنند برد اقتصادی داشته باشند. البته در خیلی بازی‌ها هم پنالتی‌ها به داد آن ها رسید. با احترام باید بگویم در بسیاری بازی‌ها در حالی که حریف، بهتر بازی می‌کرد به پیروزی رسیدند و این گل نخوردن به آن ها خیلی کمک کرد.

در نقطه مقابل، پرسپولیس بازی‌های بهتر انجام داد. در دقایقی از بازی‌ها افت داشته‌اند ولی درکل برابر حریفان خود بازی‌های برتری انجام داده‌اند. نقاط ضعف استقلال را هم به طور حتم کادر فنی به خوبی می‌داند.

مسئله دیگر این است که رقیب همیشه قابل احترام است ولی ما فقط با رقیبان سر و کار نداریم. افرادی که از بیرون گود ایجاد مزاحمت می‌کنند تا تمرکز تیم را بر هم بزنند، دشمن به حساب می‌آیند و حساب‌شان از رقابت و رقیب جدا است. بازیکنان باید بدانند که نباید برابر دشمن عقب بنشینند. همچنین برای رسیدن به موفقیت مهم است که با واقعیات مواجه بشویم و بدون واهمه وارد میدان بشویم. هواداران هم حواس‌شان باشد که دشمن اسمش را با خودش دارد. دشمن هر کاری می‌کند تا جلوی شما را بگیرد. با زخمی که دشمن می‌زند هر قدر که عمیق باشد می‌شود کنار آمد ولی زخمی که دوست بزند حتی اگر سطحی باشد آدم را از پا می‌اندازد.

مربی سابق پرسپولیس درباره فاصله امتیازی پیش آمده، افزود: در مورد این 8 بازی که باقی مانده است یک بخشی از تاریخ پرسپولیس را می‌گویم که این جا یادگار بماند. من سال‌های زیادی در پرسپولیس بودم و تجربه‌های مختلفی را از سر گذراندیم. یکی همان سالی بود که 9 امتیاز از بهمن عقب افتاده بودیم. از یک جایی به بعد دیگر امتیاز ندادیم. همه چیز زندگی خودمان را گذاشته بودیم برای این که بازی‌ها را ببریم و آخر همان فصل با اختلاف امتیاز بالا قهرمان شدیم. حالا نسل عوض شده است ولی تاریخ می‌تواند تکرار شود. بازیکنان امروز که حتما می‌دانند جا پای چه طلیه داران تاریخ سازی گذاشته‌اند باید تاریخ و حماسه خودشان را بنویسند و بسازند. خوشبختانه یک بازی مستقیم هم دارند. از طرفی نباید نگرانی و استرس را به تیم القاء کرد. نیازی به حساس کردن بیش از حد هم نیست. تنها کاری که باید انجام بدهند همان است که گفته شد. این دو سه ماه همه چیز را به دو خانواده‌ای که دارند محدود و معطوف کنند، تمرکز کامل. در این صورت قهرمان خواهند شد و یک درصد هم این اتفاق نیفتاد، بخشی از فوتبال است و فوتبال مانند زندگی است، باید با آن مواجه شوند و برای فصل بعد خیز بزرگتری بردارند.

عبدی عنوان داشت: یک پیشنهاد هم برای باشگاه و کادر فنی دارم. هر چند بازیکنان خود باید در این مسیر گام بردارند و برای رسیدن به آرامش و تمرکز باید ارتباط‌های خود را به ویژه در فضای مجازی محدود کنند و این به نفع خودشان است و مشهود است که بعضی از این ناحیه لطمه دیده‌اند و می‌بینند، اما ایزوله کردن تیم هم باید جدی گرفته شود. بله سخت است. شاید نشود به طور کامل اجرا کرد ولی هر مقدارش هم حاصل شود کمک می‌کند. بازیکنان می‌توانند با یک پست مشترک یک مدتی خود را از این فضای ملتهب که ذهن‌شان را درگیر و انرژی آن ها را تلف می‌کند دور شوند.

ما دربازی با النصر که سرمربی بودم این کار را کردیم. خب بازی رفت را سه بر صفر باخته بودیم و هر جور شده برای اعتبار پرسپولیس باید می‌بردیم. این کار را کردیم و نتیجه گرفتیم. در چنین مواقعی برنامه‌ریزی‌هایی هم صورت می‌گیرد که بازیکن بیشتر در فضای تمرین و محل تمرین باشد که البته این را کادر فنی با توجه به شرایط تصمیم گیری کند ولی این ایزوله کردن به نظرم به بچه‌ها و تیم کمک می‌کند هرچند که طبعا همیشه برابر این مسایل مقاومت‌هایی است ولی خب قهرمانی آن هم برای ششمین بار پیاپی سخت است و کار سخت و فداکاری را طلب می‌کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/148136
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
رضا توانا

0

1

2 سال پیش

آقای پول باشگاه رو کی پس می دی؟


یداله قنواتی

0

1

2 سال پیش

اگر پرسپولیس هواداری دوست دارد باید از جون مایع بگذارم و این بازی مرگ وزندگی را پیروز شوند تا هوادارا با خیال راحت یک نفسی بکشن


علی پیرایش

0

2

2 سال پیش

این درسته که آقای عبدی اصلا کادرفنی وبازیکنان تابعدازبازی هیچ مصاحبه وکری خانی باحریف نداشته بگذاریدهرچه دلشان میخوان بگن قصدشون اینه که تمرکزشمارابهم بزنن نبایدجواب داد عبدی کاملا درست میگه باتشکرازشما

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم 16:30
ملوان 1 - 2 سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال