ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

عربشاهی: باید به سیدجل ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

3 سال پیش

عربشاهی: باید به سیدجلال برای بازی به شکل ثابت اطمینان شود

ارتش سرخ دات کام :
عربشاهی: باید به سیدجلال برای بازی به شکل ثابت اطمینان شود
ضیاء عربشاهی هافبک سابق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است پرسپولیس برای لیگ آتی و تکرار قهرمانی کار بسیار دشوارتری نسبت به سال‌های قبلی پیش‌رو دارد. او البته انتقاداتی در رابطه با جذب نکردن بازیکنان از تیم‌های پایه پرسپولیس و بعضی موارد فنی دیگر مربوط به تیم سرخ‌پوش پایتخت دارد که آنها را با ما مطرح می‌کند.

*فکر می‌کنید با توجه به چند بازیکنی که از پرسپولیس جدا شدند و چند بازیکن جدیدی که به خدمت تیم درآمدند چهره تیم چقدر تفاوت کرده؟
در فوتبال ایران بین 100 بازیکن اول و 100 بازیکن دوم تفاوت زیادی وجود ندارد و در واقع شاید 10درصد تفاوت بین این دو گروه باشد که آن هم به مسائل روحی-روانی بازمی‌گردد. مثلاً شما طارمی و علیپور را نگاه کنید که از بوشهر و راه‌آهن به پرسپولیس پیوستند. این دو مهاجم با وجود توانایی که داشتند کارشان چندان دیده نمی‌شد و به قولی نمود نداشت، اما وقتی به پرسپولیس آمدند و دیده شدند بازی‌شان متحول شد چون بازی‌شان زیر نظر 40، 50 میلیون تماشاگر و هوادار عاشق پرسپولیس قرار داشت که بشدت بازی‌های تیم و بازیکنان تیم محبوب‌شان را رصد می‌کردند به همین دلیل آنها با هیجان و تشویقی که هواداران داشتند و انگیزه‌ای که به این بازیکنان می‌دادند آنها را به اوج رساندند. نمونه دیگر این موضوع هم نوراللهی بود که از تیمی دسته اولی در یزد به پرسپولیس آمد و رشد فوق‌العاده‌ای در چهار سال حضورش در پرسپولیس داشت که شاید خیلی‌ها باورشان نمی‌شد بازیکنی از دسته یک بیاید و این همه در تیم موفق شود. درست است که در چند سال اخیر به‌دلیل کرونا هواداران فوتبالی و پرسپولیس در ورزشگاه حاضر نبودند اما با این وجود آنها باز هم بشدت اخبار تیم محبوب‌شان و تمام موارد ریز و درشت پرسپولیس را رصد کرده و با تیم‌شان زندگی می‌کنند و با همه مسائل تیم محبوب‌شان سر و کار دارند و انگیزه فوق‌العاده‌ای به تیم و بازیکنان تیم می‌دهند و یک لحظه از تیم و اخبار و اتفاقات پرسپولیس غافل نیستند.

*اما به نظر خیلی از کارشناسان، پرسپولیس در چند سال اخیر با کار گروهی و کار تیمی خوب حریفان را تحت تأثیر قرار داده و به پیروزی و موفقیت رسیده است.
من فکر می‌کنم بیشتر موفقیت‌های تیم به‌دلیل مسائل روانی و انگیزشی و خلاقیت‌های بالایی بوده که بازیکنان از آن بهره بردند و می‌برند و شاید بارزترین نمونه آن هم مهدی ترابی باشد که همه کار در زمین با توجه به استعداد ناب فردی و خلاقیتش انجام می‌دهد یا وحید امیری که در چند پست از دفاع تا حمله به‌خوبی بازی می‌کند و تحسین همگان را همراه داشته است. در زمان برانکو تیم با بازیکنانی مانند احمدزاده، مسلمان و امیری با کارهای ترکیبی واقعاً به تیم‌ها فشار می‌آورد و تیم‌ها را تحت تأثیر خودش قرار می‌داد اما پس از آن بیشتر موفقیت پرسپولیس به خلاقیت‌ها و انگیزه بالایی بازمی‌گردد که در نزد بازیکنان وجود داشته که روحیه قهرمانی و بهره بردن از شخصیت قهرمانی شاید در رأس آن قرار داشته باشد.

*پرسپولیس فعلی اگر ششمین قهرمانی متوالی را کسب کند از تیم زمان شما یک گام جلو زده و رکورد پرسپولیس سابق را می‌شکند. در این رابطه چه نظری دارید؟
کار پرسپولیس در چند سال اخیر واقعاً باارزش و موجب افتخار همه پرسپولیسی‌ها بوده، اما زمان ما که همه چیر فوتبال ایران تقریباً در باشگاه‌های تهران خلاصه می‌شد ما کاری کردیم کارستان و با انجام بازی‌های زیبا و استفاده از بازیکنان بی‌نظیری مانند علی پروین، ناصر محمدخانی و محمد پنجعلی که از استعدادهای بی‌نظیری بهره می‌بردند بردها و قهرمانی‌های متوالی زیادی برای پرسپولیس کسب کردیم و پنج قهرمانی متوالی به دست آوردیم، به شکلی که هواداران پرسپولیس بیشتر شدند؛ تیمی که هجومی‌ترین و زیباترین بازی‌ها را ارائه می‌داد و تیم‌ها را در همان نیمه اول به ستوه درمی‌آورد. به همین دلیل من فکر می‌کنم فوتبال تا دهه 80 با فوتبال بعد از دهه 80 بسیار فرق کرده و بازیکنان آن دوره بسیار بهتر و باکیفیت‌تر بودند و شما دیگر نمی‌توانید بازیکنانی مانند ناصر محمدخانی، چنگیز یا محمد پنجعلی و حمید علیدوستی را پیدا کنید.

*نگفتید برای ششمین قهرمانی متوالی چقدر به پرسپولیس فعلی امیدوارید؟
همه ما پرسپولیسی هستیم و واقعاً همیشه تیم خودمان را بیشتر از همه تیم‌های دیگر دوست داریم و همه آرزوی ما کسب قهرمانی ششم است، اما با بازیکنان بسبار خوبی که سپاهان جذب کرده در واقع 11 بازیکن خوب در زمین دارد و 11 بازیکن همتراز آنها روی نیمکت دارد به همین دلیل امسال شاید سخت‌ترین سال برای قهرمانی و تکرار آن از سوی پرسپولیس باشد، چون امسال تیم اصفهانی نمی‌خواهد فقط در سایه پرسپولیس باشد بلکه می‌خواهد قهرمان شود از همین‌رو کار خیلی دشوار و تلاش طاقت‌فرسا می‌تواند شرایط را به سود پرسپولیس تغییر دهد وگرنه سپاهان امسال واقعاً کار را برای تکرار قهرمانی ششم ما سخت و دشوار خواهد کرد.

*بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته شدند در پست‌های دفاع مناسب هستند یا در پست هافبک دفاعی و مهاجم. فکر نمی‌کنید پرسپولیس به بازیکن جدید دیگری نیاز داشته باشد؟
در پست دفاع میانی به نظرم بازیکنان چندان خوبی جذب نشدند و مدافعان جدید در حفظ توپ و بعضی از شاخصه‌های فنی دیگر با مشکلاتی مواجه هستند، به همین دلیل فکر می‌کنم زوج فرجی و سیدجلال بهترین زوج برای دفاع میانی باشند و در واقع معتقدم سرمربی تیم باید به سیدجلال روحیه بیشتری بدهد و او را از هر لحاظ برای رسیدن به شرایط ایده‌آل و بهتر مهیا کند. در خط هافبک و در پست هافبک دفاعی هم سه بازیکن مانند سرلک، کامیابی‌نیا و اسدی را داریم در حالی که به نظرم تجمع این همه بازیکن در پست هافبک دفاعی زیاد است و حتماً لازم بود پلی‌میکری مانند بشار یا سروش یا مسلمان به تیم اضافه شود تا بتواند دو مهاجم تیم را تغذیه کند.

*بحث حضور کی‌روش استنلی و پاکدل برای خط حمله پرسپولیس مطرح است.
مهاجم برزیلی سپاهان عمر مفید فوتبالی‌اش را در سپاهان سپری کرده و من فکر نمی‌کنم کارآیی برای پرسپولیس داشته باشد و به نظرم بهتر بود کادر فنی پرسپولیس به بازیکنان تیم‌های پایه‌اش مانند مهدی عبدی که از این تیم‌ها به تیم اصلی آمدند اعتماد بیشتری می‌کرد و آنها را از دست نمی‌داد. دروازه‌بان سوم تیم در حال حاضر از تیم‌های پایه پرسپولیس آمده یا مثلاً بازیکنی مانند خارکش برای خط دفاعی وجود داشت و بازیکن بسیار خوبی بود و اتفاقاً در تمرینات بزرگسالان هم مدتی حاضر بود اما به او اطمینان نشد یا چند بازیکن دیگر پایه که متأسفانه به هیچ‌کدام اعتماد لازم نشد تا آنها به‌راحتی کنار بروند و استعدادشان مانند عبدی شکوفا نشود.

*برای لیگ قهرمانان شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
انتظار از پرسپولیس خیلی زیاد است و به نظرم ما نباید تیم تاجیکستانی را تیم راحتی بدانیم اما با این وجود پرسپولیس باید از همان بازی اول مقابل تاجیکستان طوری بازی کند و نمایش پرقدرتی ارائه دهد که خیلی خوب نتیجه بگیرد و تیم‌های دیگر را به هراس بیندازد. بازی‌های متمرکز در عربستان هم بسیار سخت است اما ما باید پیروز شویم و در عمل ثابت کنیم از بقیه تیم‌ها یک سر و گردن بالاتریم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143913
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عبدالرحمن لشکری

0

0

3 سال پیش

به امید دبل هت تریک دز لیگ امسال❤❤❤❤❤❤

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال