ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

علیپور: AFC با سیاسی‌ب ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

3 سال پیش

علیپور: AFC با سیاسی‌بازی پول ما را نمی‌دهد

ارتش سرخ دات کام :
علیپور: AFC با سیاسی‌بازی پول ما را نمی‌دهد
عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید این باشگاه برای جامعه نشاط تولید می‌کند و به همین خاطر بهتر است به این پرسپولیس به چشم بنگاه تولیدی نگاه شود.
محمد علیپور در گفت وگویی درباره شرایط پرسپولیس در یک سال گذشته و مشکلاتی که این باشگاه سپری کرده است، اظهار کرد: تیم های بزرگ در ایران همیشه مشکلاتی دارند. پرسپولیس هواداران زیادی دارد و از طرفی پنج دوره پیاپی قهرمان لیگ برتر شده و یکی از بهترین تیم‌های ایران است. در آسیا وقتی نامی از پرسپولیس می‌آید این تیم را به عنوان یک تیم صاحب نام می‌شناسند. خیلی از تیم‌های آسیایی وقتی قرار است مقابل پرسپولیس بازی کنند هراس پیدا می‌کنند.
او ادامه داد: به هر حال مشکلات باشگاهی به این بزرگی قاعدتا زیاد است و این مشکلات هم یک شبه و یک روزه به وجود نمی‌آید و این مشکلات معمولا طی چند سال بوجود آمده‌اند. ۹۹ درصد مشکلات پرسپولیس هم به مباحث مالی برمی‌گردد. متأسفانه این باشگاه بدهی های زیادی داشت و از طرفی درآمدی هم نداشته و این موضوعات باعث شده بدهی‌ها بیشتر شود. همیشه گفته‌ام هر مدیری در پرسپولیس کار کرده قابل احترام است چون آمده‌اند و زحمت کشیده‌اند. متأسفانه هر مدیری می‌آید باید با پرونده‌های قبل که به او ارث می‌رسد کنار بیاید و سعی کند آنها را حل کند. تا به حال نشده مدیری بیاید و بگوید که وقتی وارد باشگاه شدم پرسپولیس درگیر هیچ پرونده‌ای نبوده است. بنابراین هر مدیری آمده به اندازه خودش زحمت کشیده است.

اگر مطالبات مربیان و بازیکنان خارجی را ندهیم ما را به پرتگاه سقوط به دسته سه هم می برند

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس این بوده که با وجود بدهی‌هایی که داشته نمی‌توانیم در باشگاه کارهای زیرساختی و زیربنایی انجام بدهیم. مثلا در حوزه قراردادها چه بازیکنان و چه کادر و چه نفرات خارجی و حتی چه اسپانسرینگ باید با حساب و کتاب پیش برویم. با این حال در یک سال اخیر سعی کردیم نظم و نظامی به قراردادها بدهیم چون باید طوری کار کنیم که در آینده اگر مدیری می‌آید به مشکلات گذشته برنخورد. ما از زمانی که آمدیم با بدهی های گذشته روبرو بودیم. به طور مثال پارسال همین موقع با پرونده برانکو روبرو بودیم و از طرفی مطالبات بازیکنان هم پرداخت نشده بود. الان هم تقریبا همان شرایط پارسال را داریم. هم مطالبات کالدرون پرداخت نشده و از طرفی بازیکنان هم از فصل گذشته طلب‌هایی دارند.
علیپور ادامه داد: با این حال مشکلات را سپری کردیم و نگذاشتیم که باشگاه آسیب ببیند. متأسفانه در پرونده های خارجی وقتی قراردادی منعقد می شود و باشگاه به تعهد خود عمل نمی‌کند خارجی ها بلافاصله اقدام حقوقی انجام می دهند اما بازیکنان داخلی و مربیان داخلی این گونه نیستند و کمک زیادی به باشگاه می‌کنند. من اسم مربی خارجی را نمی‌برم اما مربی خارجی بوده که در پرسپولیس کار کرده و بعد به خاطر مطالباتش ما پنج ساعت فرصت خواستیم اما نپذیرفت. یعنی می‌خواهم بگویم پرسپولیس برای او اصلا اهمیت نداشت. با این حال مربی داخلی رفتارهای این چنینی ندارد و به باشگاه کمک می‌کند اما مربیان و بازیکنان خارجی ما را به پرتگاه سقوط به دسته سه هم می برند.

اگر پول جور شود اول مطالبات بازیکنان را می‌دهیم بعد کالدرون
او ادامه داد: در حال حاضر با تصمیم هیأت مدیره و مذاکراتی که با شرکت کارگزار قبلی داشتیم قرارداد همکاری در حال اقاله شدن است و به دنبال این هستیم که مزایده برگزار کنیم و با کارگزار جدیدی قرارداد ببندیم. البته به اعتقاد من در حال حاضر در صورت تأمین منابع مالی به جای پرداخت بدهی کالدرون ابتدا باید مطالبات بازیکنان مربوط به فصل گذشته را بپردازیم. ما در پرونده برانکو ابتدا پول برانکو را دادیم و بعد به سراغ بازیکنان رفتیم اما الان می‌خواهیم ابتدا پول بازیکنان را بدهیم و بعد به دنبال این باشیم که مطالبات کالدرون را تسویه کنیم.
علیپور همچنین گفت:‌ هیچ جای دنیا مثل تیم پرسپولیس را پیدا نمی‌کنید. این تیم یک سال و نیم است که در کوران مسابقات قرار دارد. طی سال‌های اخیر ۱۲ بازیکن جدید آمده‌اند و تعدادی بازیکن هم جدا شده‌اند اما هر کسی آمده با غیرت و تعصب خود برای پرسپولیس تلاش کرده است. ما کادر فنی یکدست و زحمتکشی داریم که به خوبی پرسپولیس را اداره می‌کنند. در حال حاضر فنی ترین مربی ایرانی هدایت پرسپولیس را بر عهده دارد و در کنار او افشین پیروانی هم مدیر تیم است و مربیانی چون حمید مطهری، کریم باقری هم به تیم کمک می‌کنند. می‌خواهم بگویم ما روی نیمکت هم مربیان بسیار بزرگ و خوبی داریم که به موفقیت تیم کمک می‌کنند.

پول‌هایی که قرض گرفتیم آنچنان هم درشت نیست
عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه در پاسخ به این سوال که پرسپولیس چقدر برای اداره فصل گذشته پول قرض گرفته است، گفت: نمی‌توانم رقم دقیقی بگویم چون از ارقام دقیق خبر ندارم اما ارقام آنچنان که می‌گویند هم درشت نیست. نکته جالب اینجاست که اعضای تیم فوتبال پرسپولیس خودشان هر سال بیش از نیمی از قرارداد اسپانسر درآمدزایی می‌کنند چون در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه می‌گیرند و باشگاه مستحق دریافت پاداش می‌شود. ما در هیچ تیمی در ایران چنین چیزی نمی بینیم. این نشان می‌دهد اگر روی این تیم سرمایه گذاری خوبی انجام بدهیم، همین درآمدزایی می‌تواند نیمی از هزینه‌های باشگاه را تأمین کند. ما به پشتوانه همین پاداش‌های آسیایی سال گذشته مبالغی قرض کردیم تا هزینه های جاری باشگاه را بپردازیم. به هر حال باشگاه هم هزینه‌های زیادی دارد. الان نزدیک به سه میلیون دلار پاداش آسیایی طلب داریم که به خاطر تحریم‌های ظالمانه به ما نداده اند. در فوتبال شعار می‌دهند که فوتبال سیاسی نیست اما در این گونه مواقع AFC سیاسی بازی می‌کند. وقتی تیمی در کوران مسابقات شرکت می‌کند و پاداشی برنده می‌شود چرا نباید پاداش‌ آن را بدهند؟ پس نشان می‌دهد کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از سیاست پیروی می‌کند. چرا که اگر تیمی برنده پاداش شده باید پاداش آن را بدهند نه اینکه با سیاسی کاری پول را پرداخت نکنند. اگر نمی‌خواهید پول بدهید پس همان اول بگویید ما پولی پرداخت نخواهیم کرد. ممکن است برخی باشگاه ها اوضاع مالی خوبی داشته باشند و روی پاداش های آسیایی حساب نکنند اما برخی باشگاه ها روی این پول حساب باز می‌کنند.

AFC درست شده که صرفا قوانین یک طرفه را اجرایی کند
او تصریح کرد: امیدوارم AFC از این سبک کاری که سیاست را در فوتبال دخیل کرده دست بردارد و به دنبال این باشد که مشکلات باشگاه‌ها را حل کند. جالب است آنها پول ما را نمی‌دهند اما ما را جریمه هم می‌کنند. AFC درست شده که صرفا قوانین یک طرفه را اجرایی کند. یعنی می خواهم بگویم برای باشگاه‌ها اگر اتفاقی هم رخ بدهد برای کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیتی ندارد. فوتبال ما در آسیا آقایی می‌کند اما جای تأسف دارد که در حوزه مدیریتی تصمیم گیر و تصمیم ساز نیستیم. باید در فیفا و AFC افرادی را داشته باشیم که اجازه ندهند حق ما را بخورند. با این حال تیم‌های ایرانی با وجود مظلومیتی که دارند می روند و در زمین نتیجه می‌گیرند. بهتر است وقتی می‌گویید سیاست با ورزش همخوانی ندارد پس حداقل این بند را از اساسنامه خودتان حذف کنید و بگویید ما پیرو سیاست های دنیا هستیم.

۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش برند پرسپولیس را پول اسپانسری گرفتیم
علیپور در بخش دیگری از صحبت هایش به مشکلات اسپانسرینگ و جذب اسپانسر در باشگاه پرسپولیس اشاره کرد و گفت: بگذارید یک حقیقتی را بگویم من ۲۰ سال است که در وزارت ورزش کار می‌کنم. ما هیچ قانونی برای جذب اسپانسر نداریم. ما هیچ آیین نامه و قاعده‌ای برای جذب اسپانسر نداریم. ابتدا باید این موضوع را درست کنیم. در همه جای دنیا قوانینی برای جذب اسپانسر دارند. یعنی هر کسی اسپانسر هم می‌شود حق و حقوق و چارچوب هایش روشن است. اما در کشور ما چنین چیزی نداریم. در کشور ما کارهای اسپانسری و جذب اسپانسر روابطی شده است. یعنی یک مدیر اگر رابطه خوبی با یک بنگاه اقتصادی داشته باشد می‌تواند اسپانسر جذب کند. یعنی این گونه نگاه نمی‌کنند که شما برند پرسپولیس هستید و هواداران زیادی را پشت سر خود دارید. چه در پرسپولیس و چه در سایر باشگاه ها مدیران باید بروند و از روابط خودشان برای جذب اسپانسر استفاده کنند. من فکر می‌کنم برند بزرگ پرسپولیس طی سال های اخیر فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش خودش را توانسته در قالب اسپانسر دریافت کند. البته کارگزار ما در فصل گذشته به تعهدات خودش کامل عمل کرد.

پرسپولیس طلب‌های وصول نشده زیادی دارد
او در ادامه درباره مشکلاتی که پرسپولیس با کارگزار قبلی خود داشت هم گفت: گاهی باشگاه درگیر یک بحران مالی است و به طور مثال نیاز به ۵۰ میلیارد تومان پول دارد. یک شرکت می‌آید و می گوید که این پول را می‌دهد و گزینه دیگری هم وجود ندارد. گاهی مواقع مدیران مجبور می‌شوند در این شرایط قراردادی را امضا کنند. مشکلات پرسپولیس به ساعت‌ها بند است. به طور مثال یک طلبکار می‌آید و می‌گوید تا ۱۲ ظهر باید به من پول بدهید و اگر انجام ندهید باشگاه دچار تبعاتی می‌شود. خلاصه گاهی مواقع مدیران ناچارند که قراردادها را امضا کنند. مشکلات پرسپولیس هر سال به مدیر بعدی ارث می رسد. هر مدیری هم سرکار آمده یک سال نهایتا سر کار بوده است. یعنی فرصت آنچنانی برای کار هم نداشته است.
عضو هیات مدیره پرسپولیس همچنین گفت: یک مدیری که یک سال کار می کند چگونه می تواند کار زیرساختی انجام بدهد؟ طبیعی است که او بدهی هم ایجاد کند. من همیشه گفته‌ام مدیران تقصیری ندارند و هرکسی آمده برای پرسپولیس زحمت کشیده است. امروز مدیریت کردن در باشگاه هایی مثل پرسپولیس کار و زحمت شبانه روزی است و این گونه نیست که یک مدیر یک ساعت به استراحت فکر کند. شما در باشگاه نشسته‌اید و یک بار می‌بینید که حکم قضایی علیه باشگاه صادر شده است. درست است که بدهی های زیادی داریم اما باشگاه طلب های زیادی هم دارد که تکلیف آن مشخص نیست. من به کمیته حقوقی سپرده‌ام تا موضوع را پیگیری کند و مشخص شود که پرسپولیس چقدر طلبکار است. عددهای زیادی را از بنگاه‌های اقتصادی مختلف طلبکاریم که باید برای وصول آن پیگیری کنیم. شاید بیش از سه میلیون دلار از شرکت های مختلف طلبکار هستیم و چون باشگاه درگیر مشکلات زیادی است فقط به دنبال کارهای روزمره هستیم، کسی به دنبال کارهای زیرساختی و برنامه ریزی برای آینده نیست.
او همچنین گفت: آقای سجادی قول هایی برای روشن شدن تکلیف دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داده است. اگر تکلیف روشن شود و این دو باشگاه خصوصی شوند و به بورس بروند قاعدتا شرایط بهتری پیدا می‌کنند. بزرگترین پشتوانه باشگاه پرسپولیس هوادارانش هستند. آن عشقی که هواداران به تیم و باشگاه منتقل می‌کنند باعث ایجاد انگیزه برای کار می‌شود. بازیکن هنوز حقوقش را نگرفته اما جانش را در زمین برای تیم می گذارد. به همین خاطر است که من از هیأت مدیره خواسته‌ام ابتدا طلب های بازیکنان را پرداخت کنیم و یک بخشی از قرارداد آنها مربوط به فصل جدید را هم بدهیم و بعد به فکر پرداخت طلب کالدرون باشیم . چون بازیکنان با جان و دل برای شادی هواداران تلاش می کنند.

ما برای جامعه نشاط تولید می‌کنیم
علیپور در بخش دیگری از صحبت هایش به اختلافات مالی پرسپولیس و سازمان لیگ اشاره کرد و گفت: واقعا نمی‌دانم حساب و کتاب چگونه است. سازمان لیگ به ما می‌گوید از شما طلبکار هستیم و ما هم می‌گوییم از شما طلبکار هستیم. پرسپولیس که پولی دریافت نکرده است. من نمی‌دانم ما چگونه بدهکار هم شده‌ایم؟ همان طور که در نهادهای بین المللی پول طلب داریم در داخل هم وضعیت ما این گونه است. پولی عاید باشگاه نمی‌شود. تنها منبع درآمد ما همین اسپانسر است که طی یک سال به باشگاه پول می‌دهد. من خواهش می‌کنم به خاطر مشکلاتی که وجود دارد دولت و مجلس کمک کنند تا مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حل شود. دولت می‌تواند حداقل به این باشگاه‌ها وام بدهد تا بخش زیادی از بدهی های خود را بدهند و آن را در درازمدت بازپرداخت کنند. مگر ما به عنوان یک تیم فوتبال نشاط تولید نمی کنیم. چرا نباید از ما حمایت شود. فکر کنند که این هم یک بخش تولیدی است. جالب است بدانید نه تنها دولت به ما وام نمی‌دهد بلکه ما از بانک اسپانسر خودمان هم نمی‌توانیم وام بگیریم تا مشکلات خودمان را حل کنیم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144453
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
احمد نوری اسرمی

0

0

3 سال پیش

پس شما از چکاره این

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال