ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

غول سازی از حریفان است ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

غول سازی از حریفان استقلال همچنان ادامه دارد!

ارتش سرخ دات کام :
غول سازی از حریفان استقلال همچنان ادامه دارد!
در شرایطی که پرسپولیس با 15 امتیاز و به عنوان اولین تیم ایرانی قبل از پایان مرحله گروهی توانست صعود خود را قطعی کند و بدون اما و اگر به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسد، برخی همچنان اصرار دارند اینطور وانمود کنند که گل محمدی و شاگردانش کار سختی برای رسیدن به این مهم نداشتند و اگر در گروه سخت تری قرار داشتند، برای صعود دچار مشکل می شدند!

بر فرض که بهترین قرعه نصیب پرسپولیس شد و این تیم در گروه آسانی قرار گرفت. اما این اتفاقی نبود که شانسی رخ داده باشد و درواقع پرسپولیس با قهرمانی مقتدرانه در لیگ برای خودش این فرصت را به وجود آورد که با قهرمان های لیگ های آسیایی روبه رو نشود. روزهایی که حریفان پرسپولیس خود را به کرونانمایی می زدند و با فشار به سازمان لیگ تلاش می کردند لیگ را تعطیل کنند، گل محمدی و شاگردانش با انگیزه و تلاش زیاد تمرین می کردند تا برای چهارمین فصل متوالی قهرمان شوند و مزد زحمات خود را 4 هفته قبل از پایان لیگ گرفتند تا با شایستگی به عنوان قهرمان لیگ ایران با تیم های الدحیل قطر، الهلال عربستان، شارجه امارات و السد قطر در سید یک مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار بگیرند. بنابراین اگر استقلال و فولاد در سید 3 و 4 قرار گرفتند و مجبور به رویارویی با تیم های نامدار قطری و عربستانی شدند نتیجه کم کاری خودشان بوده است. تازه استقلالی ها خوش شانس هم بودند که نماینده ترکمنستان کنار گذاشته شد و در پلی آف بازی نکردند و این فرصت را یافتند تا مستقیما به دور گروهی برسند.

ضمن اینکه شاهد بودید که نماینده های قطر و عربستان برخلاف آوازه ای که داشتند نتوانستند نتایج در خور توجهی کسب کنند. هر 4 نماینده قطر حذف شدند و از بین تیم های عربستانی فقط تیم الهلال توانست به مرحله یک هشتم برسد.

السد، قهرمان بی شکست لیگ ستارگان در عین شگفتی از گروهی که فولاد هم در آن حضور داشت بالا نیامد و دیگر تیم مدعی قطری یعنی الدحیل برای دومین فصل متوالی از راه رسیدن به مرحله حذفی بازماند. این تیم نمایشی ضعیف در این دوره داشت و با 2 برد، 3 تساوی، یک شکست و کسب 9 امتیاز به کار خودش پایان داد. افت ستاره های مطرح الدحیل نظیر معزعلی، بن عطیه و محمد موسی، غیبت عاصم مادیبو مدافع تاثیرگذار و دروازه بان اصلی این تیم باعث شد الدحیل نتواند نمایش پرقدرتی مقابل حریفانش داشته باشد و به سبب ضعف های مدافعان و دروازه بانش گل های زیادی دریافت کرده و علی رغم داشتن خط حمله ای قدرتمند در حفظ نتیجه ناکام ماند. الدحیل به خاطر محدودیت در استفاده از بازیکنان خارجی نتوانست از 2 برزیلی که این فصل 14 گل را در لیگ ستارگان به ثمر رسانده بودند بهره ببرد.

دیگر تیم قدر گروه استقلال که الاهلی عربستان باشد دچار بحران های داخلی بود و در حالی پا به لیگ قهرمانان گذاشتند که بیش از 2 ماه بود رنگ برد را ندیده بودند و با 44 گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را در لیگ کشورشان داشتند. این تیم عربستانی هم نتایجی مشابه با الدحیل در این دوره کسب کرد و به خاطر تفاضل گل کمتر سوم و از رقابت ها حذف شد. اما نکته اینجاست که نه وضعیت حریفان استقلال و نه عملکردشان آنطور که باید مورد تحلیل قرار نگرفت و همچنان اینطور القا می شود که این تیم از گروه مرگ صعود کرده است! در حالی که الدحیل و الاهلی در این دوره نشان دادند از روزهای اوج خود فاصله دارند و برخلاف تعریف و تمجیدهای اغراق آمیزی که برخی رسانه های به اصطلاح بی طرف داخلی از این 2 تیم دارند، کارشناسان و رسانه های عربی معتقدند نماینده های آنها عملکرد ضعیفی داشته اند.

بعد از الاهلی و الدحیل حالا نوبت به پروژه غول سازی از الهلال رسیده است! تیمی که علی رغم قرار گرفتن با تیم های نه چندان مطرحی چون استقلال تاجیکستان، شباب الاهلی و آلمالیق به زحمت در روز آخر به لطف نتایجی که در دیگر گروه ها به دست آمد توانست جواز حضور در دور بعد را به دست آورد.

نمایش ضعیف الهلال باعث شد تا سران این باشگاه متمول عربستانی، روجریو میکال را بعد از نتایجی که این مربی در لیگ داخلی و لیگ قهرمانان کسب کرد از هدایت تیمشان برکنار کرده و ژوزه مورایس را به عنوان سرمربی خود انتخاب کنند. الهلال در دور رفت مقابل نماینده ازبک به تساوی 2 بر 2 دست یافت و در برگشت هم مقابل استقلال تاجیکستان با نتیجه سنگین 4 بر یک مغلوب شده بود. جدایی بافتیمبی گومیس مهاجم زهردار فرانسوی و بهترین گلزن الهلال که 18 گل را در این فصل برای تیمش در لیگ عربستان زده، از این تیم قطعی شده است.

سباستین جووینکو ایتالیایی هم جمع آبی پوشان را ترک خواهد کرد و این تیم عربستانی قصد دارد نفرات جدیدی را به خدمت بگیرد که باید دید این جابه جایی ها می تواند باعث بهتر شدن وضعیت الهلال شود؟ به هرحال هر مربی و بازیکنی که به یک تیم می رود، برای جا افتادن در ترکیب نیاز به زمان دارد و از طرفی هم حضور بازیکنان جدید می تواند قدرت و انگیزه بیشتری به آن تیم دهد. باید صبر کرد و دید که تا آن زمان استقلال با چه تیمی روبه رو می شود. امیدوارم رقیب نماینده کشورمان تا آن زمان همچنان در بحران باشد.

اما اینکه بخواهیم از الهلالی که کمترین شباهت به آن غول عربستانی دارد یک بت بسازیم و از آن طرف باز هم اینطور القا کنیم که پرسپولیس در یک هشتم با حریف آسانی بازی دارد، این دور از واقعیت و منطق است. شاید حریف تاجیکستانی تیم مطرحی نباشد،ولی در حال حاضر از بسیاری که در این دوره دیدیم بهتر نتیجه گرفتند.

استقلال سرخپوش علاوه بر اینکه پرافتخارترین تیم تاجیکستان است، قهرمان بلامنازع لیگ این کشور هم محسوب می شود. آنها در گروهی که اتفاقا الهلال عربستان حضور داشت، توانستند با3 برد، یک تساوی، 2 باخت و کسب 10 امتیاز یه یک هشتم نهایی برسند. کارشناسان معتقدند تیم استقلال همان تیم ملی تاجیکستان است و پرسپولیس با حریف قدرتمندی بازی دارد که 13 ملی پوش دارد. اما اینطور که برخی حریف پرسپولیس را معرفی می کنند، در صورت برد احتمالی این تیم باز هم قرار است کار سرخ ها بی ارزش شود! همانطور که در دور گروهی با ضعیف خواندن رقبای پرسپولیس،ارزش کار این تیم را زیر سوال برده و موفق هم شدند که نتایج ضعیف سایر تیم ها را تحت پوشش قرار دهند. در حالی که پرسپولیس قبلا عیار خودش را در آسیا نشان داده بود. به طور مثال این تیم فصل قبل در گروه سختی بود اما با 10 امتیاز صعود کرد و موفق شد الدحیل را حذف کند.

حتی الشارجه امارات که در شروع دوباره مسابقات بعد از تعطیلی ناشی کرونا خود را تقویت کرده بود و در 2 بازی موفق به زدن 10 گل شده بود از پرسپولیس 4 گل دریافت و با این شکست از صعود به مرحله یک هشتم بازماند. بنابراین برای پرسپولیس حریف سخت و آسان معنا ندارد. این تیم می تواند هر 3 روز، یک مسابقه در هر شرایط جوی داشته باشد اما باید دید اگر بازی ها از مرحله یک هشتم به طور متمرکز در یک کشور برگزار شد، آیا تیمی از ایران می تواند مثل پرسپولیس به فینال برسد؟


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/141237
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال