ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

فتح آبادی: پرسپولیس از ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

فتح آبادی: پرسپولیس از چپ با امیری و ترابی می‌تواند به حریفش ضربه بزند

ارتش سرخ دات کام :
فتح آبادی: پرسپولیس از چپ با امیری و ترابی می‌تواند به حریفش ضربه بزند
غلام فتح آبادی مهاجم سابق پرسپولیس به بهانه دیدار پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان توضیحات خوبی را به ما ارائه می‌دهد چون چند بازی حریف پرسپولیس را چه در لیگ کشور تاجیکستان و چه در لیگ قهرمانان آسیا تماشا کرده.
پیشکسوت پرسپولیس که ضربات سر بی‌نظیری در دوران بازیگری داشت و البته در دو تیم سرخابی پایتخت هم سابقه بازی دارد به چند سؤال ما در رابطه با موارد مختلف پرسپولیس پاسخ و توضیحات لازم را ارائه داد.

*بازی مقابل تیم تاجیکستانی به دلیل اینکه حذفی است و در خانه حریف هم برگزار می‌شود و تک بازی است قاعدتاً باید دیدار خطرناکی برای قهرمان ایران باشد.
من بازی‌های این تیم را از طریق دو کانال این کشور چه زمانی که در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال و تیم دیگری بازی کرد و چه در لیگ کشور تاجیکستان برگزار می‌شد به دقت دیده‌ام. حریف پرسپولیس تیم بدی نیست اما در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیست و اگر بازیکنان قهرمان لیگ ایران در حد و اندازه‌های واقعی خودشان ظاهر شوند تیم تاجیکستانی که صدرنشین این کشور هم شده نمی‌تواند برای پرسپولیس دردسرساز شود.

*شاخصه‌های تاکتیکی استقلال تاجیکستان را چگونه ارزیابی کردید و نقاط ضعف و قوتش را چگونه دیدید؟
تیم تاجیکستانی متأثر از تیم‌های آسیای میانه قدرت بدنی خوبی دارد و از مدافعانی بلندقامت و سرزن در دفاع میانی‌اش بهره می‌برد که در بازی هوایی تسلط نسبتاً خوبی دارند. این تیم اساس کارش در زمان بازی خصوصاً نکته‌ای که در لیگ قهرمانان بیشتر نمود داشت و به چشم می‌آمد به ضد حملات چشم داشت ضمن اینکه بازیکنانی دارد که شوت‌های ناگهانی و خطرناکی می‌زنند. نقطه قوت تیم تاجیکستانی به نظرم وینگر راست این تیم است که اساس حملات این تیم را طراحی می‌کند و با تکنیک و قدرت حمل توپی که در سمت راست تیم تاجیکستانی وجود دارد بیشتر حملات انها از سمت راستشان طراحی می‌شود به همین دلیل من سمت راست حریف را پر قدرت‌تر از سمت چپش ارزیابی کردم.

*این تیم با همین حربه‌ها و شاخصه‌هایش تیمی مانند الهلال و دیگر تیم‌ها را شکست داد و خودش را به عنوان پدیده معرفی ساخت و صعود کرد؟
این تیم زمانی که با تیم الهلال و تیم دیگر عربی بازی کرد و نتایج خوبی هم گرفت تیمی ناشناخته بود که من فکر می‌کنم حریفانش شناخت خوبی از آنها نداشتند ضمن اینکه تیم تاجیکستانی به شدت مقابل الهلال از چاشنی شانس هم بهره برد. به طور مثال الهلال چند بار توپ را به تیرک دروازه تیم تاجیکستانی زد و به نوعی دروازه‌بانش هم چند بار به شکل صددرصد ناجی دروازه تیمش شد.

*اما کادر فنی پرسپولیس گفته بازی‌های حریف تاجیکستانی را به دلیل تغییر زمان بازی‌هایش و یا پخش نشدنش نتوانسته ببیند و آنها را آنالیز کند.
تغییر زمان بازی‌ها یک ترفند از سوی مسولان و کادر فنی تیم تاجیک بود همانطور که پرسپولیس مقابل گل گهر در بازی تدارکاتی پشت درهای بسته بازی کرد و کسی آن را ندید بنابراین موضوع تغییر ساعت و ترفند زدن تیم‌ها به یکدیگر حربه‌ای است که در تمامی تیم‌ها وجود دارد اما با این وجود شرایط آنگونه هم نبوده که نتوان تمام بازی‌های تیم تاجیکستانی را دید و حتماً کادر فنی و آنالیزورهای پرسپولیس تمام نقاط قوت و ضعف تیم تاجیکستانی را با تمام مشخصات لازم دیده و آنها را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

*تاجیک‌ها آماده از کوران لیگ‌شان به مصاف پرسپولیسی می‌آیند که مدت‌ها قبل بازی‌های لیگ را سپری کرده، چنین تفاوتی برای پرسپولیسی که بازیکنان جدیدی را هم اضافه کرده و چند بازیکنش را هم از دست داده به جهت عدم هماهنگی احتمالی بازیکنان و مشکلات بدنی برای پرسپولیس دردسرساز نخواهد شد؟
همه این موارد هست اما من معتقدم پرسپولیس با بازیکنانی که دارد باز هم حرف اول را در لیگ ایران و حتی مقابل حریف تاجیک خواهد زد. در واقع برانکو کاری کرد و ساختاری برای پرسپولیس از خود بر جای گذاشت که شاهدیم حتی بعد از جدایی‌اش نظم بسیار خوبی در پرسپولیس وجود دارد به شکلی که هر سال با وجود جدایی چند بازیکن باز هم پرسپولیس بهترین بازی‌ها را ارائه داده و در عرصه لیگ ایران و آسیا ترکتازی می‌کند البته در مقطعی از لیگ قبلی شاهد توقف‌های مقطعی در پرسپولیس بودیم که ممکن است برای هر تیمی پیش آید چه بسا که اصلی‌ترین حریف مدعی قهرمانی پرسپولیس؛ سپاهان هم با چنین مشکلی مواجه شد و در نهایت با وجود حرکت سایه به سایه با مدعی اصلی قهرمانی قافیه را در هفته پایانی به پرسپولیس باخت. در رابطه با حضور بازیکنان جدید هم من فکر نمی‌کنم یحیی به تیمش که از وجود بازیکنان سال‌های قبلش هستند دست بزند و در صورت کشیده شدن بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی از وجود بازیکنان جدیدش بهره بگیرد به طور مثال از زوج سید جلال و فرجی در خط دفاع میانی که کنار هم قبلاً بازی کرده‌اند بهره بگیرد و با دو سه تغییر نسبت به فصل قبل تیمش را روانه میدان سازد که در نتیجه با احتساب این نکته فکر نمی‌کنم مشکل چندانی در رابطه با هماهنگی بازیکنان به وجود آید.

*به تیم تاجیکستانی به نظرتان چگونه می‌توان ضربه زد؟
من فکر می‌کنم از آنجا که تیم تاجیکستانی از سمت راست خودش و وینگرش از این منطقه حملاتش را طراحی می‌کند پرسپولیس می‌تواند با وجود بهره بردن از بازیکنانی نظیر امیری و یا ترابی که در قسمت چپ حمله می‌کنند با استفاده از جلو کشیدن‌ها و زمان حملات تیم استقلال تاجیکستان به این تیم ضربه بزند و آن تیم را تحت تأثیر خودش قرار داده و شانس گلزنی را برای مهاجمانش فراهم سازد.

*زمین چمن مصنوعی حریف تاجیکستانی هم یکی از دغدغه‌های کادر فنی پرسپولیس است.
من باید اینجا این توضیح را بدهم که زمین چمن تیم تاجیکستانی یکی از بهترین و استانداردترین زمین‌های موجود در قاره آسیاست چون زمین چمن مصنوعی آنها کاملاً استاندارد است و کیفیت بسیار بالایی دارد و مانند زمین چمن‌های اکثراً غیراستاندارد کشور ما نیست. در زمین چمن‌های مصنوعی کشور ما از گرانول استفاده می‌شود که اصلاً جالب نیست و کیفیت زمین را پایین می‌آورد اما در زمین چمن مصنوعی تاجیکستان اصلاً از گرانول استفاده نشده و استاندارد است ضمن اینکه پرسپولیس خیلی هم با بازی در زمین چمن مصنوعی غریبه نیست چه بسا که در مقابل نساجی و مس رفسنجان در زمین چمن مصنوعی بازی کرده است.

*کارشناسان معتقدند پرسپولیس در غیاب نوراللهی با وجود بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته و بازیکنان قبلی‌اش نتوانسته جایگزینی برای او پیدا کند. این کمبود را برای پرسپولیس مقابل حریف تاجیکستانی و در لیگ دردسرساز نمی‌دانید؟
اگر سرلک مشکلش در بازی مقابل سوریه کاملاً برطرف شده باشد می‌تواند در پست نوراللهی بازی کند ضمن اینکه نعمتی و اسدی و در صورت بهبود، کمال هم هستند و پرسپولیس مشکلی از بابت جایگزین نوراللهی در میانه زمین نخواهد داشت.

*گویا می‌خواستید نکته خاصی را از تیم تاجیکستانی بگویید؟
بله تا فراموش نکردم باید به این موضوع هم بپردازم بازی‌هایی که من از استقلال تاجیکستان دیدم در درون دروازه‌اش از دروازه‌بان خوبی بهره می‌برد اما این سنگربان روی شوت‌های از راه دور ضعف دارد و پرسپولیس می‌تواند با توجه به قدرت شوتزنی بازیکنانی نظیر ترابی و نعمتی و چند بازیکن دیگرش دروازه تیم تاجیکستانی را با خطر مواجه ساخته و از این راه هم به گل برسد. نکته آخر اینکه درست است که حریف تاجیکستانی پرسپولیس در 9 هفته پایانی لیگ کشورش به پیروزی رسیده اما لیگ تاجیکستان در حد لیگ ایران نیست و مهم‌تر آنکه خود استقلال تاجیکستان هم در حد و اندازه پرسپولیسی نیست که پنج دوره متوالی قهرمان لیگ برتر ایران شده و دو بار هم در چند سال اخیر به فینال آسیا رسیده. از همین رو اگر اتفاق خاصی نیفتد حتماً پرسپولیس برنده بازی خواهد بود و به مرحله بعد راه خواهد یافت ضمن اینکه دوست دارم و آرزو می‌کنم دیگر نمایندگان کشورمان هم صعود کنند و در مراحل بعدی تا آنجا که امکان دارد به هم نخورند تا ما تیم‌های بیشتری را در مراحل پایانی داشته باشیم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144191
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال