ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

قیمت پایه همان 290 میل ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

9 سال پیش

قیمت پایه همان 290 میلیارد است، 20 درصد نقدی، مابقی در اقساط 5 ساله/ با ضوابط وزارت ورزش ،مالک حق انتخاب هیات مدیره را دارد

ارتش سرخ دات کام :
قیمت پایه همان 290 میلیارد است، 20 درصد نقدی، مابقی در اقساط 5 ساله/ با ضوابط وزارت ورزش ،مالک حق انتخاب هیات مدیره را دارد
پوری حسینی رییس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص سومین مرحله مزایده سرخابی های پایتخت گفت: «مزایده سوم واگذاری سرخابی ها کمی آسان تر از مراحل اول و دوم شد.»

مرحله سوم مزایده با سه تغییر
مرحله سوم مزایده سرخابی ها روز 9 اردیبهشت ماه در محل سازمان خصوصی سازی برگزار می شود و هیات واگذاری نوبت سوم مزایده سرخابی ها اصلاحات مختصری را در شرایط واگذاری اعمال کرده است که در نوبت اول آگهی روز چهارشنبه 26 فروردین ماه در روزنامه های کثیر الانتشار و نوبت دوم 2 اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد و آخرین فرصت برای گرفتن پاکت های پیشنهادی خریداران تا آخر وقت اداری روز سه شنبه 8 اردیبهشت خواهد بود. در این مرحله سه تغییر خواهیم داشت. یکی اینکه به جای 25 درصد حصه نقدی والباقی در 4 سال اقساط، اصلاح اینطور شد که 20 درصد حصه نقدی را خریداران متحمل شوند الباقی را ظرف 5 سال پرداخت کنند. قیمت پایه همان 290 میلیارد تومان برای استقلال و 290 میلیارد هم برای پرسپولیس و قیمت های پایه کاهش پیدا نکرد ولی شرایط کمی تسهیل شد.

دو باشگاه به یک نفر فروخته نمی شود
در مزایده بار دوم بعضی از مالکان باشگاه های موجود لیگ برتر مراجعه کرده بودند، در آگهی ها آورده بودیم که مالکان سهام کنترلی باشگاه های موجود حق شرکت در مزایده را ندارند. یکی از آسیب های ما همین بود که مالکان باشگاه های فعلی اگر می آمدند استقلال و پرسپولیس راخریداری می کردند تا پایان لیگ جاری عملشان با مقررات فیفا و AFC و لیگ برتر خودمان منافات نداشت، لذا ما این شرط اضافی را حذف کردیم. با تصمیم هیات واگذاری مالکان سهام کنترلی باشگاه های موجود لیگ برتر می توانند در مزایده شرکت کنند. این را توجه می دهیم که برای سال بعد اگر بخواهند در لیگ برتر شرکت کنند قاعدتا نمی توانند همزمان مالک دو باشگاه باشند یا دو باشگاهشان همزمان در لیگ شرکت کند و حضور داشته باشد. این را فقط به آنها اطلاع رسانی کردیم که فردا نگویند ما بی خبر بودیم و در مزایده شما شرکت کردیم، در واقع ربطی به سازمان خصوصی پیدا نمی کند. اگر تا آن موقع مقررات فیفا، AFC یا لیگ برتر اصلاح شد و اجازه داد که خیلی هم بعید است باز ما در این زمینه داعیه ای نخواهیم داشت و صرفا اطلاع رسانی می کنیم. پس مالکان سهام کنترلی باشگاه های موجود و لیگ برتر هم می توانند در این دو مزایده شرکت کنند البته اینکه یک نفر همزمان در دو تا مزایده نتواند شرکت کند همچنان این قید باقی است. ما نمی توانیم این دو باشگاه را به یک نفر بفروشیم منتها آن یک نفر می تواند مالک سهام کنترلی باشگاه های موجود هم باشد.

20 درصد وثیقه می گیریم
وقتی 20 درصد حصه نقدی و 80 درصد حصه غیر نقدی تعیین شد مقررات سازمان خصوصی سازی طوری است که اگر آنچه می فروشد جنس سهم داشته باشد می تواند سهم را به اندازه حصه نقدی به وثیقه خودش نگیرد.

بنابراین اگر خریداران بتوانند در ظرف زمانی مناسب آنچه از سازمان خصوصی سازی می خرند یعنی برند این دو باشگاه، ورزشگاه ها و ساختمان مرکزی آنها را ببرند در داخل یک شرکت جدیدالتأسیس قرار بدهند و آن شرکت را به ثبت برسانند قاعدتا ما 20 درصد از سهام آن شرکت را به وثیقه نخواهیم گرفت و 80 درصد را در وثیقه خودمان قرار خواهیم داد.

به دلیل اینکه 20 درصد حصه نقدی را دریافت خواهیم کرد به میزانی که حصه نقدی دریافت می کنیم سهام در اختیار مالکان خواهد بود حالا مالکان می توانند این سهم 20 درصدی خودشان را در اختیار پیشکسوتان و هواداران این دو باشگاه قرار بدهند حالا با قیمتی که خودشان صلاح می دانند کمتر یا بیشتر در اختیار خودشان و یا به سایرین و اصلا واگذار نکنند در اختیار خودشان نگه دارند اما سهام پیشکسوتان و هوادارانی که قبلا 20 درصد گفته شده بود از همین محل قابل تأمین خواهد بود و اصطلاحی که در آگهی ما به کار برده می شود همین عبارتی است که من گفتم.

هیچ بدهی به خریدار جدید منتقل نمی شود

بدهی هایی را که از اول آگهی نکردیم یعنی خریداران استقلال و پرسپولیس سهم شرکت های موجود استقلال و پرسپولیس را خریداری نمی کنند که متکفل و متعهد بدهی های این دو شرکت باشند.

این دو شرکت موجود استقلال و پرسپولیس هم صاحب باقیمانده دارایی ها هستند هم متعهد بدهی ها هستند هیچ بدهی به خریدار جدید منتقل نمی شود فقط دارایی منتقل می شود.

بدهی هایی راکه شرکت های موجود متعهد هستند بپردازند بدهی است که پس از فروش برند استقلال و پرسپولیس از شروع لیگ جدید مالکان جدید به نام استقلال و پرسپولیس فعالیت خواهند کرد و شرکت های موجود استقلال و پرسپولیس منحل اعلام خواهند شد و در حال تسویه که مشغول خواهند شد بدهی ها را از محل دارایی هایشان بپردازند احیانا اگر کم آوردند دولت تأمین منابع خواهد کرد برای این دو باشگاه در حال انحلال و تعهدات آنها را خواهد پرداخت.

یک استقلال داریم، یک پرسپولیس
اگر مزایده ها موفق شد و استقلال و پرسپولیس مالک جدید خصوصی پیدا کرد و کارهای خودشان را انجام دادند، اینکه این دو باشگاه در لیگ جدید حضور پیدا خواهند کرد و از حق میلیونی هواداران خودشان عدول نخواهند کرد و در حق آنها ظلم نخواهد شد و آنها از آمال وآرزوهای خودشان دور نخواهند بود و بدیهی است که دو استقلال نخواهیم داشت و دو پرسپولیس هم نخواهیم داشت یک استقلال و یک پرسپولیس، استقلال و پرسپولیس موجود می شود. نباید در یک لیگ دو استقلال و پرسپولیس داشته باشیم. بدیهی است که شرکت موجود هیات مدیره خودشان را خواهند داشت.

 آنها تعهداتشان را انجام خواهند داد و قراردادهایی را که بسته اند به انتها خواهند رساند. اگر به کسی بدهی دارند یا از کسی طلب دارند طلب های شان را وصول می کنند و بدهی هایشان را می پردازند. خریداران جدید دو برند استقلال و پرسپولیس هم با همه قوا و با تمرکز حواس خودشان بر روی ارتقای این دو باشگاه، ارتقای فوتبالشان و روی تحقق بخشیدن به آرزوی هواداران میلیونی خود برنامه ریزی خواهند کرد. امیدوار هستیم این دو باشگاه در شأن نام خود و هوادارانشان و با فوتبال زیبا و مالکان عاملی باشند برای تحرک و ارتقای ورزش و فوتبال کشور.

انتخاب هیات مدیره بر اساس ضوابط وزارت ورزش
در خصوص هیات مدیره یک نکته انحرافی اعلام شده وآن هم اینکه خریداران موظفند مدیران عامل را با نظر وزارت ورزش تعیین کنند که چنین چیزی از اول وجود نداشته. وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می تواند ضوابطی را تعیین کند که برای اعضای هیات مدیره داشتن آن شرایط و ضوابط الزامی باشد. این برای همه باشگاه هاست نه فقط برای استقلال و پرسپولیس. اگر چنین ضوابطی را تعیین کردند قطعا مالکان باشگاه های استقلال و پرسپولیس هم ملزم می شوند برای انتخاب اعضای هیات مدیره خود آن ضوابط را اعمال کنند نه اینکه برای انتخاب فرد از کسی اجازه بگیرند. مالکان همه باشگاه هاحق دارند که هیات مدیره را خودشان انتخاب کنند، منتها ضوابط اعضای هیات مدیره اگر اعلام شد برای عموم باشگاه ها این مالکان هم همان ضوابط عمومی را ملاحظه خواهند کرد.

 البته برای همه شرکت هایی که در بورس هستند چنین مقرراتی وجود دارد. شرکت های حاضر در بورس اعضای هیات مدیره خودشان را نمی توانند فارغ از هر گونه تقیدی تعیین کنند. اینجا هم همین مقررات هست. یعنی یک ضوابط عمومی برای اعضای هیات مدیره که در مقامات مجاز اعلام می شود. فعلا چنین ضوابطی وجود ندارد اگر در آینده ایجاد شود مالکان این دو باشگاه هم این ضوابط عمومی را ملاحظه و مراعات می کنند.

حق نظارت بر دو باشگاه تا 5 سال
سازمان خصوصی سازی به موجب قوانین و مقررات تا 5 سال بعد از واگذاری که تصادفا در مورد استقلال و پرسپولیس چون حصه غیر نقدی هم 5 ساله پرداخت خواهد شد حق نظارت بر خودش را باقی می گذارد و این نظارت به موجب قراردادی که باخریداران انجام می دهد اعمال می کند. دستور العمل، آیین نامه و مقررات داریم. در این زمینه ها بر کار همه نظارت خواهیم کرد. خریداران استقلال و پرسپولیس هم جزیی از آنها لذا تا 5 سال سازمان خصوصی به موجب دستور العمل ها و آیین نامه های موجود حق نظارت بر خودش را باقی می گذارد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/66175
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال