ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

محبوب: پرسپولیس مربیان ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 14 اظهار نظر

-

2 ماه پیش

محبوب: پرسپولیس مربیانی مثل استانکو و برانکو می‌خواهد

ارتش سرخ دات کام :
محبوب: پرسپولیس مربیانی مثل استانکو و برانکو می‌خواهد
داود محبوب بازیکن سابق پرسپولیس از تغییر سرمربیگری پرسپولیس اصلاً رضایت ندارد و این مسأله را دلیل اصلی عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس در سه دیدار اخیرش می‌داند. به بهانه بسیاری از مواردی که پیرامون پرسپولیس به وجود آمده با مدافع سابق این تیم که خیلی کم حرف است و معمولاً هم اصلاً اهل مصاحبه نیست گفت‌و‌گویی را ترتیب دادیم.

*‌از زمان حضور یحیی در پرسپولیس شروع کنیم. چرا در این فصل یحیی هم در پرسپولیس موفق نشد و تیم را ترک کرد؟
همه می‌دانند که یحیی مربی خوب و بزرگی است و مشکلی هم به لحاظ فنی نداشت اما همکاری نکردن با او برای خریدهای جدید و برآورده نشدن خواسته‌هایش او را ناچار به جدایی و استعفا کرد اما این یک بخش مهم قضیه بود اما اگر بخواهیم از دیدی دیگر دلایل جدایی یحیی را به لحاظ فنی بررسی کنیم که خیلی به تیم او در آن زمان لطمه زد مصدوم شدن بیش از حد بازیکنان کلیدی بود؛ بازیکنانی مانند امیری و ‌پورعلی گنجی که واقعاً ستون‌های تیم بودند و دوری‌شان واقعاً به تیم ضربه زد. این بدشانسی‌ها در کنار همین مصدومیت‌ها موجب شد یحیی در مقطعی نتیجه نگیرد و به دلیل بعضی مسائل دیگر که وجود داشت سرمربی کاربلد پرسپولیس تصمیم به جدایی گرفت.

*‌از زمان بازیگری خودتان در پرسپولیس حرف بزنید که دقیقاً در چه پستی بازی می‌کردید؟
من در زمان استانکو بیشتر در پست دفاع راست بازی می‌کردم اما جدا از این مسأله در بقیه پست‌ها مانند دفاع چپ و هافبک چپ و هافبک راست هم بازی کرده بودم و هر جا که مربیان می‌خواستند برای تیم بازی می‌کردم.

*‌در خصوص دفاع راست فعلی پرسپولیس یعنی دانیال اسماعیلی‌فر چه صحبتی به لحاظ فنی دارید؟
من این بازیکن را خیلی بازیکن موفقی نمی‌دانم و کلاً بهترین دفاع راست فعلی لیگ را رامین رضاییان می‌دانم که او هم در سانتر و کارهای نفوذی بازیکن خوبی است اما در کارهای دفاعی ضعیف است و در زمان نفوذ کردن معمولاً پشت این بازیکن خالی می‌ماند، نکته‌ای که به نظرم در تیم ملی و بازی‌های سپاهان مشخص است.

‌به نظر خیلی از وضعیت مدافعان کناری در فوتبال ایران رضایت ندارید؟
بله حقیقتاً به نظرم مدافع راست و چپ کامل در لیگ ایران نداریم. جدا از این مسأله من فکر می‌کنم در پست وینگر چپ و راست هم بازیکن خوبی مانند ترابی را داشتیم که او هم افت کرده است و چون در تیم ملی هم خیلی کم بازی کرد به نظرم روند مثبتی که داشت دچار مشکل شد. جدا از مسأله تغییر مربی، سایر موارد اخیر هم پرسپولیس را دچار مشکل ساخت و تیم و بازیکنانش را از حالت نسبتاً خوبی که داشتند خارج و با افت مواجه کرد.

*‌اما پرسپولیس مدافع خوب قطری را به خدمت گرفته، درخصوص این بازیکن چه نظری دارید؟
به هر حال بازیکن قطری رزومه خوبی دارد اما تا بازی نکند به قول معروف نمی‌توانیم در خصوص او و توانمندی‌هایش قضاوت کنیم و او را بسنجیم.

*‌در خصوص اورونوف و بقیه خریدهای پرسپولیس چه نظری دارید؟
اورونوف و چند خرید دیگر هم مانند مدافع قطری باید بازی کنند تا در کوران بازی‌ها آنها را قضاوت کرد و در خصوص آنها به اظهار‌نظر پرداخت که به قولی چه در چنته دارند و چقدر در قالب وظایف شخصی و کار گروهی می‌توانند برای پرسپولیس مؤثر واقع شوند.

*‌چرا فکر می‌کنید در چند مدت اخیر پرسپولیس خیلی اسیر مسائل حاشیه‌ای شد؟
من فکر می‌کنم کلاً مدیریت که قوی نباشد این مسأله روی باشگاه و تیم تأثیر منفی می‌گذارد و سرمربی و بازیکنان را تحت تأثیر عواقب منفی خودش قرار می‌دهد. این در حالی است که به طور مثال شما باشگاه سپاهان را در نظر بگیرد که چطور دقیق کار می‌کند و بازیکنان جوانش را به لیگ‌های خارجی ترانسفر می‌کند اما در پرسپولیس ما می‌بینیم که هیچ بهایی به بازیکنان جوان به شکلی که باید و شاید داده نمی‌شود و چرخه بازیکن‌سازی که خیلی مهم است نادیده گرفته می‌شود، در حالی که ما در لالیگا می‌بینیم بازیکن 18-17 ساله در بالاترین سطح و در تیم‌های بزرگ بازی می‌کند که این هم ایرادی دیگر در کنار بعضی از مسائل دیگر است.

*‌شما که یکی از بهترین بازیکنان جناح راست پرسپولیس بودید چرا به تمرین پرسپولیس نرفتید تا تجربیات خودتان را در اختیار بازیکنان قرار دهید؟
من زمان یحیی سر تمرین رفتم و اتفاقاً با ایشان و آقا کریم خیلی صحبت کردم. یحیی و کریم واقعاً خیلی خوب بالای سر تیم بودند و کارشان را خیلی خوب انجام می‌دادند.

*‌اوسمار مربی پرسپولیس در صورتی که فرصت به او داده شود در تیم موفق می‌شود؟
در پرسپولیس باید یک مربی در کوتاه‌ترین زمان ارزش خودش را نشان دهد و محکوم به برد و پیروزی است و اگر پرسپولیس هم مربی خارجی بخواهد باید مانند استانکو و برانکو که مربیان بزرگ و با دانش و گردن‌کلفت و کارنامه‌داری بودند را به خدمت بگیرد، در حالی که من از اوسمار شناختی ندارم و فکر نمی‌کنم به لحاظ کاریزما و سایر موارد حرفش نزد بازیکنان خریدار داشته باشد.

*‌اما پرسپولیس با سرمربیگری اوسمار مقابل تیم اراکی بد بازی نکرد و باخت!
من فکر می‌کنم از خصلت‌های یک مربی این است که طوری رفتار کند تا همه بازیکنان او را دوست داشته باشند و حرفش را بخوانند. بازیکن هم اگر مربی را دوست داشته باشد برای او و تیمش به قولی سرش را جلوی توپ می‌گذارد، نکته‌ای که ما زمان یحیی می‌دیدیم بازیکنان با آن شرایط برای تیم می‌جنگیدند و با همه وجود بازی می‌کردند، در حالی که فکر نمی‌کنم زمان اوسمار چنین حالتی برای بازیکنان حاکم باشد. به نظرم بازیکنان تیم مربی سطح بالا می‌خواهند که به لحاظ رفتاری و فنی در رده بالایی باشد و الگویی برای آنها محسوب شود، در حالی که بعد از رفتن یحیی چنین مسأله مهمی را در اوسمار نمی‌بینیم؛ مربی‌ای که از زمان حضورش پرسپولیس در دو بازی تدارکاتی و یک بازی رسمی باخت‌های بدی را تجربه کرده که به هر حال این موارد در حد تیم بزرگی مثل پرسپولیس نیست؛ تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است.

*‌چرا فکر نمی‌کنید اگر زمان بیشتری به مربی جدید پرسپولیس داده شود ایشان در کارش موفق نمی‌شود؟!
من معتقدم همه تیم‌ها مقابل پرسپولیس انگیزه مضاعفی دارند و این موضوع می‌طلبد که بازیکنان پرسپولیس خیلی بیشتر تلاش کنند و دو برابر بدوند تا تلاش و انگیزه بالای تیم مقابل را از این طریق خنثی سازند.

*‌در خصوص اشتباه فردی دروازه‌‌بان پرسپولیس که خیلی حرف و حدیث همراه داشت چه نظری دارید؟
اشتباه ممکن است برای هر بازیکنی پیش بیاید و کسی هم نمی‌تواند منکر این قضیه شود، به همین دلیل نمی‌توان یک بازیکن را متهم کرد چون همانطور که گفتم اشتباه اجتناب‌ناپذیر است، هر چند در پرسپولیس به دلیل اینکه توجه‌ها خیلی روی تیم زیاد است به هر حال اشتباه ممکن است بازتاب بیشتری پیدا کند.

*‌در خصوص شرایط قهرمانی لیگ فعلی چقدر فکر می‌کنید پرسپولیس بتواند از عنوان قهرمانی فصل قبلش دفاع کند؟
کار بازیکنان پرسپولیس خیلی سخت است و این دشواری در نیم فصل دوم برای سرخپوشان مضاعف می‌شود و هر بازی به نوعی حکم فینال را پیدا می‌کند، به همین دلیل با توجه به حضور تیمی مانند سپاهان که بازیکنان خوبی در زمین و روی نیمکت دارد، من کار پرسپولیس را به عنوان قهرمانی و دفاع از عنوان قهرمانی فصل قبل خیلی سخت می‌دانم، ضمن اینکه استقلال هم تا به حال از لحاظ امتیازگیری موفق‌تر از پرسپولیس بوده و وقتی همه موارد را در کنار هم قرار می‌دهم و کنار هم می‌چینم قهرمانی را برای پرسپولیس سخت می‌دانم، ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس را در شرایط آرمانی به لحاظ بدنی و انگیزشی نمی‌بینم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/158884
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حسن .جهان بخش

0

2

2 ماه پیش

خدایی اوسماریکی از بهترین سرمربیایه خارجی تو ایران میشه فقط عزیزان حمایت کنید


raheem Azarkoosh

0

2

2 ماه پیش

من نمیدونم دوستان کی میخوان دست از سر برانکو بردارن یعنی خاک رفته تو سر همتون ک اندازه برانکو نمیفهمید گلمحمدی چی از برانکو کم داشت؟ واقعآ خجالت آوره بعد این همه سال باز هم بگین برانکو گاییدید خودتونو با برانکو اصلآ فکر کنید برانکو مرده تمام!!!!!!


پرسپولیسی دو اتیشه

0

0

2 ماه پیش

دقیقا


پرسپولیسی دو اتیشه

0

0

2 ماه پیش

آقای توانا تو اصلا میدونی داوود محبوب کیه!؟؟؟؟


مهدی

-1

2

2 ماه پیش

خدایی با آمدن اوسمار پرسپولیس هم هجومی تر بازی میکنه هم خیلی خیلی بیشتر موقعیت ایجاد می‌کنه هم بهتر و تماشاگر پسند بازی می‌کنه.برد دو یک از برد یک صفر برا تماشاچی و بیننده خیلی جذاب تره


امیر حسین

0

3

2 ماه پیش

دست از سر برانکو بردارید اون دیگه بر نمیگرده از سرمربی جدید حمایت کنین


رضا توانا

-2

3

2 ماه پیش

آقای محبوب شما کجای تاریخ پرسپولیس هستی کلا چنتا بازی برا پرسپولیس کردی که خودتو پیشکسوت میدونی. تیم نشون داده نوع بازیش بهتر شده تنوع تاکتیکی بهتر شده جلو تراکتور مدعی بازی خوبی کرد و نتیجه گرفت حالا شما بیا برا مطرح شدن خودت مصاحبه کن و به کار مربی ایراد بگیر که مربی فلان و بهمان باید باشه. ساکت باش و آخر فصل قضاوت کن که چی شده. اینم فراموش نکن اوسمار ۲ ساله کنار تیم هست.


وحید

-1

2

2 ماه پیش

برو گمشو هر کی از راه میرسه نظر میده


علی جعفری

-1

4

2 ماه پیش

بابا دست از سر اوسمار بردارید سوزش تا چه حد


ساسان رحمتی

0

4

2 ماه پیش

پرسپولیس اگه مثل بازی مقابل تراکتور پیش بره ما راضی هستیم


جانکریک

-1

2

2 ماه پیش

اینم چرت و پرت میگه حالا پیشکسوت هس احترامش واجب ولی نباید ب همین راحتی از تیم مربی نا امید شود حرف های منفی بزنه بابا پرسپولیس ارتش سرخ اسیا هستش و موتورش تازه روشن میشه اقای پیشکسوت صبر شکیبایی از شما و پیشکسوتها میطلبیم فقط حمایت اقای محبوب


raheem Azarkoosh

0

3

2 ماه پیش

من نمیدونم آقایونی ک این باشگاه بزرگ پرسپولیس افتاده‌ زیر دستشون واقعأ حالو تشریف دارن یا اندازه ی گوساله نمیفهن شاید هم میخوان تیشه ب ریشه این تیم بزنن دوستان عزیز زاهدی از لحاظ عملکرد هیچ فرقی با دسته بیل باهویی نداره با حالا بگذریم چن تا گل شانسی زده با رفتن زاهدی جای ی بازیکن خارجی خالی میشه پول هم نمیخواد تازه حاضره ی پولی هم بده اما دست پخت درویش شده دسته بیل میگه نمیرم اگه برم هم همه پولمو میخوام پس بزارین زاهدی بره حداقل‌ باشگاه کمتر لطمه مالی بخوره


سجادسهرابی

0

2

2 ماه پیش

مربی باید باشه اول بلد باشع حواشی باشگاه جمع کنه بعد بازیکنا بعد فنی کاری که کریم اقا استادش بود به نظرم کریم باشه همه چی حله


یداله قنواتی

-1

3

2 ماه پیش

اگر یحیی بود پرسپولیس صد در صد قهرمان میشد درویش بعد از رفتن یحبی پول چارو میکنه نگاه کنید یحیی یک مهاجم میخواست حالا درویش چهار پنج بازیکن گرفته. وای بحالت اگر نتیجه نگیری

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال