ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

معمارزاده: در حق من تو ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

2 سال پیش

معمارزاده: در حق من توطئه و نامردی کردند

ارتش سرخ دات کام :
معمارزاده: در حق من توطئه و نامردی کردند
میثاق معمارزاده شما را یاد چه می‌اندازد؟ گلر خوش قد و قامتی که با درخشش خود بی رقیب حتی در تیم ملی به نظر می‌رسید اما شاید بیشتر با دو اتفاق بزرگ دوران فوتبالی‌اش به‌خاطر آورده شود؛ اولی گل عجیبی که با پیراهن سایپا برابر پرسپوليس دریافت کرد و هنوز که هنوز است مهر اتهام تبانی را روی پیشانی خود بابت آن دارد و دیگری هم به شکست تلخ سرخ‌پوشان در آبادان با پوکر فونه‌کی سی و اتفاقات رختکن و دریافت پیراهن یادگاری گلزن مهارنشدنی نفتی‌ها با کنایه از علی کریمی! او اما امروز در گفت‌وگویی متفاوت به این اتهامات و اتفاقات پاسخ می‌دهد.

*در ابتدا از شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت کنیم. هواداران بعد از پنج فصل قهرمانی هنوز هم توقع تکرار این اتفاق را دارند.
پرسپولیس نسبت به سال‌های قبل مقداری افت کرده است این هم دلایل خاص خودش را دارد. وقتی شما چند سال پشت هم قهرمان می‌شوید فرازونشیب‌هایی پیدا می‌کنید و اینکه یک تیم بخواهد هر سال قهرمان شود امکان پذیر نیست. پرسپولیس امسال خوب تقویت نشده و یک سری بازیکن آمده‌اند که ظرفیت بازیکن‌های قبلی را نداشتند. از طرف دیگر تیم‌هایی مثل استقلال بهتر از قبل کار کردند ولی به نظرم همچنان در 6 بازی باقی‌مانده احتمال این که امتیازات جبران شود وجود دارد. ما نمی‌توانیم بگوییم استقلال همه بازی‌هایش را می‌برد.

* اما سوال اصلی اینجاست که آیا پرسپولیس می‌تواند همه بازی هایش را ببرد؟
مشکل اصلی پرسپولیس فشاری است که از طرف هواداران به آنها وارد می‌شود. درست است تیم مثل قبل بازی نمی‌کند ولی همچنان پرسپولیس توانمند است و بازیکنان خوبی دارد. برای اینکه تیم بتواند همه بازی‌هایش را ببرد یک همتی در تیم و یک حمایتی از طرف هواداران لازم است. درست نیست که هجمه از طرف هواداران برای یک بازیکن خاص ایجاد شود؛ ولی متاسفانه این اتفاق از طرف هواداران برای بازیکنان زیاد رخ می‌دهد و ما در طی این سال‌ها زیاد دیده‌ایم. امیدوارم در این بازی‌های باقی‌مانده تیم از نظر روحی بالا بیاید تا بتواند بازی‌ها را ببرد و از لغزش احتمالی استقلال استفاده کند.

* در مورد بحث تخصصی گلرهای پرسپولیس صحبت کن؛ حامد لک و احمد گوهری الان دروازه‌بان‌های پرسپولیس هستند و شاید آمادگی لازم را ندارند. نظر تو در این‌باره چیست؟
پرسپولیس در سال‌های گذشته و به خصوص در دوره آقای برانکو از نظر فنی خیلی قوی بود و فشار زیادی را به تیم‌هایی که روبه‌رویش قرار می‌گرفتند می‌آورد و دروازه پرسپولیس چندان تهدید نمی‌شد. در سه سال متوالی فکر نمی‌کنم مجموعا ۱۰ توپ خطرناک به سوی دروازه پرسپولیس آمده باشد؛ بنابراین نمی‌توان آن دوره را با الان مقایسه کرد. حامد لک گلر خوب و پسر خوبی است و حالا تحت فشار قرار گرفته و چند اشتباه کرده ولی آن موقعی که با پرسپولیس تا فینال آسیا رفت تیم پرسپولیس مقتدر بود. الان سرخ‌ها مشکل دارند و این باعث می‌شود در بعضی از زمان‌ها عقب بنشیند، گل بخورند و هجمه‌ای به سوی دروازه‌بان ایجاد شود. احمد گوهری را هم من می‌شناسم و گلر خوبی است ولی تا خودش را در این شرایط جا بیندازد طول می‌کشد و کار سختی است. ما برای اینکه بتوانیم خود را در این تیم جا بیندازیم باید یک سابقه قدیمی داشته باشیم؛ یعنی گلر باید از سطح ملی به پرسپولیس آماده باشد یا اینکه در شرایط خوب به این تیم بیاید ولی الان این موارد برای گوهری وجود ندارد. او گلر خوبی است و امیدوارم خودش را حفظ کند. از بیرون یک هجمه‌ای سمت دروازه‌بان‌های پرسپولیس راه افتاده و این خوب نیست! ‌آنها می‌خواهند دوباره وارد تیم شوند و شروع کردند به گفتن اینکه این تیم نیاز به دروازه‌بان دارد. اصلا اگر تیم به دروازه‌بان هم نیاز داشته باشد الان در وسط فصل وقت آن نیست که دروازه‌بان‌ را مازاد اعلام کنیم. این اتفاق و هجمه بارها در طول سالیان اتفاق افتاده ولی برای هواداران پرسپولیس درس نشده که اجازه دهند تیمی که پنج سال قهرمان شده کارش را دنبال کند. بازیکنان همچنان هم کیفیت خوبی دارند ولی از لحاظ روحی و روانی افت کردند که این روحیه باید از طرف هواداران بالا رود.

* منظورت از دروازه‌بان‌هایی که می‌خواهند به پرسپولیس برگردند بیرانوند یا حقیقی است؟
نه من اسم خاصی را نمی‌آورم. من این را می‌نویسم و امضا می‌کنم که هیچ‌کدام از دروازه‌بان‌های شاغل در لیگ برتر از نظر فنی بالاتر از دو دروازه‌بان پرسپولیس نیستند!

* یعنی فکر می‌کنی حسینی، اخباری و مظاهری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به حامد لک یا گوهری داشته‌اند؟
سید حسین حسینی قضیه‌اش فرق می‌کند او در تیم استقلال و اصلاً در مورد او صحبت نمی‌کنم. استقلال الان شرایط خوبی دارد و حسینی در آن تیم بازی می‌کند ولی عملکرد همین حسینی را در دو سال قبل بررسی کنید و ببینید در چه شرایطی بوده است. او گلر خوبی است ولی من از لحاظ روانی صحبت می‌کنم که وقتی استقلال شرایط خوبی نداشت، این گلر هم در شرایط بدی قرار داشت و ببینید که چه گل‌های بدی دریافت می‌کرد. اگر او را حمایت نمی‌کردند و همان سال اول می‌گفتند بفرما خانه‌تان، الان این شرایط خوب برای او رخ نمی‌داد. ولی من باز هم می‌گویم که الان دروازه‌بان‌های لیگ برتر از نظر فنی بالاتر از گوهری و لک نیستند. این را من از روی تجربه و اعتباری که در سال‌های بازی به‌دست آورده‌ام؛ می‌گویم.

* اختلاف قدیمی تو با علیرضا حقیقی دلیل این گفته‌ها نیست؟ به هر حال حقیقی خیلی خوب کار کرده و توانسته با نساجی به فینال جام حذفی برسد.
من کاری به اختلاف ندارم و اصلاً با کسی اختلافی ندارم بلکه فقط از نظر فنی صحبت می‌کنم. کاری ندارم که کدام دروازه‌بان چند گل خورده است. شما باید ببینی دروازه‌بان چقدر سیو داشته و چقدر حضورش در زمین موثر بوده است. وقتی توپ روی دروازه نمی‌آید دروازه‌بان که موثر نیست. وقتی تیمت در زمین ۴ گل می‌زند و فقط حمله می‌کند آن دروازه‌بان تاثیری ندارد ولی وقتی ۱۰ توپ روی دروازه می‌آید و ۸ تای آن را می‌گیرد، برای عملکرد مثبت دروازه‌بان این موارد را در نظر می‌گیرند. اما برای عملکرد دروازه‌بان در ایران کلین‌شیت را معیار قرار می‌دهند در صورتی‌که کلین‌شیت یک چیز تیمی است و ممکن است اصلاً دروازه‌بانی توپی سمتش نیاید ولی کلین‌شیت کند.

* به نظر تو چه اتفاقی رخ می‌دهد که یک گلر درون دروازه اشتباه عجیب و غریبی می‌کند که باعث گل خوردن تیمش می‌شود؟
اشتباه اصلاً جزئی از کار یک دروازه‌بان است. همه دروازه‌بان‌های دنیا اشتباهات بد و وحشتناکی کردند. خیلی از این اشتباهات در زمین نیست و به‌خاطر مسائل بیرونی رخ می‌دهد. فشارهایی که به ناحق و یا اصلاً به حق می‌آید باعث می‌شود تمرکز لازم از دروازه‌بان گرفته شود. دلیل دیگرش این است که کادر فنی به تو اعتماد کامل ندارد و حمایت‌شان فقط به ظاهر است ولی در عمل پشت تو نیستند و این باعث می‌شود حتی دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا مثل کاسیاس هم افت کنند. کاسیاس که اسطوره تیم رئال مادرید بود در یک فصل آنقدر بد کار کرد که در انتهای فصل مجبور شد از تیم برود و گفت من با توجه به فشار هواداران نمی‌توانم اینجا کار کنم‌. در صورتی‌که هواداران آنها مثل هواداران ما اصلاً فحشی نمی‌دهند بلکه نهایتا یک دستمال برای تو تکان دهند! انسان که ماشین نیست و ممکن است خطا کند و در ذاتش است.

* من در شغلی که دارم باید نهایت تمرکز را داشته باشم؛ به‌عنوان مثال من اگر پزشک بودم نمی‌توانستم بگویم چون انسانم باید جان یک نفر را به خطر بیندازم یا الان که خبرنگار هستم نمی‌توانم هر روز خبرهای اشتباه منتشر کنم. به نظر من گلر هم باید با توجه به شغلی که دارد اشتباهات وحشتناک از او سر نزند.
من یک سوال از شما دارم. آیا دروازه‌بانی در تاریخ وجود دارد که اشتباهی نداشته باشد؟ وقتی یک اشتباه می‌کنی، اگر شما را از لحاظ روانی بالا ببرند، به شرایط معمول برمی‌گردی ولی اگر هجمه‌ها به سوی شما بیشتر شود و مدام تو را تخریب کنند این اتفاق بدتر هم تکرار می‌شود. به لحاظ روحی آن دروازه‌بان دچار یک خلا می‌شود. همین که این فکر در وجودش باشد که 'نکند اشتباه کنم' کار تمام است و اشتباهات دیگری از راه می‌رسند. تمام این‌ها که گفتم موارد روانی است و هیچ‌کدام فنی نیست. وقتی در فضای فوتبال این فشارها زیاد می‌شود آن دروازه‌بان باید چند جلسه استراحت کند و بازی‌ها را بیرون بنشیند. در فوتبال ما خیلی جاها ناجوانمردانه حمله می‌کنند. خیلی‌ها اشتباه می‌کنند و حتی یک خط هم درباره‌شان نوشته نمی‌شود. ما یک دوست عزیزی داشتیم که در یک بازی 6 تا خورده بود و حتی یک خط هم در موردش ننوشتند ولی یک دروازه‌بان هم داشتیم که یک گل خورده و او را تخریب کردند! آن فشاری که روی دروازه‌بان ایجاد می‌کنند باعث می‌شود آن اشتباهات رخ دهد وگرنه حامد لک همان حامد است که تا فینال جام باشگاه‌های آسیا با او رفتند. من اشتباهات لک را قبول ندارم ولی از لحاظ فنی گلر خوبی است. من به خودش هم گفتم خودت را جمع و جور کند چراکه اینجا با توجه به دشمنانی که بیرون نشسته‌اند به تو و پیکره پرسپولیس ضربه می‌زنند.

* یکی از اشتباهات عجیب تو در دوران بازی قبل از اینکه به پرسپولیس بیایی و مقابل این تیم بود؛ ‌الان بعد بعد از این همه سال هنوز هم به آن اشتباه جنجالی در پیراهن سایپا فکر می‌کنی؟
نه من همان موقع هم به آن فکر نمی‌کردم! اشتباه جزوی از کار دروازه‌بانی است و من هم آن روز بهترین بازیکن این تیم بودم ولی یک صحنه توپ در دستم چفت نشد و وارد گل شد. خودم هم می‌دانم که آن صحنه اشتباه عمدی نبوده و هرکس می‌خواهد هرچه بگوید؛ اهمیتی ندارد چون خودم می‌دانم و خدای خودم. آن موقع هم به آقای دایی گفتم و او هم پذیرفت. مانند همان اشتباهی که من کردم دو سه هفته بعد در جام ملت‌های اروپا تکرار شد و پیتر چک همان اشتباه را انجام داد؛ تازه آن موقع پیتر چک بهترین دروازه‌بان جهان بود. استقلالی‌ها می‌گویند من آن گل را از قصد خوردم ولی به‌طور مثال می‌گویم که سید حسین حسینی سال گذشته در مسجدسلیمان دقیقاً همان اشتباه را کرد.

* چون بعد از آن گلی که خوردی به پرسپولیس آمدی این هجمه‌ها بیشتر شد.
آن زمان که من جلوی پرسپولیس آن گل را خوردم در کادر مدیریتی پرسپولیس آقای کاشانی بود ولی وقتی من قرارداد بستم آقای مصطفوی بود و هیچ ربطی به هم نداشتند. من آن زمان داخلی با پیکان بسته بودم و وقتی در هیئت فوتبال بودم زنگ زدند و گفتند به پرسپولیس بیا. من آن موقع گلر تیم ملی بودم و نمی‌آیم خودم را به‌خاطر یک گل خراب کنم. اگر من اهل چنین کارهایی بودم که از قصد گل بخورم همچنان در چرخه فوتبال حضور داشتم! آقای دایی هم من را می‌شناخت و می‌دانست که اصلا اهل این حرفا نیستم.

* تو همیشه تهدید می‌کنی که یک چیزهایی را در مورد فوتبال فوتبال ایران می‌گویی ولی هیچ‌وقت این اتفاق نمی‌افتد؛ نمی‌خواهی این‌بار حرف بزنی؟
چون چیزی نیست که آشکار باشد و ربط دادن آن‌ها مقداری سخت است اما واقعیتی است که در فوتبال ما وجود دارد. مثلا در آبی که می‌خوری چیز‌هایی می‌ریزند، در دروازه چیز‌هایی می‌ریزند؛ به توپ چیزهایی می‌مالند و یا هم‌تیمی‌هایت کارهایی با تو می‌کنند و یا چیزی می‌خورند که توپ از دستت در برود! این مسائل وجود هست. یکی از هم‌تیم‌های من که اسمش را نمی‌برم و دوست من بود، در حال جدایی از همسرش بود و با من تماس گرفت و گفت ما را حلال کن. من و فلان شخص بسیار برای تو دعا و طلسم می‌گرفتیم! در فوتبال ما این اتفاقات زیاد است و نمی‌دانم به کدام یک باید واکنش نشان داد.

* پس خودت هم از این ماجرا سختی کشیده‌ای و حلالیت هم از تو گرفتند.
شدیدا با من از این کارها کردند و گفتن این موضوع برای کسانی که این مسائل را قبول ندارند منطقی نیست اما حقیقت است و وجود دارد.

*سال آخر با مصدومیت بازی می‌کردی؟ اصلا آمادگی بدنی قرار گرفتن در دروازه را داشتی؟
من این مسئله را جایی نگفتم. سال آخری که در پرسپولیس بودم در حق من توطئه و نامردی کردند و حقیقت است. عضله شکمی من که به کشاله پا متصل می‌شود، هفت یا هشت سانتی متر پارگی داشت. جام ولایتی بود که بعد از نیم فصل انجام می‌شد، من تمرینی نمی‌کردم چون کشاله پای من پاره بود و آقایان سه یا چهار دکتر آوردند و گفتند پاره نیست و از خودشان درآوردند اما همه می‌گفتند پاره است و باید عمل جراحی انجام شود. من توانایی کافی برای بازی کردن نداشتم و همه آن‌ها این موضوع را می‌دانستند و بارها به آن‌ها اعلام کردم که من توانایی بازی کردن ندارم و باید عمل کنم چون کشاله پای من پاره شده است.

*یعنی تو را وادار به بازی می‌کردند؟
من با قرص و آمپول هر بازی به زمین می‌رفتم اما آقایان و به خصوص آقای رویانیان من را به کنار می‌کشیدند و می‌گفتند به‌خاطر من به زمین برو یا من را اینجا آورده‌اند که خراب کنند یا فلان کار را بکنند و اگر به زمین نروی من خراب می‌شوم یا می‌گفتند مردم چه چیزی می‌گویند؟ از این حرف‌ها با من می‌زدند و با فشار من را به داخل زمین می‌فرستادند اما من واقعا توانایی‌اش را نداشتم. اگر کشاله پای شما پاره باشد درد وحشتناکی خواهد داشت. من حتی ضربه دروازه را نمی‌توانستم به‌خوبی بزنم اما آن‌‌ها علیه من کارهایی کردند و حتی مصاحبه انجام دادند؛ این ‌کثیف‌ترین کاری‌ است که می‌توان انجام داد. آن شخص با توجه به مسئوليتی که دارد از شما خواهش می‌کند به زمین بروی و بعد علیه تو مصاحبه می‌کند! من این موضوع را گفته بودم، همین حکمی که من از باشگاه پرسپولیس دارم؛ در دستش گرفته بود و مقابل هتل اوین آمد و گفت من را آقای احمدی‌نژاد اینجا گذاشته است تا من را خراب کند و اگر فردا که ما بازی داریم بازی نکنی و ما ببازیم آبرو و حیثیت من خواهد رفت! گفت اگر فردا بازی کنی من این پول را به تو می‌دهم. من به او گفتم آقای رویانیان این را در جیبت بگذار، من به دلیل پول در این تیم بازی نمی‌کنم و اگر قرار باشد بازی کنم به دلیل جمعیتی است که روی سکوها هستند. از من ناراحت شدند اما من بازی کردم. کثیف‌ترین کاری که ممکن بود این شخص در حق من کرد؛ از من خواهش کرد برو در زمین و بازی کن و بعد علیه من مصاحبه کرد. او علیه من که مصدوم بودم و نمی‌توانستم بازی کنم این کار را انجام داد. سال که تمام شد در بیمارستان دی، پایم و تمام شکمم را عمل کردم. همین آقایان با این ترفند کثیف فوتبال من را در آن مقطع از بین بردند. او می‌گفت من هواپیما، اتوبوس یا چیزهای دیگری دارم اما هیچ‌چیز نداشت. ریالی هم به من پول ندادند.

*در خصوص اتفاقاتی که در آبادان افتاد و چهار گل خوردی صحبت کن. آن روز بسیار بدی برای پرسپولیس بود و هر توپی که می‌آمد روی دروازه با بدشانسی به گل تبدیل می‌شد.
آن مقطع هوادار فکر می‌کرد من در شرایط عادی هستم و به زمین می‌روم و کار می‌کنم اما در آن دو یا سه بازی من شرایط بدنی مناسب و خوبی نداشتم. ما به آبادان رفتیم، چهار گل خوردیم. من می‌دانستم پشت سر من صحبت می‌کنند و در هر صورت آن بازی خوب کار نکردم و بسیار ضعیف بودم اما آمادگی بازی را نداشتم.

*رفتار علی کریمی بعد از بازی در رختکن به چه صورت بود؟ درباره رفتار علی کریمی بسیار صحبت می‌شد اما هیچ‌وقت فرصت تایید رفتارها و اتفاقات را از شما نگرفتیم.
من ایشان را بسیار دوست دارم و شاید جزو سه بازیکن بزرگ تاریخ ایران است و بسیار دوست داشتنی است. وقتی کاپیتان تیم هستی مسئوليت بر روی شما قرار می‌گیرد و باید جواب همه را بدهی. چیز خاصی هم نگفت، آمد و پیراهن فونه‌کی سی را به من داد و گفت چهار گل زده و این هم پیراهن او است.
من علی کریمی را قلبا دوست دارم و به او حق می‌دهم. کاپیتان و بزرگ آن تیم بود اما بی‌احترامی از علی کریمی نسبت به خودم هیچ‌وقت ندیدم و همیشه احترام بوده است. خودش می‌داند و از او بپرسید که از من، کسی بی‌ادبی در ورزش و فوتبال ندیده است و من هم نسبت به خودم از علی کریمی هیچ‌وقت چیزی ندیده‌ام و فقط پیراهنش را به من داد گفت این پیراهن فونه‌کی سی برای تو که چهارتا گل خورده‌ای! چیزی جز این نگفت اما این موضوع را بزرگ کردند.

*رفتارش خاص بود و حتی گفتند میثاق گریه کرده و اشک او بعد این اتفاق درآمده است.
چنین چیزی نبوده است. اشک من برای پیراهن دادن که در نمی‌آید. برای نتیجه نگرفتن پرسپولیس و غمگین شدن هوادار شاید اشک من دربیاید اما برای بحث و جریانات در رختکن کسی اشکش درنمی‌آید.

* دشمنان بعد از این همه مدت هنوز هستند و بی‌خیال تو نشده‌اند؟
ما دشمن زیاد داریم و یک یا دونفر نیستند. دشمنان ما هنوز هستند اما انشاالله در آينده باز هم یکدیگر را می‌بینیم...


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/148804
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عشق فقط پرسپولیس

0

4

2 سال پیش

چقدر حرف میزنه من که حال ندارم این همه متن رو بخونم😂

بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

ملوان

جمعه, 24 فروردین
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر ملوان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 3
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 23 لیگ برتر

جمعه, 24 فروردین

مس رفسنجان 2 - 2 پیکان 17:30
سپاهان 0 - 0 نساجی 17:50
آلومینیوم 0 - 1 استقلال 18:00
هوادار 1 - 0 گل گهر 18:00
استقلال خوزستان 2 - 1 صنعت نفت 18:00
شمس آذر 2 - 1 فولاد 18:00
تراکتور 1 - 4 ذوب آهن 18:20
پرسپولیس 1 - 0 ملوان 20:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 23 19 50
2 پرسپولیس 23 17 49
3 تراکتور 23 13 42
4 سپاهان 22 19 39
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 23 7 33
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 22 0 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 23 -7 24
12 پیکان 23 -8 24
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 23 -10 19
15 صنعت نفت 23 -18 16
16 نساجی 23 -18 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال