ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

منافی: پرسپولیس بعد از ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 8 اظهار نظر

-

2 سال پیش

منافی: پرسپولیس بعد از دربی دیگر آن تیم سابق نشد

ارتش سرخ دات کام :
منافی: پرسپولیس بعد از دربی دیگر آن تیم سابق نشد
پرسپولیس در یک نمایش پرانتقاد مقابل سپاهان شکست خورد تا خیلی زود قافیه قهرمانی را به رقیب سنتی ببازد و استقلال در فاصله سه‌ هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شود. بسیاری از هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس علیه کادرفنی موضع گرفته‌اند و در این بین عده‌ای هم با یادآوری خاطرات خوب یحیی در دو فصل اخیر نقش سپر بلای او را بازی می‌کنند‌. جوی احساسی به وجود آمده که به نظر طبیعی هم است، چون قرمزها در پنج سال گذشته فرمانروای لیگ بودند و حالا تماشاچی پایکوبی آبی‌ها هستند. بازیکن و مربی سابق پرسپولیس هم جزء نفراتی است که می‌گوید کادرفنی قرمزها نتوانسته انتظارها را برآورده کند. گفت‌وگو با جواد منافی را در ادامه می‌خوانید.

*پرسپولیس در شبی که نیاز مبرم به سه امتیاز بازی با سپاهان داشت، باخت و قهرمانی از دست رفت.
پرسپولیس بعد از بازی با استقلال به لحاظ روحی و روانی به‌هم ریخت. در دربی می‌توانست برنده بازی شش امتیازی باشد اما این اتفاق نیفتاد. اگر در آن بازی برنده می‌شد به فاصله سه امتیازی با استقلال می‌رسید و حالا شرایط فرق می‌کرد.

*و پرسپولیس نتوانست به بازی‌ها برگردد.
بله. خب پرسپولیس با برد مقابل پیکان هوادارانش را امیدوار کرد اما با مساوی درمقابل ذوب‌آهن و برد در دقایق آخر استقلال مقابل شهرخودرو تکلیف قهرمانی تقریبا مشخص شده بود.

*پرسپولیس با برد مقابل سپاهان می‌توانست حداقل جشن قهرمانی رقیب را به تاخیر بیندازد. به نظر شما علت باخت پرسپولیس به رقیب اصفهانی چه بود؟

فکر می‌کنم پرسپولیس در نیمه اول مثل بازی با ذوب‌آهن در شرایط آرمانی قرار نداشت. سپاهان بهتر بازی کرد و موقعیت گل بیشتری هم داشت. علت هم به نظرم این بود که بازیکنان پرسپولیس به لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار نداشتند. با این حال در نیمه دوم پرسپولیس بازی بهتری را به نمایش گذاشت اما مثل بازی‌های قبل از موقعیت‌های گل درست استفاده نکردند و بازی را از دست دادند.

*حالا جایگاه دومی پرسپولیس هم به خطر افتاده!
باخت خیلی بدی بود اما سه بازی مانده و باید تمام توان و تمرکزشان را روی این سه بازی بگذارند تا جایگاه دومی را از دست ندهند.

*فکر می‌کنید علت اینکه پرسپولیس به‌جای قهرمانی حالا باید برای جایگاه دومی بجنگد، چیست؟
مشکلات که زیاد بود. هم کمبود بازیکن باکیفیت و هم ثبات سال‌های قبل در این تیم از بین رفت. ضعف‌های مالی و مدیریت زیاد بود، به لحاظ فنی هم تغییرات در دفاع زیاد بود و بازیکنان خارجی که جذب شدند در حد و اندازه‌های این تیم نبودند یا حامد لک شرایط خوب پارسال را نداشت و پرسپولیس گل‌های ساده زیادی را دریافت کرد. در خط حمله هم با توجه به مصدومیت عیسی، سایر مهاجمان‌ شرایط خوبی نداشتند.

*استقلال مستحق قهرمانی بود؟
آنها با این نتایجی که گرفتند و بدون باخت و سه هفته مانده به پایان فصل قهرمان شدند، پس تلاش خود را کردند. با اینکه پرسپولیسی هستم اما باید واقعیت را بگویم. آنها امسال خوب کار کردند ضمن اینکه ثبات خوبی داشتند و با آمدن آجرلو وضعیت‌شان بهتر شد، او توانست مشکلات را جمع‌وجور کند. آنها چه ابتدای فصل و چه در نیم‌فصل بازیکنان ‌خوبی جذب کردند و توانستند نتیجه بگیرند.

*از عدم‌ثبات در ترکیب و جذب بازیکنانی که کیفیت لازم در پرسپولیس را نداشتند، گفتید. فکر می‌کنید تا چه حد کادرفنی مقصر این اتفاقات بود؟
اولین انگشت اتهام‌ به‌سمت کادرفنی است. بازیکنان تیم را کادرفنی انتخاب می‌کند و به زمین‌ می‌فرستد. به‌عنوان مثال بازیکنان خارجی‌ای که جذب شدند در ایران از آنها بهتر داریم، بازیکن خارجی که جذب می‌شود باید یک سروگردن بهتر از بازیکنان داخلی باشد. همه این اتفاقات دست به دست هم دادند تا در یک اتفاق کم‌سابقه استقلال سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمان شود و این برای پرسپولیسی‌ها خیلی سنگین است!

*در فضای مجازی، بعضی از هواداران پرسپولیس خواهان تغییر کادرفنی این تیم هستند.
تصمیم‌گیرنده ما نیستیم، بلکه هیات‌مدیره و مدیرعامل و وزیر ورزش در این‌باره تصمیم می‌گیرند! یحیی با پرسپولیس دو سال دیگر قرارداد دارد، با این حال در سرخابی‌ها باید یک مربی نتیجه بگیرد تا به کارش ادامه‌ دهد. امسال پرسپولیس جام حذفی را هم از دست داد، آن هم در شرایطی که بهترین قرعه و شانس را داشت تا قهرمان شود‌. ‌اینها باعث نگرانی هواداران می‌شود امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به‌نفع پرسپولیس باشد.

*درصورت ایجاد تغییرات، به‌عنوان پیشکسوت پرسپولیس موافق مربی ایرانی هستید یا خارجی؟‌
مربی خارجی باید فوتبال ما را بشناسد تا موفق شود. برانکو نتیجه گرفت چون فوتبال ما را می‌شناخت و بازیکنان خوبی هم در آن زمان جذب شدند. از نظر خودم فرقی نمی‌کند، چه این کادر و چه هر کادری که بتواند این تیم را دوباره برای فصل بعد به شرایط ایده‌آل برساند.

*نظر شما درخصوص تقویت کادرفنی فعلی چیست؟
هر سرمربی‌ای که به تیمی می‌رود کادر خودش را دارد. اگر قرار باشد این کادر عوض شود کلا عوض می‌شود، مطمئن باشید یحیی به کادرش دست نمی‌زند چون با این کادر سال‌های سال است که کار می‌کند و به آنها اعتماد دارد. در فضای مجازی هم شنیدم و دیدم‌که می‌گویند امسال تعداد مصدومان پرسپولیس زیاد بود و بدنساز این تیم ‌خوب کار نکرد اما تصمیم نهایی با سرمربی است و تاثیری روی نظر او ندارد. مدیر هم فقط می‌تواند سرپرست را تغییر دهد، بقیه اعضای فنی با مربی است. ضمن اینکه همین کادر دو سال پرسپولیس را قهرمان کرد و چون امسال نتیجه خوبی نگرفتند این انتقادها می‌شود.

*خیلی‌ها می‌گویند اتفاق خوب برای پرسپولیس عدم‌حضور این ‌تیم فعلی در آسیا بود. موافق هستید؟

شوکی بود که به فوتبال ما وارد شد اما با این ‌وضعیت بهتر شد که پرسپولیس به آسیا ‌نرفت تا اتفاق بدتری رخ ندهد. برای آسیا باید برنامه‌ریزی و‌ تدارکات‌ خوبی داشت و بازیکنان ‌خوبی جذب کرد.

*پرسپولیس امسال نقطه‌قوت هم داشت؟
بعد از این پرسپولیس قهرمان آسیا نشد، مشکلات این تیم زیاد شد. نه هیات‌مدیره‌اش مشخص بود و نه مدیرعامل یا جنگ و جدال در تیم مدیریتی زیاد اتفاق افتاد، تغییر و تحولات خیلی به پرسپولیس ضربه زد. با این همه شرایط بد فکر می‌کنم تا قبل از بازی با استقلال این تیم خوب نتیجه گرفت اما بعد شرایط روحی و مصدومیت زیاد شرایط تیم را به هم زد.

*لیگ امسال سورپرایز داشت؟
امسال برخلاف انتظار لیگ خوبی نداشتیم. تیم‌های مدعی خیلی زود فاصله‌شان با صدر زیاد شد اما اگر از گل‌گهر امتیاز کسر نمی‌شد جزء سه، چهار تیم اول بود. با این شرایط با بازیکنان خوبی که دارد خوب نتیجه گرفت. سورپرایز لیگ از نظر من همین ‌تیم بود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/149207
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مجتبی خلیلی

0

1

2 سال پیش

پیمان رجبی همسر لیلا رجبی هم مربی بدنساز تیم بشود


مجتبی خلیلی

0

1

2 سال پیش

احمدرضا عابدزاده مربی دروازبانها


مجتبی خلیلی

0

1

2 سال پیش

مهدوی کیا بیاد رو نیمکت اگر یحیی باشه باید مجتبی سراسیابی هم بیاد کنار مطهری


رضا اورکی

0

3

2 سال پیش

تیم بزرگ پرسپولیس تو لیگ امسال چند مشکل اساسی داشت یکی خط دروازه یک مدافع مستحکم یک بازیساز و مهمتر از همه یک مهاجم تراز اول شاید اگر آل کثیر مصدوم نمیشد یا لک همان دروازبان سال قبل بود امسال هم ما قهرمان میشدیم ولی انشاالله فصل بعد


Hamid Aliyasi

0

1

2 سال پیش

یحیی باید همون بعد باخت مقابل المینیوم میرفت اگه رفته بود برا فصل بعد خیالمون راحت بود در رابطه با تیم بخدا بازیکنا خوبن برنامه ای ندارن تمرین درست داده نمیشن بدن ساز ندارن


طوفان سرخ

-2

1

2 سال پیش

تراکتورسازی دس یار یحیی بودی الان که آدم حساب نمیکنه از کون سوزی آز یحیی انتقاد میکنی تو اگر عرضه داشتی خودت الان بدون تیم نبودی پس درشه بزار هر چه یحیی بگه


احمد نوری اسرمی

0

5

2 سال پیش

اشتباهات یحیی تو دربی برامون خیلی گرون تموم شد وگرنه با برد دربی کیسه کشا میرفتن تو حاشیه و نابود میشدن


رضا توانا

-1

3

2 سال پیش

از وقتی مربی ایرانی آمد پرسپولیس دیگر تیم سابق نشد.یحیی با ی استعفا خوشحالمون کنه.

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 24 20 52
2 استقلال 23 19 50
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 23 -18 16
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال