ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

نتیجه دربی روی گلات اث ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

نتیجه دربی روی گلات اثر نگذارد

ارتش سرخ دات کام :
نتیجه دربی روی گلات اثر نگذارد
در حالی که 3 هفته تا پایان این فصل از لیگ برتر فوتبال کشورمان باقی مانده پرسپولیس با 2 امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک ترین رقیبش یعنی سپاهان در صدر جدول قرار دارد. پرسپولیس در 3 هفته پایانی لیگ 3 بازی حساس و مهم با ماشین سازی، تراکتور و پیکان خواهد داشت.

در این بین پیش از برگزاری این 3 هفته پایانی لیگ برتر که قطعاً حساس ترین هفته های پرسپولیس در چند سال گذشته است، دربی جام حذفی بین پرسپولیس و استقلال روز پنجشنبه برگزار خواهد شد، مسابقه ای که قطعاً مهم ترین بازی چند وقت اخیر فوتبال ایران خواهد بود.

وقتی صحبت از دربی و تقابل پرسپولیس و استقلال می شود همه چیز تحت تاثیر این مسابقه قرار می گیرد. بارها و بارها درباره حساسیت این بازی در هر سطحی صحبت شده است و از تاثیرگذاری نتیجه دربی در یک فصل فوتبالی پرسپولیس و استقلال. واقعا نمی شود این نکته را کتمان کرد که کسب هر نتیجه ای در دربی می تواند روی عملکرد یک تیم تا ماه ها تاثیر بگذارد پیروزی در دربی باعث شادمانی یک تیم و هوادارانش است و شکست در دربی هم می تواند دروازه ای باشد برای ورود به بحران.

با توجه به اینکه دربی روز پنجشنبه در چارچوب جام حذفی برگزار می شود و حتماً باید یک برنده داشته باشد این مساله به خودی خود روی حساسیت بازی تاثیر می گذارد. دیگر شرایط طوری نیست که کادر فنی 2 تیم بخواهند با تفکرات تساوی به زمین بیایند چون بالاخره بازی باید برنده داشته باشد. همین موضوع شاید بتواند شرایط را برای 2 تیم و مخصوصا پرسپولیس سخت تر بکند.

پرسپولیس و استقلال در شرایطی روز پنجشنبه روبروی هم قرار می گیرند که وضعیتی کاملاً متفاوت در لیگ دارند. پرسپولیس در 3 هفته مانده به پایان لیگ با 2 امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین است و در آستانه گلات قهرمانی و استقلال شانس بسیار کمی برای قهرمانی در این فصل دارد و شاید هدفش در لیگ کسب سهمیه باشد.

در جام حذفی اما شرایط فرق می کند و استقلال برای اینکه بتواند یک قهرمانی کسب کند و اینکه سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را بدون اما و اگر بگیرد روی جام حذفی حساب ویژه ای باز کرده است. قطعاً بازی پنجشنبه برای استقلالی ها نسبت به پرسپولیسی ها حساسیت بیشتری دارد مجیدی و بازیکنانش که شاید فقط یک درصد شانس برای قهرمانی در لیگ داشته باشند تمام تمرکز خود را روی جام حذفی گذاشتند تا بتوانند حداقل یک جام کسب کند و برای این مهم ابتدا باید از سد پرسپولیس بگذرند و یعنی انگیزه های استقلال به مراتب بیشتر از پرسپولیس است.

با توجه به شرایطی که در بالا توضیح داده شد این نکته بسیار مهم خواهد بود که قطعاً برای همه پرسپولیسی ها کسب پنجمین قهرمانی پیاپی و ثبت یک رکورد جاودانه و دست نیافتنی اولویت بیشتری نسبت به قهرمانی در جام حذفی دارد، حتی اگر این قهرمانی قرار باشد با شکست استقلال به دست بیاید. به خاطر همین نتیجه دربی به هیچ عنوان نباید روی عملکرد پرسپولیس در 3 بازی نهایی لیگ و گلات قهرمانی تاثیر بگذارد. در شرایط فعلی کاملا می شود این موضوع را باز کرد و در مورد آن صحبت کرد.

اگر دربی روز پنجشنبه با پیروزی پرسپولیس به اتمام برسد این مساله به هیچ عنوان نباید روی عملکرد و غرور بازیکنان اثر بگذارد چون مساله دربی جام حذفی با 3 بازی پایانی لیگ کاملا متفاوت است. اگر پرسپولیس برنده جدال روز پنجشنبه با استقلال باشد نباید پیروزی در این مسابقه باعث غرور بازیکنان برای 3 بازی نهایی لیگ باشد، از طرفی شکست احتمالی در دربی هم به هیچ عنوان نباید روی عملکرد پرسپولیس در بازی های اثر منفی بگذارد یا باعث شود که تیم به حاشیه برود.

واقعیت این است که اگر بخواهیم احساسات را کنار بگذاریم و منطقی به بازی روز پنجشنبه پرسپولیس استقلال نگاه کنیم این بازی شاید یکی از کم حساس ترین بازی های تاریخ دربی برای پرسپولیس باشد.

شاید بهتر از هواداران هم کاملاً این موضوع درک کنند که منهای کری های بین پرسپولیس استقلال، بازی روز پنجشنبه نسبت به مساله قهرمانی پرسپولیس در لیگ و گلات قهرمانی هیچ حساسیتی ندارد. اینجا وظیفه هواداران این است که فشار را از روی تیم و بازیکنان بردارند تا پرسپولیس بدون استرس و بدون هیچ مساله ای در دربی حاضر شود و آن بازی را با هر نتیجه ای که شد به پایان برساند چون مهم تر از بازی روز پنجشنبه، 3 بازی نهایی در لیگ است.

نکته مثبت در اینجا این است که کادر فنی پرسپولیس و بازیکنان آن قدر تجربه دارند که اصلاً نگران است این مساله نباشیم. هم کادر فنی و هم بازیکنان بهتر از همه می دانند که قهرمانی در لیگ و کسب گلات قهرمانی نسبت به پیروزی مقابل استقلال در جام حذفی که مسابقه فینال هم نیست بسیار ارجح تر است. همان طور که سال گذشته پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال شکست خورد اما درنهایت این تراکتور بود که قهرمان جام حذفی شد. پس از پیروزی در بازی مقابل استقلال به هیچ عنوان تضمین کننده قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی نیست کما اینکه هنوز سپاهان در جام حذفی حضور دارد، اما پیروزی در 3 بازی نهایی لیگ باعث قهرمانی پرسپولیس و کسب گلات قهرمانی و یک رکورد جاودانه و استثنایی خواهد شد.

در حال حاضر هدف همه پرسپولیسی ها ابتدا کسب پنجمین قهرمانی پیاپی در لیگ و بعد از آن موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا و شکستن طلسم قهرمانی در لیگ قهرمانان است. واقعا در شرایط عادی کسب جام حذفی اصلا اولویت اول و دوم پرسپولیس نیست و به خاطر همین نباید خیلی بازی پنجشنبه را برای خودمان حساس کنیم. از آن طرف قطعاً استقلالی ها این بازی را حساس خواهند کرد و حتی تمام تلاش شان را می کنند تا پرسپولیس را به حاشیه ببرند ولی این مساله نباید کوچک ترین تاثیری روی پرسپولیسی ها داشته باشد.

نتیجه این بحث این است که اگر پرسپولیس روز پنجشنبه توانست استقلال را شکست بدهد که همه از این پیروزی خوشحال خواهیم شد اما نباید باعث شود که با غرور در 3 بازی نهایی لیگ حاضر شویم و اگر خدایی نکرده پرسپولیس بازنده جدال پنجشنبه شب بود این مساله همان شب باید تمام شود و به هیچ عنوان نباید هیچ اثر منفی روی پرسپولیس در ادامه لیگ داشته باشد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/142956
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال