ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

نظر مشترک فوتبالی های ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

9 سال پیش

نظر مشترک فوتبالی های هیات مدیره؛ حمایت از برانکو

ارتش سرخ دات کام :
نظر مشترک فوتبالی های هیات مدیره؛ حمایت از برانکو
برانکو هنوز در تهران بود که شایعه ها پچ پچ درباره او را شروع کردند. از بی بازگشت بودن سفر دوهفته ای این مربی می گفتند و اینکه مرخصی اش را پایانی نخواهد بود. توجیه شان برای این بدبینی را اگر نمی شنیدیم، آن حرف های درگوشی را هم می شد نشنیده گرفت اما طرح این پرسش که «از کجا معلوم که مدیران جدید باشگاه هم برانکو را بخواهند؟ » ما را هم با شایعه ها همراه می کرد.

واقعا سرمربی کروات چطور می توانست در پرسپولیس بماند اگر مدیران تازه وارد تاییدش نمی کردند؟ او به پیشنهاد نژادفلاح به تهران برگشت و تنها حامی اش هم همین قائم مقام بی پول بود که از اول هم قرار نبود در پرسپولیس ماندگار شود و این را خودش بهتر از هر کسی می دانست.

آوردن برانکو ایوانکوویچ هم تنها یک ترفند بود برای اینکه آقای قائم مقام از وزارت ورزش زمان بخرد و مثلا خودی نشان بدهد؛ البته با پول هدایتی که از وقتی خود را کنار کشید، مربیان و بازیکنان پرسپولیس دیگر رنگ پول را ندیدند. هر چه بود، برانکو را به تهران کشاندند و بعد هم بدون اینکه پولی به او بپردازند، راضی اش کردند که دوباره برگردد و پرسپولیس را رها نکند.

الان هم نه مدیرعامل جدید پرسپولیس معرفی شده و نه برانکو ایوانکوویچ برگشته اما هیات مدیره ای که قرار است مدیرعامل را انتخاب کند، اولین قدم را با حمایت از سرمربی کروات برداشته و همه را از بابت بازگشت و ابقای برانکو آسوده خاطر کرده است. با انتخاب دوباره برانکو، هیات مدیره در واقع هم بزرگترین تصمیم را گرفت و هم فرصت تصمیم گیری درباره کادر فنی را از مدیرعامل.

اعضای هیات مدیره هنوز از گرد راه نرسیده، تمام قد پشت سر برانکو ایوانکوویچ ایستادند و او را سرمربی قطعی پرسپولیس در فصل پانزدهم لیگ برتر معرفی کردند. چراغ اول را جعفر کاشانی روشن کرد. مردی که تا پیش از این جز تاکید بر «باشگاه شدن پرسپولیس» حرفی از زبانش نمی شنیدیم اما حالا بی قید و شرط، از سرمربی حمایت می کند: «حمایت از کادر فنی به بهترین شکل از سوی مدیریت باشگاه انجام می شود. در حقیقت تلاش مان این است که یک تفکرات گروهی پشت تصمیم هایمان باشد، نه اظهارنظرهای شخصی و تصمیم های فردی. اولین موردی هم که درباره اش به قطعیت رسیده ایم، حمایت از برانکو و کادر فنی است.»

جعفر کاشانی باتجربه ترین عضو هیات مدیره هم هست و حرفش، حرف دیگر اعضای فوتبالی این هیات مدیره یعنی محمدرضا زادمهر و حسین عبدی. حتی عبدی که می گویند بعد از برکناری درخشان سرمربیگری را توقع کرده بود و در بازی برگشت برابر النصر هم نقش سرمربی را روی نیمکت پرسپولیس ایفا کرد، حالا در صف حامیان مرد کروات ایستاده است: «مطمئن باشید که در هیات مدیره هیچ کس دنبال تغییر در کادر فنی نیست. ما فقط به فکر این هستیم که از فرصت باقی مانده بهترین استفاده را ببریم و برای موفق شدن در این کار، قبل از هر چیز باید کادر فنی را قبول داشته باشیم و حمایتش کنیم.»

نظر زادمهر هم جز این نمی تواند باشد. او کلا میانه خوبی با «تغییر» ندارد و درباره کادر فنی پرسپولیس هم نظرش بر حمایت و ابقای برانکو است: «شخصا با تعویض های ناگهانی و سریع موافق نیستم و فکر می کنم باید به همه مربیان زمان کافی داده شود. اگر نظر شخصی من را بخواهید، می گویم باید حامی برانکو باشیم و از دانش و تجربه هایش نهایت استفاده را ببریم اما خب باید سایرین هم موافق باشند چون در نهایت ما می خواهیم تصمیمی بگیریم که به نفع پرسپولیس باشد.»

تا اینجای کار سه عضو از هیات مدیره 5 نفره پرسپولیس برانکو را تایید کرده اند و با توجه به فوتبالی بودن هر سه آنها، دور از ذهن است که دو عضو دیگر با ادامه همکاری با مرد کروات مخالفتی داشته باشند. علی اکبر طاهری همانی است که بعد از زندانی شدن سیاسی سرپرستی باشگاه را به عهده گرفت و با سکوت همیشگی اش یک تنه مقابل منتقدان حمید درخشان ایستاد و حاضر نشد به برکناری او حتی فکر کند.

این پایداری البته بیش از آنکه به اعتقاد طاهری به سرمربی وقت پرسپولیس متکی بوده باشد، اهل ریسک نبودن او را تایید می کند اما هر چه هست، اتفاق ها را به سود برانکو رقم می زند چرا که قطعا علی اکبر طاهری روی حرف فوتبالی های هیات مدیره حرفی نخواهد زد. فقط می ماند حمیدرضا گرشاسبی که در قیاس با طاهری، رابطه بهتری با وزارت ورزش دارد و مثل دیگر اهالی وزارتخانه هیچ مخالفتی با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس ندارد. او حتی یکی از مذاکره کننده ها با این مربی بود.

اینکه حمایت هیات مدیره پرسپولیس از سرمربی کروات در اعتقاد و اعتماد آنها به این مربی ریشه دارد یا تنها ترفندی است برای جبران همه بدقولی ها و بی پولی ها، آنقدرها هم اهمیت ندارد. مهم، همین یکدست بودن و هم صدایی اعضای هیات مدیره در حمایت از کادر فنی است که البته امیدواریم به خاطر پرسپولیس هم شده، تا آخر فصل تداوم داشته باشد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/68177
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

فولاد

جمعه, 9 شهریور
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادگان قزوین

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در سه بازی اول راضی بودید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان - ملوان 18:45
شمس آذر - استقلال خوزستان 18:45
تراکتور - ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو - نساجی 19:30
آلومینیوم - هوادار 19:30
فولاد - خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 3 4 9
2 تراکتور 3 6 7
3 ملوان 3 3 7
4 گل گهر 3 2 6
5 پرسپولیس 3 2 5
6 استقلال 3 0 4
7 مس رفسنجان 3 0 4
8 خیبر خرم‌آباد 3 0 4
9 فولاد 3 -1 4
10 استقلال خوزستان 3 -1 4
11 ذوب آهن 3 0 3
12 آلومینیوم 3 -2 2
13 نساجی 3 -2 1
14 چادرملو 3 -4 1
15 هوادار 3 -5 1
16 شمس آذر 3 -2 -2
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال