نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

10 سال پیش

پرسپولیس فصل 94-93

ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس فصل 94-93
در پایان لیگ سیزدهم علی پروین، مدیرعامل سابق پرسپولیس توسط وزارت ورزش و جوانان، کنار گذاشته شد. ابتدا قرار بود این تیم خصوصی شود اما این اتفاق رخ نداد و وزارت ورزش هیئت مدیره جدید پرسپولیس که عده ای ناشناخته و عده ای اشخاص سرشناسی مانند حمید استیلی و دکتر زادمهر بودند، معرفی شدند.

بعد از کش و قوس های فراوان علیرضا رحیمی مدیرعامل اسبق سپاهان، سکان مدیریت پرسپولیس را در اختیار گرفت. این انتخاب توسط پیشکسوتان پرسپولیس با واکنش های تندی مواجه شد، چراکه آنها معتقد بودند در خانواده بزرگ پرسپولیس قطعا شخصی هست که صلاحیت این کار را داشته باشدو نیازی به مدیریت یک سپاهانی در این تیم بزرگ نیست.

اما رحیمی کار خود را شروع کرد و قول داد پرسپولیس را دوباره به قدرت بازگرداند و در اولین قدم اعلام کرد دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس به کار خود ادامه خواهد داد.

لیست خرید دایی
در لیست خرید دایی نام های سرشناسی بود؛ عبدالله کرمی، قاسم حدادی فر، هادی عقیلی، کریم انصاری فرد، محسن فروزان و... اما رحیمی به دلیل بدهی های فراوان پرسپولیس در سال های اخیر موفق به جذب هیچکدام نشد. علی دایی در یک اقدام حرفه ای هیچ اعتراضی به این کم و کاستی ها نداشت و جای خالی این بازیکنان اسم و رسم دار را با جوانانی جویای نام پرکرد تا تیمی جوان و البته با انگیزه را برای آینده آماده کند.
در بین این نام ها عبدالله کرمی و محسن فروزان بسیاز نزدیک به پرسپولیس بودند ولی در نهایت کرمی با پول خوبی راهی تیم سپاهان شد و فروزان هم حاضر به رقابت با نیلسون کوریا نشد. وی ابتدا راهی تراکتوری سازی شد و در نهایت به استقلال، رقیب دیرینه پرسپولیس پیوست. قاسم حدادی فر هم از نفراتی بود بیش از حد به پرسپولیس نزدیک بود اما این بازیکن فقط از پرسپولیس برای بالا بردن مبلغ قرار داد خود با ذوب آهن استفاده کرد.

نقل و انتقالات
در فصل نقل و انتقالات، پرسپولیس فقط توانست مهدی دغاغله از ملوان، سوشا مکانی از فولاد خوزستان و رضا نوروزی مهاجم گلزن نفت تهران را به عنوان بازیکنان صاحب نام جذب کند. محمدرضا خانزاده و افشین اسماعیلی، بازیکنانی که فصل قبل را در تیم های دیگر به صورت قرضی توپ زدند، به این تیم بازگشتند، مهدی طارمی و احمد نورالهی دو بازیکن آینده دار که در لیگ یک ایران فعالیت داشتند با خواست علی دایی به این تیم پیوستند.

بر خلاف خرید های ضعیف پرسپولیس این تیم شاهد خروجی های زیاد و کلیدی فصل قبل خود بود. محمدرضا خلعتبری، سید جلال حسینی و احتمالا مهرداد پولادی از بازیکنان اصلی این تیم بودند که محمدرضا خلعتبری و سید جلال حسینی بعد از کش و قوس های فراوان و جلسه های متعدد با مسئولان پرسپولیس با رقم قرارداد سنگین به تیم های سپاهان و الاهلی قطر پیوستند. مهرداد پولادی ملی پوش پرسپولیس در جام جهانی درخشش خوبی داشت از تیم های اروپایی پیشنهاد های مختلفی دارد و ظاهرا در روز های آینده به یکی از این تیم ها می پیوندد.

سیدصالحی، دهنوی، غریبی، شاکری، رضا محمدی و امیر عابدزاده دیگر خروجی های پرسپولیس بودند که هرکدام می توانند در تیم های دیگر لیگ ایران، به مهره اصلی آن ها تبدیل شوند. سید صالحی و دهنوی به سایپا و ذوب آهن پیوستند؛ غریبی و شاکری بازیکنان ناراضی فصل قبل که در تیم های دیگر به صورت قرضی حضور داشتند راهی تیم تازه لیگ برتری شده پدیده خراسان شدند.

همچنین رضا محمدی و امیر عابدزاده دروازبان های ذخیره پرسپولیس به تیم های نفت مسجد سلیمان و راه آهن تهران پیوستند. امیر عابدزاده در راه آهن می تواند زیر نظر پدر خود بدرخشد و دوباره به پرسپولیس بازگردد.

محسن مسلمان، بازیکنی که در نیم فصل دوم لیگ قبل، از ذوب آهن به پرسپولیس پیوست و در این تیم درخشش خوبی داشت. او یکی از ارکان نایب قهرمانی تیم دایی در لیگ سیزدهم بود. در نهایت سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن حاضر نشد مسلمان را به صورت دائمی به پرسپولیس واگذار کند و حضور این بازیکن جوان هم منتفی شد.

در بین تمام این خروجی ها رفتن حسینی از پرسپولیس می تواند ضربه سنگینی به این تیم وارد کند زیرا پرسپولیس در بازی های آسیایی حضور دارد و حسینی ستون اصلی دفاع تیم دایی بود.

تمدید های بی دردسر
در بین بازیکنانی مانند خلعتبری و حسینی کسایی بودند مثل محسن بنگر که بدون هیچ شرطی با قرارداد سفید امضا با پرسپولیس تمدید کرد، پیام صادقیان و رضا حقیقی ستاره های جوان دایی با رد پیشنهاد های اروپایی با دستور دایی در این تیم ماندگار شدند تا به شدت در بین هواداران پرسپولیس محبوب شوند. محمد نوری، علیرضا نورمحمد و حسین ماهینی که شایعه زیادی در مورد خروج آن ها از پرسپولیس شنیده می شد، در نهایت با سرخپوشان تمدید کردند و به تمام حواشی اطرافشان خاتمه دادند.

تمدید قرارداد پیام صادقیان و رضا حقیقی مانند یک خرید پر از منفعت می باشد و علی دایی می تواند از این دو بازیکن جوان به خوبی استفاده کند.

سیاست درست رحیمی
بعد از سال ها یک مدیر لایق وارد باشگاه پرسپولیس شد تا به خوبی برای این تیم خدمت کند. رحیمی زیر بار فشار های بازیکنان با درخواست های بالا قرار نگرفت و گفت نمی تواند به هیچکس بالای 950 میلیون تومان بدهد. او تا آخر زمان نقل و انتقالا از این حرف خود کوتاه نیامد. محمدرضا خلعتبری و سید جلال حسینی در خواست های میلیاردی داشتند اما رحیمی نخواست تیم را وارد حاشیه کند و درست کسانی را که عامل اعتصاب های فصل گذشته بودند را با رقم سنگین در تیم نگه دارد.

ستاره های اصلی پرسپولیس
دو بازیکن اصلی پرسپولیس پیام صادقیان و رضا حقیقی خواهند بود. پیام صادقیان فصل پیش هم ستاره اصلی پرسپولیس بود و درخشش فراوانی داشت و امسال هم بدون شک با رفتن خلعتبری تک ستاره پرسپولیس خواهد بود. پیام با پاس های بی نظیر خود می تواند محمد عباس زاده و رضا نوروزی را به خوبی در موقعیت گلزنی قرار دهد.

رضا حقیقی هافبک تنومند و پر قدرت این تیم دیگر ستاره اصلی پرسپولیس خواهد بود که می تواندرهبر این تیم در میانه میدان باشد. حقیقی در لیگ سیزدهم یکی از عوامل اصلی کم گل خوردن پرسپولیس بود و به عنوان هافبک تدافعی، نمایش بی نظیری از خود ارائه داد.

در اواسط فصل گذشته، پیام صادقیان و رضا حقیقی درگیری شدیدی در بازی دوستانه در بازی با نفت تهران داشتند و در آستانه اخراج از این تیم هم قرار گرفتند. اما علی دایی با حمایت خود از این دوبازیکن آن ها را در تیم نگه داشت و روی آن ها به عنوان دو ستاره اصلی این تیم حساب باز کرد. صادقیان و حقیقی بعد درگیری که باهم داشتند بار ها اعلام کردند دیگر مشکلی باهم ندارند و رفاقت صمیمی با یکدیگر دارند.

با یکدلی این دو بازیکن، تیم پرسپولیس می تواند به موفقیت خوبی در فصل آینده دست یابد.

پدیده های احتمالی پرسپولیس
علی دایی روی احمد نورالهی، افشین اسماعیل زاده، مهدی طارمی و میلاد کمندانی به عنوان پدیده های احتمالی فصل آینده حساب ویژه ای باز کرده است.

مهدی طارمی و احمد نورالهی در لیگ یک ایران بازی های بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و دایی با اطمینان خاطر این دو بازیکن را خریداری کرد.

دایی نورالهی را به عنوان هافبک دفاعی سوم پس از حقیقی و کفشگری انتخاب کرده است، طارمی هم بازیکن چند پسته است و توانایی بازی درخط آتش را دارد؛ علی دایی در بازی های تدارکاتی از طارمی استفاده زیادی کرد تا نشان دهد به وی اعتقاد خاصی دارد.

اسماعیل زاده در پست هافبک هجومی انجام وظیفه می کند و توانایی بازی در هافبک دفاعی را هم دارد. این بازیکن که فصل پیش به صورت قرضی در پرتغال حضور داشت با درخواست دایی درپرسپولیس ماندگار شد تا گزینه قابل اطمینانی برای میانه میدان داشته باشد.

احمد نورالهی بیشتر از بقیه احتمال پدیده شدن را دارد و محسن بنگر نیز از این بازیکبه عنوان پدیده احتمالی فصل آینده لیگ برتر خلیج فارس یاد کرد.

دست باز دایی برای انتخاب ترکیب
علی دایی خروجی های زیادی در تیم داشت اما همچنان دست بازی برای انتخاب ترکیب مورد علاقه خود دارد.

دروازه بان: با وجود نیلسون و سوشا مکانی علی دایی هیچ نگرانی برای دروازه نخواهد داشت. دایی می خواهد از این دو، در سه جام پیش روی پرسپولیس استفاده کند. احتمالا نیلسون گزینه اول دایی است.

دفاع: در سمت راست خط دفاعی پرسپولیس حسین ماهینی گزینه اول می باشد، خانزاده و علی عسگر کسانی هستند توانایی بازی در این پست را دارند و میتواند در مواقع ضروری دایی از آن ها در جناح راست خط دفاعی استفاده کند.

در سمت چپ خط دفاع پرسپولیس میثم حسینی به احتمال فراوان گزینه اول خواهد بود، این بازیکن شاید به تنهایی برای این پست قابل اطمینان نباشد. اما علی عسگر و ماهینی هم کسانی هستند توانایی بازی در این پست را دارند.

اما میانه خط دفاع پرسپولیس سوال های فراوانی را در ذهن دارد، دایی به خانزاده جوان اعتماد می کند یا نورمحمدی با تجربه یا حتی یک مدافع خارجی جدید؟

در هر صورت محسن بنگر محبوب سکوهای پرسپولیس است و یکی از دو مدافع ثابت خواهد بود. اعتماد دایی با خانزاده، جدا از ریسک بالا، می تواند به مرکز خط دفاعی پرسپولیس را به نقطه قابل اتکای این تیم در فصل آینده تبدیل کند.

هافبک: در سیستم مورد علاقه دایی که دارای دو هافبک دفاعی می باشد، حقیقی و کفشگری دو بازیکن اصلی دایی برای این پست خواهند بود و نورالهی ذخیره آن ها می باشد. پیام صادقیان هم هافبک هجومی و طراح اصلی پرسپولیس می باشد تا با تکنیک بی نظیر خود مهاجمان این تیم را تغذیه کند.

محمد نوری و افشین اسماعیل زاده بازیکنانی هستند هم توانایی بازی در پست هافبک دفاعی و هجومی را دارند و دست دایی را حسابی برای میانه میدان باز خواهند گذاشت.

امید عالیشاه و مهدی دغاغله به احتمال فراوان گزینه های اصلی دایی برای پست وینگر خواهند بود و میلاد کمندانی ذخیرهاین دو تفر خواهد بود. پیام صادقیان نیز توانایی بازی در هافبک کناری را دارد.

مهاجم: سیستم 1-3-2-4 دایی دو انتخاب برای نوک پیکان خط حمله خواهد داشت. رضا نوروزی و محمد عباس زاده دو مهاجم اصلی پرسپولیس هستند. هر دو مهاجم شم گلزنی بسیار بالایی دارند و از همین ابتدا در بازی های تدارکاتی جنگ وحشتناکی در گلزنی به راه اندختند. دایی می تواند با استفاده از انگیزه بالای دو مهاجم آماده خود گام بلندی برای جام های در دسترس بردارد.

احتمالا نوروزی به عنوان مهاجم با تجربه که سابقه آقای گلی لیگ راهم دارد، گزینه اول باشد. همچین طارمی و دغاغله توانایی بازی در تمام پست های هجومی را دارند و به دایی اطمینان خاطر دهند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/54179
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

-

الاهلی عربستان

پرسپولیس

دوشنبه, 26 شهریور
ساعت 21:30

ورزشگاه : جوهره جده

داور : ؟؟؟

نظرسنجی

پرسپولیس برابر الاهلی عربستان به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان 1 - 0 ملوان 18:45
شمس آذر 2 - 2 استقلال خوزستان 18:45
تراکتور 0 - 1 ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو 1 - 0 نساجی 19:00
آلومینیوم 0 - 0 هوادار 19:30
فولاد 1 - 1 خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 4 5 12
2 تراکتور 4 5 7
3 ملوان 4 2 7
4 گل گهر 3 2 6
5 ذوب آهن 4 1 6
6 پرسپولیس 3 2 5
7 خیبر خرم‌آباد 4 0 5
8 استقلال خوزستان 4 -1 5
9 فولاد 4 -1 5
10 استقلال 3 0 4
11 مس رفسنجان 3 0 4
12 چادرملو 4 -3 4
13 آلومینیوم 4 -2 3
14 هوادار 4 -5 2
15 نساجی 4 -3 1
16 شمس آذر 4 -2 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال