نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

پرواز سیمرغ

ارتش سرخ دات کام :
پرواز سیمرغ
بالاخره انتظارها به سر رسید و پرسپولیس امروز اولین بازیخودش را در مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیامقابل الوحده امارات برگزار می کند. در این مطلب قصد نداریمدرباره مشکلاتی که پرسپولیس در هند با آن مواجه است واتفاق هایی که در چند روز گذشته رخ داده بپردازیم و فقطنیت مان بررسی خط به خط پرسپولیس برای بازی الوحده والبته ترکیب احتمالی شاگردان گل محمدی در این بازی است.

پرسپولیس در شرایطی امروز به زمین می رود که سعید آقایی وفرشاد فرجی را به علت ابتلا به کرونا به هند نبرده و بزرگ تریندغدغه کادر فنی در حال حاضر پر کردن جای این 2بازیکناست.

*مطمئن مثل دروازه
خوشبختانه پرسپولیس درون دروازه هیچ مشکلی ندارد. حامدلک یکی از بهترین سال های فوتبالی خود را سر می گذارد ودروازه بان اول پرسپولیس است و بوژیدار رادوشوویچ هم یکدروازه بان دوم مطمئن در ترکیب پرسپولیس. آن قدر وضعیت وشرایط لک و رادو خوب است که هیچ کس هیچ نگرانی بابتدروازه ندارد تا اولین خط ترکیب پرسپولیس به یک خط مطمئنتبدیل شود. حامد لک می تواند عملکرد قبلی خود در فصل قبللیگ قهرمانان آسیا در همین فصل هم ادامه بدهد و ثابت کندکه یکی از بهترین دروازه بان های آسیاست.

*خط دفاع و جای خالی سعید
مسلما تنها دغدغه حال حاضر کادز فنی و همه پرسپولیسی هادر مورد ترکیب، غیبت سعید آقایی و فرشاد فرجی به علتکروناست. البته ممکن است فرشاد فرجی از یکی، 2بازی دیگربتواند به ترکیب پرسپولیس اضافه شود اما سعید آقایی قطعامرحله گروهی را از دست داده و همین مساله کار را سختمی کند. غیر از غیبت آقایی و فرجی خط دفاع مشکل خاصیندارد.

سیدجلال و حسین کنعانی در بهترین فرم خود قرار دارند ومهدی شیری هم در چند بازی گذشته عملکرد خوبی داشتهضمن این که سیامک نعمتی هم می تواند در سمت راست خطدفاعی بازی کند. فعلا ابهام در خصوص دفاع چپ تیم استکه امکان دارد از بین علی شجاعی وحید امیری یک نفر در اینپست به میدان برود. شاید اگر برای آقایی و فرجی این مشکلبه وجود نمی آمد پرسپولیس بدون هیچ دغدغه ای به هند سفرمی کرد و به مصاف رقبای خودش در این مرحله می رفت.

*توپ پر خط هافبک پرسپولیس
برخلاف خط دفاع که یک مقدار کمبود بازیکن دارد در خط هافبک چنین مساله ای اصلا احساس نمی شود. احمدنوراللهی، میلاد سرلک کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه،سیامک نعمتی، وحید امیری مهدی ترابی، احسان پهلوان ومحمد شریفی بازیکنانی هستند که خط هافبک پرسپولیس رابیمه می کنند.

به نوعی پرسپولیس در خط هافبک با توپ پر به آسیا آمده وبهترین های ایران را در این قسمت از زمین در اختیار داریم،بازیکنانی که حتی تعدادی از آن ها می تواند در پست های غیرتخصصی دفاعی و هجومی هم به کمک پرسپولیس بیایند و تیمرا در شرایط سخت و بحرانی یاری کنند.

خدا را شکر آن قدر وضعیت در خط هافبک عالی است که هیچدغدغه ای در این مورد وجود ندارد و یحیی و کادر می توانند بهراحتی با بازیکنان خود در خط هافبک بازی کنند و حتی ازآن ها در پست های غیر تخصصی هم استفاده کنند.

*آتشین مثل خط حمله پرسپولیس
شاید جذاب ترین قسمت پرسپولیس، خط حمله رویایی تیمباشد. با بازگشت عیسی، آل کثیر می تواند کنار شهریار مغانلوزوج رویایی خط حمله پرسپولیس را تشکیل بدهد. این بازیکنانبه امید اول هواداران و حتی کادرفنی برای باز کردن دروازهحریفان تبدیل شده اند و می توانند بار هجومی تیم را را به دوشبکشند.

آل کثیر در دومین بازی که پس از پایان محرومیتش برایپرسپولیس به زمین رفت توانست مقابل نساجی گلزنی بکند تااز نظر روحی مشکلی نداشته باشد و فقط تا الان پای شهریارمغانلو به گلزنی باز نشده که این بازیکن هم می تواند بدوناسترس در همین بازی با الوحده این طلسم را بشکند تا فشاراز روی او کاملا برداشته شود.

به غیر از عیسی و شهریار، مهدی عبدی و مهدی مهدی خانیهم دیگر مهاجمان پرسپولیس در آسیا هستند. آن ها هممی توانند با اتکا به نیروی جوانی خود و شرایط تیم به کمکپرسپولیس بیایند و برای پرسپولیس گلزنی کنند. از این4بازیکن که بگذریم امید عالیشاه، وحید امیری و مهدی ترابیهم توانایی بازی کردن در خط حمله را دارند که این نکته مثبتیاست. ضمن این که بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ برتر هماحمد نوراللهی، هافبک است.

*چه کسی جای غایبان را پر می کند؟ 
به نظر می رسد که بازیکنانی مانند علی شجاعی و وحیدامیری برای بازی در پست دفاع چپ پرسپولیس و جانشینیسعید آقایی مد نظر باشند. از آن طرف اگر اتفاقی برای یکیاز 2مدافع وسط پرسپولیس رخ بدهد هم کمال کامیابی نیا و هممیلاد سرلک توانایی بازی در قلب خط دفاعی را دارند. با اینحال که این بازیکنان در پست های تخصصی خود فوق العادههستند اما در پست های غیر تخصصی هم می توانند کمک حالپرسپولیس شوند. هرچند مسلما نمی توانند مثل آقایی یا فرجیدر پست تخصصی آن ها بازی کنند اما به هرحال تجربه ثابتکرده که حتی یک هافبک تخصصی مثل سیامک نعمتی هممی تواند به عنوان بهترین دفاع راست آسیا انتخاب شود.

*نگاهی به ترکیب احتمالی پرسپولیس
شاید چیدن ترکیب احتمالی پرسپولیس برای بازی با الوحدهکار چندان ساده ای نباشد. حامد لک قطعا دروازه بان است وسیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان، مدافع میانیخواهند بود. هنوز درباره مدافع راست و چپ پرسپولیس در اینبازی قطعیتی وجود ندارد. هم شیری و هم سیامک نعمتیمی توانند در دفاع راست بازی کنند و در آن سمت علیشجاعی و وحید امیری هم توانایی بازی در دفاع چپ را دارند.

در خط هافبک هم ابهام زیادی وجود دارد اما تقریبا بازی کردننوراللهی و سرلک در مرکز زمین قطعی است. شاید سوالبزرگ برای وینگر و هافبک راست پرسپولیس باشد. اگر وحیدامیری دفاع چپ بازی کند آن وقت امید عالیشاه و حتیاحسان پهلوان شانس این را دارند که هافبک راست پرسپولیسباشد اگر شجاعی در پست دفاع چپ به زمین برود آن وقتوحید امیری انتخاب اول کادرفنی برای بازی در هافبک راستاست. در مورد هافبک چپ هم مسلما انتخاب اول مهدی ترابیاست.

در خط حمله انتظار می رود بلاخره زوج آل کثیر و مغانلو ازابتدا بازی را شروع کنند. اگر این طور شود زوج رویایی خطحمله پرسپولیس بالاخره کنار هم به زمین می روند. البته کهوحید امیری و مهدی ترابی هم توانایی بازی در این پست رادارند.

هرچه هست بازی اول در هر تورنمنت می تواند بسیار مهمباشد هرچند الوحده در لیگ امارات شرایط خوبی ندارد اماهمیشه بازی کردن با تیم های اماراتی سختی های خاصخودش را دارد. امیدواریم که پرسپولیس در بازی اول با تمامقدرت به زمین برود و بتواند در همان گام نخست یک پیروزیمقتدرانه را به دست بیاورد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/140369
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال