ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

پنجعلی: ما در تهران به ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 2 اظهار نظر

-

3 سال پیش

پنجعلی: ما در تهران به الهلال باختیم

ارتش سرخ دات کام :
پنجعلی: ما در تهران به الهلال باختیم
محمد پنجعلی، کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با دلایل شکست سرخپوشان مقابل الهلال صحبت می‌کند. او معتقد است مسائلی که از تهران تا ریاض به وجود آمد دلیل شکست سنگین پرسپولیس بود. باختی که البته تحمل آن را برای پیشکسوتان و هواداران پرسپولیس سخت می‌داند.

*چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس با نتیجه‌ای سنگین بازی را به الهلال باخت تا ما دیگر نماینده‌ای در آسیا نداشته باشیم؟
دیر رسیدن و طولانی شدن پرواز و صدور ویزا در کنار تغییرات آب و هوایی موجب شد تا بدن‌های بازیکنان به هیچ وجه شرایط خوب خودش را نداشته باشد و از شرایط طبیعی دور باشد. در واقع همه مشکلاتی که سر راه پرسپولیس وجود داشت موجب شد تا بدن بازیکنان خالی کند. این مسأله موجب شد تا همه بازیکنان تیم از فرم طبیعی خارج باشند و به قول ما فوتبالی‌ها بازیکنان پرسپولیس با بدن‌هایی با شرایط بسیار بد رودرروی حریف قرار بگیرند و نتیجه‌اش هم این شد که بازیکنان نتوانند دوندگی لازم را داشته باشند و با فشاری که حریف آورد تیم ما از هم بپاشد و باخت سنگینی را متحمل شود.

*اما اختلاف سطح بازی دو تیم فراتر از ضعف بدنی بود و تفاوت بارز و سطح آزاردهنده و مشهودی در کلاس کاری دو تیم به وضوح قابل مشاهده بود!
من گفتم بزرگترین مشکل بازیکنان پرسپولیس ضعف بدنی بود و در واقع وقتی بدن شرایط نرمال خودش را نداشته باشد، بازیکن نمی‌تواند خوب بازی کند و مغز به درستی برای اجرای کارهای تاکتیکی و نمایش فرم مطلوب جواب نمی‌دهد. من شخصاً اعتقاد دارم اگر شرایط نرمالی به لحاظ طبیعی و سایر موارد داشتیم، معلوم نبود بازی را واگذار کنیم یا حداقل با آن نتیجه سنگین بازی را ببازیم.

*بعضی از کارشناسان بعد از باخت به دلیل افت شدید شرایط بازیکنان پرسپولیس را غیر طبیعی تشخیص دادند.
بله متأسفانه تیم ما افت فاحشی داشت و به قولی ما آچمز شده بودیم و در واقع بازیکنانمان اگر حداقل 50 درصد خودشان بودند شرایط برای ما شاید به شکل متفاوتی رقم می‌خورد.

*اگر شجاع و کنعانی‌زادگان در دفاع میانی پرسپولیس حضور داشتند باز هم معتقدید آن گل‌های بد ناشی از ضعف دفاع کناری و مدافعان میانی‌مان را متحمل می‌شدیم؟
فقط مدافعان ما ضعیف نبودند و در واقع کل تیم شرایط خوب و نرمالی نداشت. پرسپولیس جدا از استحکام لازم در خط دفاعی در دفاع تیمی هم موفق بود اما در بازی مقابل الهلال علاوه بر اینکه دفاع تیمی خوبی نداشتیم در خط دفاع هم متأثر از کل تیم آن شرایط لازم و استحکام همیشگی را نداشتیم. در واقع خلاقیت و توانایی فنی همگی تحت تأثیر افت بدنی فاحش بازیکنان قرار گرفت و ما را از فرم همیشگی خارج ساخت.

*مشکلات زیاد و عجیبی را که برای پرسپولیس رقم خورد، ناشی از کم‌کاری و ضعف چه شخص یا اشخاصی می‌دانید؟
واقعاً هیچ کس فکر نمی‌کرد پرسپولیس آنقدر در ریاض مقابل الهلال ضعیف ظاهر شود. در خصوص مشکلات و کم کاری‌ها هم ما واقعاً نفهمیدیم مقصر واقعی چه شخص یا اشخاصی بوده است و در واقع ما نفهمیدیم چه کسی مقصر بوده است. باشگاه یکسری از مسائل را مطرح و در مشکلاتی که پیش آمد خودش را مبرا دانست. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هم شاید آن همکاری لازم را نداشتند.

*وقتی ورزشگاه پر و مملو از تماشاگر عربستان را در اختیار تیم الهلال دیدید چه حس و حالی داشتید؟
طبیعی است حرص و افسوس می‌خوردم اما در کنار این مسأله نباید از واقعیت دور شویم و از گفتن واقعیت ابایی داشته باشیم که در فوتبال عربستان همه چیز در جای خودش قراردارد و تیم الهلال هم متأثر از این موضوع با نظم بسیار خوبی که از سکوها تا درون زمین به وضوح مشهود بود و در همه ابعاد به چشم می‌آمد تیم ما را شکست داد تا پرسپولیسی که به نوعی حکم تیم ملی ما را داشت بازنده باشد و میلیون‌ها هوادارش را غمگین سازد. در واقع سیستم ما مشکل دارد. ضعفی که از آکادمی تا مدیریت فوتبالمان به خوبی به چشم می‌آید. در واقع ما همه چیز را در تهران باختیم. آنجا که نتوانستیم تیم را به موقع به عربستان بفرستیم و با هزاران مشکل و دردسر تیم را راهی عربستان ساختیم تا با شرایط روحی و بدنی بسیار بدی تیم به ریاض برسد و آن نمایش ضعیف و دور از انتظار را ارائه دهد.

*با توجه به شرایطی که سرخپوشان بعد از باخت آسیایی به لحاظ روحی روانی دارند، اوضاع‌شان را برای دیدار مقابل فولاد چگونه ارزیابی می‌کنید؟
همه چیز برای این دیدار به ریکاوری روحی روانی بازیکنان بستگی دارد که حتماً کادر فنی پرسپولیس تمام تلاش‌اش را در بازسازی و ریکاوری تیم انجام خواهد داد تا پرسپولیس با شرایط روحی خوبی راهی دیدار با فولاد شود. بازی که یکی از سخت‌ترین بازی‌های فصل پرسپولیس هم محسوب می‌شود و حکم دیدار سوپر جام را خواهد داشت چه بسا که قهرمان لیگ و جام حذفی در دیدار آغازین هفته اول به مصاف هم می‌روند. فولاد تیم خوبی است و با تفکرات ویسی امسال هم قطعاً مانند فصل قبل می‌آید که چهره خوب و بازی‌های قابل قبولی را از خود ارائه دهد. بازی در خوزستان همیشه سخت است اما از آنجا که ویسی همیشه تیم‌هایش هجومی و فوتبال رو به جلویی را بازی می‌کنند، من معتقدم شرایط و بستر خوبی برای تیم پرسپولیس در دیدار مقابل فولاد وجود دارد.

*خط دفاع پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در بازی مقابل الهلال هیچ کدام از بازیکنان در حد خودشان نبودند. از همین رو نمی‌توان در خصوص بازیکنان یک خط قیاس درستی داشت و باید چند بازی بگذرد تا بتوان قیاس درستی در خصوص بازیکنان یک تیم داشت.

*سرمربی پرسپولیس هم بعد از باخت همه تقصیرات را به گردن گرفت، در این رابطه چه صحبتی دارید؟
با اتفاقاتی که افتاد و شرایطی که دو تیم داشتند عملاً بازی پرسپولیس و الهلال در شرایط کاملاً نابرابری برگزار ‌شد. و تا زمانی که ما از پایه و اساس ضعیف هستیم، اوضاع‌مان خصوصاً در مصاف‌های بین‌المللی به همین شکل است که شاهدش بودیم.

*سرمربی پرسپولیس هم در آن شرایط خیلی خاص و نابرابر با آن همه مشکلات نمی‌توانست کار خاصی انجام دهد.
از همین رو به شکل منطقی سرمربی خوب عمل کرد و از هواداران تیم عذرخواهی و خودش را مقصر باخت دانست.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/145008
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
محمدرضا معتمدی

0

2

3 سال پیش

عشق است به این پرسپولیس .آقایون با کارشکنی و هزار کار و برنامه خواستند با شکست پرسپولیس هوادار،پیشکسوت،و تیم رو مقابل هم قرار بدن ، ولی نتیجه اش شداین که همه هوادارا پیشکسوتها و ..... و در کنار هم و پشت تیمشون قرار بگیرن و برای موفقیت تیم تلاش کنن و دشمن تیمشونو ناامیدتر از قبل ببینن. ......غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ما. این است عظمت و بزرگی پرسپولیس . زنده باد پرسپولیس بزرگ.


محمد کرمی

0

2

3 سال پیش

بنظرم در حق پرسپولیس ظلم شده چون بناحق میزبانی رو دادند هدیه بتیم عربستانی ، باید در کشور بیطرف مثل قطر بازی میشد

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر آلومینیوم کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال