ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

پیش شرط حمایت وزارت ور ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

8 سال پیش

پیش شرط حمایت وزارت ورزش از کفاشیان/ کی روش باید برود

ارتش سرخ دات کام :
پیش شرط حمایت وزارت ورزش از کفاشیان/ کی روش باید برود
 فقط نزدیکان به وزیر ورزش می دانند که او چه علاقه ای به تغییر کادر فنی تیم ملی دارد.

وزارت ورزش و جوانان از چند ماه قبل با فدراسیون فوتبال وارد یک معامله شده است؛ حفظ صندلی با شرط و شروط. دقیقا آخرین روز سال 1393 بود که در یک صبح جمعه، در محل کمپ تیم های ملی، کفاشیان و کی روش به یک توافق شوکه کننده رسیدند؛ کفاشیان صریحا اعلام کرد ما بودجه لازم را نداریم و قرار نیست وزارت ورزش هم حمایت خاصی انجام دهد از این رو بهتر است شما بروید. به همین سادگی آقای رئیس یک بار قید کی روش را به صورت کاملا جدی زد اما فشار مردم و طبیعتا دولت، باعث شد وزارت ورزش و جوانان به رغم میل باطنی رئیسش با فرستادن حسنی خو، قول های لازم را به کی روش بدهد. نتیجه این شد که پس از چند جلسه مهم و سرنوشت ساز، برخلاف توافق صورت پذیرفته در کمپ تیم های ملی، کی روش ماندنی شد. اما از آن روز تا حالا که تقریبا 10 ماه می گذرد چه اتفاقی رخ داده است؟ وضعیت چمن کمپ بهبود پیدا کرد؟ مشکل لباس و اسپانسر چطور؟ بازی های تدارکاتی چندتا دقیقا اوکی شده است؟

کی روش چند ماه نبود و حالا در آستانه بازگشت به ایران می بیند که آش و کاسه همان است که پیش از این بود. وزارت ورزش که به زعم خودش حدود 8 میلیارد برای تیم فوتبال امید هزینه کرد تا دست آخر آنها نظاره گر صعود عراق جنگ زده به المپیک باشند، چرا این کمک ها را به تیم کی روش نکرد؟ اصل داستان این است؛ آقای وزیر ورزش و جوانان از ته دل آرزوی خروج کی روش را دارد. این یک خواسته قلبی و شخصی است؛ همان طور که ممکن است یک مدیر از یک مربی خوشش نیاید. مصاحبه های عجیب او علیه کی روش در آرشیو موجود است اما مشکل بزرگ تر این است دولت نمی خواهد با بیرون کردن کی روش برای خودش هزینه بی جهت تولید کند. از این رو وزارت ورزش و جوانان باز هم توپ را به زمین فدراسیون فوتبال می اندازد. یعنی بهتر است خود کفاشیان، بازی را طوری پیش ببرد که کی روش این بار بدون فوت وقت از ایران رفته و یک مربی ممتاز خارجی دیگر جانشینش شود. اگر این پروسه سریع انجام شود شاید وقت کافی برای اعترضات مردمی باقی نماند. مشکل بودجه هم نخواهیم داشت چرا که در صورت رفتن کی روش، وزارت ورزش و جوانان از همان منبعی که به تیم امید کمک کرد، به فدراسیون فوتبال هم سخاوتمندانه مدد می رساند. اما در این بین چه چیزی به کفاشیان می رسد؟

کنار هم قرار دادن اتفاقات نشان می دهد، حفظ صندلی ریاست فدراسیون فوتبال به مدت 4 سال دیگر می تواند بهای این بازی باشد. چند روز دیگر کی روش به تهران باز می گردد اما شرایط هیچ تغییری نکرده است. شاید طرفین منتظر یک مصاحبه و اعتراض آتشین از سوی کی روش هستند تا سناریوی خروج مجددا آغاز شود. این بار در آستانه انتخابات، بازی بسیار جدی است. تنها برگ برنده کی روش هم جبهه بزرگ مردمی است که علاقه دارند او همچنان سرمربی تیم ملی باقی بماند اما اگر طرف مقابل روی وعده خود باقی نماند کی روش چرا باید بماند؟ روزهای سرنوشت سازی  پیش روی فوتبال ما قرار دارد.  اما اگر هر خبری دال بر احتمال خروج کی روش شنیدید آن را بی ارتباط با این سناریو ندانید.

چرا نکونام پیشنهاد دستیاری تیم ملی را فعلا نپذیرفته است؟
پس از حضور نکونام در سایپا خیلی ها تصور کردند این آخرین سال فوتبال اوست و قرار است در پایان لیگ پانزدهم دستیار کی روش شود. حالا حضور نکونام در لیگ قطر و تمایلش برای حضور برای سال بعد شائبه هایی را پدید آورده است. در بین بازیکنان فعلی و سابق تیم ملی فوتبال کشورمان، هیچکس به اندازه جواد نکونام به کارلوس کی روش نزدیک نیست. کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که به واسطه تسلط بر زبان اسپانیولی، همیشه بدون مترجم و راحت با سرمربی تیم ملی صحبت می کرد، از ارکان اصلی تصمیم گیری های او به حساب می آمد. به عنوان مثال مهدی رحمتی پس از خداحافظی عجیبش و سپس دور ماندن چند ساله از تیم ملی بارها مدعی شد این جواد نکونام بود که موجب شد کی روش قید او را بزند. رحمتی چند سال قبل در برنامه نود به صورت غیرمستقیم گفت کاش زبان اسپانیایی بلد بود تا بتواند با کی روش ارتباط خاص بگیرد.

از سوی دیگر بنا به گفته علی کفاشیان، کی روش عنوان کرده تنها دستیار ایرانی که می تواند به کادر فنی تیم ملی اضافه شود جواد نکونام است. کاپیتان سابق تیم ملی می داند هر روزی که کفش هایش را آویزان کند از فردایش می تواند به عنوان فاخر مربی تیم ملی زیر دست کی روش فعالیت کند؛ عنوانی که خیلی ها آرزویش را دارند از جمله فرهاد مجیدی که همه تلاشش را انجام داد اما برخلاف نکونام و کریمی هرگز در لیست کی روش قرار نداشت و ندارد. با این وجود عنوان شده بود قرار است در پایان فصل، نکونام با پیراهن سایپا از فوتبال خداحافظی کند و سپس از اردیبهشت ماه کارش را با تیم ملی شروع کند. ولی چه شده که اینک برنامه نکونام تغییر یافته است؟ او اصرار داشت عوض قرارداد 5 ماهه با العربی قطر، با آنها قرارداد یک سال و نیمه ببندد و این به آن معناست که نکونام دست کم یک سال دیگر می خواهد فوتبال بازی کند.

از سوی دیگر یکی از رسانه های قطری در خبری اختصاصی مدعی شده بود شاید کی روش ابتدای سال جدید خورشیدی از تیم ملی فوتبال ایران برود. وقتی تصمیم نکونام برای خداحافظی عوض شد این شائبه به وجود آمد که او احساس کرده قرار نیست کی روش سال 95 در فوتبال ایران فعالیت کند. در این مورد فدراسیون فوتبال همه چیز را تکذیب کرده است اما تصمیم نکونام کمی غافلگیر کننده است و باید دید آیا او خبری دارد که رسانه های ایران ندارند یا واقعا میل شخصی اش است یک سال بیشتر به فوتبالش ادامه دهد و در صورت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه، آنوقت در کسوت مربی به کادر تیم ملی افزوده شود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/76322
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر استقلال خوزستان به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 28 لیگ برتر

جمعه, 04 خرداد

پیکان - تراکتور 19:45
ملوان - مس رفسنجان 19:45
سپاهان - هوادار 19:45
صنعت نفت - شمس آذر 19:45
گل گهر - آلومینیوم 19:45
پرسپولیس - استقلال خوزستان 19:45
فولاد - ذوب آهن 19:45
نساجی - استقلال 19:45

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال