ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

پیوس: مهدوی کیا گفت لب ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 6 اظهار نظر

-

2 ماه پیش

پیوس: مهدوی کیا گفت لباست را به هیچکس ندادم

ارتش سرخ دات کام :
پیوس: مهدوی کیا گفت لباست را به هیچکس ندادم
ملی پوش اسبق پرسپولیس در سالگرد خداحافظی اش از فوتبال با خبر ورزشی درد دل کرد.
بیستم تیر سال ۱۳۷۶ بود که فرشاد پیوس مهاجم با اخلاق پرسپولیس و تیم ملی در جریان دربی تهران کفش‌هایش را آویزان کرد. همان مسابقه‌ای که پرسپولیسی‌ها با سه گل استقلال را شکست دادند و خاطره بسیار خوبی برایشان به جا ماند. در سالگرد این اتفاق سراغ آقا فرشاد رفتیم و با هم گپ زدیم.

* ۲۷ سال از بیستم تیر سال ۷۶ گذشته ولی شک نداریم که تک تک لحظات بازی خداحافظی خودتان را به خاطر دارید
دقیقاً همینطور است. چه روزی بود. من در حضور ۱۰۰ هزار نفر خداحافظی کردم، پرسپولیس دربی را برد، مهدی مهدوی کیا نیز پیراهن شماره ۱۷ را گرفت.

*ظاهرا خود شما پیشنهاد کرده بودید این پیراهن را به مهدوی کیا بدهند. درسته؟
بله. آقای مهندس عابدینی گفت ما می‌توانیم به احترام تو پیراهن شماره ۱۷ را برای همیشه بایگانی کنیم تا کس دیگری آن را در پرسپولیس نپوشد ولی من گفتم اتفاقا بگذارید این لباس را بر تن کنند. مهدی مهدوی کیا در آن زمان بازیکن جوانی بود که می‌دانستم استعداد شگرفی دارد به همین خاطر گفتم شماره ۱۷ را به مهدی بدهید. مهدوی کیا بعداً به من گفت لباسی که بهش دادم را در منزل نگه داشته و به هیچکس نمی‌دهد.

*شما در حالی بازی خداحافظی برگزار کردید که استانکو رفتار خوبی با شما نداشت و سال ۷۵ فرشاد پیوس را از پرسپولیس کنار گذاشته بود. حرکتی که باعث ناراحتی بسیاری از هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس در آن مقطع شد.
خدا استانکو را رحمت کند. او در حق من کم لطفی کرد ولی حلالش کردم. دستش از دنیا کوتاه است و هیچ کینه‌ای از او ندارم. به من می‌گفت پشت سر مهاجمان بازی کن در حالیکه من مهاجم نوک بودم و می‌خواستم در پست خودم بازی کنم. حالا دیگر هرچه بود گذشته است.

*سرمربی استقلال در مسابقه معروف سال ۷۶ ناصر حجازی بود. فردی که شما رابطه بسیار خوبی با او داشتید و در ایام بیماری بارها به عیادتش رفتید
بله. ناصر خان حجازی یکی از الگوهای من بود. پرسپولیسی بودم ولی آقای حجازی جزو الگوهای من در فوتبال بود و خیلی دوستش داشتم. بعد از آن مسابقه بارها همدیگر را دیدیم ولی هیچوقت پیرامون این دیدار صحبت نکردیم.

*فرشاد پیوس در پرسپولیس بسیار محبوب بود. بازیکن فیکس تیم ملی که لقب "فرشاد آقای گل" را داشت. برایمان جای سوال است که چطور چنین بازیکن بزرگی هیچوقت سرمربی پرسپولیس نشد؟
همیشه برایم آرزو بود و هنوز هم این آرزو را دارم. واقعیت امر این است که برخی مربیان نمی‌گذاشتند و دوست نداشتند چهره‌های قدیمی پرسپولیس آرام آرام بالا آمده و سرمربی پرسپولیس شوند. دقیقاً برخلاف استقلال که امثال مرحوم منصور پورحیدری به استقلالی‌ها بال و پر می‌داد تا بیایند و مربی شوند. مدیران پرسپولیس دل و جرات استقلالی‌ها را نداشتند و به بازیکنانی که فوتبال آنها تمام می‌شد برای مربیگری کمتر اعتماد می‌کردند.

*سوال آخر در مورد قضیه بیرانوند است. بعضی‌ها می‌گویند باید شرایط را برای برگشتن او فراهم کرد و برخی نیز قاطعانه مدعی اند علیرضا بیرانوند نباید برگردد چون بازگشت او به پرستیژ پرسپولیس لطمه می‌زند. نظر شما در این رابطه چیست؟
در فوتبال حرفه‌ای نباید همه چیز را تک بعدی نگاه کرد. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان بسیار خوبی است که به پرسپولیس نیز در موفقیت‌های چند سال اخیر واقعاً کمک کرده است بنابراین باید شرایط را فراهم کرد تا اگر هنوز هم ممکن است، او را به پرسپولیس برگردانند. البته علیرضا نباید به پیشکسوتان پرسپولیس توهین کند. بیرانوند برگردد ولی به پیشکسوتان پرسپولیس توهین نکند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/160751
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
زبیر سلیمانی

0

1

2 ماه پیش

فرشاد جان تو همیشه محبوب بوده و هستی ولی گداوند نباید برگرده


حاج ولی جانباز

0

2

2 ماه پیش

با احترام به آقا فرشاد، من نیز با نظر آقای نوید ناصری کاملاً موافقم. پرسپولیس جای افراد کوچک نیست.


حاج ولی جانباز

0

4

2 ماه پیش

درود، درود، درود، 😍فرشاد آقای گل❤❤❤❤❤❤


❤️❤️❤️ نوید ناصری ❤️❤️❤️

0

3

2 ماه پیش

آقای فرشاد پیوس عزیز شما تاج سر هوادارای پرسپولیس هستید ولی با عرض پوزش با نظر شما درباره ی گداوند موافق نیستم.... قرار نیست هر بچه دروازه بانی هرکاری خواست بکنه و هر چیزی خواست بگه بعدش بازم بگن اشکال نداره اشتباه کرده ببخشیدش و با سلام و صلوات برش گردونن....آخه اگه پارسال که اون مسخره بازی رو در آورد بیرونش میکردن الان اینطور احساس خود بزرگ بینی نداشت و منت سر هوادارا نمیذاشت... زنده باد پرسپولیس❤️❤️❤️❤️🌹🌹


ع حسین زاده

0

3

2 ماه پیش

آقای پیوس، این دیگه اشتباه نیست، بلکه غرور و بی ادبی و بی شخصیتی هست، کسی که فصل قبل هم برای زیاده خواهی چنین کاری کرد، امسال هم دوباره همین کار را تکرار کرد و بدتر اینکه دیگر بازیکنان تأثیر گذار تیم رو هوایی و حاشیه رو وارد تیم کرد، درست در بدترین موقع و شرایط نقل و انتقالات، کسی که از کنار پرسپولیس به همه چیز رسید و نمک خورد و نمکدون رو شکوند، متأسفانه بعضی از بازیکنان جنبه و ظرفیت حمایت هواداران پرسپولیس رو ندارن، اگر این بی خاصیت ها کارآیی و درخشش امثال شما و عابدزاده، کریم باقری، علی کریمی و ديگر اسطوره های پرسپولیس رو داشتن، خدای خودشون رو بنده نبودن، ولی باز با این حال برای پرسپولیس و هوادارانش کلاس میزارن، هوادارانی که این بی خاصیت ها رو بزرگ کردن، تف به غیرت نداشته اونا.


ابی پرسپولیسی عشق کاپیتان امید

-1

4

2 ماه پیش

بخدا گوهری نگه دارین...خیلی بهتر از بیرو

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

فولاد

جمعه, 9 شهریور
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادگان قزوین

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در سه بازی اول راضی بودید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان - ملوان 18:45
شمس آذر - استقلال خوزستان 18:45
تراکتور - ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو - نساجی 19:30
آلومینیوم - هوادار 19:30
فولاد - خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 3 4 9
2 تراکتور 3 6 7
3 ملوان 3 3 7
4 گل گهر 3 2 6
5 پرسپولیس 3 2 5
6 استقلال 3 0 4
7 مس رفسنجان 3 0 4
8 خیبر خرم‌آباد 3 0 4
9 فولاد 3 -1 4
10 استقلال خوزستان 3 -1 4
11 ذوب آهن 3 0 3
12 آلومینیوم 3 -2 2
13 نساجی 3 -2 1
14 چادرملو 3 -4 1
15 هوادار 3 -5 1
16 شمس آذر 3 -2 -2
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال