ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

ژوزه: خودم را مي کشم ت ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

12 سال پیش

ژوزه: خودم را مي کشم تا پرسپوليس قهرمان شود

ارتش سرخ دات کام :
ژوزه: خودم را مي کشم تا پرسپوليس قهرمان شود
 سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: خودم را مي کشم تا پرسپوليس قهرمان شود.مانوئل ژوزه سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس بعد از نشست دو ساعته با محمد رويانيان گفتگو کرد. مشروح اين گفت وگو را در ادامه ميخوانيد:

* ابتدا درباره نشست دو ساعته اي که با مدير عامل باشگاه داشتيد صحبت کنيد و اينکه چه مواردي در اين جلسه مطرح شد و چه تصميماتي گرفته شد؟


درباره مسائل مختلفي با هم صحبت کرديم. قبل از سفرم به پرتغال آقاي رويانيان گفتند که به باشگاه بيايم تا با هم درباره وضعيت کنوني تيم و آينده آن صحبت کنيم. نشست صميمانه و مفيدي بود. هدف اين است که تيم را آماده کنيم و آينده خوبي بسازيم. فعلا شرايط تيم خيلي بهتر از گذشته شده است. نيم فصل هم که برسد اين امکان را داريم که تغييراتي بدهيم و نفراتي را به تيم اضافه کنيم تا تيم متعادل تر شود.

* تا چه حد به آينده تيم اميدوار هستيد؟

قطعا تيم بهتر خواهد شد. طرز تفکر تيم بايد عوض شود. همه ما بايد به فکر پيروز شدن در بازي ها باشيم و بهتر بازي کردن. وقتي خوب بازي کني هواداران را خوشحال کرده اي. تماشاگران از بازي خوب لذت مي برند اما در کنار بازي زيبا بايد نتيجه هم گرفت. ما تلاش مي کنيم تا تيم هفته به هفته کيفيت بهتري داشته باشد و شانس برنده شدن آن هم بيشتر باشد. اگر هر فردي واقع بينانه به عملکرد تيم نگاه کند. اين موضوع که تيم هفته به هفته بهتر شده و کيفيت بهتري از خود نشان داده را تائيد مي کند. ما مي خواهيم آينده خوبي براي پرسپوليس بسازيم، اتفاقا محور حرف هاي جلسه امروز من با مدير عامل باشگاه هم همين موضوع بود.

* بدون تعارف حتما مي دانيد که طي اين مدت انتقادات زيادي از مانوئل ژوزه مطرح شده است.


يکسري انتقادات مي تواند منطقي باشد و بخشي از آنها هم دور از واقعيت. انتقادي که درست باشد و واقعي قابل پذيرش است اما بعضا انتقادات ي هم مطرح مي شود که از واقعيت دور است. مثلا از دفاع سه نفره که ما در بازي هاي اخير از آن استفاده کرده ايم و اتفاقا نتيجه خوبي هم داشته است انتقادات ي شده. خيلي ها انتقاد مي کنند که چرا پرسپوليس با سه دفاع بازي مي کند. مگر وضعيت دفاعي بهتر و آمار گل هاي خورده پرسپوليس کمتر نشده است؟ لازم است در اين باره مسائلي را بيان کنم. معتقدم که در حال حاضر ما بهترين خط دفاعي ايران را داريم. در شروع فصل نه من بنگر را مي شناختم و نه او من را. در واقع من از توانايي هاي او شناخت کامل نداشتم و بنگر هم نمي دانست که برنامه هاي فني مورد نظر من چيست و چه خواهد بود. به هر حال او از سپاهان به پرسپوليس آمده بود و اين دو تيم از نظر توجه رسانه اي، تعداد تماشاگر و مسائل ديگر تفاوت هاي آشکاري با هم دارند. به طور کلي مسئوليت بنگر در پرسپوليس خيلي سنگين بود. در کنار آن عدم شناخت ما از همديگر هم تاثير زياد داشت اما الان مي بينيد که بنگر در شرايطي عالي قرار گرفته و بهترين موقعيت و عملکرد را دارد. جلال هم الان در فرمي عالي و بسيار خوب قرار گرفته و در خط دفاعي عملکردي داشته که خوب است. رضا نورمحمدي در اين هفته ها انقلاب کرده. او خيلي آرام است و فشاري احساس نمي کند. مدافعي است با هوش و مي داند که چه مي کند. خط دفاع ما الان دارد خيلي خوب کار مي کند. حالا براي من مهم نيست که بعضي ها چه مي گويند. من دارم مي بينم که با سه دفاع داريم خوب بازي مي کنيم و آمار گل هاي خورده تيم به مراتب نسبت به هفته هاي نخست کمتر شده و تصميمي که ما گرفته ايم جواب داده. چيزي که هميشه من را آزار مي دهد نداشتن صداقت است. من واقعا اگر ببينم که بازي کردن با سه دفاع به تيم لطمه زده صادقانه مي گويم اما واقعا اينطور نبوده و من به استناد آمار گل هاي خورده و عملکرد تيم از آن دفاع مي کنم. صادقانه بايد عرض کنم که ما تلاش مي کنيم تيم خوبي درست کنيم. پرسپوليس از همه ما مهمتر است چرا که يک باشگاه پرطرفدار و فراگير است. در چنين تيمي تا آنجا که بتوانيم بايد زحمت بکشيم و تلاش کنيم. به هر حال من هم مشکلاتي داشته ام. تيم 17 بازيکن جديد داشته و نمي شود تيمي که اغلب نفرات آن براي اولين بار کنار هم قرار گرفته اند را در مدت کوتاهي هماهنگ کرد. ليگ ايران هم که يک ليگ کوتاه مدت است و به نوعي کوتاه ترين ليگ دنيا را دارد. بنابر اين زمان کافي وجود ندارد و بايد با تلاش بيشتر جبران کرد. کاري که الان مد نظر ما است همين است.

* درباره دفاع سه نفره صحبت کرديم. اگر بازي با سپاهان را به واسطه اتفاقات غيرطبيعي که براي بازيکنان رخ داد فاکتور بگيريم پرسپوليس در 5 بازي اخير مقابل نفت، آلومينيوم ، سايپا، استقلال و فولاد تنها يک گل از حريفان دريافت کرده. اين نتيجه همان تغيير سيستم است يا اينکه علت ديگري هم داشته؟

آمار جالبي بود. بازي کردن با سه دفاع، تمرين کردن روي اين سيستم و افزايش اعتماد به نفس بازيکنان مهمترين علل عملکرد خوب تيم در فاز دفاعي بوده است. دروازه بان، مدافعان کناري و هافبک ها هم در بهبود اوضاع دفاعي تيم هم نقش داشته اند. در اول فصل مشکل دفاعي تيم باعث شده بود تا کار هجومي تيم هم تحت تاثير قرار بگيرد. براي اينکه بتواني هميشه حمله کني بايد خوب دفاع کني و سيستم تدافعي خوبي داشته باشي تا آسيب پذير نباشي.

* اما مشکل فعلي پرسپوليس اين است که سخت گل مي زند. پرسپوليس در بازي هاي اخير مقابل نفت تهران، سپاهان، استقلال و سايپا در گلزني ناکام بوده. به طور کلي در فاز هجومي به نظر مي رسد مشکلاتي وجود دارد.


درست مي گوئيد، اما من فکر مي کنم اصلي ترين مشکل اين است که روي مهاجمان و عناصر هجومي تيم فشار زياد است. به هر حال برخي بازيکنان از يک تيم کم تماشاگر به يک تيم پر تماشاگر آمده اند و انتظارات بالايي از آنها وجود دارد. آنها سعي مي کنند گل بزنند و موثر باشند. نداشتن آرامش شايد بيشترين نقش را داشته است. اگر دقت کنيد موقعيت هاي گل خوبي را روي دروازه حريفان خلق مي کنيم. در بازي با آلومينيوم فرصت هاي زيادي را از دست داديم. مقابل سايپا هم همين طور. پس مشکل فني و تاکتيکي حادي وجود ندارد بلکه عناصر هجومي تيم نياز به آرامش بيشتر و استرس کمتر دارند تا کارآيي بيشتري داشته باشند و از موقعيت ها بهتر استفاده کنند.

* با توجه به جدايي روبرتو سوسا و مصدوميت کئون بدنبال جذب بازيکن جديد نيستيد؟

ما در خط هافبک بازيکن خوب لازم داريم. الان نقي زاده آمده که عملکردش راضي کننده بوده است. مهدي مهدوي کيا با اينکه پست اصلي اش آنجا نيست اما نقش خود را به خوبي ايفا مي کند. مهرداد پولادي هم در هافبک دفاعي و به رغم اينکه پست تخصصي اش دفاع چپ است براي ما خوب بازي کرده. در مجموع بايد بگويم خط هافبک ما نياز به تقويت و جذب بازيکن دارد. بعضي وقت ها ما در پي مصدوميت نفرات در اين پست يار جايگزين نداريم و نبايد اينطور باشد. به طور کلي ما بايد در برخي پست ها شرايط را بهتر کرده و تيم را تقويت کنيم.

* در حال حاضر بنابه دلايل متعدد فاصله امتيازات پرسپوليس با صدر جدول کمي زياد شده. فکر مي کنيد در نهايت پرسپوليس امسال به چه رتبه اي دست پيدا کند؟

چيزي که مسلم و مشخص است اين است که ما مي خواهيم به بالاي جدول برسيم. الان نمي شود پيش بيني دقيقي داشت. در فوتبال هم چيزي قابل پيش بيني نيست. بايد بازي به بازي جلو برويم. تيم فعلي پرسپوليس اين پتانسل را دارد که بهتر شده و نتايج بهتري کسب کند و جايگاه بهتري هم داشته باشد. در حال حاضر فاصله امتيازات ما با صدر جدول به گونه اي است که کار براي قهرمان شدن سخت شده است. در نهايت پرسپوليس امسال بايد جايگاه خوبي در جدول رده بندي داشته باشد. ما نيم فصل مي توانيم تغييراتي در تيم ايجاد و بازيکنان جديدي هم جذب کنيم. بعد از نيم فصل به اين سوال شما واضح تر مي توانم جواب دهم. آن وقت معلوم مي شود که ما چه کارهايي مي توانيم انجام دهيم. در فوتبال همه چيز امکان دارد و هر اتفاقي ممکن است بيفتد. البته اين مثالي که مي زنم هيچ ربطي به پرسپوليس ندارد و فقط يک مثال است. تيم سانتوس وقتي سقوط کرد فصل بعد قهرمان برزيل شد. بنابر اين در فوتبال احتمال بروز هر اتفاقي وجود دارد. ما بايد تلاش خود را بيشتر کنيم و امسال در جايگاه مطلوبي قرار بگيريم. براي فصل بعد هم مي توان برنامه ريزي دقيق تر و بهتري انجام داد و با حفظ اسکلت تيمي از هماهنگي هايي که در اين فصل بوجود مي آيد براي قهرماني در فصل آينده بهره برد.

* مي خواهيد چند کلامي هم با هواداران پرسپوليس صحبت کنيد؟

هميشه يک چيز مي گويم و آن اينکه ما تلاش مي کنيم تا از پيراهن پرسپوليس محافظت کنيم. من براي آنها کار مي کنم و تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا انتظارات هواداران بر آورده شود. تيم در حال شکل گيري است و ما با تمام وجود کار مي کنيم تا تيمي قوي و قدرتمند درست کنيم. تيمي براي قهرمان شدن. هواداران بدانند من خودم را مي کشم تا پرسپوليس قهرمان شود. همه تلاش ما براي سربلندي هواداران است. از هواداران که صبور بوده اند مي خواهيم همچنان آرام باشند و از تيم حمايت صد در صد داشته باشند. آنها ايمان داشته باشند آينده هم از قبل بهتر خواهد بود. وقتي که من آمدم اينجا خيلي از مسائل به شکل انفرادي انجام مي شد اما الان همه چيز در قالب تيم قرار گرفته. به هواداران بايد بگويم آدمي نيستم که بيهوده قولي بدهم چون در فوتبال قولي نمي شود داد. آنها اما مطمئن باشند شرايط و نتايج تيم بهتر خواهد شد و ما تلاش خواهم کرد تا هواداران را خوشحال کنيم.

* مثل اينکه عازم سفر هستيد و عجله داريد؟


بله. پس از هماهنگي با مدير عامل باشگاه فرصتي فراهم شد تا پنج روزي به پرتغال بروم و کنار خانواده ام باشم. يکسري کارهاي شخصي دارم. دو، سه روزي هم که در تمرينات نيستم همه هماهنگي ها انجام شده و يحيي کار را در غياب من و ساير همکارانم انجام خواهد داد.

* دلتان براي نوه تان تنگ شده؟

قطعا! همين يک نوه را دارم. 9 ماهه است و دختر.

* چند فرزند داريد؟

فقط يک پسر و يک نوه.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/33663
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

الاهلی عربستان

پرسپولیس

دوشنبه, 26 شهریور
ساعت 21:30

ورزشگاه : جوهره جده

داور : ادهم مخادمه

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر الاهلی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان 1 - 0 ملوان 18:45
شمس آذر 2 - 2 استقلال خوزستان 18:45
تراکتور 0 - 1 ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو 1 - 0 نساجی 19:00
آلومینیوم 0 - 0 هوادار 19:30
فولاد 1 - 1 خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 4 5 12
2 تراکتور 4 5 7
3 ملوان 4 2 7
4 گل گهر 3 2 6
5 ذوب آهن 4 1 6
6 پرسپولیس 3 2 5
7 خیبر خرم‌آباد 4 0 5
8 استقلال خوزستان 4 -1 5
9 فولاد 4 -1 5
10 استقلال 3 0 4
11 مس رفسنجان 3 0 4
12 چادرملو 4 -3 4
13 آلومینیوم 4 -2 3
14 هوادار 4 -5 2
15 نساجی 4 -3 1
16 شمس آذر 4 -2 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال