ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

کاپیتانِ تمام نشدنی ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

کاپیتانِ تمام نشدنی

ارتش سرخ دات کام :
کاپیتانِ تمام نشدنی
فیلم و خبری این روزها در فضای مجازی منتشر شده که به رسانه های رسمی هم کشیده شده است، با این مضمون: «سیدجلال حسینی بعد از بازی با سپاهان برای تست دوپینگ انتخاب شد که این موضوع با اعتراض شدید و توهین کلامی او به فدراسیون فوتبال همراه بود.»

بیش از آنکه به ماجرای این انتخاب بپردازیم و اینکه چرا کاپیتان تمام نشدنی پرسپولیسی ها مطابق این خبر به موضوع معترض بوده است، باید حتما به 2 نکته اشاره کنیم.

اول اینکه پرسپولیس بعد از 4 قهرمانی متوالی لیگ برتر، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی پنجم است. چیزی که در تاریخ لیگ برتر ایران نصیب هیچ باشگاهی نشده است. سپاهان پیش از این 3 قهرمانی پی در پی را از آن خود کرد، به اینکه این اتفاق در چه مقطع زمانیِ فدراسیون فوتبال رخ داد، کاری نداریم. بنا را بر این می گذاریم که تیم اصفهانی 3 دوره متوالی قهرمان ایران شد و بعد از آن پرسپولیسِ برانکو موفق شد هت تریک قهرمانی کند و در ادامه نیز تیمِ مشترک کالدرون و گل محمدی که هر کدام یک نیم فصل حکم به قهرمانی اش دادند، برای چهارمین بار سرخپوشان را بر بام فوتبال ایران قرار دادند تا هت تریک سپاهانی ها از اعتبار ساقط شود.

پرسپولیس همچنین تنها تیم ایرانی بوده که در لیگ قهرمانان آسیا که در سال های اخیر با شکل و شمایل جدید برگزار می شود، 2 بار به فینال رسیده و هیچ تیم دیگری از کشورمان نتوانسته در چنین موقعیتی قرار بگیرد.

موفقیت های این سال های درخشان پرسپولیسی ها باعث شده خیلی ها دست به دست هم دهند و با دادن لقب «تیم خاص» انواع و اقسام هجمه ها را روانه این تیم کنند. تیمی که به ذات خاص است که توانسته در اوج سختی و پنجره بسته، با همدلی و انسجام، بهترین نتایج را از آن خود کند.

هر سال بهانه ها دست آویز آنها قرار می گیرد که پرسپولیس را از صدر پایین بکشند اما تا امروز که موفق نشده اند به خواسته شان برسند. تاکنون همان همدلی و انسجام تیمی همه دشمنان را شکست داده و پرسپولیسی که می داند حواشی سخت ترین رقیب آنهاست، اجازه نداده بحث های حاشیه ای این تیم را دچار بحران کند.

از همدستی دشمنان علیه پرسپولیس که بگذریم، مورد دوم داستان عجیب وادا و فیفاست. سال های سال وادا (نهاد بین المللی ضددوپینگ) از فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) می خواست که مدیریت نتایج دوپینگ و احکام محرومیت آن در اختیار وادا قرار بگیرد اما فیفا زیر بار این مهم نمی رفت.

در ایران هم چنین بحثی از ابتدا میان نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ) و فدراسیون فوتبال وجود داشت و سال ها در ادوار مختلف فدراسیون های پزشکی ورزشی و فوتبال، چنین پرونده ای در جریان بود و فوتبال از این رو که فیفا زیر بار مقررات وادا نرفته، حاضر نبود پرونده ها و اسناد دوپینگش را در اختیار آنها قرار دهد و راسا در مورد انجام تست دوپینگ، پرونده های محرمانه و صدور احکام تصمیم گیری می کرد. اما اینطور که پیداست حالا دیگر موضوع دوپینگ فوتبال هم زیرمجموعه نادو شده است.

با این توضیحات، یکی از خبرگزاری ها طی روزهای گذشته نوشته است: «سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس بعد از دیدار تیمش با سپاهان برای انجام تست دوپینگ انتخاب شد. بعد از گذشت چندین روز از این دیدار، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که او در اعتراض به این انتخاب می گوید: «همه این ماجرا کار فدراسیون فوتبال است تا پرسپولیس را از اذیت کند.» (سیدجلال از کلمه ای ناشایست استفاده می کند که امکان انتشار آن وجود ندارد). همچنین در فضای مجازی نیز هجمه هایی علیه این فدراسیون شکل گرفت که چرا سیدجلال حسینی بیش از هر بازیکن دیگری برای عمل تست دوپینگ انتخاب می شود. حال این اعتراض ها با واکنش فدراسیون فوتبال همراه شده است.»

دکتر توحید سیف برقی، رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در واکنش به این مسئله گفت: تمام امور مرتبط با بحث دوپینگ شامل نمونه گیری از تیم ها و مدیریت نتایج تا سال 2015 -2014 زیر نظر فدراسیون فوتبال بود، ولی بعد از آن بر اساس صلاحدید مدیران ارشد فدراسیون، تاکنون این مسئولیت بر عهده ستاد مبارزه با دوپینگ -نادو- قرار گرفته و از آن سال، فدراسیون فوتبال در هیچ بخشی از روند کنترل دوپینگ شامل انتخاب تیم، انتخاب بازیکن، نمونه گیری و مدیریت نتایج، بر اساس قانون آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و نیز قوانین مبارزه با دوپینگ فیفا 2021 دخالتی ندارد.

رییس کمیته پزشکی ادامه داد: نهایتا مسئولیت انتخاب تیم ها، بازیکنان، مدیریت نتایج، مجازات ها و تمامی بحث های حقوقی بر عهده نادو است و دوباره تاکید می کنم فدراسیون فوتبال هیچ مسئولیتی در این خصوص ندارد. تنها زمانی که تست یک بازیکن فوتبال مثبت اعلام می شود نماینده پزشکی فدراسیون فوتبال به جلسات دعوت می شود که معمولا خود من در نشست های نادو حضور پیدا می کنم. فدراسیون فوتبال بر اساس قانون و موضوع تضاد منافع حق دخالت در امور مرتبط با دوپینگ را ندارد.

اینطور که نادو می گوید، بازیکنان به صورت رندومی یا براساس قرعه کشی انتخاب می شوند و ظاهرا سیدجلال خیلی بدشانس است که نامش زیادتر از بقیه از گوی خارج می شود!

به هر شکل او بازیکنی تمام نشدنی به نظر می رسد که در سال هایی که برخی استارت سوال تکراری «چه زمانی می خواهی خداحافظی کنی» را برای او زده اند، بهترین سال های فوتبالش را سپری می کند.

او آنقدر خوب بازی می کند که ستاره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا می شود. قدرت مدیریتش در زمین زبانزد خاص و عام است و علاوه بر اینکه دفاع مستحکمی را برای پرسپولیس رهبری می کند، خوب هم گل می زند. از آن سو هم نامش در قرعه کشی های تست دوپینگ زیاد از گردونه خارج می شود!


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/141498
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال