ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

کرمانی‌مقدم: بزرگ‌ترین ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 10 اظهار نظر

-

3 هفته پیش

کرمانی‌مقدم: بزرگ‌ترین اشتباه پرسپولیس از دست دادن زاهدی بود

ارتش سرخ دات کام :
کرمانی‌مقدم: بزرگ‌ترین اشتباه پرسپولیس از دست دادن زاهدی بود
مرتضی کرمانی‌مقدم به‌عنوان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارد که شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی پرسپولیس است. او در گفت‌وگویی صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.
پرسپولیس با شکست گل‌گهر توانست خودش را به یک امتیازی استقلال رسانده و بیشتر از هر زمان دیگری جایگاه رقیبش را در صدر جدول به خطر بیندازد. شاگردان اوسمار بعد از شکستی که در اولین گام در نیم‌فصل دوم داشتند در سایر مسابقات خود غیر از دربی پیروز شدند تا نشان دهند اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌اند. پرسپولیس همین روند را از هفته بیست‌وسوم فصل قبل و با شکست مقابل سپاهان در پیش گرفت و با 7 برد پیاپی توانست صدر جدول را از طلایی‌پوشان پس بگیرد. در شرایط فعلی آنها در تلاشند این‌بار استقلال را به پایین کشیده و در پایان فصل باز هم جشن قهرمانی بگیرند. اگرچه هنوز 8 هفته داغ از رقابت‌های لیگ باقی‌مانده و تیمی قهرمان است که کمترین اشتباه را داشته باشد. مرتضی کرمانی‌مقدم به‌عنوان یکی از پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارد که شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی پرسپولیس است و برای این ادعای خود دلایلی دارد. او در گفت‌وگویی صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

*پرسپولیس یک برد سخت را مقابل گل‌گهر کسب کرد، این بازی را چطور دیدید؟
فکر کنم این برد خیلی راحت‌تر می‌توانست به‌دست بیاید اگر بازیکنان پرسپولیس قدر موقعیت‌های گل خود را می‌دانستند. گل‌گهر تیم قلدر و دفاعی است اما آنها تا قبل از دریافت گل خوب دفاع می‌کردند و بعد از ضربه استثنایی ارونوف دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند به این خاطر فضا برای وینگر‌ها و مهاجمان پرسپولیس باز شد اما موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفت.

*به‌نظر می‌آید بازیکنان پرسپولیس با وجود اینکه در رقابت نزدیکی با استقلال هستند اما استرس زیادی در بازی‌های خود ندارند. نظر شما هم همین است؟
در مورد پرسپولیس باید بگویم که این تیم در شرایط فعلی از هر لحاظ شایسته‌ترین تیم برای قهرمانی است. به چند دلیل که می‌گویم. اول اینکه بازیکنان پرسپولیس در هر شرایطی و مقابل هر حریفی برای برد به میدان می‌روند و تا سه امتیاز را نگیرند راضی نخواهند شد. مساله مهم دیگر اینکه نه کادرفنی و نه بازیکنان پرسپولیس دنبال حاشیه و انگ زدن به حریف نیستند. کاری که یک‌سری تیم‌ها پیش گرفتند تا بلکه از این طریق برای رقبا حاشیه درست کنند. قبل از همین بازی دیدید که یک‌سری چه صحبت‌هایی داشتند اما خوشم آمد که هیچ یک از بازیکنان و مربیان پرسپولیس جوابی به آنها نداده و خیلی شیک و تمیز رفتند سیرجان و با سه امتیاز برگشتند بدون اینکه قبل و بعد از بازی صحبت حاشیه‌ای داشته باشند. خوشبختانه پرسپولیس در این هفت هشت سال آنقدر جام آورده که بازیکنانش خیلی خوب مسیر قهرمانی را بدانند و دنبال شلوغ‌کاری نباشند. با شلوغ‌کاری و انگ‌زدن که نباید دنبال قهرمانی بود باید هر حرفی هست در زمین زده شود.

*از قرار معلوم خیلی به قهرمانی پرسپولیس امیدوار هستید؟
شک نکنید اگر اتفاق خاصی رخ ندهد پرسپولیس این فصل هم قهرمان خواهد شد. فصل پیش شرایط خیلی سخت‌تر از حالا بود و بعد از باخت تیم به سپاهان در ورزشگاه آزادی کمتر هواداری امید به قهرمانی تیم داشت، اما خوشبختانه یحیی تیم را جمع‌وجور کرد و بازیکنان هم‌قسم شدند که همه بازی‌های باقی‌مانده را ببرند که این اتفاق هم رخ داد. الان هم چند بازی سخت پیش‌روی پرسپولیس است که مهم‌ترین آن سپاهان خواهد بود. بازیکنان پرسپولیس آنقدر با تجربه هستند که بدانند باید بدون توجه به نتایج رقبا بازی به بازی جلو بروند.

*در مورد عملکرد عیسی آل‌کثیر چه نظری دارید؟ انتظار می‌رفت او نمایش به مراتب بهتری را تا اینجای فصل داشته باشد.
عیسی خیلی خوب تغذیه می‌شود و نمی‌دانم چرا اینقدر افت کرده است. شاید چون خیالش بابت حضور در ترکیب اصلی از هر جهت راحت است آن‌طور که باید برای گلزنی تلاش نمی‌کند. بزرگ‌ترین اشتباه باشگاه این بود که شهاب زاهدی را راحت در نیم‌فصل از دست داد. نبیل باهویی واقعا در حد پرسپولیس نبود اما شهاب مهاجم خوبی است و در نیم‌فصل دوم به کار تیم می‌آمد. حداقلش این بود که عیسی یک رقیب خوب روی نیمکت داشت. البته نمی‌خواهم بگویم عیسی کم‌کاری می‌کند، اما فوتبالیست هر چقدر هم حرفه‌ای باشد اگر روی نیمکت رقیب خوب نداشته باشد از لحاظ ذهنی هم خوب نخواهد بود و او آنقدری که باید خودش را به آب و آتش نمی‌زند. شهاب در ژاپن هم خوب کار کرده و حیف بود با این آمادگی اینقدر راحت از دستش دهند و بازیکنی را هم جانشینش نکنند.

*پرسپولیس به علت نداشتن مهاجم بلند‌قد مجبور است خیلی کم از کناره‌ها سانتر کند.
به هر حال داشتن مهاجم بلند قامت از هر لحاظ خوب است اما نداشتن آن این حسن را برای پرسپولیس داشته که بیشتر از کارهای ترکیبی و انفرادی در یک‌سوم حریف استفاده کند. گل‌هایی هم که می‌بینیم بیشتر روی همین کارهای ترکیبی و خلاقیت‌های فردی است. پرسپولیس وینگر‌های خوب و تکنیکی دارد که اگر آزادی عمل داشته باشند به مراتب موثرتر هستند. الان فکر نکنم تیمی در لیگ باشد که مثل پرسپولیس اینقدر روی زمین خوب کار کند و گل‌های متفاوتی را به ثمر برساند.

*نبود بیرانوند چقدر می‌تواند در دو سه بازی آینده به ضرر پرسپولیس باشد؟
بیرانوند بازیکن خیلی موثری برای تیم است اما انصافا رفیعی هم نشان داد دروازه‌بان آینده‌داری است و می‌شود به او هم اعتماد کرد. خوشبختانه پرسپولیس دو مدافع مثل گولسیانی و کنعانی دارد که نقطه قوت تیم به حساب می‌آیند. آنها چه در کارهای دفاعی و چه بازیسازی از بهترین‌های لیگ هستند و کار هر دروازه‌بانی را راحت می‌کنند. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید همچنین مدافعانی را در اختیار داشته باشد.

*سوال آخر اینکه آیا برای تمدید قرارداد با اوسمار از حالا باید اقدام شود یا زود است؟
پرسپولیس در این هفته‌ها آنقدر خوب بوده که مرا یاد هفت هفته پایانی لیگ قبل می‌اندازد. اوسمار هم جزء همان کادر فصل پیش است و انتخاب او برای جانشینی یحیی بهترین تصمیم بود. چه‌بسا اگر مربی طراز اول خارجی هم می‌آوردند به‌خاطر عدم شناختش از تیم هیچ تضمینی نبود که همین نتایج را کسب می‌کرد. اوسمار تیم را خیلی خوب می‌شناخت و به بهترین شکل هم آن را تقویت کرد. خوشبختانه بازیکنان تازه‌وارد هم خیلی خوب جواب دادند. تا الان که اوسمار از نظر من عالی کار کرده و شایسته تقدیر است، اما برای تمدید قرارداد شاید بهتر باشد تا پایان فصل صبر کنیم. همه از این تیم انتظار قهرمانی دارند و اگر پرسپولیس فصل را بدون جام تمام کند نمی‌توان گفت عملکرد اوسمار خیلی خوب بوده است؛ هر چند اعتقادم این است تیم با همین دست‌فرمان می‌تواند هر دو جام را مثل فصل پیش کسب کند.
لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/159514
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
علی رحمانی

-2

0

3 هفته پیش

شهاب زاهدی بهتزین کارکرده رفت بدردهیچی نمیخورد مالی نبود


پرسپولیسیم

-2

2

3 هفته پیش

معلوم شد هیچی از فوتبال نمیفهمید از روزی که زاهدی رفته شده ایم رال مادرید چون ۱۱نفره ایم با وجود زاهدی همیشه ۱۰نفره بودیم با وجور این همه هافبک خلاق و پاس گل بده منم اگه مهاجم پرسپولیس بودم هربازی دوگل میزدم


مسعودکریم زاده

0

3

3 هفته پیش

کسی می تونه تو پرسپولیس بمونه چه هوادار چه بازیکن چه کادر. اول باید عاشق تیم باشه. دوم متعصب باشه سوم شجاع. ونترس باشه. هر کی اینا داره بسم الله. نداره هر چه زودتر بره بهتر. اونایی که موندن همه یک خانواده هستن با شرایط بالا ی که شامل حالش میشه به امید قهرمانی در جام. آسیا آمین


MOhamad Armida

-4

4

3 هفته پیش

بهترین کار ممکن این چند سال اخیر همین بود ک ردش کردن


mohamadrad

-3

10

3 هفته پیش

زاهدی خودش تیم رورهاکردورفت وچندجلسه سرتمرین نیومدپس همون بهترکه گذاشتن بره تازه زمانی هم که توتیم بودچکارکردازهرده تاگل مسلم شایدیکی روگل میکردمن که اصِلا ازسبک بازیش خوشم نمیومدپس همون بهترکه رفت


شاهین پرسپولیسی

-4

5

3 هفته پیش

زاهدی پول پرست بود همون بهتر که رفت مگه چه گلی به سر پرسپولیس زد که اینقدر ازش تعریف می کنید


عبدالحلیم محمدی

-3

6

3 هفته پیش

اتفاقا پرسپولیس بهترین کار رو کرد.. بازیکنی که از ده تا موقعیت یکی گل می‌کنه.بره بهتره....اتفاقا از زمانی که. شهاب رفته پرسپولیس بهتر بازی میکند و خوب هم گل می‌زند ...خوب شد رفت


محمد جمعه زاده

-3

4

3 هفته پیش

این آقا تو تمرینها شرکت نمیکرد دلش با تیم نبود همون بهتر که رفت هیچوقت خوشم نیومد ازش


ابوالفضل

-2

6

3 هفته پیش

برای پول رفت کسی که برای پول بره به درد پرسپولیس نمیخوره تو سختی تنهامون گذاشت بی معرفت


esigh pers

-2

6

3 هفته پیش

بازیکنی که متعصب نباشه بدرد تیم پرسپولیس کبیر نمیخوره .. حتی اگه کسی یا رونالدو و امثال اینها باشه اگه دلش با تیم نباشه فایده ای نداره

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال