ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

کمی آرام تر، کمی مهربا ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

کمی آرام تر، کمی مهربان تر

ارتش سرخ دات کام :
کمی آرام تر، کمی مهربان تر
لذت بردن از پرسپولیس پدیده ای است که دیرزمانی بسیاری از ما آن را از یاد برده ایم. به راستی چرا این گونه شده است. در سال هایی که جام ها را یکی پس از دیگری درو کرده ایم، چرا هر روز پیش از پیش لذت بردن از پرسپولیس برای ما دشوار می شود. از بدی های خبرنگاری در این حوزه آن است که با اطلاع از بعضی حقایق و مسایل ریز و درشت پشت پرده، لذت بردن از این فضا برای ما دشوارتر می شود ولی بعضی هواداران با خود چنین می کنند. این درست که بسیاری اوقات در اوج موفقیت ها وقتی که هوادار باید لذتش را می برد، اتفاق هایی روی داده است. بله هوادار باید با رفتن برانکو نگران شود و حق دارد. حق دارد نگران پرونده ای باشد که اگر بسته نشود، کار دست تیمش بدهد. حق دارد نگران باشد از این که اگر پاداش آسیایی به خاطر تحریم ها نرسد، چه خواهد شد.
 همه این ها به جای خود و حرف حساب هم جواب ندارد ولی چرا با وجود همه این ها به دنبال دغدغه های بیشتر می گردیم، درست در زمانی که باید لذت هواداری را می بردید و متعاقب آن انرژی مثبت خود را برای تیم می فرستادید ولی حالا همه چیز وارونه است و فضای مجازی هم مجالی شد برای انتقال این همه انرژی های منفی و اعصاب خرد کن که بالاخره یک جایی نتیجه اش را می بینیم.

*کنعانی زادگان می رود و ما می مانیم و خوشی های از دست رفته
از سه شنبه شب، محمدحسین کنعانی زادگان شد سوژه غصه خوردن، ناراحتی و خروار خروار پست و استوری، در شبی که پرسپولیس برده بود و با اقتدار در صدر جدول گروه است. راحت است که همه چیز را به گردن بازیکن بیندازیم. اصلا می توانیم انتقام همه چیز را از او بخواهیم. خودمان را آسان توجیح کنیم که اگر چنین و چنان نکرده بود، الان چنین و چنان نشده بود ولی چه کسی گفته می توانیم هر طور که می خواهیم رفتار کنیم، چون هوادار هستیم.
چه کسی گفته که تنها راه جلوگیری از این اتفا‎ق ها آن است که با کوچک ترین اشتباه، همه چیز را فراموش کنیم، چشم را ببندیم و لب ها را باز؟
اصلا کنعانی زادگان خطاکار و بدترین آدم دنیا. او آخر این فصل می رود، خانه پرش خیلی زور بزنیم سال بعدتر می رود ولی من و تو می مانیم و این روزهای خوشی که لذتش را نبردیم و اتفاق های خوبی که در تیم خودمان ندیدیم.

*تلاش برای ندیدن پرسپولیس
شاید حالا بپرسید کدام اتفاق خوب؟! به خاطر این که پیروزی برای ما عادی شده است. این قدر در دسترس است که اصلا آن را نمی بینیم. برای ما عادی شده است که امثال الوحده و الریان را به هیچ بگیریم و صعود را به قدری سهل والوصول بدانیم که بخواهیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان هر چه زودتر تمام شود و به لیگ برتر برگردیم.
بله این ها از زیبایی های این روزهای پرسپولیس است که اصلا برای دیدنش تلاش نمی کنیم. اصرار به نادیده گرفتنش هم داریم. برای ما ارزشی ندارد که پرسپولیس بین خود و دیگران از نظر شخصیت قهرمانی و ذهن برنده چه فاصله ای را با دیگران ایجاد کرده است. این ها اگر از زیبایی های پرسپولیس نیست، پس چیست؟
حیرت آور است که این کارها را دشمنان و رقبای پرسپولیس انجام نمی دهند بلکه بعضی از ما هواداران هستیم که در حال انجامش هستیم.

*حرکت زیباتر از گل مهدی ترابی
یکی از زیبایی های همین بازی آخر که انتهایش فقط شد بحث درباره کنعانی زادگان حرکت بعد از گل مهدی ترابی بود. موضوع اصلا ترابی نبود که این روزها فوق العاده کار می کند و بسیاری از ما عارمان می آید که از او تعریفی کنیم. بحث بر سر فضای ذهنی است که در تیم وجود دارد و باعث می شود بعد گلی که به ثمر می رسد بازیکنان وقت را برای شادی هدر نهند و ترابی برود توپ را بردارد و وسط زمین بکارد به گونه‎ای که اگر کسی نداند، تصور کند که دقایق پایانی مسابقه است. برای ما به عنوان هوادار پرسپولیس زیباست که بازیکنان دریافت آن گل را تا به آن حد برخورنده و خود را مکلف به جبران هر چه سریع تر و برگردان نتیجه می دانستند. این رفتار بیانگر وجود یک شخصیت عالی در تیم است. اگر برای ما بی ارزش باشد به راحتی از دست خواهد رفت.

*فداکاری های زیبا
با کوچک ترین اشتباه با بولدوزر از روی افراد عبور می کنیم. می خاهد فعال شبکه اجتماعی و رسانه ای باشد یا حتی بازیکن و مربی تیم. باید فکر کنیم با فرض این که همه ما اشتباه می کنیم اگر قرار باشد با هر اشتباه یک نفر را از پرسپولیس بگیریم، چند صباح دیگر چه چیزی باقی می ماند. در این فضا زیبایی های دیگر را هم نمی توانیم ببینیم. مثلا بازیکنانی که بدون دیده شدن جاننه با فداکاری بازی می کنند. مثلا نمی بینیم چه می شود که سیدجلال حسینی در این سن و سال و زمانی که لازم دارد تا به سر جای خود برگردد به خاطر فداکاری کدم بازیکنان می تواند جلو بکشد و چنین گل های حساس را بزند.
لذت نمی بریم از نوع بازی وحید امیری که برای راحت تر بازی کردن هم تیمی خودش و جا افتادن بازیکنان جدیدی که آمده اند و در دوره قبل شاهد بودیم، چطور بی دریغ و بی منت خارج از وظایف خودش می دود. این ها همه در تیم ما اتفاق می افتد و اگر هم ببینیم لذتش را نمی بریم که در تیم ما اتفاق می افتد.
لذت نمی بریم که کادر فنی پنالتی را از یک بازیکن می گیرد و به نفر مورد نظر می دهد و اگر ما شلوغ نمی کردیم، آب از آب تکان نمی خورد. همچنین نمی بینیم در این تیم، آن قدر اهمیت وجود دارد که پنالتی بعدی را به همان بازیکن بدهند. به جایش طوری رفتار می کنیم که گویی تیم بی کس و کار است و بازیکن خودش این کار را کرده است و بعد هم برای پنالتی که گل نمی شود ریا، قسم می خوریم بلایی به سر آن بازیکن بیاوریم و به شکلی تمرکز و آرامش او را به هم بریزیم که رقبا به راحتی، از کنارش بروند و سقف دروازه پرسپولیس را فرو بریزند. به راستی بعضی از ما با خودمان چند چند هستیم؟

*دل سپاهان و استقلال را شاد کنیم
حالا بعد از تمام بلاهایی که بر سر پرسپولیس آوردند و هنوز نتوانسته اند که جام را از پرسپولیس بگیرند. به نظر نوبت ما رسیده است که ندانسته به زیان تیم محبوب خود گام برداریم. اصلا قرار نیست پدیده نقد را زیر سوال را ببریم. نقد عامل پیشرفت است. در این جا منظور از سخن، مجموعه رفتارها و ادبیاتی است که به کار می بریم. منظور این است که نباید غافل شویم از لذت و حظی که باید از اتفاق ها مثبت ببریم و اجازه بدهیم این فضا هم برای دیگران وجود داشته باشیم. یک جایی باید نکوهش کنیم ولی جای دیگر هم باید ستایش کرد. لذت از هواداری فقط لذت از نتایج نیست که آن را هم گاه بر خودمان حرام می کنیم. دیدن زیبایی ها و بیان آن ها خود عامل تشویق افراد و اعضای تیم به گسترش آن است.
باید از این طریق به خودمان، دیگر هواداران و البته تیم کمک کنیم. نمی شود برای هر اتفاقی به شکلی مخرب به بازیکن و مربی بتازیم و بساط خوشحالی رقبایی مانند استقلال و سپاهان را فراهم آوریم. وقتی یک بازیکن مثل کنعانی زادگان را از نظر آرامش، تمرکز و اعتماد به نفس تخریب کنیم، سودش را مهاجمان سپاهان و استقلال می برند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/140666
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال