ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

گزارش ویژه/ طاهری لیست ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

8 سال پیش

گزارش ویژه/ طاهری لیست برانکورا به هیچ کس نمی گوید؛حتی هیات مدیره

ارتش سرخ دات کام :
گزارش ویژه/ طاهری لیست برانکورا به هیچ کس نمی گوید؛حتی هیات مدیره
برخلاف بخشی از تفکرات و اخبار اعلام شده برانکو ایوانکوویچ لیست ورودی و خروجی خود را به طور مخفیانه به علی اکبر طاهری داده است.

برانکو ایوانکوویچ قبل از ترک ایران برای سفری 9 روزه به کرواسی لیست خرید و مازاد خود را به علی اکبر طاهری داده است اما طاهری برای اینکه برخی گمانه زنی ها و حاشیه سازی ها صورت نگیرد از اعلام این موضوع خودداری کرده و حتی برخی نزدیکان وی عنوان می کنند که لیستی ارائه نشده است. طاهری که به واسطه دو سال فعالیت در پرسپولیس دریافته که اخبار نقل و انتقالات به بیرون درز پیدا می کند حتی به اعضای هیات مدیره نیز درباره لیست مدنظر برانکو اطلاعاتی نداده و به همین دلیل برخی مسئولان باشگاه پرسپولیس ادعا می کنند برانکو بازیکنی نمی خواهد. حسین عبدی سخنگو و عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که فصل قبل عضو کادر فنی بود اخیرا ضمن بیان این نکته که باشگاه انتظار نتایج بهتری داشته تاکید کرده است برانکو لیستی نداده و ظاهرا بازیکنی نمی خواهد.

این درحالی است که برانکو حدود یک ماه و نیم پیش در جلسه با طاهری به طور مخفیانه برخی نیازهای خود و نظرات خود درباره جدایی برخی بازیکنان کنونی را به طاهری اعلام داشت و از مدیریت باشگاه خواست به منظور جلوگیری از بروز حواشی این نظرات نزد وی محفوظ بماند.

براساس اخبار دریافتی، برانکو نیازی به مایکل اومانیا و مدافع کاستاریکایی اش ندارد و خواهان فسخ قرارداد وی است تا بتواند یک بازیکن خارجی دیگر در پست خط حمله یا دروازه جذب کند.

اومانیا که با یک میلیارد و 260 میلیون تومان گران ترین بازیکن فصل جاری از پرسپولیس است به رغم تاکید باشگاه هیچ تمایلی برای فسخ قرارداد نشان نمی دهد و تاکید کرده است برای فسخ قرارداد حاضر به ارائه تخفیف 30 یا 40 درصدی نیست و به قراردادش پایبند است. این در حالی است که اومانیا پس از فیکس شدن بنگر و نورمحمدی و استفاده از ماریچ در برخی بازی ها هیچ شانسی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی نداشته و طی 17 بازی لیگ بسیاری از بازی ها را به علت مصدومیت از دست داده و در سایر دیدارها نیز نیمکت نشین بوده است. برانکو بر این باور است که اومانیا تلاش چندانی برای تغییر شرایط نمی کند و برخی اخبار نیز حکایت از این دارد که این بازیکن کاستاریکایی از یک مصدومیت کهنه رنج می برد که این مصدومیت موجب می شود او هر از چند گاهی با آسیب دیدگی مواجه شود.

برانکو در مقطعی تصمیم گرفته بود خواهان فسخ قرارداد ماریچ شود اما این مدافع کروات قبل از بازی و به واسطه مصدومیت نورمحمدی در شش بازی به عنوان مدافع فیکس به میدان رفت و عملکرد خوبی از خودش بر جای گذاشت و همین موجب شد تا برانکو تغییر عقیده داده و خواهان خروج اومانیا از فهرست تیم شود.

برانکو به طاهری اعلام کرد باشگاه تلاش خود را برای فسخ قراداد ایمان صادقی انجام دهد. اما مسئولان باشگاه به وی اعلام کرده بودند که صادقی با پرسپولیس قرارداد سه ساله دارد و ممکن است با توجه به عملکرد ضعیفی که داشته تیم خواهان او نباشد. به همین برانکو دلیل تصور نمی کرد که ایمان صادقی از تیم خارج شود و او بتواند دروازه بان دوم جدیدی جذب کند. صادقی اما با دریافت پیشنهاد تیم خونه به خونه امروز قرار داد 450 میلیون تومانی خود برای سه سال را فسخ کرد و با تیم خونه به خونه بابل به توافق 200 میلیون تومانی برای ادامه بازی لیگ یک دست یافت. صادقی که با پرسپولیس قرارداد سالانه 150 میلیون تومانی داشت برای ادامه رقابت های لیگ یک 200 میلیون تومان دریافت می کند و همین شرایط مالی بهتر موجب شد او از پرسپولیس جدا شود و برانکو به خواسته اش برای جذب گلر دوم دست یابد. از سوی دیگر در حالی که طی یک ماه گذشته زمزمه هایی مبنی بر معاوضه سوشا مکانی یا بیرانوند به گوش می رسد خبر بازداشت مکانی منتشر شد و باشگاه پرسپولیس نیز به جای حل مشکل گلر ملی پوش اعلام کرد که به دنبال گلر جدیدی خواهد بود.

در حال حاضر دغدغه برانکو و طاهری درباره گلر جدید و تیم از بیرانوند به عنوان گزینه های ایرانی برای جذب گلر شماره یک یاد می شود. احتمال اینکه درصورت عدم توافق پرسپولیس با نفت برای جذب بیرانوند باشگاه پرسپولیس به سراغ گلر خارجی رود بسیار زیاد است. اگر اومانیا حاضر به فسخ قرارداد نشود برانکو شاید دروازه بان خود را از میان گزینه های پیشنهادی گلرهای آسیایی جذب کند. برانکو بارها اعلام کرده به دنبال یافتن جانشین هادی نوروزی است و در این باره گزینه های متعددی از سوی رسانه ها عنوان می شود. گزینه های مدنظر برانکو مطرح شده است. برانکو مدعی است خواستار جذب کاوه رضایی بود  اما خیلی زود متوجه شد باشگاه ذوب آهن رضایت نامه این بازیکن را صادر نخواهد کرد و به همین دلیل برانکو پیگیری موضوع جذب کاوه رضایی منصرف شد.

برانکو که تیمش با آرایش 4-4-2 به میدان می فرستد در خط حمله نفراتی مثل طارمی و بن سون را به عنوان مهاجم بلندقامت در اختیار دارد و به دنبال مهاجم سرعتی است تا خط حمله تیمش را تقویت کرده و مجبور نشود از عالیشاه در پست های خط حمله استفاده کند. برانکو در نظر داشت با فسخ قرارداد اومانیا یک بازیکن خارجی سرعتی جذب کند اما فعلا اومانیا ممانعت کرده و برانکو این گزینه های ایرانی به دنبال یافتن جایگزین هادی نوروزی است.

از وحید امیری بازیکن ملی پوش نفت تهران به عنوان یک گزینه برانکو در نیم فصل دوم یاد می شود. اما مذاکرات طاهری با باشگاه نفت برای جذب بیرانوند و امیری هنوز به نتیجه خاصی منجر نشده است.

شنیده می شود باشگاه نفت در مذاکرات غیرمستقیم مبالغ هنگفتی را برای صدور رضایت نامه این دو بازیکن صادر کرد و همین پیشنهاد نشان می دهد که قنبرزاده و منصوریان تمایلی به از دست دادن بیرانوند و امیری ندارند چرا که می دانند در صورت جدایی آنها نمی توانند به راحتی بازیکن هم تراز و جانشین خوبی برای آنها پیدا کند.

در پست هافبک بازیساز نیز برانکو سه ماه پیش تمایل زایدی به جذب محمد نوری داشت اما مخالفت برخی عناصر تاثیرگذار در باشگاه و برخی عوامل تیم موجب شد برانکو از تصمیم خود صرفنظر کند. این در حالی است که محمد نوری آمادگی خود از بازگشت به پرسپولیس را اعلام داشته و می تواند به راحتی قرارداد 450 هزار دلاری اش با المسیمر قطر را فسخ کند و به پرسپولیس باز گردد.

 نوری با توجه به اینکه در زمان نژادفلاح با هشت بازیکن تیم برای فصل بعد مذاکره شده بود اما با او صحبتی نکرده بودند گفت شانش حفظ نشده و باشگاه نیازی به او ندارد. همین موجب شد تا به پیشنهاد تیم المسیمر قطر پاسخ مثبت دهد. نوری برخلاف تصورات با پرسپولیس مشکل مالی نداشت و جدایی اش تنها به دلیل کم لطفی باشگاه بود. او در حالی با المسیمر قرار داد 450 هزار دلاری بست که قراردادش با پرسپولیس یک میلیارد تومان بود. نوری می تواند قراردادش را فسخ کند و این امید را دارد که با پرسپولیس قرارداد 600 میلیون تومانی امضا کند اما باشگاه و برانکو طی هفته های اخیر هیچ تماسی با او نداشتند. پرسپولیس در حالی نسبت به جذب نوری بی توجه است که فقدان او باعث شده این تیم در فصل اول 4 پنالتی را هدر دهد و به واسطه این هدر دادن شانس صدرنشینی را از دست دهد. علاوه بر این نوری از قدرت بازی سازی خوبی برخوردار است و کارشناسان می گویند عدم برخورداری تیم برانکو از یک بازیکن باتجربه در خط میانی و حمله نقطه ضعف این تیم محسوب می شود. برخی خبرهای حکایت از این دارد برخی از مسئولان تیم موافق بازگشت نوری نیستند چراکه احساس می کننند با آمدن او جایگاه آنها به خطر می افتد. در پست هافبک بازیساز پیام صادقیان و فرناندو گابریل آمادگی خود را اعلام داشتند اما برانکو که به دلیل مسائل انضباطی صادقیان و گابریل را کنار گذاشته بود هیچ تمایلی به جذب آنها ندارد و معتقد است محسن مسلمان عملکرد خوبی داشته و تیم نیاز چندانی به هافبک بازیساز ندارد.

برانکو در آغاز فصل موافق جذب مسلمان نبود و اصرار به حفظ نوری داشت. اما در محافل خصوصی بیان داشت مسلمان خود را به من تحمیل کرد و به همین دلیل می خواهم با توجه به هماهنگی خوبی که او با سایر نفرات دارد از او حمایت کنم و دنبال بازیکن دیگری نمی روم.

برانکو براساس اخبار بررسی هیچ تمایلی به تقویت تیمش در پست چپ و راست ندارد و در پست دفاع راست رامین رضائیان را به عنوان بازیکن ملی پوش در اختیار دارد و بابک حاتمی هم رقیب او در این پست است. در پست دفاع چپ محمد انصاری دغدغه های برانکو را برطرف کرده و نفراتی مثل وحید حیدریه و بابک حاتمی هم با او رقابت می کنند.

سرمربی کروات هم تمایلی به جذب دفاع چپ نیز ندارد. این درحالی است که برانکو در آغاز فصل خواهان جذب جماعتی، گردانی یا ضرغام اسماعیل بود و انصاری را که تجربه بازی در لیگ بر تر نداشت در تست و تمرینات اردوی ترکیه انتخاب کرد و توانست از این بازیکن که تجربه ای نداشت به عنوان یک بازیکن محوری و تاثیرگذار ساخته و در ترکیب اصلی از او استفاده کند. برانکو البته در مقطعی خواهان فسخ قرارداد بابک حاتمی بود اما این بازیکن هیچ تمایلی به جدایی از پرسپولیس ندارد و حاضر به فسخ قراردادش نیست. برانکو هم با ماندن او در تیم کنار آمده است. در خط میانی تیم برانکو با برخورداری از نورالهی و کمال کامیابی نیا دو هافبک دفاعی آماده و غبراق را در اختیار دارد و مهرداد کفشگری هم به عنوان بازیکن جانشین در این تیم عضویت دارد. درباره کفشگری که اخیرا در بسیاری بازی ها جایی در لیست 18 نفره نداشته و روابطش با برانکو حدودی تیره و تار شده اخباری به گوش می رسد مبنی بر اینکه این بازیکن با پیشنهاداتی از سوی تیم های صبای قم و گسترش فولاد مواجه شده و حتی چند ماه پیش پیغام هایی از باشگاه سپاهان دریافت کرده است و احتمال دارد که خواهان دریافت رضایت نامه شود.

کفشگری که حتی به واسطه سالها حضور در پرسپولیس به بازوبند کاپیتانی این تیم رسیده بود پس از درگذشت هادی نوروزی با افت شدید روحی مواجه شده و در مقطعی هم به واسطه مصدومیت دو ماه دور از میادین بود و نیمکت نشینی ها موجب شد تا بین او و برانکو اختلافاتی بروز کند. کفشگری که متوجه شده برانکو اعتقاد خاصی به نورالهی، کامیابی نیا و کمندانی دارد در اندیشه جدایی از جمع سرخپوشان است و احتمال دارد طی روزهای آتی به تیم دیگری نقل مکان کند. برانکو در خط میانی احمدزاده و مسلمان را به عنوان عناصر هجومی در اختیار داشته و به دنبال بازیکنی در این پست نیست. در مجموع جذب دو دروازه بان و یک مهاجم سرعتی از جمله نیازهای اصلی برانکو در نقل و انتقالات زمستانی محسوب می شود. او برخلاف تصورات و مصاحبه های برخی مسئولین باشگاه نیازهای نقل و انتقالاتی خود را با طاهری در میان گذاشته اما طاهری برای جلوگیری از حاشیه نیازهای برانکو را حتی به اعضای هیات مدیره هم منتقل نکرده و همین امر موجب شده برخی مسئولان مثل عبدی عنوان کند که برانکو هیچ بازیکنی نمی خواهد. سرمربی کنونی پرسپولیس اما برخلاف مربیان سابق پرسپولیس و برخی مربیان ایرانی اهل کنش و واکنش با مسئولان باشگاه نیست و ترجیح می دهد تمرکزش را به مسائل فنی معطوف کند. در آغاز فصل نیز عبدی و طاهری بارها اعلام داشتند از لیست برانکو فقط مهرداد جماعتی را جذب نکرده ایم. این درحالی بود که نفراتی مثل مهرداد طهماسبی، حامد لک، مهرداد جماعتی، حبیب گردانی، ضرغام اسماعیل، کرستانوویچ از کرواسی و آندره از صربستان نفراتی بودند که برانکو خواهان جذب آنها شده بود و حتی تمامی این نفرات به جز ضرغام اسماعیل و جماعتی با حضور در باشگاه پرسپولیس با طاهری مذاکره کردند اما این مذاکرات به دلیل اختلافات مالی منجر به عقد قرارداد نشد. در واقع برانکو در لیست اولیه خود نام برخی از این بازیکنان را درج نکرده بود و همین موجب شد تا برخی مسئولان باشگاه مدام عنوان کنند از لیست برانکو فقط جماعتی را جذب نکردیم. در حالی برانکو پس از ناکامی باشگاه در جذب برخی گزینه ها به صورت شفاهی خواستار جذب بازیکنانی مثل طهماسبی، لک، گردانی، ضرغام، آندره و کرستانوویچ شد که این نفرات با باشگاه پرسپولیس مذاکرات دامنه داری داشتند که اخبار این مذاکرات منتشر شد.

برانکو حکالا نیز نمی خواهد در مقام پاسخگویی با برخی مسئولان برآمده و خودش تصمیمش را وارد حاشیه کند. اما به نظر می رسد سیاست مذاکرات مخفیانه در نقل و انتقالات که بین او و طاهری برقرار شده برخی مسئولان و دیگر مسئولان باشگاه در جریان آن نیستند موجب شده تا مسئولان باشگاه مدام عنوان کنند برانکو بازیکنی نمی خواهد. این اظهار نظرها موجب نگرانی هواداران شده و آنها نیز تصور می کنند برانکو واقعا به دنبال تقویت تیم نیست. در حالی که برانکو لیست خود را به طاهری ارائه کرده و مدیریت باشگاه نیز در سکوت و به دور از هیاهوی رسانه ای در حال تلاش برای جذب گزینه های مدنظر برانکو است. براساس اخبار دریافتی برانک و طاهری مدام با یکدیگر در تماس بوده و لیست خرید مازاد برانکو نیز مدام در حال تغییر است.

از جمله اتفاقات جدید جدایی ایمان صادقی و بازداشت سوشا مکانی است و طاهری در گفت و گوهای خود با برانکو به دنبال کسب اطلاع از گزینه های مدنظر سرمربی کروات سرخ ها است.

در این میان مدیریت باشگاه گزینه هایی که احتمال جذب آنها وجود دارد را نیز با برانکو در میان می گذارد و سرمربی پرسپولیس نظرات خود را درباره جذب یا عدم جذب نفرات به طاهری اعلام می کند. باید دید خروجی این مذاکرات مخفیانه چه خواهد بود. در مقطع کنونی مهم ترین سوژه نقل و انتقالات پرسپولیس جذب دو دروازه بان جدید است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/75405
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 24 1 33
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 25 -9 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال