ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

یحیی و شاگرانش به دنبا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 4 اظهار نظر

-

3 سال پیش

یحیی و شاگرانش به دنبال عدد 4

ارتش سرخ دات کام :
یحیی و شاگرانش به دنبال عدد 4
سرخ پوشان در 9 حضور قبلی خودشان 3 بار در صعود از مرحله گروهی ناکام بودند، اما در 6 مرتبه ای که صعود کردند و به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند 3 مرتبه برابر رقبا موفق بودند و 3 مرتبه هم ناکام ماندند. در فصل 9-2008 آنها در ورزشگاه آزادی با گل ریوالدو ستاره برزیلی مقابل بنیادکار بازنده شدند. در فصل 12-2011 مقابل الاتحاد عربستان مغلوب شدند. در فصل 15-2014 بازهم در یک هشتم به مصاف الهلال رفتند و این بار هم در مجموع دوبازی رفت و برگشت با نتیجه 6 بر 2 برابر حریف عربستانی بازنده شدند! پس از این ناکامی آنها در 3 حضور اخیرشان در مرحله یک هشتم برابر تیم های قطری و اماراتی موفق بودند. در فصل 17- 2016 موفق شدند لخویا را با یک گل از پیش رو بردارند. در فصل بعد با وجود تساوی 3 بر 3 مقابل الجزیره امارات در مجموع بازی رفت و برگشت به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف از مرحله یک هشتم بالا رفتند.سرانجام در فصل 20- 2019 موفق شدند السد را با یک گل مغلوب کنند و از این مرحله به سلامت گذر کنند.حالا باید دید پرسپولیس در هفتمین حضورش در مرحله یک هشتم نهایی برابر حریف تاجیکستانی چه نتیجه ای کسب می کند. به همین بهانه عملکرد پرسپولیس در 9 دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا را بررسی می کنیم.

2002-03
در سال 1381 پرسپولیس در اولین دوره این بازیها شرکت کرد ، پرسپولیس در اولین بازی دور گروهی با گل یحیی گل محمدی 1-0 الطلبه عراق را شکست دادند. اما در بازی دوم با یک گل به پاختاکور باختند و همین نتیجه مانع از صعود سرخپوشان به مرحله بعد شد. پرسپولیس، نیسا ترکمنستان را با دو گل حسن خانمحمدی و گل های یحیی گل محمدی و امیرحسین اصلانیان 4-1 شکست داد اما آن ها در گروه خود دوم شدند و در آن دوره از هر گروه یک تیم به مرحله بعدی صعود می کرد بنا بر این پرسپولیس از دور بازیها بازماند. پس از حذف در این دوره پرسپولیس وارد دوران بحران خود شد و ۵ فصل نتوانست هیچ جام کشوری را ببرد و از راهیابی به این جام بازماند.

2008-09
در سال ۸۷-۸۸ پرسپولیس در دوره هفتم مسابقات حاضر شد، در این باز ی ها سرخپوشان تنها تیم ایرانی بودند که به مرحله دوم صعود کردند اما پس از باخت به بنیاد کار ازبکستان آنها هم خیلی زود از دور رقابت ها حذف شدند. در دور گروهی در شرایطی که پرسپولیس تیم الشجره امارات را 3-1 شکست داده بود این تیم انصراف داد و گروه پرسپولیس سه تیمی شد. پرسپولیس در ادامه برابر الشباب عربستان 0-0 مساوی کرد و 3-1 الغرافه قطر را شکست داد. علیرغم باخت 5-1 برابر الغرافه در بازی برگشت که سنگین ترین شکست پرسپولیس در مسابقات آسیایی محسوب می شود، با تک گل محسن خلیلی الشباب عربستان را شکست دادند و به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند. اما در مرحله بعد پرسپولیس در خانه با تک گل ریوالدو از روی نقطه پنالتی به بنیادکار ازبکستان باخت و حذف شد.

2010-11
در سال ۸۹- ۹۰ پرسپولیس در دوره نهم این بازی ها بدترین نتایج همه عمر خود را در بازی ها به دست آورد ودر گروه چهار تیمی خود چهارم شد واز دور بازی ها کناررفت. پرسپولیس مسابقات را با باخت نا امید کننده 3-1 برابر الاتحاد عربستان شروع کرد. در ادامه با گل بادامکی در خانه برابر الوحده امارات متوقف شد و تساوی دیگری این بار بدو رد و بدل شدن گل برابر بنیادکار به دست آورد. دور برگشت هم با باخت تلخی دیگر شروع شد و پرسپولیس 3-0 به بنیاد کار باخت. در ادامه هرچند پرسپولیس با درخشش علی عسگری انتقام باخت دور رفت را از الاتحاد گرفت و 3-2 این تیم را شکست داد اما با باخت 2-0 برابر الوحده امارات نتایج بدش را تکمیل کرد و ضعیف ترین نمایش خودش را در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا ارائه داد.

2011-12
در سال ۹۰-۹۱ پرسپولیس هرچقدر در لیگ ضعیف نتیجه می گرفت در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا فوق العاده بود. پرسپولیس با تساوی 1-1 و چیپ علی کریمی مسابقات را شروع کرد. تیم دنیزلی در ادامه بهترین برد تاریخ خود در لیگ قهرمانان را برابر الشباب امارات جشن گرفت و با هتریک ایمون زاید، پنالتی کریمی و گل های غلامرضا رضایی و امیرحسین فشنگچی 6-1 تیم اماراتی را شکست داد. با برد 3-0 در زمین الغرافه گام بلندی برای صعود برداشتند. هرچند تساوی خانگی 1-1 برابر این تیم کار صدر نشینی را سخت کرد و باخت 1-0 به الهلال فرصت صدرنشینی را از پرسپولیس گرفت اما با برد 3-1 برابر الشباب جواز حضور در مرحله بعد به عنوان تیم دوم را به دست آوردند. در مرحله حذفی پرسپولیس شباهتی با تیم کوبنده دور گروهی نداشت و با یک بازی ضعیف و غیر قابل دفاع 3-0 به الاتحاد عربستان باختند و حذف شدند.

2014-15

در فصل ۹۳-۹۴ تیم فوتبال پرسپولیس بازهم در شرایطی که در لیگ خوب نتیجه نمی گرفت در آسیا هوادارنش را راضی می کرد. پرسپولیس مسابقات را طوفانی شروع کرد و 3-0 لخویا را با گل های بنگر و نوروزی و نوری شکست داد. در بازی دوم بنیادکار را در ازبکستان با گل محمد نوری برد اما در بازی سوم شکست بدی مقابل النصر عربستان متحمل شد و 3-0 نتیجه را واگذار کرد. پرسپولیس با گل و شادی بعد از گل جنجالی طارمی، النصر را در آزادی 1-0 برد اما لخویا انتقام باخت دور رفت را دقیقا با همان نتیجه گرفت. برد 2-1 برابر بنیادکار پرسپولیس را به مرحله بعد رساند و پس از لخویای ۱۳ امتیازی با ۱۲ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. در مرحله یک هشتم تیم فوتبال پرسپولیس با وجود پیروزی ۱-۰ در بازی رفت،در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال عربستان 3 بریک شکست خورد و حذف شد.

2016-17
در سال ۹۵-۹۶ تیم فوتبال پرسپولیس در دور گروهی پس از الهلال عربستان به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. پرسپولیس پس از تساوی 1-1 برابر الهلال با کامبکی به یاد ماندنی الوحده را 3-2 شکست داد اما باخت 3-1 به الریان و تساوی بدون گل در بازی برگشت با اشتباهات عجیب طارمی انتقادات از تیم برانکو را به اوج رساند، آن هم در شرایطی که رقیب آبی پوش نتایج ایده آلی می گرفت. پرسپولیس با الهلال 0-0 مساوی کرد و در بازی فینال گونه با برد دراماتیک 4-2 برابر الوحده تفاضل گل و امتیازات خود را به حدی که باید می رساندند رساندند و صعود کردند. در مرحله یک هشتم تیم فوتبال پرسپولیس،تیم قدرتمند لخویا را در مجموع دوبازی با نتیجه ۱-۰ شکست داد. در مرحله یک چهارم با یک نمایش دراماتیک در دو بازی رفت و برگشت موفق شد ۵-۳ تیم الاهلی عربستان را شکست دهد و برای پنجمین بار راهی نیمه نهایی جام باشگاههای آسیا ( لیگ قهرمانان آسیا ) شود. در مرحله نیمه نهایی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الهلال عربستان به سختی و با نتیجه 4-0 شکست خورد و در بازی برگشت 2-2 مساوی کرد و از صعود به فینال بازماند. فینال برگشت پرتماشاگر ترین فینال تاریخ لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت، در این دوره همچنین تیم پرسپولیس به جایزه بازی جوانمردانه دست یافت.

2017-18
این فصل بهترین فصل پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود. پرسپولیس با برد 3-0 برابر نسف قارشی شروع کرد و با وجود باخت 3-1 به السد در قطر، الوصل را با نتایج 2-0 و 10 شکست داد و با نسف 0-0 کرد و در مسابقه تعیین صدرنشین با گل به خودی پورعلی گنجی السد را شکست داد و به مرحله بعد رفت. پرسپولیس در یک هشتم نهایی به واسطه باخت 3-2 برابر الجزیره در آستانه حذف قرار گرفت اما در بازی برگشت 2-1 به برتری رسید و به لطف گل زده در خانه حریف شکست داد و راهی یک چهارم شد. در مرحله یک چهارم تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد تیم ثروتمند و قدرتمند الدحیل قطر را با نتیجه ۳-۱ در دو بازی رفت و برگشت شکست دهد و راهی نیمه نهایی شود( تنها تیم آسیا که ۲ سال پیاپی در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به نیمه نهایی رسید). در مرحله نیمه نهایی دیگر غول قطری یعنی السد که در دور گروهی هم با آن ها بازی کرده بودند را با نتیجه ۲-۱ شکست دادند و فینالیست شدند. در فینال لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال پرسپولیس که چند بازیکنش هم مصدوم شده بودند مقابل کاشیما ژاپن در مجموع دوبازی، ۲-۰ مغلوب شد و با تمام شایستگی ها به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اسیا رسید.

19-2018
پرسپولیس در این دوره عملکرد خوبی نداشت و شاگردان برانکو این بار از دور گروه صعود نکرد. پرسپولیس این رقابت ها که از اسفند 97 تا اردیبهشت 98 برگزار شد با تیم های الاهلی عربستان، پاختاکور ازبکستان و السد قطر همگروه بود.تساوی یک بر یک مقابل پاختاکور در خانه، شکست یک بر صفر به السد در خانه حریف و برتری 2 بر صفر برابر الاهلی عربستان در خانه نتایج پرسپولیس در دور رفت بود. شکست 2 بر یک مقابل الاهلی ، باخت یک بر صفر به پاختاکور در ازبکستان و سرانجام برد 2 برتری 2 بر یک برابر السد در تهران نتایج قرمز ها در مرحله گروهی بود تا دربین 4 تیم با 7 امتیاز در قعر جدول قرار بگیرند.

20-2019
این فصل از لیگ قهرمانان بهمن 98 شروع شد و پس از وقفه ای طولانی به دلیل همه گیری ویروس کرونا، مرحله گروهی آن تا سوم مهرماه ادامه پیدا کرد. شاگردان یحیی گلمحمدی در مرحله گروهی بالاتر از التعاون عربستان، الدحیل قطر و الشارجه امارات با 10 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد تا التعاون که مانند الدحیل 9 امتیازی بود به لطف تفاضل گل بهتر به عنوان تیم دوم صعود کند. پرسپولیس در مرجله یک هشتم موفق شد یک بر صفر السد قطر را مغلوب کند. در مرحله یک چهارم موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر پاختاکور را از پیش رو بردارند. در نیمه نهایی هم پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی و اضافه، موفق شدند در ضربات پنالتی النصر عربستان را کنار بزنند و فینالیست شوند. در بازی فینال پرسپولیسی ها با نتیجه 2بر یک مغلوب اولسان هیوندای کره جنوبی شدند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144255
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
صالح

0

0

3 سال پیش

با افتخار پرسپولیسییییم تااابد.خداروشکر کیسه ی تاجیکستان رو شکست دادیم


Abbas

0

0

3 سال پیش

مبارک همه


مبینا امیری

0

2

3 سال پیش

فقط توی افتخاراتمون ی جام اسیایی کم داریم ایشالا امساال اونم میگیریم با تلاش بچه ها و کاردفنی و حمایت ما هوادارا❤😄


احمد نوری اسرمی

0

3

3 سال پیش

امسال فقط قهرمانی اسیا میخوایم بریم جام باشگاههای جهان

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال