ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

یوسفی: تعصب و عِرق پیر ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 2 اظهار نظر

-

3 سال پیش

یوسفی: تعصب و عِرق پیراهن تمام شد

ارتش سرخ دات کام :
یوسفی: تعصب و عِرق پیراهن تمام شد
در این سال‌هایی که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده، هر بار با رحیم یوسفی تماس گرفتم، با اطمینان از قهرمانی تیم گفت. حتی در آن مقاطعی که کار تیم گره خورده بود.
او چند بازی که از لیگ می‌گذشت در مورد وضعیت تیم صحبت می‌کرد و با اطمینان از قهرمانی می‌گفت. حتی در زمانی که سپاهان از پرسپولیس پیشی گرفته و صدر جدول را در اختیار داشت.
بازیکن دهه‌های گذشته سرخپوشان، امروز البته با قاطعیت چیزی نمی‌گوید، چون معتقد است برای ارزیابی تیم بیاید چند بازی از پرسپولیس و رقبایش ببیند. او البته وضعیت تیم‌ملی را برای آغاز مرحله نهایی گزینشی جام‌جهانی خوب نمی‌بیند. صحبت‌های رحیم یوسفی پیشکسوت سرخپوشان با روزنامه پرسپولیس را در زیر می‌خوانید:

*شما که همیشه از قهرمانی پرسپولیس گفته‌اید، در آستانه لیگ جدید وضعیت تیم را چطور می‌بینید؟
دیدید که من هر موقع صحبت کردم، حرفم درست از آب درآمده، اتفاقا در چند بازی آخر که حساسیت کار زیاد بود میهمان برنامه‌ای بودم، که آنجا هم با اطمینان گفتم. با خود شما هم‌صحبت کردم، گفتم که خیال‌تان راحت باشد، پرسپولیس قهرمان می‌شود.

*حالا ارزیابی‌تان از لیگ جدید چیست؟ پرسپولیس ششمین قهرمانی متوالی‌اش را به دست می‌آورد؟
بازی‌ها شروع نشده، نمی‌توانم الان چیزی بگویم. بايد یکی، دو بازی را ببینم، می‌شود تیم‌ها را ارزیابی کرد و متوجه شد که وضعیت تیم خوب است یا نیست، وضعیت رقبا هم به همین شکل مشخص می‌شود. الان که چند بازیکن از دست داده‌ایم، چند بازیکن جدید هم آمده‌اند.

*علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رضا دهقانی و رضا اسدی آمده‌اند. آن‌ها را چقدر می‌شناسید؟
آن‌ها را به اسم می‌شناسم ولی فوتبال‌شان را ندیدم. باید بیایند بازی کنند بعد ببینیم در حد و اندازه آن‌هایی که جدا شدند، هستند یا نیستند. نمی‌توانم الکی بگویم ما قهرمانیم. اگر یادت باشد سال گذشته نیم‌فصل نشده بود که گفتم بازهم قهرمانیم.

*اینکه مغانلو بعد از یک فصل ناموفق در پرتغال، به پرسپولیس آمد، اوایل کار هم خوب نبود و رفته‌رفته خوب شد و به مهره کلیدی و تاثیرگذار تبدیل شد، اما پرسپولیس از عهده رضایتنامه‌اش برنیامد و این بازیکن به سپاهان رفت، خیلی اتفاق بدی بود.
عیب کار این است که مسوول پرسپولیس نباید با بازیکن قرارداد یک‌ساله و 2 ساله ببندد. باید این شرایط را مدیریت کنند و 3 ساله کمتر قرارداد نبندند.

*البته مغانلو قرضی آمده بود.
حالا این بازیکن قرضی آمده، ولی بازیکن دیگر هم داشتیم که به آن‌ها قرارداد کوتاه مدت بسته‌شده وقتی خوب شدند، بدون آنکه چیزی عاید پرسپولیس شود، از تیم جدا شده و قرارداد بهتر خارجی یا داخلی بسته‌اند. تعصب و پیراهن و این حرف‌ها تمام شد، هر جا پول خوب بدهد بازیکن می‌رود. بازیکنان اینجا معروف می‌شوند و می‌روند، نمی‌گویند امسال اینجا احیا شدیم، حالا یک سال هم کمتر بگیریم و بمانیم تا محبت پرسپولیس جبران شود. به نظر من این‌ها هم نامردی می‌کنند. درهرصورت بازهم می‌بینید که تعدادی از آن‌ها برمی‌گردند، مگر مهدی ترابی وحید امیری برنگشتند.

*با رفتن کنعانی‌زادگان خلأ در تیم ایجاد نمی‌شود؟
یادت باشد اینجا پرسپولیس است. یک بازیکن معمولی هم بیاوریم در آینده می‌شود احمد نوراللهی. این‌ها که جدا شدند فوتبالیست‌های خوبی بودند، اما مطمئن باشید این‌ها که جای آن نفرات آمدند شاید از آن‌ها هم بهتر شوند. از هر ۵ بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید، شاید یک نفر مثلا نتواند با تیم هماهنگ شود و هم خودش و هم تیم از این محل لطمه بخورد. اکثر نفرات اما اینجا گل می‌کنند.

*امسال رقبا را چطور دیدید؟
این برمی‌گردد به تفکرات سرمربی‌شان. اینکه چقدر به فکر جذب بازیکن خوب باشند و تیمش را ردیف کند. مثلا امیر قلعه‌نویی هرجا می‌رود می‌گوید ۵ نفر را می آورم و بعد تیمش هم نتیجه می‌گیرد. پول خرج می‌کنند و بازیکن می‌آورند. مثلا رونالدو را بعد از ۱۲ سال بردند منچستر، چون می‌دانند می‌تواند کمک کند و گل بزند. مربی خوب بازیکن می‌خواهد. من را هم ببرند در بارسلونا، وقتی بازیکن خوب باشد، تیم نتیجه می‌گیرد اما اگر بازیکن نباشد من چطوری می‌توانم از تیم بازی بگیرم. یحیی هم بازیکن می‌خواهد.

*با جدایی مغانلو در خط حمله به مشکل نمی‌خوریم؟
مغانلو بازیکن باارزشی بود، نمی‌شود از حق گذشت، اما در ابتدای حضورش در پرسپولیس، من در ترکیب بودم بهتر بازی می‌کردم! او آرام‌آرام در تیم جا افتاد، اما پا به توپ نداشت من شخصا مهدی عبدی را بیشتر می‌پسندم، در زمین حرکت دارد، دریبل می‌کند. مغانلو قدش بلند بود و گاهی یک کارهایی می‌کرد، ولی به نظر من عبدی بهتر است. به شرطی که به او روحیه دهند، دیدید که در هر بازی آمد پاس گل داد و گل زد.

*آل کثیر چطور؟
به نظر من خیلی خوب است اما یک ایرادی دارد، باید از نظر بدنی او را بسازند تا کم نیاورد. چون سرعتش خوب است، می‌شود با وزنه رو به راهش کنند. بازیکن خوب و عاقلی است ولی در شرایط بازی کم صاحب توپ می‌شود و آن‌هم به خاطر این هست که بدنش جواب نمی‌دهد.

*این‌طور که پیداست تیم‌ملی با تدارکات خوبی به مصاف سوریه نمی‌رود؟
من فکر می‌کنم تیم‌ملی ما برایشان مهم نیست، آدم وضعیت تیم‌های ملی کشورهای دیگر را حتی در دوره جنگ‌شان می‌بینید، تعجب می‌کند که چرا برای تیم‌ملی ما کاری نمی‌شود.

*گفته‌اند اسکوچیچ بددهانی می‌کند!
من نشنیدم، اگر درست بگویند خب حتما مشکلی هست. مگر مربی می‌تواند به بازیکن توهین کند، این ضعف است.

*عده‌ای نظرشان این است که این تیم آن‌قدر مهره دارد که با اتکا به آن‌ها حتی با مربی متوسط هم می‌تواند جواز حضور در جام جهانی را دریافت کند.
شما یک کشتی خیلی عالی را تحویل من که کننده این کار نیستم، بدهید، کشتی را غرق می‌کنم و در مسیرش نمی‌توانم ببرم. به‌هرحال باید کننده کار باشد تا نتیجه گرفت. اگر بازیکن بددهانی کند راحت کنارش می‌گذارند، اما چطور مربی تیم‌ملی می‌تواند فحش دهد، چون مجانی آمده، مربی گران می‌آورند، پولش را می‌گیرد و بدون اینکه کاری انجام دهد می‌رود، مربی مجانی هم بیاورند این مسايل پیش می‌آید.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143922
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حسام

0

0

3 سال پیش

نت اااان


میثم محمدحسنی

0

0

3 سال پیش

درود

بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال