ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

یک چشم به میدان، هزار ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

یک چشم به میدان، هزار چشم به اطراف

ارتش سرخ دات کام :
یک چشم به میدان، هزار چشم به اطراف
پرسپولیس و ذوب آهن برای دومین بار در این فصل در جریان برگزاری یک بازی عقب افتاده به مصاف یکدیگر خواهند رفت و بازی رفت دو تیم با یک سری مشکلات و حواشی روبرو شد.

ذوب آهن تیمی خوش نام از اصفهان که به رعایت یک سری اصول و پرستیژهای رفتاری شهره بوده است. البته به نظر همنشینی با سپاهان، در طول سال ها یک سری تغییرات را در خلق و خوها باقی گذاشته باشد، اما تا قبل از این که خود را از بسیاری مسایل دور نگه داشته اند، هر چند در سال های اخیر، گهگاه پیش آمده است که هواداران تیم دیگر اصفهان از فرصت بازی های ذوب آهن برای اعمال خشونت و نا آرامی در فوتبال استفاده کنند ولی حداقل تا این زمان فضای ذهنی و رفتاری دو طرف بسیار متغیر بوده است.

*قصور ذوب آهن، اقدام سازمان لیگ و فضای مجازی علیه قهرمانی آسیایی پرسپولیس
دو تیم در حالی امروز به مصاف هم می روند که هنوز ابهام هایی در ارتباط با بازی قبل و پشت پرده لغو آن وجود دارد.

یحیی گل محمدی، چند ماه قبل برای این که تیم خود را برای فینال لیگ قهرمانان آسیا اماده کند، حساب ویژه ای روی دو بازی برابر نساجی و ذوب باز کرده بود. از جمله برنامه های او تمرین بازی بدون حضور امیری و پهلوان بود که برای فینا آسیا محروم بودند. نساجی از حق طبیعی خود برای غدم انتقال بازیش به تهران استفاده کرد در حالی که این مساله در دور برگشت به سود ایشان تمام می شد. به این ترتیب تمام امید به بازی با ذوب آهن دوخته شد. ذوب قبل از مصاف با پرسپولیس با ابتلای چند بازیکن خود به دوپینگ روبرو شد. کربکندی با یک سیاست خاصی صحبت می کرد ولی به هر حال ابهام هایی درباره بعضی موارد وجود داشت. از سوی دیگر، بعضی در فضای مجازی ترسی را به جان هواداران پرسپولیس انداختند و به این ترتیب بخشی از جامعه هواداری بدون تخصص لازم، درک شرایط و نیاز پرسپولیس، جریان ممانعت از برگزار ی مسابقه را راهبیندازند. فشار به قدری زیاد شد که حتی کادر فنی را هم بیمناک کرده بود و یحیی و مدیران باشگاه با این هجمه روبرو بودند که اگر بازی انجام شود و کسی کرونا بگیرد، از بی کفایتی ایشان است. پرسپولیس بازی را لازم داشت و ذوب آهن دنبال لغو مسابقه بود و بخشی از هواداران پرسپولیس از سر دلسوزی کمک کردند که همه چیز به سود ذوب آهن و استقلال و سپاهانی که از قهرمانی پرسپولیس در آسیا بیمناک بودند و به زیان پرسپولیس پیش برود.

این یکی از آن تعارض ها و تناقض هایی است که هیچ گاه فراموش و البته درک نخواهد شد. یکی از زمان هایی که با جریان سازی ها در شبکه های اجتماعی از هواداران، علیه خود تیم ها ارتش ساخته می شود. شب قبل از مسابقه، وزیر ورزش به هتل تیم می رود. جدا از فقدان سه بازیکن محروم برای فینال آسیا، بازیکنان و کادر فنی راضی است و با امیدواری زیاد از فینال و قرار گرفتن در آمادگی مطلوب با بازی برابر ذوب آهن سخن می گویند. شاید نباید این حرف را می زدند!

ساعتی بعد بود که حوالی نیمه شب ناگهان خبر می رسد بازی لغو شد. دلیل آن تعداد مبتلایان به کرونا در تیم ذوب آهن عنوان می شود.این کار ار با وجود ابهام هایی که بعضی هم رسانه ای می شود، راحت انجام می دهند چون حمایت بخش زیادی از فضای مجازی را هم دارند.

پرسپولیس در واقع در شرایط دور از مسابقه به مصاف اولسان می رود. واقعا نمی توان گفت اگر ان باز انجام می شد تا آنهمه ناهماهنگی در نیمه اول آن بازی را شاهد نباشیم، پرسپولیس صد در صد پیروز بود. چون از یک طرف پرسپولیس مشکلات دیگری هم داشت و از جانب دیگر فوتبال ورزشی بی رکورد است، اما مسلما با اضافه شدن لغو بازی ها به سایر مشکلات دیگر هیچ شانسی باقی نمی ماند.

پرسپولیس با محرومیت سه بازیکن، جدایی شجاع و مدت ها جنگ و چالش فرسایشی بین مدیریت و سرمربی، دیگر به تمام صد در صد باقیمانه خود نیاز داشت. به هر حال ذوبی ها در بهترین حالت با قصور سهوی خود، نهفقط پرسپولیس را که همه فوتبال ایران را از زسیدن به اولین جام قهرمانی لیگ قهرمانان اسیا، محروم کرد و این خوشبینانه و شاید ساده لوحانه ترین فرض ممکن است.

*پرسپولیس نگران حامیان خاص تیم های خاص
پرسپولیس و ذوب آهن با چنین پیشینه ای از بازی رفت به مصاف یکدیگر می روند و رسول کربکندی در چنین شرایطی به خود اجازه داده است کنایه گونه از داوری سخن بگوید.

در این میان یک چرخه پیچیده هم وجود دارد. استقلال بعد از دو شکست متوالی که یکی دردربی بود و یکی برابر همین ذوب آهن و باز در شرایطی که در 6 بازی گذشته خود، سه شکست و دو تساوی را ثبت کرده بود، حداقل در جام حذفی یک پیروزی از ذوب آهن لازم داشت که به آن رسید. حالا این ذوب آهن است که دو باخت پیاپی دارد و در مرز فانوس به دستی جدول لیک قرار گرفته است. حالا آن چه نگرانی را حداقل برای پرسپولیسی ها بیشتر می کند این است که بازی در اصفهان انجام می شود برابر تیمی که در بحران نتیجه است و برای عدم سقوط تلاس می کند و دیگر تیم اصفهانی هم که محمد رضا ساکت را دارد، توجه به این مسابقه داشته و از آن انتظار حداقل یک تساوی را دارد. پرسپولیس اگر امتیاز بدهد استقلالیها هم خوشحال و آرام می شوند و این همه رضایت از امتیاز دادن پرولیس، می تواند بعضی را به فکرهایی بیندازد.

پرسپولیس شاید مستقیم با یک تیم خاص بازی نداشته باشد ولی این بلزی برای تیم های خاصی مهم است که در دو هفته گذشته دیدیم از حمایت های خاص برخوردارند که یکی از آن ها تلویزیون بوده است.

*پرسپولیس خودش در زمین، فکرش هزار جا
فقط نگاهی به مسائل پرسپولیس در چند وقت اخیر مشخص می کند که این نگرانی ها که از سوی هواداران به درستی و راحت تر بیان می شود، پر بیراه نیست.

مثلا این که برای همه از جمله وزارت ورزش روشن است که پرسپولیس با قرارداد فعلی برای کسب درآمد به جایی نمی رسد در حالی که مسایلی مثل دستمزد و مطالبات بازیکنان، حکم بدهی به کالدرون، بدهی مالیاتی به برانکو و نقل و انتقالات روبرو است.

قبل از بازی با سپاهان هم، آن حاشیه کذایی بر سر ساختمان باشگاه از محل بدهی فدراسیون، برای پرسپولیس پیش آمد.

سپاهان پیش از این حداقل دو بار در رقابت با پرسپولیس از همین حربه مشکلات مالی نزد سرخپوشان برای برتری گرفتن از آن بهره برده است. اخیرا هم بعد از دو بازی با سپاهان و استقلال ماجرای اقدامات برنامه های تلویزیون را داشتیم و حالا هم که مساله محرومیت در میان است والبته فراموش نکنیم، 5 مصدوم هم روی دست پرسپولیس است. تازه نمی دانیم که برای فردا باز هم دامی پیش رو پرسپولیس پهن شده است یا نه؟

با این اوصاف سرخپوشان ایران باید حواس شان به همه جا باشد. جسم شان هم در زمین باشد نا خودآگاه روح و فکرشان باید مراقب جاهای دیگر هم باشد.

پرسپولیس متاثر از احکام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و خشمگین از حاشیه سازی رقبا، مصدومیت ها و سایر موارد به مصاف ذوب آهن می رود. پرسپولیس درصد زیادی از توان خود را ندارد. با این وجود باید این خشمو ناراحتی را کنترل و هدایت کرد تا به نیروی محرک بدل شود.

اعضای تیم پرسپولیس امروز باید بسیار مراقب باشند. نمی گوییم حتما قرار است اتفاقاتی رقم زده شود ولی باید احتیاط کرد. یک هوشیاری دائمی لازم است. اگر هم قرار است قبل از بازی برای برانگیخته کردن احساس و انرژی بازیکنان صحبتی به میان آید باید در کنارش یکسری آگاهی ها و آمادگی های ذهنی را هم به بازیکنان داد. کاری که جای خالی آن در بازی با سپاهان با توجه به فلسفه رفتاری شناخته شده حریف، احساس شد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/141796
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال