ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

4 کاپیتان تمام نشدنی ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

4 کاپیتان تمام نشدنی

ارتش سرخ دات کام :
4 کاپیتان تمام نشدنی
سید جلال حسینی در فصلی که گذشت برای پنجمین فصل متوالی توانست جام قهرمانی را برای سرخ ها بالای سر ببرد. این مدافع باتجربه در فصل دوازدهم در حالی که 31 ساله بود به همراه زوج موفق خود یعنی محسن بنگر به پرسپولیس پیوست و یک سال بعد با درخشش در ترکیب این تیم به عنوان برترین مدافع فصل انتخاب شد.حسینی بعد از لژیونر شدن به لیگ قطر و حضور در الاهلی و سپس تیم نفت تهران پس از دو فصل دوری بار دیگر به جمع سرخپوشان بازگشت و شاگرد برانکو ایوانکوویچ شد.

*پرافتخارترین بازیکن لیگ همچنان در پی شکار جام
حضور سید جلال در پرسپولیس قوتی برای قلب دفاع این تیم بود و استحکام را به دروازه این تیم آورد تا جایی که تیم برانکو بعد از ناکامی غیرمنتظره در کسب جام در لیگ پانزدهم که براثر تفاضل گل حاصل شد در فصل شانزدهم با تکیه بر خط دفاع قدرتمند خود به رهبری سید جلال توانست در 30 هفته فقط 14 بار به حریفان اجازه گلزنی دهد و در فاصله چند هفته به پایان فصل جام قهرمانی را از آن خود کند و همزمان قهرمان سوپر جام شود. پرسپولیس در فصول هجدهم و بیستم نیز این رکورد را تکرار کرد و در فصل هفدهم و نوزدهم نیز با 15 و 17 گل خورده صاحب بدترین خط دفاع لیگ شد. در این 5 سال مدافعان زیادی در پرسپولیس آمد و رفت داشتند از بنگر، نورمحمدی گرفته تا ماهینی و انصاری اما هیچ کدام به اندازه سید جلال در این تیم تداوم نداشت و فقط او بود که همچنان به سبب آمادگی بالا و تجربه فراوانش توانست ماندگار شود و فصل به فصل جام ها را بالای سر ببرد و جایزه ها را درو کند; از عنوان تیمی در لیگ برتر گرفته، سوپر جام و جام حذفی تا جایزه مرد سال و برترین مدافع که سید جلال را تبدیل به پرافتخارترین بازیکن لیگ کرده است. مدافعی که در 39 سالگی همچنان آماده و سرحال است و باانگیزه ای وصف نشدنی بعد در تلاش برای کسب قهرمانی در آسیاست. جامی که 2 بار با پرسپولیس و یک بار با سپاهان تا آستانه رسیدن به آن پیش رفت و باید دید فصل رویایی کاپیتان بعد از قهرمانی در سوپر جام و لیگ برتر با جام آسیایی کامل می شود؟

*سید جلال و گل های 3 امتیازی
در فصلی که گذشت این مدافع با وجود مصدومیت های متمادی توانست گل های ارزشمندی برای تیمش بزند و با گل های 3 امتیازی خود نقش مهمی در گلات ایفا کرد. این مدافع در دور رفت لیگ که پرسپولیس با فقر گلزن مواجه بود مقابل پدیده، مس و تراکتور گلزنی کرد و در برگشت هم دروازه سایپا را باز کرد که گل های 3 امتیازی این مدافع با کسب 9 امتیاز برای این تیم همراه بود. سید جلال دو نجات دروازه در طول فصل داشت که یکی از آن ها در هفته آخر برابر پیکان و دقایقی بعد از حضور این بازیکن رقم خورد تا پرسپولیس با 31+ تفاضل گل رکورد لیگ برتر را بشکند. ناگفته نماند این مدافع باتجربه در 24 بازی با بازوبند در زمین حاضر بود و 4 گل زد. 3 گل از 4 گل این بازیکن با ضربه سر به ثمر رسید.
پرسپولیس در تنها مسابقه ای که سید جلال را در ترکیب نداشت با نتیجه دو بر یک به آلومینیوم باخت تا نبود این مدافع بیش از قبل خود را نشان دهد.

*موفقیت در 70 درصد دوئل ها
طبق آمار متریکا ، کاپیتان پرسپولیس بیشترین عملکرد دفاعی را بین همه بازیکنان تیمش داشته است. حسینی در این سن همچنان فعال بود و به طور میانگین در هر بازی 6٫6 عملکرد دفاعی نظیر قطع پاس و دفع توپ داشت. آمار فوق العاده سید جلال این است که در 70% از دوئل هایش سمت موفق نبرد بود. همچنین از 20 مرتبه ای که در این فصل مهاجمان حریف قصد دریبل او را داشتند، حسینی 17 مرتبه آن ها را ناکام گذاشت. سید جلال در 3 بازی فصل هم گل 3 امتیازی زد.

*امید، بهترین پاسور شد
در غیاب سید جلال این امید عالیشاه بود که کاپیتان دوم سرخ ها بود و تیم را در زمین رهبری می کرد. در بازی هایی که این هافبک باتجربه در زمین بود پرسپولیس 4 برد و تنها یک باخت داشت. عالیشاه درمجموع 26 بار در طول فصل در ترکیب بود و در جریان برتری مقابل ذوب آهن و گل گهر با شوت از راه دور گلزنی کرد و با ارسال 6 پاس گل بیشتر از هر بازیکنی در این فصل گلسازی کرد. او یک پنالتی گرفت و 2 بار از داوران کارت زرد دریافت کرد. چه بسا اگر مصدومیت به سراغ این هافبک نمی آمد از کورس رقابت با سروش رفیعی عقب نمی ماند و می توانست برترین پاسور فصل شود.

*درخشش نوراللهی در پست غیرتخصصی
وقتی از لیگ یک به خدمت گرفته شد کمتر کسی به درخشش امید داشت و عده ای با انتقاد از سرمربی پرسپولیس از نوراللهی به عنوان بازیکنی معمولی یاد می کردند، اما دیری نپایید که او خود را در قامت یک ستاره نشان دهد، به پیراهن تیم ملی برسد و بازوبند پرافتخارترین تیم لیگ را ببندد و تبدیل به گلزن ترین هافبک دفاعی لیگ شود. هافبکی که حالا به آچارفرانسه سرخ ها تبدیل شده و برای این تیم به عنوان یک مهره هجومی در پستی جدید می درخشد که این با توجه جدایی موقت این بازیکن از جمع سرخ ها و خانه نشینی در دوران سرباری قابل توجه است، خصوصا که نوراللهی بازگشت باشکوهی به مستطیل سبز داشت و توانست این فصل در هر 30 مسابقه تیمش را همراهی و برای این تیم در 10 بازی گل بزند. یعنی بیشتر از هر بازیکنی در پرسپولیس و برخی مهاجمان صاحب نام لیگ. نوراللهی بعد از عالیشاه با ارسال 4 پاس بهترین پاسور تیمش لقب گرفت. هر 10 گل این بازیکن با پا نواخته شد که اغلب آن ها روی شوت از راه دور بود؛ کاری که در تخصص احمد نور است. اگر به تفکیک گل های این بازیکن را بررسی کنیم خواهیم دید که 5 گل آن در دور رفت به ثبت رسیده که در بازی برابر تیم های پدیده، نساجی( گل تساوی)، گل گهر، فولاد( گل بدتری)، ماشین سازی و پیکان( 3 امتیازی) است. در برگشت هم او دروازه تیم های گل گهر، ماشین سازی، تراکتور و پیکان را باز کرد که این آخری خاطره انگیزترین آن بود و زمینه ساز قهرمانی تیم در هفته آخر شد.

*سومین بازیکن برتر لیگ
احمد نوراللهی و با نمره متریکا 7٫39 سومین بازیکن برتر فصل شد. نوراللهی 10 گل زد و 4 پاس گل داد. نوراللهی در هر بازی به طور میانگین 2٫6 مرتبه دروازه حریفان را با شوت تهدید می کرد که نرخ تبدیل شوت به گل او نزدیک به 14% بود. احمد 26 مرتبه هم با پاس کلیدی شرایط را برای گلزنی سایر بازیکنان فراهم کرد. نوراللهی در هر بازی به طور میانگین 3٫5 عملکرد دفاعی هم داشت.

*کمال، از مدافع شدن تا مصدومیت تکراری
کمال کامیابی نیا هم در یک بازی کاپیتان پرسپولیس بود و رفتن بازوبند بر بازوی این بازیکن خوش یمن و با بردی شیرین برای این تیم مقابل تراکتور همراه شد. البته این هافبک جنگنده بسیار بدشانس بود،زیرا نیمی از بازی های فصل را به خاطر مصدومیت از دست داد. با این وجود او یک گل مقابل آلومینیوم بزند و همچنین یک پاس گل دهد. کمال در 16 مسابقه ای که در ترکیب بود 5 کارت زرد از داوران دریافت کرد و در همان هفته نخست لیگ مقابل سایپا از زمین اخراج شد تا خشن ترین بازیکن فصل سرخ ها لقب بگیرد. کامیابی نیا در مقاطعی از فصل جور مدافعان را هم کشید و توانست در زمان هایی که کنعانی زادگان مصدوم بود عصای دست گل محمدی شود و در کنار سید جلال از خط دفاع مراقبت کند. کادر فنی پرسپولیس امیدوارند این بازیکن باتجربه هر چه زودتر به میادین بازگردد تا بتوانند از او در رقابت های آسیایی استفاده کنند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143544
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال